Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
rhk_amf schreef:Ook moet je er volgens mij wel vroeg bij zijn om zo'n goedkoop ticket te krijgen. Geprobeerd voor Basel eind januari, maar daarvoor zijn de "Europa-spezials" moeilijk te vinden (zal ook wel liggen aan de bestemming, "populaire" bestemmingen zullen wel snel op zijn).
Voor Basel SBB / Basel Bad.Bf. kan het ook interessant zijn om EC101 te nemen, hier zijn vaak nog wel goedkopere mogelijkheden voor beschikbaar. Ongeveer op hetzelfde tijdstip vertrekt namelijk ICE105 en de reiziger die snel in Basel wil zijn, laat de EC voor wat het is.
//edit
Probeer vrijdag 23 januari maar eens - als je dat uitkomt - dan kun je nog voor 29,- naar Basel Bad.Bf. met EC101. :D
Freek schreef:Al een hele tijd vergeten te melden, maar het is eigenlijk een wonderlijk NS planning die wel altijd lukt.
De s3700 met vertrek 16.12 uit Arnhem naar Zwolle rijdt al weken lang in verband met de terug naar huis gaande studenten niet met de normale 6 baks VIRM maar met 2 keer een nieuwe 4 baks VIRM. In totaal 8 bakken dus.
Nu vind ik het al bijzonder dat de NS het omlooptechnisch voor elkaar krijgt om met 8 ipv 6 bakken te rijden, maar dat het ook elke keer lukt om met 2 nieuwe VIRMPjes te rijden maakt het nog bijzonderder.
De nieuwe virm'en worden ingezet in diensten van gewone viertjes. Er wordt tussen VIRM4 en VIRM1/2/3 geen onderscheid gemaakt
Freek schreef:Nu vind ik het al bijzonder dat de NS het omlooptechnisch voor elkaar krijgt om met 8 ipv 6 bakken te rijden, maar dat het ook elke keer lukt om met 2 nieuwe VIRMPjes te rijden maakt het nog bijzonderder.
Overdag wordt er in die omloop toch met een 4tje gereden, waarbij er in de spits een 4tje aan vast wordt gezet, die vanaf Onnen naar Zwolle komt meen ik.
Ik heb vandaag en vorige week ook een aantal keren in een nieuwe VIRM-4 gezeten. Heerlijk :D
* trein t1731 reed met 12 bakken VIRM ipv ICM
* trein t5536 / t5539 / t5543 met een solo 2967 2V
* trein t7436 met een solo(...) 2143 ipv SGMm-III
* trein t5632 mocht te Amf wat treintjes voorlaten, in Bhv trein t534 voorlaten. +15 in Ut. Keren deed hij snel, in 2 minuten vertrok hij weer naar Uto als trein t5639.
* Door een aanrijding tussen Mda-Ztmo reed de s9800 tot Gd en de s500 / s1700 als s20500 / s21700 naar Rtd.
* trein t12549 vertrok in Amf vanaf spoor 2 met +10m, trein t549 met +5 vanaf spoor 1 en trein t1649 vertrok vanaf spoor 1 met +5. Op spoor 4A stond immers de t5649 (optijd) maar vertrok uiteindelijk met +10. De overstap t1649->Noorden ging dus de mist in...
*VST07-3 (zo'n ex-2200) vertrok met UFM07 (zag er redelijk nieuw uit) naar de Utctw om 12:00 door Ut. om 12:40 vertrok de VST07-3 alleen richting Asd.
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 04 nov 2008, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Treinnummers worden zichtbaar met een t ervoor, niet met een s ;-)
In Dordrecht was om 6.52 uur nog geen materieel aanwezig voor de t5016. Weliswaar stonden er twee V'tjes op 3b, maar als dat de t5016 geweest was stonden of de CTA's verkeerd of stond de trein verkeerd want het ding vertrekt normaal van 3a (en met 4xV). Ook de reizigers stonden nog op het perron te wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
De stationshal plus winkels, loketten, horeca en het stationsplein van Alkmaar zijn nu ontruimd en afgezet. Staan stuk of 20 agenten en 20 ns'rs in gele hesjes. Geen idee wat er aan de hand is.
De t800 waarin ik nu wegrijd uit Alkmaar naar Maastricht is plan T 522.
Vinny!!! De CTA van trein t820 stond vanochtend niet goed op Asa. Trein werd om 8.30 uur (geplande vertrektijd 8.15 uur) aangekondigd als +5! Twee setjes VIRM die het sprintertje uit Rotterdam inhalen tussen Breukelen en Maarssen gebeurt niet vaak ;)
Anyway, de Benelux vertrekt (sindskort) twee minuten eerder uit Amsterdam Centraal (xx.54 uur i.p.v. xx.56 uur). Ik dacht altijd dat juist de te korte kering zorgde voor vertragingen en niet zo zeer de rijtijd? Gevalletje kulredenering 'de Bnl is altijd te laat, dus we geven 'm maar wat meer rijtijd'?
Verder: de s2200 naar Breda is gedegradeerd en werd zojuist (15.30 uur) op Den Haag HS als stoptrein omgeroepen
Caspar schreef:De t800 waarin ik nu wegrijd uit Alkmaar naar Maastricht is plan T 522.
Dat gaat proppen worden als die helemaal naar Maastricht is gegaan , en kijk maar uit dat je geen 'vliegtuigbenen' (kan zo even niet op de jusite benaming komen) krijgt als je zo lang in dezelfde (te krappe) houding zit.
Chauf21 schreef:Anyway, de Benelux vertrekt (sindskort) twee minuten eerder uit Amsterdam Centraal (xx.54 uur i.p.v. xx.56 uur). Ik dacht altijd dat juist de te korte kering zorgde voor vertragingen en niet zo zeer de rijtijd? Gevalletje kulredenering 'de Bnl is altijd te laat, dus we geven 'm maar wat meer rijtijd'?
Kennelijk...
Ook gek dat zo'n beetje alle NSI-bandjes tegenwoordig door Magdaleen worden gedaan, maar deze dan weer door Arie. Lekker consistent
Anyway, de Benelux vertrekt (sindskort) twee minuten eerder uit Amsterdam Centraal (xx.54 uur i.p.v. xx.56 uur). Ik dacht altijd dat juist de te korte kering zorgde voor vertragingen en niet zo zeer de rijtijd? Gevalletje kulredenering 'de Bnl is altijd te laat, dus we geven 'm maar wat meer rijtijd'?
Het is niet de enige maatregel die genomen is. Station Dordrecht wordt bij grote vertraging overgeslagen en ook kan het voorkomen dat de Benelux wordt beperkt tot Schiphol (en dan als leeg mat. via Zuid naar Watergraafsmeer).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ik las ook al ergens dat bij +3 Ddr al overgeslagen zou worden, maar wat daarvan waar is kan ik niet zo goed beoordelen. Iemand die exactere informatie heeft?
Vinny schreef:Station Dordrecht wordt bij grote vertraging overgeslagen
Ik hoop dat ze dat dan wel voor Rotterdam cq Roosendaal bekend maken. Ik zie ze er nog wel voor aan dat bij Barendrecht cq Lage Zwaluwe ineens te 'besluiten'...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Heerlijk dagje treinen. Nadat maandag de overstap van de stopper op de IC al mislukt was ging het vanmorgen wederom mis.
Terug naar huis was het ook weer puinhoop in de s3700. De IC van 17.12 uit Ah naar zwolle werd met +0 aangekondigd, maar vertrok met een +10. Aansluitingen waren dus weg. Maar ook de andere kant op waren er vertragingen. Zowel de IC van 17.58 naar Nm als de IC van 18.04 naar Zwolle had een +10. Ook de s7500 reed met een +5 rond.
Tevens had de stopper uit Oldenzaal een +15 bij aankomst en daardoor bij vertrek een +5.
Caspar schreef:De stationshal plus winkels, loketten, horeca en het stationsplein van Alkmaar zijn nu ontruimd en afgezet. Staan stuk of 20 agenten en 20 ns'rs in gele hesjes. Geen idee wat er aan de hand is.
De t800 waarin ik nu wegrijd uit Alkmaar naar Maastricht is plan T 522.
Nu je het zegt.. Ik vroeg me al af wat een T op spoor 1 deed, i.p.v. SGM. Maar doordeweeks overdag uiteraard i.p.v. IRM. ;-)
Overigens is rond 12:55 het station weer helemaal vrijgegeven door de politie. AH to Go is direct weer open gegaan, Café T is de rest van de dag dicht gebleven.