Problemen Fyra nog veel erger
Problemen Fyra nog veel erger
Problemen Fyra nog veel erger
De problemen met de Fyra, de hogesnelheidstrein naar Brussel, zijn zo ernstig dat ingewijden zeggen dat het wel een jaar kan duren voor ze zijn opgelost.
De deadline van drie maanden die de Belgische spoorwegen aan Fyra-fabrikant AnsaldoBreda gaven om de boel op orde te krijgen, wordt vrijwel zeker niet gehaald. Daarmee is hoogst onzeker of de Fyra ooit nog zal rijden. De Fyra heeft volgens ingewijden last van zeer ernstige softwarefouten in het beveiligingssysteem.
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2132 ... ger__.html
De problemen met de Fyra, de hogesnelheidstrein naar Brussel, zijn zo ernstig dat ingewijden zeggen dat het wel een jaar kan duren voor ze zijn opgelost.
De deadline van drie maanden die de Belgische spoorwegen aan Fyra-fabrikant AnsaldoBreda gaven om de boel op orde te krijgen, wordt vrijwel zeker niet gehaald. Daarmee is hoogst onzeker of de Fyra ooit nog zal rijden. De Fyra heeft volgens ingewijden last van zeer ernstige softwarefouten in het beveiligingssysteem.
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2132 ... ger__.html
Re: Problemen Fyra nog veel erger
Ik zou zeggen: nog één ritje..............naar IJmuiden/Hoogovens.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Problemen Fyra nog veel erger
Nee, er moet er één naar het spoorwegmuseum.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Problemen Fyra nog veel erger
Is daar dan nog wel plaats voor :? ? Ruim de helft van het materieel staat al in een loods te Blerick omdat er in het spoorwegmuseum geen ruimte is.deadlock schreef:Nee, er moet er één naar het spoorwegmuseum.
Re: Problemen Fyra nog veel erger
Ik zie het zo voor me:deadlock schreef:Nee, er moet er één naar het spoorwegmuseum.
Opa wat is dat?
Dat is een Fyra jongen!
Wat is een Fyra?
Dat is een trein die nooit heeft gereden, en ook nooit zal gaan rijden! Een fiasco dus!
Opa is het nou een Fyra of een Fiasco?
De Fyra is gewoon een fiasco knul.
Gek hoor opa, 2 namen voor 1 trein.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Problemen Fyra nog veel erger
Gewoon wat tussenbakken eruit hengelen, dat ding hoeft echt niet met acht bakken het museum inKM46 schreef:Is daar dan nog wel plaats voor :? ? Ruim de helft van het materieel staat al in een loods te Blerick omdat er in het spoorwegmuseum geen ruimte is.deadlock schreef:Nee, er moet er één naar het spoorwegmuseum.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Problemen Fyra nog veel erger
Het is nu weer wat anders. :s
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Problemen Fyra nog veel erger
Maar de NS werkt er hard aan met zijn Taskforce:
http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... reinen.pdf
http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... reinen.pdf
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Problemen Fyra nog veel erger
"Er is contact geweest"isadora schreef:Maar de NS werkt er hard aan met zijn Taskforce:
http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... reinen.pdf
"we werken hard aan"
"op dit moment is het nog niet zeker"
Kretologie.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Problemen Fyra nog veel erger
Taskforces zijn er omdat er een acuut probleem is en men geen enkel idee heeft wat een oplossing kan zijn. Eigenlijk een goede manier om te verbergen dat je in blinde paniek bent en met je handen in het haar zit, want het oogt lekker daadkrachtig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Problemen Fyra nog veel erger
En in Den Haag wrijft men zich in de handen. :)
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... vertje.xml
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... vertje.xml
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Problemen Fyra nog veel erger
En dit artikel was, mij althans, helemaal ontgaan. Vond het voor een leek redelijk te volgen, best informatief.
Misschien is het al geplaatst geweest, dan mag de moderator het verwijderen:
http://webwereld.nl/nieuws/113329/-soft ... drem-.html
Misschien is het al geplaatst geweest, dan mag de moderator het verwijderen:
http://webwereld.nl/nieuws/113329/-soft ... drem-.html
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Problemen Fyra nog veel erger
Misschien dat het museum nog ooit uitgebreid wordt, nu weggooien zou zonde zijn. Als je het ergens kunt opslaan, waarom niet. Die hoogoven inrijden kan over vijf jaar ook nog wel. Als opslag exorbitant veel zou kosten, dan zou ik een enkeltje schroothoop adviseren.KM46 schreef:Is daar dan nog wel plaats voor :? ? Ruim de helft van het materieel staat al in een loods te Blerick omdat er in het spoorwegmuseum geen ruimte is.deadlock schreef:Nee, er moet er één naar het spoorwegmuseum.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Problemen Fyra nog veel erger
Het verhaal op Webwereld is grotendeels gelijk aan een artikel in De Ingenieur. Een van beide zou wel eens de basis kunnen zijn voor het verhaal nu in De T.
Opvallend in de beantwoording van de kamervragen [en ook in de bijgevoegde brief van NS] is de openlijke erkenning dat NMBS mogelijk een andere koers vaart en het noemen van scenario's waarin niet alle Fyra's worden afgenomen. Dat zou commerciële ruimte bieden voor een conventionele IC
Opvallend in de beantwoording van de kamervragen [en ook in de bijgevoegde brief van NS] is de openlijke erkenning dat NMBS mogelijk een andere koers vaart en het noemen van scenario's waarin niet alle Fyra's worden afgenomen. Dat zou commerciële ruimte bieden voor een conventionele IC
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Problemen Fyra nog veel erger
Wat ik niet snap is waarom er nu nog nieuwe stellen bij besteld worden voordat de problemen zijn verholpen. Maar ja, er zijn wel meer dingen in het artikel van webwereld die mij opvallen.
Re: Problemen Fyra nog veel erger
Hmm, ik mag toch wel hopen / aannemen dat de levering en de bouw van de V250 stellen is stopgezet :? ? Of zie ik dit verkeerd.Michael 1988 schreef:Wat ik niet snap is waarom er nu nog nieuwe stellen bij besteld worden voordat de problemen zijn verholpen.
Re: Problemen Fyra nog veel erger
Ik weet niet waar je leest dat er nieuwe stellen bij zouden zijn besteld. De totale bestelling van NS bestaat uit 16 stellen; daarvan zijn er 9 door NS [voorwaardelijk?] afgenomen, waarvan 7 toegelaten in de reizigersdienst. NMBS heeft er 3 besteld, maar nog niet 1 afgenomen. De stellen zijn in Belgie nu niet toegelaten
Re: Problemen Fyra nog veel erger
Het is erg moeilijk te vinden welke treinstellen nu op de Watergraafsmeer staan en welke nog in Italië zijn. Het enige dat echt zeker is, is dat de Belgische treinstellen nog in Italië zijn. In hoeverre men al klaar is met de productie is ook volstrekt onduidelijk want alle bronnen spreken elkaar tegen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Problemen Fyra nog veel erger
Wat ik mij nu afvraag, of de geleverde stellen al volledig betaald zijn. Mocht er een groot deel niet betaald zijn, zou ik mij verlies nemen, en onder dat contract proberen uit te komen.
Ze hebben lang genoeg de tijd gehad.
Ze hebben lang genoeg de tijd gehad.
Re: Problemen Fyra nog veel erger
Ik zag op een belgisch forum een recent gedateerde google maps opname van de fabriek en daar stond er een. De productielijn is dicht. Bij de retouren naar IT is het éne als zodanig genummerde BE stel een NL stel geworden dat inmiddels door NS geaccepteerd is. Of dat opzet is weten we niet, maar resultaat is dat NMBS geen bijna-af stel heeft hoeven accepteren.
Het contract verbreken is erg duur hoor. Voor de NMBS is het bedrag wel een stuk overzichtelijker.
Het contract verbreken is erg duur hoor. Voor de NMBS is het bedrag wel een stuk overzichtelijker.
Re: Problemen Fyra nog veel erger
Ook dat durf ik dus te betwijfelen, want in januari stond de NOS nog in de fabriek van Ansaldo waar mensen bezig waren in een half-afgewerkte Fyra-bak.robert55 schreef:De productielijn is dicht.
Zie http://nieuwsuur.nl/video/465188-italia ... -fyra.html, minuut 6:00.
Laatst gewijzigd door Suus op di 26 feb 2013, 11:58, 3 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Problemen Fyra nog veel erger
bocendien hoeven stellen die in watergraafsmeer staan nog niet zijn afgenomen.
Re: Problemen Fyra nog veel erger
Eén dag na het stilzetten van de treinstellen, dus alweer een aantal weken geleden, telde ik in het voorbijgaan (vanuit mijn rijdende trein) in ieder geval 14 stellen op de Watergraafsmeer.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Problemen Fyra nog veel erger
Maar daarvan zijn er geloof ik maar 6-8 daadwerkelijk afgenomen en waren toen inzetbaar.
Re: Problemen Fyra nog veel erger
er zijn er negen afgenomen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten