Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Vinny »

Ze hebben schurft aan het KISS-beginsel (Keep it simple, stupid). Dat is één van de belangrijkste reden waarom het vanaf dag 1 met de chipkaart niet zo goed ging, en dan verwacht je na een jaar of vijf eigenlijk wel dat het inzicht bij vervoerders en overheden toch wel een beetje zou zijn ingedaald. Maar, nee, dus. :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Decentralisatie is het grootste euvel hierbij denk ik. Elke OV-autoriteit en vervoerder kijkt niet meer verder dan zijn eigen neus breed (sic) is. Het feit dat verschillende vervoerders ook nog eens verschillende systemen met verschillende eigenschappen (bij Arriva kan het dus wel bijvoorbeeld) gebruiken, helpt ook niet.

En nu ziet men dat maar doet het heel simpel af als "het is er nu toch, leer er maar mee leven, het is nu te duur om het nog goed te krijgen" :') Naja, dit gaat over een paar jaar worden, nu zijn het nog kinderziektes :') (terwijl het gewoon structurele ontwerpfouten zijn).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Tochjo »

fogeltje schreef:Bij Arriva werkt het volgens eigen zeggen van Arriva goed. Reis je binnen Brabant, krijg de DNB, reis je binnen Gelderland, krijg je DO.
Nette oplossing.
Bij Connexxion weten de kaartlezers niet welk product ze prioriteit moeten geven en reis je voor de handigheid gewoon altijd vol tarief.
:')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Daniel »

Er lijkt wel verbetering in te zitten bij Connexxion. Eerst werd een product altijd aangesproken en stond er in je transactieoverzicht bij een rit van Den Helder naar Hoorn alsnog "Product: Dalkorting Oost" terwijl dat daar in de verste verte niet geldig was. Dat gebeurd nu in ieder geval niet meer, ik zie de mededeling van m'n RegioVrij product bv. alleen verschijnen als ik binnen het geldigheidsgebied ervan reis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Daniel schreef:Er lijkt wel verbetering in te zitten bij Connexxion. Eerst werd een product altijd aangesproken en stond er in je transactieoverzicht bij een rit van Den Helder naar Hoorn alsnog "Product: Dalkorting Oost" terwijl dat daar in de verste verte niet geldig was. Dat gebeurd nu in ieder geval niet meer, ik zie de mededeling van m'n RegioVrij product bv. alleen verschijnen als ik binnen het geldigheidsgebied ervan reis.
"Vrij" producten werken anders dan kortingsproducten. Met mijn Breng Vrij is het exact hetzelfde en daarom kan ik Breng Vrij en Daluren NB op 1 kaart gebruiken. Afgekocht reisrecht wordt correct prioriteit gegeven volgens de Breng Twitterman, kortingsproducten nog steeds niet. Dus Daluren Noord-Brabant is bij mij nog steeds overal zichtbaar behalve binnen de Stadsregio A/N.

@Tochjo: het is bijna een mooie oplossing, ware het niet dat je altijd wel het instaptarief opnieuw betaalt als je naar een korting overgaat en het dus in sommige gevallen gewoon duurder wordt. Ik heb twee chipkaarten omdat ik veel met Connexxion reis (Breng en Hermes) en het dus niet op 1 kaart kan zetten. In het begin dat dubbele opstaptarief teruggevorderd. Dat heb ik ook netjes terug gekregen. Wat doen die honden na twee keer? De voorwaarden aanpassen :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Tochjo »

Kijk aan, het "dubbele opstaptarief" in het buswezen :mrgreen:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Tochjo schreef:Kijk aan, het "dubbele opstaptarief" in het buswezen :mrgreen:
Daar klaag ik al sinds de invoering van DNB over. Maar er wordt niks aan gedaan onder het motto "kan niet". Of te wel "wij hebben graag extra inkomsten waar we niets voor hoeven doen". De provincie, stadsregio en consumentenorganisaties kan het ook weinig schelen. Ach ja, de meeste mensen hebben niet eens door dat ze teveel betalen, laat staan dat ze erover klagen als ze erachter komen. Die hebben allemaal een GVB mentaliteit. Je moet blij zijn met de wanprestatie die je krijgt voorgeschoteld. :')

Een soortgelijke situatie is ooit bij Kassa of Radar ofzo aan bod gekomen, ging over HTM en RET geloof, waarbij de kortingen elkaar ook beten. Maar dat is ook de enige publiciteit die eraan gewijd is. Het over de trein hebben is immers hipper en de NS een groter doelwit.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Goed Bezig Bus plaats een bericht op Facebook dat de Dalurendagkaart terug is...en vrijwel alle reacties klagen dat het te duur is :') Eigenlijk gun je het Brabant dat ze daar gewoon alle speciale dingen afschaffen en alleen nog maar saldo reizen en enkeltjes kunnen kopen. Want een chipkaart hebben die klagers volgens mij niet, met Dalurenkorting ben je al snel toch goedkoper uit.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Hoe zit het nu met dat dalurendagding op lijn 99? Op die folder op de Breng site stond dat het kaartje op de gehele lijn geldig is (stond specifiek zo vermeldt!) en op goedbezigbus staat geen uitzondering (zoals dat er vroeger wel stond voor het traject Nijmegen - Nederasselt).

Echter sprak de chauffeur (Arriva) vanavond twee mensen aan die in Nijmegen instapten met zo een kaartje dat het eigenlijk niet mocht en ze eigenlijk er een enkeltje tot Grave bij moesten kopen. Ze mochten gaan zitten, maar op eigen risico. Chauffeur riep de centrale op en die dacht dat het ook niet geldig was, maar als ik dat gesprek zo volgde, dan wist die dat ook niet zeker.
"Een touringcar is geen bus"
Waalwijker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
Locatie: Waalwijk

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Waalwijker »

De Dalurendagkaart is geldig op het hele traject Lijn 99 Uden-Nijmegen CS bij Breng en Arriva. De Dalurendagkaart is alleen niet verkrijgbaar bij Breng.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Dat dacht ik dus ook! Beetje vreemd dat zowel een chauffeur als de CVL er anders over denken. Hoewel die CVLer mij niet de meest deskundige op dit gebied leek. Die zei "is alleen voor Brabant" terwijl er meer uitzonderingen zijn (Brabo-liners, lijnen naar Rotterdam enzo).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

En de folder kan bij het oud papier. Breng heeft de dalurendagkaarten nu ook. De chauffeur van vanochtend heeft er twee verkocht in Uden.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

Vanaf 1 maart introduceert Hermes het makkelijke en voordelige Hermes kidskaartje!

http://www.hermes.nl/reizen-met-hermes/ ... artje/2717
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Vanaf 1 maart introduceert Hermes het makkelijke en voordelige Hermes kidskaartje!

http://www.hermes.nl/reizen-met-hermes/ ... artje/2717
Is dat dezelfde als het Breng kids kaartje maar dan voor SRE?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
huibf schreef:Vanaf 1 maart introduceert Hermes het makkelijke en voordelige Hermes kidskaartje!

http://www.hermes.nl/reizen-met-hermes/ ... artje/2717
Is dat dezelfde als het Breng kids kaartje maar dan voor SRE?
Jep

Overigens de 'stadse' kinderen in Eindhoven en de omliggende dorpen zullen die kaartjes niet veel kopen omdat ze gratis mogen....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door fogeltje »

Maar verder liggende dorpen wel. Dit kaartje had er al best 3 maanden geleden mogen zijn, want toen ik had mijn nichtje van 11 in de bus meegenomen. Gezien die geen OVC heeft moest die op vol tarief (ik had een anonieme kaart) van Lieshout naar Eindhoven met de 122. Geen goedkoop geintje (gezien ik ook nog mee moest, maar dan wel met 40% korting).
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nieuwe OVC tarieven en producten Noord-Brabant

Bericht door Michael »

Vanaf begin april komt het abonnement Brabant vrij voor 16 en 17 jarigen in de verkoop. Gaat 40,85 kosten en is geldig bij Arriva, Hermes en Veolia Transport. Niet geldig in het weekend en op nationale feestdagen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten