OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door wouter15 »

Vanochtend had de sprinter naar Rotterdam C van 7:28 (vertrek Woerden) een DDAR i.pv SGMm of SLT.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door webguy »

Vermoed dat er hoop SGMms defect zijn - in de s7600 rijdt ook al weken vanalles - vooral Mat ´64 en te SGM stelletjes.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door ThePretender »

VIRM schreef:Er zat vanmiddag een verdwaalde SGMm in de t4047. Was hij verstoppertje aan het spelen met z'n andere SGMm-vriendjes?
Ik heb er de afgelopen dagen genoeg gezien in de s4000. Het is structureel, er worden nu elke dag meer SGMm's ingezet in bepaalde treinseries.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door mb90 »

Gistermiddag een ICMm-III als IC t1957 in Dordrecht. In de gangpaden stonden al de nodige mensen...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door ODRAIL »

Was dit enkel een los stel :shock: ?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door Klaasje »

Anders zal het wel niet afwijkend zijn geweest.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door Daniel »

Naar alle waarschijnlijkheid is er vanmiddag een setje van 2x Plan V in de s5600 terecht gekomen. De t5642, gereden door DDZ 7538, werd na Utrecht Overvecht de hoge sporen op gestuurd om uiteindelijk op spoor 12Z (uiterste puntje perron aan de zuidzijde) aan te komen. Terwijl we Utrecht binnenreden kwamen er net twee V'tjes van de Landstraat richting het station gereden en de kerende trein zou gewoon van spoor 2 vertrekken... iets te toevallig :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door mb90 »

KM46 schreef:Was dit enkel een los stel :shock: ?
Uiteraard, als er een stel bij zat had ik het er wel bij gemeld.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door MdJ »

t3030 met een MDDM te Nml

Edit: bleek LM te zijn, 3030 reed met een VIRM VI, s3600 erachter met ICM.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door Meltrain »

De t1928 reed vandaag met een losse NID.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door Suus »

Wat ik begrijp is/zijn er ICR-stam(men) van de s1900 naar de s800 verplaatst deze week, in de s1900 rijdt in de plaats daarvan NID en het VIRM dat wordt vrijgespeeld gaat naar treinen richting de huishoudbeurs. Die is sinds afgelopen zaterdag weer in de RAI *O*
Laatst gewijzigd door Suus op ma 18 feb 2013, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door Geert »

Trein 1923 ook, dat zal wel dezelfde zijn geweest (kering in Ehv door seinstoring Ehv-Vl).
@Bee: Waarom trouwens ICR in de s800? Dat biedt toch niet meer capaciteit dan VIRM?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door Suus »

Omdat het kan. De reizigers naar Heerlen zitten nu in de s3500 en de logica van de NS zal dan wel zijn dat je minder ruimte hoeft aan te bieden :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door Thom91 »

s3500 kan niet met td10 keren te Heerlen, perron te kort.
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door VIRM »

ThePretender schreef:
VIRM schreef:Er zat vanmiddag een verdwaalde SGMm in de t4047. Was hij verstoppertje aan het spelen met z'n andere SGMm-vriendjes?
Ik heb er de afgelopen dagen genoeg gezien in de s4000. Het is structureel, er worden nu elke dag meer SGMm's ingezet in bepaalde treinseries.
Ja, ik zag er vanochtend om 08:00 weer eentje op Zaandam richting Rotterdam.
Enig idee waarom dit structureel is? Die gelijkvloerse instap is stiekem toch eigenlijk best fijn... :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door Geert »

Thom91 schreef:S3500 kan niet met td10 keren te Heerlen, perron te kort.
Mijn vraag was waarom er uberhaupt ICR in de s800 gaat, niet waarom de s3500 niet met ICR rijdt. Waarom voldoet het VIRM dat er normaal rijdt niet (kennelijk)?
Laatst gewijzigd door Geert op ma 18 feb 2013, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ICT -> ICR
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door hauptbahnhof »

Omdat ICT-treinstellen niet bij de NS rijden.

En volgens mij is het al uigelegd... De VIRMs rijden op trajecten langs Rai i.v.m. de huishoudbeurs. Althans dat heb ik eruit gehaald. Correct me if I'm wrong.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door Thom91 »

Geert schreef:
Thom91 schreef:S3500 kan niet met td10 keren te Heerlen, perron te kort.
Mijn vraag was waarom er uberhaupt ICR in de s800 gaat, niet waarom de s3500 niet met ICR rijdt. Waarom voldoet het VIRM dat er normaal rijdt niet (kennelijk)?
Omdat er capaciteit uit de 800 (VIRM's dus) naar de s3500, s3100, s700 en s12700 moet om de aanvoer en afvoer van MILF'jes te bespoedigen met extra capaciteit.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Wat ik begrijp is/zijn er ICRm-stam(men) van de s1900 naar de s800 verplaatst deze week, in de s1900 rijdt in de plaats daarvan NID.
Hmm, in de spits zijn enkele treinen (o.a. t1965) met 11 bakken ICRm al aan de krappe kant, dus ik hoop niet dat die treinen met NID rijden.... :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door VIRM »

Meltrain schreef:
Bee schreef:Wat ik begrijp is/zijn er ICRm-stam(men) van de s1900 naar de s800 verplaatst deze week, in de s1900 rijdt in de plaats daarvan NID.
Hmm, in de spits zijn enkele treinen (o.a. t1965) met 11 bakken ICRm al aan de krappe kant, dus ik hoop niet dat die treinen met NID rijden.... :X
Als je genoeg NID'jes inzet, dan heb je toch uiteindelijk wat meer capaciteit?

Overigens, als er dan ICRm naar de s800 is gegaan, wat gebeurt er dan met de VIRM'pjes in deze serie?
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door Thom91 »

Andere reacties lezen @ virm hierboven is echt een kunst he.. :roll:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door Meltrain »

VIRM schreef:
Meltrain schreef:
Bee schreef:Wat ik begrijp is/zijn er ICRm-stam(men) van de s1900 naar de s800 verplaatst deze week, in de s1900 rijdt in de plaats daarvan NID.
Hmm, in de spits zijn enkele treinen (o.a. t1965) met 11 bakken ICRm al aan de krappe kant, dus ik hoop niet dat die treinen met NID rijden.... :X
Als je genoeg NID'jes inzet, dan heb je toch uiteindelijk wat meer capaciteit?
NID's kunnen gekoppeld worden tot 8 bakken. Dat is qua capaciteit waarschijnlijk iets meer dan 11 bakken ICRm, maar de goede spreiding over de perrons wordt teniet gedaan (waardoor het voor- en achterin extreem druk wordt) en ik vrees dat er slechts weinig gekoppelde NID's zullen rijden. :(
Waar komen die NID's eigenlijk vandaan? Uit de s2100 / s2200 of zijn dit de extra stellen die nog geen omloop hebben?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door Thom91 »

Meltrain schreef:
VIRM schreef:
Meltrain schreef:
Bee schreef:Wat ik begrijp is/zijn er ICRm-stam(men) van de s1900 naar de s800 verplaatst deze week, in de s1900 rijdt in de plaats daarvan NID.
Hmm, in de spits zijn enkele treinen (o.a. t1965) met 11 bakken ICRm al aan de krappe kant, dus ik hoop niet dat die treinen met NID rijden.... :X
Als je genoeg NID'jes inzet, dan heb je toch uiteindelijk wat meer capaciteit?
NID's kunnen gekoppeld worden tot 8 bakken. Dat is qua capaciteit waarschijnlijk iets meer dan 11 bakken ICRm, maar de goede spreiding over de perrons wordt teniet gedaan (waardoor het voor- en achterin extreem druk wordt) en ik vrees dat er slechts weinig gekoppelde NID's zullen rijden. :(
Waar komen die NID's eigenlijk vandaan? Uit de s2100 / s2200 of zijn dit de extra stellen die nog geen omloop hebben?
ICR is voor de statistieken 'slechts' 10 bakken. 9 rijtuigen en 1 stuurstand.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door Meltrain »

O ja, foutje. ICK was altijd 11 bakken.
En voor de statistieken: het is ICRm, net zoals SGMm en ICMm. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #21

Bericht door Klaasje »

Die "m"-etjes zijn alleen interessant op het moment dat er nog ongereviseerd spul rondrijdt. Het werkelijke aantal bakken is veel interessanter.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 11 gasten