OVer je treinreiservaringen in november 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Dubbele P »

Nieuw topic voor november! :)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door mb90 »

Vanmorgen rond 11:30 uur kwamen er 3 groen/witte Traxx-locs gekoppeld langs Rtz richting Ddr. De eerste had overigens de andere 2 op sleeptouw, want alleen bij de eerste loc was de pantograaf omhoog.
treinbruno
Berichten: 73
Lid geworden op: za 29 mar 2008, 12:30
Locatie: Lokeren (belgie)

nachnet !!!

Bericht door treinbruno »

(ik plaats later wel nog eens een reisverslag over mijn half rondje nederland)

zat ik op een nachtnettrein tussen eindhoven en utrecht (via randstad)
was ik lekker aan het slapen, te lang zelfs
werd ik om 6u wakker op de treinenstelplaats van utrecht (die richting amersfoort/rotterdam)
ben ik er maar uit gekropen

heb ik maar te voet van de stelplaats naar het station gewandeld over de dienstpaden, was toch een eindje wandelen...
onderweg kwam ik nog een treinbestuurder een een schoonmaker tegen, maar die zeiden gelukkig niets :D

wel raar dat de conducteur niet eerst kijkt of iedereen eruit is, zeker op het nachtnet, in belgie doen ze dat allesinds
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Caspar »

Ik ben wel eens op de Watergraafsmeer terecht gekomen door een soortgelijk iets. Daar kon ik kiezen, klein uurtje wachten met een leeg mat terug naar Amsterdam Centraal of mocht wandelend het opstelterrein verlaten. (en een nachtbus pakken).
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door mb90 »

Het was me het ritje wel zeg vanmorgen met IC t9220 naar Brussel. Het begon in Dordrecht met +3 door een goederentrein die er even voorgegooid werd. Die +3 bleef tot Roosendaal zo, maar toen gebeurde er meer. De conducteur stopte met de omroep na het vermelden dat Roosendaal eraan komt en kwam daarna terug met slecht nieuws. De trein kon door een seinstoring niet verder rijden naar Belgie. In afwachten op wat er verder zou gebeuren ging ik maar naar de stationshal. Daar hoorde ik om 10 uur de conducteur roepen dat de trein weer ging rijden :) Het duurde nog even tot dat ging gebeuren, maar uiteindelijk vertrok hij met +39. In Belgie werd er veel langzaam gereden en kwam ik uiteindelijk met +56 in Brussel Zuid.

Op de terugweg had ik IC t9249. Dit was de nep-Prio met 2 Bs-en en 5 rijtuigen met ICRm-stoelen. Best gek om dat laatste te zien in zuurstokrijtuigen. De trein was overigens tot Antwerpen Centraal aardig druk met een aantal staanplaatsen. Tot daar had de trein nog +5, maar daarna werd dat ingelopen en kwam ik zelfs iets te vroeg aan in Dordrecht. Dat mag de krant in. :P
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Justin »

hey dat ken ik ;). Had ik vorige week namelijk. Ook exact trein t9249 ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Niet te geloven zeg... op een reis van 7,5 uur (Berost - Ddr) onderweg hooguit enkele minuten in de vertraging, tot ik bij Rotterdam Noord Goederen was. Daar in 't laatste halfuurtje van de reis nog even +30 opgelopen door enkelspoorrijden i.v.m. werkzaamheden, waarbij de voor 95% lege sprinter met liefst 6 bakken SGMm voorrang kreeg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen de t9201 met Traxx voorop en ook nog keurig volgens dienstregeling. Leverde nog wat BNL-humor op...

Reiziger: "Wat zijn jullie vroeg"
HC: "Mag ik u erop attent maken dat we op tijd zijn. Ik zei nog tegen m'n collega, doe maar rustig aan want dat zijn ze niet gewend"
:mrgreen:

Dezelfde reiziger vroeg even eerder nog of de HC haar kaartje wilde stempelen na het snel in de trein springen. Wat doet die HC... die geeft de kniptang want "je moet zelf je kaartje stempelen" :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Mikos »

Reiziger Ddrs schreef:Niet te geloven zeg... op een reis van 7,5 uur (Berost - Ddr) onderweg hooguit enkele minuten in de vertraging, tot ik bij Rotterdam Noord Goederen was. Daar in 't laatste halfuurtje van de reis nog even +30 opgelopen door enkelspoorrijden i.v.m. werkzaamheden, waarbij de voor 95% lege sprinter met liefst 6 bakken SGMm voorrang kreeg.
Dat klinkt een beetje alsof jij gisteren bij mij in de 522 hebt gezeten... :?:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Ehm nee, komt nieteens in de buurt... had de t578 (t522 gaat ook veel te vroeg om vanuit Berlijn te halen te zijn)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Mikos »

Had gekund dat je met een nachttrein deze kant op was gekomen... In ieder geval hadden wij exact dezelfde situatie in de 522; Een planmatige stop bij Rotterdam Noord Goederen Oost, waar wij een zestal minuten hebben staan wachten op zes bakken SGMm... Was dus ietsje eerder op de dag :wink:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Stefan »

Ik kreeg afgelopen week ook wel een aangename verrassing, ik ging mijn treinkaartjes boeken voor het ritje Bremen - Rotterdam v.v. en was benieuwd wat het me ging kosten. Zo gezegd, zo gedaan, retourtje Rotterdam, werd geregeld. En toen kwam het.. Zelfs de medewerker van de Treinreiswinkel was verbaast dat de totale reis €38,- ging kosten. Daar bovenop kwam nog de zitplaatsreservering, á €7,50, voor het langste deel, heen IC240 en terug IC143, wat het totaal bracht op €45,50. En dan te bedenken dat een enkele reis Bremen Hbf - Osnabrueck Hbf al €25,- met de IC kost..! :D
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door webguy »

De treinreiswinkel maakt wel vaker fouten: weet je zeker dat dat wel klopt dan? Zorg dat je ook echt de goede kaartjes krijgt ;) Het is tuurlijk goed mogelijk: er zijn veel actietarieven (Europa Specialz enzo) :)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Stefan »

Ja, het klopt écht. De factuur klopt en de tickets ook, althans. Dat zeiden m'n ouders tenminste. ;)

Je hebt nu die acties voor korte afstanden, middellange en lange afstanden. De prijzen voor een enkele reizen kosten dan respectievelijk €19, €29 en €39. Zo sta je dus voor €39,- in Muenchen als ik het goed begrepen heb. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

Dauer-Spezial bedoel je? :) Maar die geldt alleen in Duitsland toch?
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door IC3 »

^ Je hebt daar ook een Europese variant van: de - je raadt het al - Europa-Spezial. Begint bij 19,- en met BahnCard gaat er nog 5,- van af. Een enkeltje Roosendaal - Leer (Ostfriesl) is voor mij 14,-, maar dan moet de grens wel met een IC of ICE worden gepasseerd. Via Groningen is in dit geval duurder.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door ODRAIL »

Ook deze maand gaat het niet lukken om een maand vertragingsvrij door te komen. Ik liep vanochtend tussen Gouda en Den Haag Centraal al +5 op :wink: .
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Stefan »

IC3 schreef:^ Je hebt daar ook een Europese variant van: de - je raadt het al - Europa-Spezial. Begint bij 19,- en met BahnCard gaat er nog 5,- van af. Een enkeltje Roosendaal - Leer (Ostfriesl) is voor mij 14,-, maar dan moet de grens wel met een IC of ICE worden gepasseerd. Via Groningen is in dit geval duurder.
Inderdaad die bedoel ik ja. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door IC3 »

Toevoeging: niet alle Nederlandse stations zijn mogelijk voor die Europa Spezial. Zo kan Roosendaal bijvoorbeeld wel, maar Bergen op Zoom niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

Hmm, typisch. Ik ken dat ding inderdaad wel, gisteren mee gereisd en eind december weer. Prima actie dus :P
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Karl »

[n00b] Verschijnt dat ding gewoon als je een reis boekt tussen een Nederlands station en een Duits station en je per IC(E)-trein reist?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

Ja, Hafas geeft 'm automatisch als goedkoopste optie als je gaat boeken.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Ronald »

IC3 schreef:Toevoeging: niet alle Nederlandse stations zijn mogelijk voor die Europa Spezial. Zo kan Roosendaal bijvoorbeeld wel, maar Bergen op Zoom niet.
Ook moet je er volgens mij wel vroeg bij zijn om zo'n goedkoop ticket te krijgen. Geprobeerd voor Basel eind januari, maar daarvoor zijn de "Europa-spezials" moeilijk te vinden (zal ook wel liggen aan de bestemming, "populaire" bestemmingen zullen wel snel op zijn).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Valt wel mee hoor... 't wordt alleen iets minder extreem goedkoop. Wubbo, Geert en ik hadden de Europa-spezial voor de terugreis uit Berlijn van gisteren ook maar een maandje van tevoren geboekt.
Dat was er dan wel een van € 69, maar da's nog best goedkoop voor een ticket incl. reservering. Gemiddeld zit je op 9 euro per uur reizen daarbij, als je binnen Nederland een reis van een uur per IC maakt ben je vaak al duurder uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Freek »

Al een hele tijd vergeten te melden, maar het is eigenlijk een wonderlijk NS planning die wel altijd lukt.
De s3700 met vertrek 16.12 uit Arnhem naar Zwolle rijdt al weken lang in verband met de terug naar huis gaande studenten niet met de normale 6 baks VIRM maar met 2 keer een nieuwe 4 baks VIRM. In totaal 8 bakken dus.
Nu vind ik het al bijzonder dat de NS het omlooptechnisch voor elkaar krijgt om met 8 ipv 6 bakken te rijden, maar dat het ook elke keer lukt om met 2 nieuwe VIRMPjes te rijden maakt het nog bijzonderder.

Verder vandaag een +20. Aansluiting gemist omdat de HC het nodig vond om precies op tijd te vertrekken en geen aandacht te hebben voor de wachttijdregeling voor overstappers.

Toen ik afgelopen donderdag uit GVC terug kwam en in Ah op m'n aansluitende s3700 moest wachten viel mijn ook op dat CTA bakken overigens niet altijd hetzelfde zijn. Sommigen hebben de vertrektijd aan buitenzijde staan, andere aan de binnenzijde van het perron. Dat wisten jullie alvast, maar mij viel het voor het eerst op.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten