OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Vanochtend had de sprinter naar Rotterdam C van 7:28 (vertrek Woerden) een DDAR i.pv SGMm of SLT.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Vermoed dat er hoop SGMms defect zijn - in de s7600 rijdt ook al weken vanalles - vooral Mat ´64 en te SGM stelletjes.
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Ik heb er de afgelopen dagen genoeg gezien in de s4000. Het is structureel, er worden nu elke dag meer SGMm's ingezet in bepaalde treinseries.VIRM schreef:Er zat vanmiddag een verdwaalde SGMm in de t4047. Was hij verstoppertje aan het spelen met z'n andere SGMm-vriendjes?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Gistermiddag een ICMm-III als IC t1957 in Dordrecht. In de gangpaden stonden al de nodige mensen...
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Was dit enkel een los stel ?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Anders zal het wel niet afwijkend zijn geweest.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Naar alle waarschijnlijkheid is er vanmiddag een setje van 2x Plan V in de s5600 terecht gekomen. De t5642, gereden door DDZ 7538, werd na Utrecht Overvecht de hoge sporen op gestuurd om uiteindelijk op spoor 12Z (uiterste puntje perron aan de zuidzijde) aan te komen. Terwijl we Utrecht binnenreden kwamen er net twee V'tjes van de Landstraat richting het station gereden en de kerende trein zou gewoon van spoor 2 vertrekken... iets te toevallig
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Uiteraard, als er een stel bij zat had ik het er wel bij gemeld.KM46 schreef:Was dit enkel een los stel ?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
t3030 met een MDDM te Nml
Edit: bleek LM te zijn, 3030 reed met een VIRM VI, s3600 erachter met ICM.
Edit: bleek LM te zijn, 3030 reed met een VIRM VI, s3600 erachter met ICM.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
De t1928 reed vandaag met een losse NID.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Wat ik begrijp is/zijn er ICR-stam(men) van de s1900 naar de s800 verplaatst deze week, in de s1900 rijdt in de plaats daarvan NID en het VIRM dat wordt vrijgespeeld gaat naar treinen richting de huishoudbeurs. Die is sinds afgelopen zaterdag weer in de RAI *O*
Laatst gewijzigd door Suus op ma 18 feb 2013, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Trein 1923 ook, dat zal wel dezelfde zijn geweest (kering in Ehv door seinstoring Ehv-Vl).
@Bee: Waarom trouwens ICR in de s800? Dat biedt toch niet meer capaciteit dan VIRM?
@Bee: Waarom trouwens ICR in de s800? Dat biedt toch niet meer capaciteit dan VIRM?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Omdat het kan. De reizigers naar Heerlen zitten nu in de s3500 en de logica van de NS zal dan wel zijn dat je minder ruimte hoeft aan te bieden :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
s3500 kan niet met td10 keren te Heerlen, perron te kort.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Ja, ik zag er vanochtend om 08:00 weer eentje op Zaandam richting Rotterdam.ThePretender schreef:Ik heb er de afgelopen dagen genoeg gezien in de s4000. Het is structureel, er worden nu elke dag meer SGMm's ingezet in bepaalde treinseries.VIRM schreef:Er zat vanmiddag een verdwaalde SGMm in de t4047. Was hij verstoppertje aan het spelen met z'n andere SGMm-vriendjes?
Enig idee waarom dit structureel is? Die gelijkvloerse instap is stiekem toch eigenlijk best fijn... :)
Beul van de blindegeleidelijn
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Mijn vraag was waarom er uberhaupt ICR in de s800 gaat, niet waarom de s3500 niet met ICR rijdt. Waarom voldoet het VIRM dat er normaal rijdt niet (kennelijk)?Thom91 schreef:S3500 kan niet met td10 keren te Heerlen, perron te kort.
Laatst gewijzigd door Geert op ma 18 feb 2013, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ICT -> ICR
Reden: ICT -> ICR
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Omdat ICT-treinstellen niet bij de NS rijden.
En volgens mij is het al uigelegd... De VIRMs rijden op trajecten langs Rai i.v.m. de huishoudbeurs. Althans dat heb ik eruit gehaald. Correct me if I'm wrong.
En volgens mij is het al uigelegd... De VIRMs rijden op trajecten langs Rai i.v.m. de huishoudbeurs. Althans dat heb ik eruit gehaald. Correct me if I'm wrong.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Omdat er capaciteit uit de 800 (VIRM's dus) naar de s3500, s3100, s700 en s12700 moet om de aanvoer en afvoer van MILF'jes te bespoedigen met extra capaciteit.Geert schreef:Mijn vraag was waarom er uberhaupt ICR in de s800 gaat, niet waarom de s3500 niet met ICR rijdt. Waarom voldoet het VIRM dat er normaal rijdt niet (kennelijk)?Thom91 schreef:S3500 kan niet met td10 keren te Heerlen, perron te kort.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Hmm, in de spits zijn enkele treinen (o.a. t1965) met 11 bakken ICRm al aan de krappe kant, dus ik hoop niet dat die treinen met NID rijden.... :XBee schreef:Wat ik begrijp is/zijn er ICRm-stam(men) van de s1900 naar de s800 verplaatst deze week, in de s1900 rijdt in de plaats daarvan NID.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Als je genoeg NID'jes inzet, dan heb je toch uiteindelijk wat meer capaciteit?Meltrain schreef:Hmm, in de spits zijn enkele treinen (o.a. t1965) met 11 bakken ICRm al aan de krappe kant, dus ik hoop niet dat die treinen met NID rijden.... :XBee schreef:Wat ik begrijp is/zijn er ICRm-stam(men) van de s1900 naar de s800 verplaatst deze week, in de s1900 rijdt in de plaats daarvan NID.
Overigens, als er dan ICRm naar de s800 is gegaan, wat gebeurt er dan met de VIRM'pjes in deze serie?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Andere reacties lezen @ virm hierboven is echt een kunst he..
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
NID's kunnen gekoppeld worden tot 8 bakken. Dat is qua capaciteit waarschijnlijk iets meer dan 11 bakken ICRm, maar de goede spreiding over de perrons wordt teniet gedaan (waardoor het voor- en achterin extreem druk wordt) en ik vrees dat er slechts weinig gekoppelde NID's zullen rijden. :(VIRM schreef:Als je genoeg NID'jes inzet, dan heb je toch uiteindelijk wat meer capaciteit?Meltrain schreef:Hmm, in de spits zijn enkele treinen (o.a. t1965) met 11 bakken ICRm al aan de krappe kant, dus ik hoop niet dat die treinen met NID rijden.... :XBee schreef:Wat ik begrijp is/zijn er ICRm-stam(men) van de s1900 naar de s800 verplaatst deze week, in de s1900 rijdt in de plaats daarvan NID.
Waar komen die NID's eigenlijk vandaan? Uit de s2100 / s2200 of zijn dit de extra stellen die nog geen omloop hebben?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
ICR is voor de statistieken 'slechts' 10 bakken. 9 rijtuigen en 1 stuurstand.Meltrain schreef:NID's kunnen gekoppeld worden tot 8 bakken. Dat is qua capaciteit waarschijnlijk iets meer dan 11 bakken ICRm, maar de goede spreiding over de perrons wordt teniet gedaan (waardoor het voor- en achterin extreem druk wordt) en ik vrees dat er slechts weinig gekoppelde NID's zullen rijden. :(VIRM schreef:Als je genoeg NID'jes inzet, dan heb je toch uiteindelijk wat meer capaciteit?Meltrain schreef:Hmm, in de spits zijn enkele treinen (o.a. t1965) met 11 bakken ICRm al aan de krappe kant, dus ik hoop niet dat die treinen met NID rijden.... :XBee schreef:Wat ik begrijp is/zijn er ICRm-stam(men) van de s1900 naar de s800 verplaatst deze week, in de s1900 rijdt in de plaats daarvan NID.
Waar komen die NID's eigenlijk vandaan? Uit de s2100 / s2200 of zijn dit de extra stellen die nog geen omloop hebben?
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
O ja, foutje. ICK was altijd 11 bakken.
En voor de statistieken: het is ICRm, net zoals SGMm en ICMm. :Y
En voor de statistieken: het is ICRm, net zoals SGMm en ICMm. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21
Die "m"-etjes zijn alleen interessant op het moment dat er nog ongereviseerd spul rondrijdt. Het werkelijke aantal bakken is veel interessanter.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten