(BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

(BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Dubbele P »

Nieuw topic voor november! :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Erg apart... zag net in de laatste 3 Oudelandshoek van de dag dat het volgens het TFT-scherm 0.25 uur was en de volgende halte om 24.27 uur bereikt zou worden. Daar doet'ie dan ook lang over :P
In de praktijk een nieuw record neergezet: van 't station naar huis in 6 minuten i.p.v. de 12 die er voor in de dienstregeling staan. Tja, de chauffeur wilde vast ook naar huis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zag afgelopen zondag (2 november) zo'n nieuwe Citaro van Connexxion op lijn 167 (Beverwijk Station - Alkmaar Station) te Castricum Station. Ik dacht dat deze bestemd waren voor de stadsdiensten van Alkmaar, Hoorn en Den Helder?

Dan nog een algemeen vraagje:
De lijnen 167 en 168 gaan over een maand over naar Haarlem/IJmond. Heeft dit concessiegebied genoeg materieel om deze 2 lijnen erbij te nemen? Of krijgen zij extra (aardgas?) bussen erbij?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door tsov »

Die Citaro's zijn inderdaad voor de stadsdiensten, maar schijnen vrij regelmatig op de streek te verschijnen (waarschijnlijk wil iedereen ze ff uitproberen :P )
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Stefan »

Ik kwam net terug van mijn werk en liep naar het station, met de gedachte dat ik de 25 naar Osterholz van 16.55u wel zou hebben, komt om 16.52u de 25 van 16.48u nog vrolijk aanrijden. We vertrokken uiteindelijk vanaf het station om 16.54u, met +6, met als gevolg dat de bus van 16.55u op minder dan een minuut, bijna leeg, er achter reed.. Gelukkig had ik wel het mooiste busje van de 2, de BSAG 4626 (Mercedes-Benz O405GN2 :mrgreen: ).
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Aking »

Vandaag voor het eerst wat langer in een nieuwe provincie Utrecht bus vertoefd, waarbij mij opviel dat de halteinfo niet helemaal goed werkt.

De schermen tonen namelijk een cyclus van:
- Komende 4 halte's
- Komende halte
- Eindbestemming
- Camera 2
- Camera 3

Echter maakt hij elke keer de hele cyclus af, waardoor het dus een paar keer gebeurde dat een halte pas op het scherm kwam toen we er voorbij reden of er al voorbij waren :roll:

Verder is de eerste Provinciebus ook alweer kapot, ik ving 4155 op maar weet dat niet helemaal zeker, bij het in/uitparkeren op Utrecht zijn er de nodige spiegels en ruiten gesneuveld :roll:
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door tsov »

Die cyclus e.d. is de nieuwe variant van Infoxxinfo voor reizigers. Bestaat nu een klein jaar (Amstel/Meerlanden) en zit in alle nieuwe Connexxionbussen, dus bijvoorbeeld ook in NHN... Werkt inderdaad niet altijd even vlekkeloos...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Vinny »

De vormgeving vindt ik dan beter dan in de Connexxionbus van Dieren naar Apeldoorn (34). Die had een grafische vormgeving, met ook de komende vier halten, waarbij de meest verweg gelegen halte in de verte lijkt te verdwijnen. Dat leest uiterst onplezierig...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

Ach, die schermen van de RET zijn ook niet super: afgezien van het feit dat de meeste haltenamen worden afgekapt ("Centraal station perr", "Station Vlaardingen Wes") heb je daar ook een malle cyclus van 3 schermen waarbij op slechts één van die drie schermen de tekst "BUS STOPT" onderin beeld komt te staan. Logischer zou IMHO geweest zijn om die tekst op alle schermvarianten te tonen...
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Jurjen »

klaxxon schreef:Zag afgelopen zondag (2 november) zo'n nieuwe Citaro van Connexxion op lijn 167 (Beverwijk Station - Alkmaar Station) te Castricum Station. Ik dacht dat deze bestemd waren voor de stadsdiensten van Alkmaar, Hoorn en Den Helder?
De Citaro's met 'Connexxion' op de zijkant zijn bestemd voor de stadsdiensten van Hoorn en Den Helder, maar rijden op dit moment nog in Alkmaar. Dus of dat dan stad of streek is, wat maakt het nog uit. ;-) De stadslijnen in Alkmaar worden straks gereden met Citaro's met 'Maxx stadsbus Alkmaar' op de zijkant.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Karl »

[RET] Gisteren reed er een MB O405 van de RET vanaf Capelsebrug en de dag voor gisteren al een - geen flauw idee welk type dat is - zo'n lagevloer bus, die er normaal ook niet rijdt.
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door mb90 »

Was het toevallig de bus van de foto (of 1 van de andere 3 uit deze serie O405N'en)?:
Afbeelding
Zo ja, deze bussen rijden vanaf de Kleiweg, maar rijden dan meestal in Schiedam. Hebben de mensen in Capelle a/d IJssel (m.u.v. Schollevaar, want die heeft het al) ook eens lagevloersmaterieel.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Karl »

Ja zo één was het, een O405 herken ik nog wel.

De andere bus (van de dag daarvoor) was trouwens zo één: http://www.busfoto.nl/foto/albums/userp ... 070801.JPG
Het is een spectrum.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Ruben »

Ik mocht net in Lijn ... naar Sorry, Geen dienst. Niet instappen. plaatsnemen. Hoe moeilijk kan het zijn om het in te stellen. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag de Arriva 1122 op lijn 19 naar Nieuw Lekkerland van 17.56 uur. Om het voor de reiziger wat duidelijker te maken maar niet heus stond er slechts "Arriva" op het koersdisplay en werd het lijnnummer op het omloopnummerbordje aangegeven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Kan het topic zogauw niet even vinden, maar er was hier ergens gevraagd wat er aan geleed in de BRU-concessie ging rijden. Nou, dit dus...

Afbeelding

Bron en meer foto's: Busfoto.nl
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door MdJ »

Stuivertje wisselen op lijn 109 en 4 op het busstation om 9:00. lijn 4 reed met een citaro, lijn 109 met een volvo 7700.

om 16:01 reden de 2 omlopen van lijn 4 met volvo, op lijn 1 van 16:31 richting Lukas ziekenhuis een citaro...
Bij twijfel: gebruik beton.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door STF »

Grappig dat ze alvast de kentekenplaathouder monteren.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

Jurjen schreef:
klaxxon schreef:Zag afgelopen zondag (2 november) zo'n nieuwe Citaro van Connexxion op lijn 167 (Beverwijk Station - Alkmaar Station) te Castricum Station. Ik dacht dat deze bestemd waren voor de stadsdiensten van Alkmaar, Hoorn en Den Helder?
De Citaro's met 'Connexxion' op de zijkant zijn bestemd voor de stadsdiensten van Hoorn en Den Helder, maar rijden op dit moment nog in Alkmaar. Dus of dat dan stad of streek is, wat maakt het nog uit. ;-) De stadslijnen in Alkmaar worden straks gereden met Citaro's met 'Maxx stadsbus Alkmaar' op de zijkant.
De bussen rijden denk ik ook al vanuit Hoorn. Gisteren signaleerde ik er een op het station van Hoorn met "999 Geen Dienst" op de displays, en vandaag is er ook al een in Grootebroek gezien op lijn 42/242.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Wubbo »

Die Provincie Utrecht-Amba's blijven trouwens verbazen. Ik zat vanochtend in zo'n ding op lijn 53 (Zeist Busstation - Utrecht Centraal), en zag dat het display in de bus het nog vrolijk heeft over Utrecht CS. Zo heet dat station al een tijdje niet meer. Bovendien wordt keurig de tijd van de halte Vredenburg getoond, die nu een jaar of 2 is opgeheven en voor 2013 niet terugkomt...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Aking »

Dit komt waarschijnlijk omdat vredenburg nog wel gewoon in infoxx stond, chauffeurs hebben er weinig last van dat ie dr wel staat namelijk...

Al ben ik wel benieuwd hoe dat bij het GVU zit, daar rijden ook bussen met zo'n halteinfobalk en die is volgens mij ook aangestuurd door infoxx
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

Vredenburg staat ook nog doodleuk in de dienstregeling op internet van lijn 50, 52, 53, 74, 77, 277 en 138. Dat zal ongetwijfeld uit hetzelfde systeem gevoed worden, maar slordig is het wel :?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door reisthijs »

Wubbo schreef:Ik zat vanochtend in zo'n ding op lijn 53 (Zeist Busstation - Utrecht Centraal), en zag dat het display in de bus het nog vrolijk heeft over Utrecht CS. Zo heet dat station al een tijdje niet meer.
Beter gezegd: zo noemt NS het station al een tijdje niet meer. Dat betekent nog niet dat een busbedrijf dat ook automatisch moet volgen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Wubbo »

Waarom zouden ze dat niet volgen? Er staat nergens meer Utrecht CS op, alleen nog op de bus. Volgens mij heet de halte officieel zelfs streekbusstation. Als je dan toch nieuwe software gaat gebruiken, waarom zou je het dan niet gelijk goed doen?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in november 2008

Bericht door Aking »

Nouja, uiteindelijk bepaalt ns natuurlijk wel hoe een station heet, en is het handig dat de volgen, al is dat in deze niet echt nodig

(ander verhaal wordt het bijvoorbeeld in Solingen, waar een ander station nu Hbf heet, dan is het natuurlijk lastig als je ineens voor het verkeerde station staat ;)

Maar het komt vaker voor dat haltenamen niet meeveranderen. Zo heb je hier bijvoorbeeld bij lijn 52 een halte "meijerij" naar het bungalowpark dat er naast ligt, echter heet dat park tegenwoordig atc duindorp of iets.

Al is dat ook wel weer logisch, als jij altijd bij de halte station uitstapt en die halte heet nu ineens centrum, stap je dus nooit uit omdat je halte niet komt
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten