OVer je reiservaringen in februari 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Ronald »

Ben ik de enige die hier geen touw aan vast kan knopen? :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Suus »

De rest heeft de moeite al opgegeven denk ik :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Ronald »

We hebben dus de volgende afko's:
KUL, MY, BKK, KTMB, MYR, IC, SIN, HS, KLIA, NZ, ETS, SET.
Eén ken ik, bij twee heb ik een vaag vermoeden, maar de rest -o-
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door webguy »

Voorlopig lijstje,
KUL = Kuala Lumpur
KLIA = Kuala Lumpur International Airport
KTMB = Keretapi Tanah Melayu Berhad or Malayan Railways Limited / Spoorvervoerder in Maleisi
SIN = Singapore
BKK = Bangkok
MY = Maleisie
NZ = Waarschijnlijk Noord-Zuid-Lijn aangezien het geographisch verbonden is.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Ronald »

Oh, ik heb er eigenlijk ook geen moeite voor gedaan hoor :N .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Fles »

Ophouden met die flauweKUL. Nu.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Daniel »

De t2863 mocht net roestrijden bij Rotterdam Noord Goederen, handig bij sneeuw met een trein die als eerste in Gouda moet zijn om snel te combineren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door ODRAIL »

Wordt dat roestrijden planmatig gedaan?
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door VIRM »

Ronald schreef:Ben ik de enige die hier geen touw aan vast kan knopen? :?
Als Midnet iets vanuit het buitenland schrijft, doet hij dat wel vaker. ;) Het meeste was wel te begrijpen. :P
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Thom91 »

KM46 schreef:Wordt dat roestrijden planmatig gedaan?
In zoverre planmatig dat er is afgesproken dat alle wissels minimaal 1 maal in 24 uur bereden moeten worden. De treindienstleider bepaald wanneer dat gedaan wordt en met welke trein.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Daniel »

De Adama van Scheltemabaan in Utrecht is sinds vandaag weer open, maar echt klaar valt ´ie nou niet te noemen: de aangelegde hobbel in de baan vlak voor de Bleekstraat bestaat nog uit grond verstevigd met wat steenslag en is dus nog niet geasfalteerd, zal wel een lekkere bende worden als het gaat dooien.
De bushalte is nu nog op wat stelconplaten aan het begin van de busbaan (waar ri. station maar één bus kan staan, dus een groot opstoppingsrisico op het kruispunt!), maar verderop naast het kantoorgebouw is men bezig met de aanleg van een definitieve halte die een haltehaven lijkt te gaan krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door fogeltje »

Ik ben aangekomen in Nijmegen, maar het had niet veel gescheeld of dit had wel eens anders kunnen zijn :shock: Munckhof is altijd een gok, het enige waar je van op aan kunt is dat je zeker niet op tijd in Nijmegen gaat zijn. Maar vandaag was wel extreem.

Meteen bij Zeeland ging het al fout. De bus draaide niet Zeeland in maar ging rechtdoor. Ik dacht toen nog "oh, ze laten voortaan de eerste bus als echte sneldienst rijden". Dat zou wel nice geweest zijn. Want vrijwel alles wat in Uden instapt stapt of in Grave of in Nijmegen uit, er zijn maar weinig uitstappers bij de andere haltes. Die mensen kunnen snel vervoerd worden terwijl de tweede bus als "stopbus" door Zeeland en het bos richting Reek rijdt. Echter hadden ze dat dan wel beter kunnen communiceren.

Enfin, bij Reek naderen we de rotonde waar we weer op de gewone route komen. Daar moeten we rechtdoor...gaat hij linksaf, Reek in :shock: Ik heb maar meteen iets gezegd. "Oh, de navigatie zegt dat ik zo moet." "Doe toch maar niet". Er kwam meteen een tankstation, dus we keerden en vervolgden onze weg naar Nijmegen terwijl de mensen aan de andere kant van de rotonde nog steeds raar keken dat hun bus niet langs de halte was gekomen.

In Grave bij het busstation gaat het weer mis. Bij het busstation stoppen de bussen altijd. Dus dan meldt zich ook niemand om uit te mogen stappen. Maar de chauffeur dacht "er meldt zich niemand en ik ben toch vol, dus ik rij lekker door." We konden dus verderop weer keren om terug te rijden naar het busstation om mensen te laten uitstappen. Wel netjes dat hij dat deed, ik ken chauffeurs die gewoon door waren gereden onder het motto "moet je maar roepen". Maar dus wel extra vertraging. De brug over wilde hij vervolgens rechtsaf richting Overasselt rijden :') Dit keer konden we corrigeren voordat we verkeerd zaten (keren zou daar niet gekund hebben). De volgbus haalde ons op een gegeven moment in en vervolgens ging hij bij elke halte erachter staan in plaats van door te rijden :roll: We zijn uiteindelijk ook nog eens ingehaald door de volgende 99 die volgens dienstregeling 8 minuten na ons in Grave vertrekt. :')

Ik hoop dat de chauffeur morgen wel een beetje de weg kent (of op zijn minst een correcte route van de baas op papier krijgt), niet nutteloos bij haltes gaat staan en busstations niet voorbijrijdt.
"Een touringcar is geen bus"
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Etienne »

Mijn dagje touren door het land liep vanochtend al in duigen, door een wisselstoring op de RandstadRail. Gelukkig was er nog het alternatief via Den Haag i.p.v. Rotterdam en het losse VIRM IV'tje in de t12756 is wel erg krap bemeten :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door fogeltje »

Etienne schreef:Mijn dagje touren door het land liep vanochtend al in duigen, door een wisselstoring op de RandstadRail. Gelukkig was er nog het alternatief via Den Haag i.p.v. Rotterdam en het losse VIRM IV'tje in de t12756 is wel erg krap bemeten :|
Een voordeel heb je wel, de verkeerde afslag pakken zal hij niet zo snel doen ;)
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Daniel »

Hopelijk heeft men in Utrecht nog iets gevonden om de t12561 mee te rijden vanmiddag... vanuit Rotterdam kon deze door een verstoring niet komen, maar de tot Utrecht rijdende tegentrein laten keren ging ook niet lukken vandaag. De t556 stond namelijk defect in Amersfoort.
De t1763 die na de 12561 rijdt schijnt onder normale omstandigheden al capaciteitsproblemen te hebben namelijk, dus met een uitgevallen trein ervoor middenin de spits wordt dat niet veel beter natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Vinny »

Een reiservaring van afgelopen weekend in Wenen:
Vanaf het vliegveld naar het stadscentrum kan je met de reguliere S-bahn trein reizen, dat kost 4 euro, of met de CAT, De "City-Airport Express". Mocht je kaartjes voor deze trein zomaar uit de automaat vissen, wat niet ondenkbaar is want volgens mij koopt 90% van de toeristen een kaartje dat op de automaat staat aangegeven als "Ticket to City Centre", terwijl je voor een gewoon treinkaartje je mag gaan verdiepen in allerlei ondoorgrondelijke wijsheden en keuzeopties betaal je 12 euro... - en wij maar klagen over de Fyra toeslag.

Bovendien, De CAT slaat wel een boel stations over, maar heeft niet een zodanige frequentie dat het altijd de snelste optie is..., en het materieel scheen mij niet comfortabeler toe dan de andere treinen - maar ik heb hem dus niet geprobeerd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Klaasje »

De CAT is net zoiets als de combinatie Fyra-toeslag plus eerste klas op Schiphol. Dat klopt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Suus »

Ik heb zelden mijn vriend zo erg zien schelden als vandaag, de extra ingelaste werkzaamheden tussen Gouda en Rotterdam zijn behoorlijk uit de hand gelopen en tot maar liefst 11:00 uitgelopen. De NS had wel bussen ingezet tussen Rotterdam en Gouda maar ze zaten vol en er waren ook geen medewerkers van de NS aanwezig op de tussengelegen stations. In Rotterdam Alexander en Gouda waren de krantenuitdelers van de Spits de informatieverleners :X :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Thom91 »

Niet gek als je 1 kilometer spoor moet vervangen in 1 nacht.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Suus »

Noodwerkzaamheden mogen geen argument zijn om de dienstverlening dan maar uit te besteden aan de uitdelers van de Spits. :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door ODRAIL »

Waren deze werkzaamheden wel gepland?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Suus »

Wat begrijp je niet aan het woord noodwerkzaamheden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door ODRAIL »

:oops: Oops verkeert gelezen sorry :oops: .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door Fles »

Ik had dankzij een vertraging van 5 minuten nog net WEL de IC van 11:35 uit Ut *O*

En what's more: in Dv was alles dichtgereden :pos:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in februari 2013

Bericht door fogeltje »

Fles schreef:Ik had dankzij een vertraging van 5 minuten nog net WEL de IC van 11:35 uit Ut *O*

En what's more: in Dv was alles dichtgereden :pos:
Nice :)
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten