Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door wouter15 »

Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Fyra slaat in Rotterdam-zuid aan het wiebelen, verzakte grond is de oorzaak.

Reizigers van de Fyra naar Breda houden voorlopig last van geboemel tussen de stations Rotterdam Zuid en Barendrecht. Dat laat spoorbeheerder ProRail weten naar aanleiding van klachten over opvallend slingerende treinen op het conventionele spoorgedeelte richting de hsl. Zowel reizigers als treinpersoneel klagen over angstige momenten als de Fyra op bepaalde delen aan het wiebelen slaat in Rotterdam-zuid. De problemen met de spoorligging komen volgens ProRail door verzakte grond, veroorzaakt door een aangrenzende waterkering. Lees meer

Bron: Metronieuws.nl
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door Fles »

Ja. Daar heeft natuurlijk ALLEEN de Fyra last van zeker. :neg:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door deadlock »

Ja het gaat om de Fly-Over naar de HSL oid.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door Caspar »

Thalys dan? Het spoor ligt er daar inderdaad slecht bij, maar dat is bij alle treinen goed merkbaar daar.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door Fles »

wouter15 schreef: opvallend slingerende treinen op het conventionele spoorgedeelte richting de hsl.

Conventionele.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door Wubbo »

Ligt het aan mij of is alles wat ook maar enigszins met Fyra te maken heeft tegenwoordig nieuws? Wat staat er morgen in de Metro? Conducteur Fyra heeft verkeerde kleur schoenveters? :?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Ligt het aan mij of is alles wat ook maar enigszins met Fyra te maken heeft tegenwoordig nieuws? Wat staat er morgen in de Metro? Conducteur Fyra heeft verkeerde kleur schoenveters? :?
Kan maar zo. Paar weken geleden is er nog een rondschrijven van de directie geweest over de stropdassen, terwijl die schrootbakken op de baan uit elkaar pleurden en er een parlementaire enquete in de lucht hing. Het kan maar zo. :pos:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door Thom91 »

Eens met Wubbo, ik heb nog een enkel ander bericht gezien hierover. En Metro grijpt nogal eens uit het vaatje nieuwsberichten wat onzin dus ik ben wel benieuwd naar wat meer berichten hierover.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door Vinny »

Ik neem aan dat de aannemer zijn werk goed gedaan heeft en de verzakking als infrastructurele afwijking aan ProRail gerapporteerd heeft. Als de metro hier werk van maakt, dan kunnen ze om de twee dagen wel een nieuwsberichtje schrijven 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door Meltrain »

Thom91 schreef:Eens met Wubbo, ik heb nog een enkel ander bericht gezien hierover. En Metro grijpt nogal eens uit het vaatje nieuwsberichten wat onzin dus ik ben wel benieuwd naar wat meer berichten hierover.
Toevallig las ik dit artikel gisteren toen ik met de s5000 tussen Rtst en Rtz reed en ik kan bevestigen: de trein schommelde. :wink:

In het AD Rotterdams Dagblad (regionale katern) stond vandaag ook een stukje over het slechte spoor daar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door Thom91 »

Meltrain schreef:
Thom91 schreef:Eens met Wubbo, ik heb nog een enkel ander bericht gezien hierover. En Metro grijpt nogal eens uit het vaatje nieuwsberichten wat onzin dus ik ben wel benieuwd naar wat meer berichten hierover.
Toevallig las ik dit artikel gisteren toen ik met de s5000 tussen Rtst en Rtz reed en ik kan bevestigen: de trein schommelde. :wink:

In het AD Rotterdams Dagblad (regionale katern) stond vandaag ook een stukje over het slechte spoor daar.
Schommelde de trein erger dan anders? zijn de afwijkingen van het spoor dermate ernstig dat veiligheidswaardes worden overschreden?
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door Klaasje »

Thom91 schreef: zijn de afwijkingen van het spoor dermate ernstig dat veiligheidswaardes worden overschreden?
Als mijn kont 3 millimeter wordt verplaatst over de stoel door het geschommel is het goed maar bij 4 millimeter wordt de veiligheidswaarde overschreden. Zoiets? :')
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:zijn de afwijkingen van het spoor dermate ernstig dat veiligheidswaardes worden overschreden?
Volgens de alwetende infrabeeerder niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door deadlock »

Dit hoort in West-Nederland btw.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door Klaasje »

deadlock schreef:
Thom91 schreef:zijn de afwijkingen van het spoor dermate ernstig dat veiligheidswaardes worden overschreden?
Volgens de alwetende infrabeeerder niet.
Welke alwetende infrabeheerder?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door deadlock »

Heb je het stukje wel gelezen, aapje? :p
Het probleem is bekend bij ProRail, laat woordvoerder Elles in ’t Hout weten. “Grondverzakking door veranderend grondwaterpeil speelt op dit spoorgedeelte een grote rol. Bij Rotterdam Zuid staat een waterkering, die is gebouwd op een betonnen plaat. Een deel van het spoor ligt op dit beton, andere delen niet. Als de grond iets verzakt krijg je een verschil, waardoor een trein iets kan wiebelen.” De verzakking valt volgens ProRail nog binnen de normen. “We kijken op dit moment hoe we het probleem op dit traject op lange termijn beter kunnen verbeteren.”
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door Klaasje »

Ja..
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door Thom91 »

Klaasje schreef:
Thom91 schreef: zijn de afwijkingen van het spoor dermate ernstig dat veiligheidswaardes worden overschreden?
Als mijn kont 3 millimeter wordt verplaatst over de stoel door het geschommel is het goed maar bij 4 millimeter wordt de veiligheidswaarde overschreden. Zoiets? :')
Je moet ergens een grens trekken, deze reactie had ik niet van je verwacht.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door Suus »

Kan je hier een grens trekken? Als een spoor op een gegeven moment als behoorlijk oncomfortabel wordt beschouwd door personeel en reizigers dan moet er toch gewoon wat gebeuren in plaats van "ja, maar het is nog binnen de marges van xxxx" :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door Caspar »

Maar als het geen gevaar oplevert, en het opknappen van zo'n spoor meerdere weekenden een buitendienst stelling tot gevolg heeft, EN ontzettend veel geld kost, waarom zou je dan?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door Vinny »

Prinses op de erwt-syndroom.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door Klaasje »

Thom91 schreef:
Klaasje schreef:
Thom91 schreef: zijn de afwijkingen van het spoor dermate ernstig dat veiligheidswaardes worden overschreden?
Als mijn kont 3 millimeter wordt verplaatst over de stoel door het geschommel is het goed maar bij 4 millimeter wordt de veiligheidswaarde overschreden. Zoiets? :')
Je moet ergens een grens trekken, deze reactie had ik niet van je verwacht.
Ik bedoelde: dat is voor reizigers toch niet controleerbaar? Hoe moeten zij weten wat er verwacht kan worden van de spoorligging?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door Thom91 »

Zij kunnen nadenken en weten dat het spoor gechecked wordt. Als er veiligheidswaardes overschreden zouden worden zou de trein een snelheidsbeperking krijgen in veel gevallen. Zeker met HSL-spoor, waar de toleranties veel kleiner zijn t.o.v. conventioneel spoor lijkt me dit een nogal opgeblazen verhaal.
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door Klaasje »

Het is conventioneel spoor.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fyra in Rotterdam op stuk hobbelspoor

Bericht door Geert »

Je kunt er als reiziger helemaal niet vanuit gaan dat alles regelmatig gecontroleerd wordt en dat er nooit een veiligheidsmarge overschreden wordt of dat er fouten gemaakt worden. Eind 2011 bleek er bijvoorbeeld een brug niet verankerd te zijn in Twente, dat werd bij toeval ontdekt.

Los daarvan kan het spoor wel aan de veiligheidsmarges voldoen, maar comfortabel zijn dergelijke verzakkingen niet. Daar mag toch over geklaagd worden?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten