OVer je reiservaringen in februari 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Geert »

webguy schreef:Trein t3161 keerde op trein t3160 op Ede-Wageningen met +5 in verband met een "defecte trein en een te hoog opgelopen vertraging" - of te wel, de t3160 moest koste wat het koste weer terug naar Utrecht. De t3061 kwam vervolgens aanzetten met een V-IRM-6 (terwijl de 3160 minimaal 8 was), dus dat paste slecht. t7561 vertrok met paar minuten vertraging en een paar staanplaatsen, maar de t3061 zat dus bomvol...
Handig, midden in de middagspits een trein halverwege het traject opheffen :')
Ik zat vanavond in de t2669 (vertrek 17.52 uit Rtd richting Asd) en die werd onderweg steeds voller, vanaf Delft staanplaatsen in de eerste en tweede klas. Gek, want het ding reed gewoon op sterkte en er was ook niet echt een storing in de buurt toen...
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Etienne »

Mijnn bus op lijn 30 van Leiden Centraal naar Katwijk reed zonet pardoes de bustunnel in richting het LUMC. Gelukkig waren de passagiers nog wakker en meldden het even, waardoor de chauffeur weer achteruit de bustunnel uitreed om vervolgens de normale route te vervolgen. :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Daniel »

In de trein vanmorgen zowaar weer de gebruikelijke vrijdagmorgenrust (was vorige week wel ander), maar bij de bushalte van lijn 65 op Utrecht Centraal was het wel behoorlijk druk. Mooi toeval dan ook dat, nadat ik me erbij gepropt had op het halteperronnetje, de bus recht voor m´n neus stopte met zijn instapdeur.
Bleek uiteindelijk dat de eerdere rit naar Het Klooster nog niet geweest was, die kwam net het busstation op rijden toen mijn bus er weer af reed.

Op de Adama van Scheltemabaan in Utrecht is men overigens nogsteeds bezig met het grondwerk en is nog geen spoortje van enig asfalt te ontdekken. Lijkt me een behoorlijk uitlooprisico met de nachtvorst die we nog hebben en ook nog kans op sneeuw.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door webguy »

Die gemeente Utrecht is trouwens ook lekker tactisch - het stukje fietspad voor Laan van Puntenburg #100 nemen ze meteen maar mee. Al die bussen die dus nu omrijden moeten die S-bocht dus nog krapper maken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21333
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Meltrain »

Gisteren rond 17:00 stonden 4 RET'ers op Kralingse Zoom uitgangscontrole te houden bij de ParkShuttle.
Dat had ik nog niet eerder gezien.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Vinny »

In Friesland reden de bussen daarnet vrijwel zonder passagiers. Tussen Heeg en Sneek was ik de enige reiziger, en dat voor een ritje vlak na de ochtendspits in spitsrichting. Ja, dan snap ik wel dat het aanbod achteruit gaat...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door ThePretender »

Ik ben al met weinig blij. Gisterenmiddag donderde een TD+7 stellen (vergeef me als ik het fout zeg) langs Zaandam en ik was net in de passage boven de sporen om dat te kunnen zien. Het was overigens niet de 856. In de avond passeerde een VIRM4 op volle snelheid het perron op Amsterdam Sloterdijk richting Zaandam.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Thom91 »

Was een TD10 als t863 ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Die gemeente Utrecht is trouwens ook lekker tactisch - het stukje fietspad voor Laan van Puntenburg #100 nemen ze meteen maar mee. Al die bussen die dus nu omrijden moeten die S-bocht dus nog krapper maken.
Klopt ja, op het stukje Catharijnesingel wat alleen voor de bussen gebruikt wordt was het daarnaast eerder deze week ook nog aardig krap door diverse sleuven in het wegdek. Bocht was nog net te nemen, maar de hekken iets verder naar achter had ook niet geholpen want daar zat een groot gat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Cygnum
Berichten: 70
Lid geworden op: za 12 dec 2009, 11:33

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Cygnum »

Meltrain schreef:Gisteren rond 17:00 stonden 4 RET'ers op Kralingse Zoom uitgangscontrole te houden bij de ParkShuttle.
Dat had ik nog niet eerder gezien.
Ik vraag me af of dat mag. De ParkShuttle is niet van de RET, maar van Connexxion.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Plus dat RET niks van CXX kan uitlezen.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Michael »

RET controleurs controleren ook regelmatig bij Connexxion in Spijkenisse. Zie dat toch wel regelmatig voorbij komen via het twitteraccount van RET Controle.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Apart. Nou ja, CXX zal ook geen eigen producten hebben volgens mij, zoals RET wel heeft dus dan zou het wellicht wel kunnen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Suus »

Veiligheidsbeleid in de stadsregio Rotterdam wordt door de RET gedaan. Dat is al drie jaar zo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door ThePretender »

Thom91 schreef:Was een TD10 als t863 ;)
Inderdaad een TD10 maar het reed non-stop naar Alkmaar denk ik. Waarschijnlijk was de t863 opgeheven door de storing tussen Bkl en Utz en reed het daardoor weer naar Alkmaar.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door reisthijs »

Er reed deze week elke middag een lege TD10 (of een TD9) naar Alkmaar om daarvandaan naar Maastricht te rijden, dus waarschijnlijk heb je zo'n overbrengingsrit gezien?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef:Op de Adama van Scheltemabaan in Utrecht is men overigens nogsteeds bezig met het grondwerk en is nog geen spoortje van enig asfalt te ontdekken. Lijkt me een behoorlijk uitlooprisico met de nachtvorst die we nog hebben en ook nog kans op sneeuw.
Ik reed er net langs, zo te zien waren ze klaar met het grondwerk en ligt de baan nu klaar om er een laagje asfalt overheen te leggen. Er zit nu wel een flink heuveltje in de baan, ik neem aan als voorbereiding op het toekomstige tramviaduct over de Bleekstraat.

De tijdelijke halteperrons van stelconplaten liggen ook al op hun plaats.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Daniel »

Vraag me af of het wel halteperrons zijn en niet gewoon een soort van stoep, wat ik gelezen had was dat de halte de andere kant op verplaatst zou worden (zegmaar naar naast het kantoorgebouw aldaar). Gezien jouw beschrijving was de situatie nog niet veranderd ten opzichte van toen ik er ergens rond 13.00 uur langs liep.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Thom91 »

ThePretender schreef:
Thom91 schreef:Was een TD10 als t863 ;)
Inderdaad een TD10 maar het reed non-stop naar Alkmaar denk ik. Waarschijnlijk was de t863 opgeheven door de storing tussen Bkl en Utz en reed het daardoor weer naar Alkmaar.
Nee.
De 820 ging als 810820 leeg naar de Meer, en kwam als 810863 leeg terug naar Alkmaar.
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Michael »

Voor Lage Zwaluwe stond vanmiddag een goederentrein defect. Mijn trein ging na Prinsenbeek linkerspoor rijden om vervolgens met volle snelheid die goederentrein te passeren. Vlak voor de moerdijkbrug gingen we weer naar het rechterspoor. Dat leverde een vertraging op van ongeveer 5 minuten. Toen ik op Dordrecht stond zag ik de wegsleepdienst loc voorbij komen richting Breda. Waarschijnlijk om die goederentrein af te slepen. Verder kwamen een uur geleden vlak na elkaar 2 stammen DDAR door Breda richting Tilburg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Milco »

Er is een aanrijding tussen Apeldoorn en Deventer en daardoor rijdt de IC naar Berlijn om via Almere en Zwolle. Ik zag 'm net via deze webcam: http://hdtv.webcam.nl/flevoland3/ :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Klaasje »

Heb je geen foto gemaakt? :o
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Milco »

Nee, ik merkte pas te laat op dat hij via Almere ging rijden.
Maar het zal vast nog wel vaker voorkomen, dat er een Berlijn-IC via Almere rijdt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Klaasje »

Je kunt hem richting Zwolle denk ik het mooiste bij Parkwijk vanaf het kopje van het perron naast het spoor richting Weesp aan de Weesperkant op de plaat zetten. Dan sta je in de binnenboog en zit er niets in beeld. Krijg je een mooi groot gedeelte van de trein in beeld. Station Buiten is meer geschikt voor de tegengestelde beweging.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door midnet »

Groetjes uit KUL/MY, laatste avond hier-morgen weer flyback to BKK.
Heb vanmorgen het laatste deel van het KTMB net gereden om daarmee opnieuw het hele net gedaan te hebben afgelopen week. Totale kosten <40 eur, 3 nachtritten in sleeper, 2 dagritten en hier regio KUL nog 2 retourtjes over zijlijnen met de komuter. 2 ritten zeer sterk vertraagd- >2 uur (van/naar eastcoast), 1 rit 15 min te vroeg aan, komuter is nooit op tijd, maar heeft nu wel splinternieuwe Chinese 6-cartrainsets (zhuzhou, meen ik), met de middelste 2 ''koc wanita''=dameswagons. ritjes binnen de stadsgrenzen kosten 1 MYR (25 ct), maar er is nooit controle en de meeste van de oude poortjes doen het niet meer, evenals de oude ticketmachines. Overal staan nieuwe-nog niet geinstalleerd, voor de MyRapid chpkaart.
IC-treinen kan je online boeken (enkel aan volle prijs) of via email bestellen via de klantencentrale (met korting) en dan kan je met de codes op elk station afhalen+betalen. Werkte perfect en zeer vlot.
Deze week ook groot nieuws, dat SIN+MY besloten hebben tot aanleg HS-line KUL-SIN voor 2020- in 90 minuten over (meesten gaan nu per plane, totale reisduur incl check-in 4-5 uur) of per bus (gaat 1-2x per uur- duurt 6 uur), trein (3 per dag, duurt 7 uur) is vooral voor de tussenstops. Ik vermoed dat die HS gebruik zal maken van de al bestaande KLIA express naar airport (want is normaalspoor), want airport KUL werd genoemd als tussenstop en veel plek in KUL voor nog een spoorlijn is er niet meer.
Bijna de hele NZ-lijn (Thailand-KUL-SIN) is al dubbelsppor, maar overal zijn werken hem recht te leggen en te electrificeren. er rijden al elke 2 uur zeer zwakbezette ETStreinen (electric Train SET) KUL-Ipoh. Dit werk (ruim 700 km) zou 2014 gedaan moeten zijn. is vooral voor goods/containervervoer.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten