NS wil één tarief bij vervoerders op spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: NS wil één tarief bij vervoerders op spoor

Bericht door hauptbahnhof »

Freek schreef:Dan zou ik als ik jou was gewoon eens deze kant van het land komen bezoeken. Ga dan ook even naar Heerlen waar een 1 minuut overstap is die nu dus helemaal onhaalbaar is. Vergeet bovendien niet dat Arriva/Syntua/Veolia andere paaltjes hebben dan het gvb en de ns.
Het is DE GVB. Dat ff terzijde.

Ik geloof je graag hoor. Maar op het moment dat je meer overstappalen neerzet en de poortjes ook gesloten zijn (zodat mensen die niet gaan overstappen niet daar gaan uitchecken), zal het probleem grotendeels opgelost worden.
Overstaptijden van 1 minuut is niet realistisch en is ook geen officiële aansluiting. Het is nog knap als de overstap gehaald word zonder het uit- en inchecken. Dus dat zijn ook dingen die aangepast kunnen worden.

Overigens: ik ben niet tegen single-check in. In tegendeel. Alleen kijk ik even verder dan de stelling: Per vervoerder inchecken is irritant dus moet het worden veranderd naar Single Check in. Ik kijk dan wat de gevolgen zijn die bij het probleem naar voren komen en hoe je die kunt oplossen. En als dát nog niet werkt, dan kijken wat er anders aan veranderd kan worden.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Veolia noemt één tarief op spoor lastig haalbaar

Bericht door Tristan »

Ennes schreef:
Volgens mij is het helemaal niet zo heel erg moeilijk, een kwestie van met 12 provincies en de ov bedrijven om de tafel te gaan zitten, en afspraken met elkaar te maken. In ieder geval over alle verschillende vormen van kortingsproducten.
Dan is het dus wachten tot de laatste partij ermee instemt en ondertussen is de reiziger er de dupe van.

Er moet in elk geval een ov-autoriteit komen die dwingende beslissingen kan nemen: komen de bedrijven er niet tijdig uit? Dan beslist de ov-autoriteit en iedereen moet zich daar dan aan houden.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS wil één tarief bij vervoerders op spoor

Bericht door Fles »

hauptbahnhof schreef:Het is DE GVB. Dat ff terzijde.
Het is tegenwoordig zelfs "GVB" gewoon als naam. En anders is het altijd nog HET G~ V~ Bedrijf.

Het is in elk geval NOOIT "de GVB" :N
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: NS wil één tarief bij vervoerders op spoor

Bericht door Freek »

ik dacht al dat ik gek werd. ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten