OVer je reiservaringen in februari 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Michael »

Lijn 117 richting Fijnaart die om 14.30 vertrok vanaf station Breda sloeg de halte Sophiastraat over. Diverse mensen konden daardoor een half uur wachten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door fogeltje »

Ik had niets te klagen vanochtend :shock: Dus dan beklaag ik me maar daarover. Je moet als notoire beroepsklager toch iets te doen hebben.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Meltrain »

Meltrain schreef:Mijn metro op lijn E toonde op het infoscherm net de hele tijd 'reclame' voor een broodje brie met avocado (met honing en pijnboompitten). :lol: Er werd niet eens verteld welk bedrijf erachter zat.
Ik heb die 'reclame' zeker vijf keer achter elkaar gezien (en daarna stapte ik uit), slechts onderbroken door reisinformatie bij het naderen van een station.
De broodjes brie met avocado raken blijkbaar niet uitverkocht, want ook vandaag werd er 'reclame' voor gemaakt, ditmaal zag ik het in metrolijn B (dus is het niet één bepaald stel wat kuren heeft, maar is het algemeen).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5862
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door reisthijs »

In Utrecht sinds vanochtend een omleiding voor heel wat buslijnen: de Adema van Scheltemabaan (de busbaan langs het spoor) is opgebroken, alles rijdt deze week om via de Catharijnesingel.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Karl »

Is daardoor de reistijd significant langer?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Daniel »

Het scheelde mij vandaag maar een enkele minuut in ieder geval, maar had dan wel de gunstigste reisrichting. Vanmiddag stond er een aardige busfile op de Catharijnesingel voor het verkeerslicht op de kruising met de Bleekstraat, maargoed, die staat er 's middags vaak ook op de Adama van Scheltemabaan (alleen dan zonder auto's ertussen :wink: ). Weet niet hoe gunstig dat verkeerslicht is afgesteld voor bussen eigenlijk, vanmorgen ging 't nog wel redelijk snel op groen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door julsteren »

De OV-foto van gisteren:Afbeelding
Een enorm slechte foto van een amba, ik denk op buslijn 311? In Breda is dit. Mijn vader loopt ergens links op de foto.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door MdJ »

Jurre schreef:Vanuit de trein is bij station Zaltbommel een batterij Breng Ambassadors te zien. Wat een overschot is er vandaag de dag...
*Ex Betuwe Express. Werk wat ze deden is naar TCR gegaan en moest gasbussen hebben wegens concessieeisen, dus amba's waren over en worden verkocht. (en dat gebeurd vanaf daar dus)

*In Eindhoven stonden stel groene ambassadors (7-10tal) net voordat je Eindhoven binnenrijdt vanuit Helmond. Wellicht ex-Zuid Holland. (wel met dat type display en donkere ruiten) Die horen daar ook niet helemaal (daar rijdt Hermes in grijs/blauwe/zwarte kleurstelling, dichtsbijzijnde CXX-huistijlgebied is Utrecht)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door fogeltje »

MdJ schreef:
Jurre schreef:Vanuit de trein is bij station Zaltbommel een batterij Breng Ambassadors te zien. Wat een overschot is er vandaag de dag...
*Ex Betuwe Express. Werk wat ze deden is naar TCR gegaan en moest gasbussen hebben wegens concessieeisen, dus amba's waren over en worden verkocht. (en dat gebeurd vanaf daar dus)

*In Eindhoven stonden stel groene ambassadors (7-10tal) net voordat je Eindhoven binnenrijdt vanuit Helmond. Wellicht ex-Zuid Holland. (wel met dat type display en donkere ruiten) Die horen daar ook niet helemaal (daar rijdt Hermes in grijs/blauwe/zwarte kleurstelling, dichtsbijzijnde CXX-huistijlgebied is Utrecht)
In Eindhoven staan wel eens vaker vreemde bussen en dan niet bussen die tijdelijk even in dienst komen om grijze Amba's te vervangen. Wellicht daar voor onderhoud wat andere vestingen niet aankunnen?
"Een touringcar is geen bus"
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door |Pim| »

Op het terrein van VDL in Valkenswaard staan ook veel Amba's en en volgens mij ook Trolley's, iniedergeval blauwe bussen uit Arnhem. Bij Nedcar schijnen ook veel Amba's, en een gedeelte van Breng te zijn.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Karl »

Vandaag met lijn 12 van Utrecht C naar de Uithof gereden, opvallend veel geledebussen op deze lijn (ipv dubbelgelede); dat zal met de vakantie van de HU te maken hebben; maar het was daarom niet superrustig in de bus. De UU doet namelijk niet aan vakantie nu.

Nu in 12 bakken ICMm vanuit Utrecht naar Zwolle, net uit Utrecht weg. Dat leek een beetje overkill, vooral omdat de trein naar Den Haag met vier bakken ICMm werd gereden; maar de trein is toch goed gevuld. Straks over de Hanzelijn terug vanuit Zwolle weer richting de zuidelijke Randstad.
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door webguy »

Karl schreef:Vandaag met lijn 12 van Utrecht C naar de Uithof gereden, opvallend veel geledebussen op deze lijn (ipv dubbelgelede); dat zal met de vakantie van de HU te maken hebben; maar het was daarom niet superrustig in de bus. De UU doet namelijk niet aan vakantie nu.
Niet ook omdat de busbaan dicht is?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Daniel »

Dan zou je op zich volledig enkelgelede inzet verwachten, maar ook vandaag is er weer sprake van een mix van geleed en dubbelgeleed op lijn 12. Op zich is de bocht de Catharijnesingel op ook wel ruim genoeg, het krapst lijkt het me op de terugweg om weer het busstation Zuid op te komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Fles »

julsteren schreef:De OV-foto van gisteren:Afbeelding
Een enorm slechte foto van een amba, ik denk op buslijn 311? In Breda is dit. Mijn vader loopt ergens links op de foto.
Hee dat lijkt de Vlaszak wel :)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Michael »

Vandaag liep de t3662 waar ik inzat zo'n 13 minuten vertraging op bij vertrek uit Roosendaal. Er waren wat opstartproblemen. Storingsmonteur was al snel aanwezig. Het betrof een ICR stam
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Jef400 »

Zondag met Tlp de ronde Amsterdam-Groningen-Leeuwarden-Zwolle-Arnhem-Tiel-Utrecht-Rotterdam-Amsterdam gedaan.
Vandaag met mijn ouders en mijn zusje naar Den Haag geweest. Gaat nu wel lekker hard met de kilometers.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door iljitsch »

Komt net in Leiden een cargo (mooi roestbruin) op minimumsnelheid door uit richting Den Haag. Dat zie je niet vaak.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door fogeltje »

Er moet net iets in de NIAG-bus gebeurd zijn. Ik kwam omstreeks 19:50 bij het station in lijn 14. Lijn 58 was net aan het lossen op perron K. Ik zag dat er nog iemand naar voren kwam gelopen. Lijn 14 ging op A lossen. Ik hoorde getoeter, toen zag ik dat de 58 een meter ofzo was aangereden en nu bij een politiebusje stilstond en de chauffeur was druk in de weer met de agent. Toen sprong de chauffer letterlijk zijn cabine uit, stapte uit en wees in de richting van het station. De agent reed haastig het busstation op, verliet zijn voertuig en liep snel het station in. Toen ik bij Smullers voor een snack kwam zag ik de agent, de chauffeur en een stationsmedewerker met elkaar praten. Het lijkt dat ze niet gevonden hebben we ze zochten. Op het busstation stonden inmiddels twee andere agenten, maar het trio verdween al weer snel. Geen idee waar het over ging.
"Een touringcar is geen bus"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Fles »

Wauw!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Jef400 »

edam busstation zit in de renovatie. Is nu niets meer dan een paal met rubberen bodemplaten
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door VIRM »

Lekker dagje op het spoor vandaag, zo te zien. Gelukkig was treinserie s3300 vandaag mijn rots in de branding! *O*

Vanochtend was er een spoorbrug defect tussen Wormerveer en Uitgeest, waardoor er van alles uitviel, werd omgeleid of was vertraagd. Een familielid van mij moest naar Den Helder toe vandaag (of all places...) dus die is na het communicatiegebrek van de NS maar via Hoorn gaan reizen...
In ieder geval reed de s3300 naar Hoofddorp prima op tijd. :)

Op de terugweg was er iemand op het spoor tussen Amsterdam en Utrecht (en ik neem aan dat de eerdergenoemde brug net een beetje gerepareerd was), waardoor de AV op Sloterdijk er toch weer vrij drama uitzag. De s3300 op Lelylaan richting Zaandam reed gewoon; beetje faalactie dat de TBP nog de vertraagde s2600 van 12:50 (met +15) aangaf toen mijn trein eraan kwam en niemand iets omroep.
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door webguy »

Trein t3161 keerde op trein t3160 op Ede-Wageningen met +5 in verband met een "defecte trein en een te hoog opgelopen vertraging" - of te wel, de t3160 moest koste wat het koste weer terug naar Utrecht. De t3061 kwam vervolgens aanzetten met een V-IRM-6 (terwijl de 3160 minimaal 8 was), dus dat paste slecht. t7561 vertrok met paar minuten vertraging en een paar staanplaatsen, maar de t3061 zat dus bomvol...
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door julsteren »

Fles schreef:
julsteren schreef:De OV-foto van gisteren:Afbeelding
Een enorm slechte foto van een amba, ik denk op buslijn 311? In Breda is dit. Mijn vader loopt ergens links op de foto.
Hee dat lijkt de Vlaszak wel :)
Vlaszak?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Michael »

Die straat waar jullie in liepen en waar de bus rijdt heet Vlaszak. Ik kom vrijwel dagelijks daar doorheen gefietst of met de bus.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door julsteren »

Michael schreef:Die straat waar jullie in liepen en waar de bus rijdt heet Vlaszak. Ik kom vrijwel dagelijks daar doorheen gefietst of met de bus.
Ik ben niet zo bekend in Breda, bedankt voor de uitleg.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten