OVer je OV-Chipkaart #7

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Suus »

Ja, het ligt deels aan de e-mails die de NS verstuurde en deels aan mijn mailprogramma.

De NS verstuurd HTML-mailtjes met daarin een link in de tekst. Wat Gmail en mijn mailprogramma (Postbox 3) doen is webadressen in de lopende tekst omzetten naar aanklikbare links. De NS had echter in de HTML-code van de e-mail een totaal ander adres staan dan in de lopende tekst. Hoewel de bewering van de NS wel juist is dat er in de e-mail een werkende link staat, zou het bij testen toch wel opgevallen moeten zijn dat dit soort problemen kunnen ontstaan.

Code: Selecteer alles

Uw activatielink is : <a href="https://www.ns.nl/selfservice/activeren?code=vGKIoZBpQ1QASSmcGqMfDhHhu6QSwJ0odxIV25HeNt2Zp4sjEHidZqWya0r-OfgW"><font color="#000066">https://klanten.ns.nl/activatielink</font></a>
<br />
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door deadlock »

Okay, even getest bij Gmail en GroupWise en kan het daar niet reproduceren. Het hoort ook simpelweg niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door deadlock »

Ah, nu bij Gmail wel, in de webinterface.

Wat slecht is van de NS is dat er geen losse activatiecode in staat die je ergens kan invoeren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #6

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:
KM46 schreef:Vanmiddag ben ik mijn OV-Chipkaart verloren :shock: :? :oops: . Heb hem wel direct geblokeerd en een vervangende kaart aangevraagd
hauptbahnhof schreef:Dat wordt 5 werkdagen thuis blijven dus, of dure kaartjes kopen. Al zal je vanuit Nesselande/Zevenkamp al snel de prijs eruit hebben.
Vandaag kwam de vervangende kaart al binnnen, dus het valt nog mee. Slechts twee en een halve dag op mijn reservekaart hoeven reizen (gisteren was een vrije dag en morgen even wat saldo op zetten).
En vandaag kwam het saldo wat nog op de oude (verloren)kaart stond binnen op mijn bankrekening :wink: .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Fles »

Great, ik mis alle transacties tussen 5 en 18 januari op mijn-ovchipkaart.nl -o- Zijn er niet heel veel maar wel net degenen die ik wou declareren. En ik ben in de tussentijd van kaart gewisseld, zou dat er ook nog wat mee te maken hebben en komt dit ooit goed? :?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door webguy »

Wat niet is kan nog komen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Fles »

Ja, vervoerders hebben 62 dagen de tijd om transacties aan te leveren. Maar de baas zegt na 30 dagen gewoon "Ajuu, tijd genoeg gehad, er wordt niet meer gedeclareerd" :|
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Suus »

Staan ze ook niet in Mijn NS?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Fles »

De busritten sowieso niet natuurlijk.en dat Mijn NS ga ik sowieso niet aan beginnen. Ze weten dondersgoed welke OVC's van mij zijn. Moet eerst nog een kaartservicecode aanvragen en dan per kaart handmatig koppelen flikker toch op met die klantonvriendelijke kutzooi :x
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door ODRAIL »

Je moet er wel wat voor doen he om je reiskosten terug te krijgen. Het komt nou eenmaal niet aanwaaien. En zeker niet met de OV-Chipkaart :wink: .
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Anne »

Daarom koop ik gewoon nog papieren kaartjes.
Die niet ik dan gewoon aan de declaratie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Caspar »

Had ik ook eens gedaan, met een Waterlandkaartje of iets dergelijks toen de trein een keertje niet reed door een aanrijding.
Werd wel vergoed, maar werd wel gevraagd wat dat in godsnaam voor kaartje was... De OV-chipkaart zou juist voor duidelijkheid moeten zorgen?

Ik lees verder dat vanaf volgende maand de 83cent opstaptarief tot het verleden behoort? Wat gebeurt er vanaf dan met een reis Amsterdam- Valkenburg? Is dat dan net zo duur met de OV-chip als een papierenkaartje? Of begint vanaf Maastricht de teller weer op 0 door te tellen richting Valkenburg, waardoor je alsnog duurder uit bent?
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door hauptbahnhof »

Reizen met NS blijven doortellen en beginnen niet weer op nul. Alleen tussen de verschillende vervoerder vervalt die 0,83. Worden we toch flink genaaid. Want een reis van Amsterdam naar Delfzeil is zo toch een stuk duurder omdat het als 2 verschillende reizen wordt gezien:
[*]Papieren kaartje: 24,60
[*]OV-chip: 23,80 + 6,22 - 0,83 = 29,19... :roll:
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Tristan »

avl schreef:Daarom koop ik gewoon nog papieren kaartjes.
Die niet ik dan gewoon aan de declaratie.
Lang leve het papier :Y *O* Duidelijk, eenvoudig en niet gevoelig voor technische storingen. Kortom: eerlijk en slim. :P

Hoewel sommige technische storingen (zoals het niet werken van de cico's als je wilt inchecken) juist in het voordeel van de reiziger werken ;)
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door fogeltje »

Dikke Hermes-faal, betaalde 5,43 voor een rit die normaal 2,24 kost. Ik heb even gerekend, dat ding moet de volgende rit afgeschreven hebben: Eindhoven - Uden - Beek en Donk, in plaats van Uden - Beek en Donk (alles met NB korting). Gelukkig werd wel alles als een overstap gezien, anders was het nog een euro meer geweest. Claim gaat de deur uit zodra ik de rit op ov-chipkaart.nl kan zien. Oh wacht, volgens GVB mentaliteit moet ik blij zijn dat ik teveel mocht betalen, klagen mag niet.
"Een touringcar is geen bus"
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door hauptbahnhof »

Denk eerder dat je volgens GVB-mentaliteit jezelf kunt laten onthoofden. Zijn toch geen hersenen die beschadigd zullen raken :wink: (het zit je dwars he, misschien moet je maar wat volwassener worden).
Hoewel sommige technische storingen (zoals het niet werken van de cico's als je wilt inchecken) juist in het voordeel van de reiziger werken
Dat is altijd voordeel maar dat soort dingen maakte ik ook mee in de strippenkaarttijdperk: Ik woonde in Amstelveen waar dus metro 51 rijdt, die ook over stempelautomaten beschikt (sneltram). De regel was dan ook dat bij aankomst op WTC richting CS de bestuurder de stempelautomaten buiten dienst stelt en de andere kant op op/voor de VU ze weer activeert. Alleen gebeurde het vaak dat ze weer 's vergaten die automaten weer te activeren. Nou sorry, maar ik ga niet naar voren rennen en via de buitenkant aankloppen vragen of de automaten weer aanmogen. Scheelde weer ff 2/3 stripjes.

Aan de andere kant ging het dan weer fout als ze vergaten om bij Uilenstede (zonegrens) de zone te veranderen. Is wel lullig als je moet overstappen en dan gezeik kreeg. Dus liep op een gegeven moment met een extra papiertje in mijn portomonee om eerst te controleren welke zone het was.

Bij de Combino's veranderde de zone wel automatisch maar pas 5 a 10 sec nadat de deuren zijn vrijgegeven op de zonegrenshalte. Ook leuke taferelen omdat mensen dan instappen en meteen gaan stempelen: verkeerde zone (wat ze meestal niet eens merkten).

Conclusie: beide systemen hebben hun voor en nadelen. Alleen het probleem met het huidige systeem: men gebruikt het systeem om allerlei domme beslissingen qua tarieven te hanteren met allemaal (kansloze regionale) kortingsproducten wat dus alsnog duurder wordt.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Tristan »

Ik heb gemerkt dat de cico's van de Citea's in iig ZHN een apart 'hikje' hebben. Als die bussen te vroeg gaan klaarstaan bij de beginhalte, staan de cico's administratief op de eindhalte van de betreffende lijn.

Een kennis had van de week een zakelijke afspraak in Gouda. Op zijn heenreis, die niet begon bij de beginhalte van de lijn, was niets opvallends te merken. Op zijn terugreis echter wel: de vertrektijd was 16.48 uur. De bus ging al iets eerder bij de halte (Gouda Station) klaarstaan en mijn kennis checkte in om 16.47 uur. In de administratie op zijn ov-chipkaartaccount stond dat de halte van inchecken Lopikerplein/De Toren was (wat technisch de eindhalte is). Zijn eigenlijke einddoel was halte Vlierstraat (één halte verder op de route terug naar Gouda). Hierdoor heeft hij op zijn reis Gouda - Schoonhoven niet € 3,47 betaald, maar € 0,91.

Toen ik gisteren na mijn werk op busstation Jaarbeursplein stond en lijn 295 van 17.16 uur (Connexxionbus) vertrok, kwam lijn 195 van 17.26 uur (Arriva-bus) al klaarstaan en checkte ik in om 17.17 uur. Op mijn account op ov-chipkaart.nl staat nu dat ik ingecheckt ben bij halte Henri Dunantplein (= eindhalte van de betreffende lijn van dat tijdstip) en uitgecheckt bij Lopikerplein/De Toren.

Nu heeft dit voor mijn kennis een voordeel opgeleverd en voor mij maakt het niets uit, want ik reis met Arriva Altijd Vrij, maar als zo'n bus van Utrecht naar Rotterdam gaat en iemand checkt bij Jaarbeursplein in en checkt bij halte Utrecht Orteliuslaan uit, dan zou hij in deze situatie geen € 1,30 betalen, maar € 7,27 :shock:
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door find_your_spot »

fogeltje schreef:klagen mag niet.
Volgens mij heb je geen flauw benul dat de echte Amsterdammer de hele dag niks anders doet...
For Your Railroad Adventures
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door VIRM »

Even een vraagje: wat is nu het NS-beleid aangaande de SOV en niet-inchecken tijdens de vrij-reizenperiode?

Van een HC hoorde ik eind vorig jaar dat er in 2013 bij niet inchecken boetes zouden worden uitgedeeld. Maar ik heb er verder niks over gehoord en de NS heeft er verder ook (voor zover ik weet) iets duidelijk over gecommuniceerd.
Beul van de blindegeleidelijn
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door tsov »

tsov schreef:Goed. Een jaar geleden heb ik mijn Studenten-OV ingeleverd en kreeg ik het Uitgestudeerd-aanbod van NS. Dat verloopt binnenkort (22-2), dus kreeg ik 9 januari een mail om 'm te verlengen met een link en een actiecode enzovoorts. Als ik op die link klikte, kwam ik gewoonweg op de inlogpagina van MijnNS terecht, en eenmaal ingelogd stond er niks speciaals. De eerste keer gooide ik het nog op een storing, en heb het nog verschillende malen geprobeerd. Vandaag weer en heb nu maar eens de klantenservice gebeld. Die vertelde mij doodleuk dat dat aanbod nog wel geldt, maar niet goed in het systeem zat (ofzo), waardoor de mogelijk tot verlengen was uitgeschakeld. Als het weer beschikbaar was zou daar weer een mail over komen. Nu staat er ook in die mail dat die link/dat aanbod tot verlenging op 9 februari verloopt, dus ik hoop dat het voor die tijd nog goedkomt. Anders mag ik leuk overstappen op een Dal Vrij ofzo, wat ik niet echt een alternatief vind.

Verder staat er overigens in mijnNS doodleuk dat er een betalingsmoment op 15-02 is en dat ik een automatisch doorlopend abonnement heb. Maar dat is dus ook niet zo, vertelde die meneer mij. Joepie -o-
Jemig wat heeft de NS een vreselijke wachtmuziek...
Maargoed, hierop terugkomend. Zojuist weer contact gehad met de klantenservice. Nu kreeg ik een veel helderder verhaal. Die eerste mail is fout geweest en er is gepoogd naar alle 'slachtoffers' een rectificatie te sturen, maar dat is blijkbaar jammerlijk mislukt, ze kregen veel berichten over dit soort zaken. In ieder geval: het VDU bestaat niet meer en kan dus ook niet 'opnieuw' aangevraagd worden, maar alle betroffenen in deze zaak krijgen een actiecode om met 50% korting een Dal Voordeel aan te schaffen. Dat heb ik dus maar gedaan. Er schijnen dus een stuk of drie mails mijn kant uit gegaan te zijn met dit verhaal, maar die zijn allemaal nooit aangekomen... :neg: Waarom verbaast dit mij allemaal niet? *O*

Maargoed, vanaf zaterdag heb ik dus een Dal Voordeel. Het enige verschil is dus eigenlijk de middagspits, dat overleef ik nog wel. Ik was namelijk in de veronderstelling dat je met Dal Voordeel ook geen samenreiskorting meer had en dat het niet geldig was bij regionale vervoerders, maar dat valt dus mee.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Reiziger Delft »

En je mag voortaan ook reizen met korting als je voor 6:35 incheckt :)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Michael »

tsov schreef:In ieder geval: het VDU bestaat niet meer en kan dus ook niet 'opnieuw' aangevraagd worden
Mijn voordeelurenabonnement is deze maand anders wel probleemloos verlengd.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door webguy »

Let op 'aangevraagd'. Het VDU product bestaat nog altijd voor bestaande klanten, die merken tot ergens in maart niks.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Michael »

Wat gaat er in Maart dan gebeuren als ik vragen mag? Of is dat nog niet bekend?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #7

Bericht door Suus »

Papieren kortingskaartjes gaan eruit. Definitief.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten