OVer Missers in de Reisinformatie #27

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Jef400 »

Wubbo schreef:Als ik in opleiding was zou ik eerst kijken wat ik moet omroepen en dan pas omroepen. Als ik iemand in opleiding had zou ik hem/haar dat ook vertellen, zodat diegene het gelijk goed kan doen. Dan voorkom je dit soort omroepberichten, die niet heel professioneel overkomen.
Ik zat naast Tlp die betreffende rit (waren on tour) maar de omroep kwam wel wat lachwekkend over. Enerzijds is het zoals Mikos al aangeeft dat de leerling-conducteur moet oefenen.
Anderzijds vind ik dat men wel bij de omroep bij kennis moet zijn welke trein zij moeten omroepen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8676
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Milco »

Gisteren nam ik om 17.37 uur lijn 1 vanaf Almere Centrum naar Bouwmeesterbuurt West. Op de lijnfilm van de bus (Connexxion 9143) stond echter iets als 999 De Merkren.

En de DRIS (zo heet zo'n ding toch, die bussen aantoont op een halte) bij Bouwmeesterbuurt West toonde dat lijn 1 naar Stripheldenbuurt over twee minuten zou komen. Misschien had dit te maken met die vage bestemmingsfilm op de bus, dat ie de bus niet als lijn 1 herkent? Kan dat?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Daniel »

Vanmiddag in Utrecht wel een heel aparte reisinfomisser in de chaos van het weer opstarten van de volledige treindienst richting Gouda.
Op spoor 11 stond de t2854 gereed als eerste weer rijdende 2800, wat ook keurig op de TBP werd aangekondigd, met als volgende trein de t1759. De 2854 vertrok uiteindelijk met een kleine plus, waarop echter juist de melding van de 1759 als volgende trein verdween (daar kwam de t559 al te staan) en de net vertrokken trein gewoon vertoond bleef worden. Tuffy raakte daardoor ook in de war want die riep de spoorwijziging van de 2854 nog om terwijl die al ergens een stipje aan de horizon in de wisselstraat aan het worden was.

Uiteindelijk werd de 1759 vanaf OZ voorgerangeerd met nog altijd de 2854 op de TBPs en "Enschede" op de koersdisplays. Leverde nog de nodige verwarring op en daardoor een nog wat grotere vertrekvertraging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

De TBPs te Rotterdam Centraal blijken nu in het weekend de onzinmelding te geven dat de s2800 niet verder dan Gouda rijdt, maar tegelijk wel de eindbestemming van de gecombineerde trein (Amersfoort Schothorst) te tonen.
Net gecheckt in de planner en die geeft de trein van 13.20 uit Rotterdam gewoon als doorrijdend na Gouda aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Geert »

Lekkere reisinformatie weer in de s1900 vanmorgen (t1929 van 8.23u uit Den Haag). Er was vanmorgen een aanrijding tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe, dus mijn trein zou niet verder rijden dan Dordrecht. In Den Haag (CS en HS) stond er echter nog Venlo op de TBP's en dat stond eerst ook in de trein zelf op de displays. Bij Delft veranderde dat ineens naar Dordrecht.

De enige twee omroepberichten die ik in de trein hoorde: "Den Haag HS" en een kwartier later "Rotterdam Centraal". Geen omreisadvies, niet de tip om Fyra te nemen, niets over de trein die niet verder rijdt dan Ddr... Beetje jammer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

Herinner me ineens nog een aparte van gisteren... Tuffy blijkt ook zonder vertraging erbij extra stops van een trein te kunnen aankondigen: voor een s11600 werd door Tuffy omgeroepen "De Intercity naar Hilversum, Amsterdam Zuid en Schiphol van twaalf uur tien stopt ook in Duivendrecht en Amsterdam RAI".
Uiteraard is alleen RAI afwijkend, maar ze roept dus ook de extra onzinvermeldingen erbij om.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Suus »

Zaterdag ook in Zwolle gehoord, komt denk ik door de Huishoudbeurs.

"De Intercity naar Lelystad Centrum, Almere Centrum, Amsterdam Zuid, Schiphol en Den Haag Centraal van 11:15 vertrekt van spoor 3. Deze trein stopt ook in Duivendrecht en Amsterdam RAI."
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Ennes »

TLP schreef:Jullie hebben gelijk in de zin dat de conducteur waarschijnlijk een leerling was of net was afgestudeerd. En hij riep idd bij Zwolle nog ff om dat de trein via Lelystad reed. Maar of de informatie echt klopt? Het was beter geweest als hij gewoon had gezegd: Dames en Heren, u bevindt zich nu in de intercity naar Zwolle, Lelystad Centrum, Schiphol en Den Haag Centraal. Deze trein stopt tot Zwolle op alle stations.' (huidihe terminologie NS) of iets in die trant, en idd al dan niet met enige onzekerheid vanwege zijn ervaring.
Wubbo schreef:Als ik in opleiding was zou ik eerst kijken wat ik moet omroepen en dan pas omroepen. Als ik iemand in opleiding had zou ik hem/haar dat ook vertellen, zodat diegene het gelijk goed kan doen. Dan voorkom je dit soort omroepberichten, die niet heel professioneel overkomen.
JeffreyMeijer schreef: Ik zat naast Tlp die betreffende rit (waren on tour) maar de omroep kwam wel wat lachwekkend over. Enerzijds is het zoals Mikos al aangeeft dat de leerling-conducteur moet oefenen.
Anderzijds vind ik dat men wel bij de omroep bij kennis moet zijn welke trein zij moeten omroepen.
Vaak is het ook niet zozeer het gebrek aan kennis, maar juist wel de onzekerheid of je het wel goed doet, en juist door die onzekerheid, kan een omroep er best wel stuntelig uitkomen.
Zelfs al is het omroepbericht al tig keer drooggeoefend met de mentor samen.

En de enige remedie ertegen is, door het gewoon veelvuldig in het echt te doen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door webguy »

Duivendrecht is al een reistip, RAI is extra afwijking dus roept 'ie dat om.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door reisthijs »

Precies, zo gaat dat in Utrecht ook altijd met de IC naar Den Helder. Als alles normaal gaat vindt niemand het nodig om te roepen dat die na Alkmaar overal stop, maar als die vertraagd is ineens wel

Van de week hoorde ik ook een opvallende voor de Sprinter naar Almere, daar werd omgeroepen dat deze niet in Holl.Rading en Hilversum Noord stopt.
(De reiziger wordt dus niet geinformeerd over het overslaan van Bussum Zuid.)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Duivendrecht is al een reistip, RAI is extra afwijking dus roept 'ie dat om.
Dat had ik door ja, maar had nog niet in de praktijk mogen ervaren dat Tuffy dat dus ook kan omroepen als los omroepbericht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door webguy »

De fragmenten zijn allemaal aan elkaar geplakt, dus je kan er feitelijk van maken wat je wil. Sommige dingen leiden echter altijd tot een handmatige omroep als er geen fragment voor is, bijvoorbeeld bij een storing omdat er een alternatief moet worden omgeroepen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Suus »

In België hebben ze zo'n beetje alles in de automatische omroep staan en worden de vertragingen exact omgeroepen, volgens mij is het ook in Nederland tijd voor zo'n overhaul.

Zie http://youtu.be/tSKg6lIXRcw?t=24s
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door ThePretender »

De 3000 stopt altijd op De Klomp maar dat werd gisteren ook ineens omgeroepen. Was inderdaad opvallend.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door webguy »

Bee schreef: volgens mij is het ook in Nederland tijd voor zo'n overhaul.
Technisch kan het, maar het is een nogal duur grapje omdat je alles moet opnemen en zorgen dat het ongeveer hetzelfde klinkt. Het is ook lastig om alle mogelijke omleidingsadviezen te verwerken in een stramien, al hebben ze het wel geprobeerd geloof ik.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Suus »

Zie nu toch niet overal beren op de weg. Denk in kansen, niet in problemen :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door webguy »

Wacht maar Bee tot je planners moet gaan ondersteunen in HNW :P
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Thom91 »

webguy schreef:
Bee schreef: volgens mij is het ook in Nederland tijd voor zo'n overhaul.
Technisch kan het, maar het is een nogal duur grapje omdat je alles moet opnemen en zorgen dat het ongeveer hetzelfde klinkt. Het is ook lastig om alle mogelijke omleidingsadviezen te verwerken in een stramien, al hebben ze het wel geprobeerd geloof ik.
Je kan toch gewoon die "Stopt ook in Duivendrecht" eruit slopen? Net als die 'De Klomp' melding van hierboven. Staat zo knullig op de TBP's overal.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door reisthijs »

Thom91 schreef:Je kan toch gewoon die "Stopt ook in Duivendrecht" eruit slopen?
Dan moet je het systeem gaan vertellen dat Duivendrecht een IC-station is. Dan krijg je alleen wel automatisch dat bij de s800 en s3000 de tekst "Stopt niet in Duivendrecht" verschijnt. Daar schiet je weinig mee op dus.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Thom91 »

Waardeloos systeem dus.
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Klaasje »

reisthijs schreef:
Thom91 schreef:Je kan toch gewoon die "Stopt ook in Duivendrecht" eruit slopen?
Dan moet je het systeem gaan vertellen dat Duivendrecht een IC-station is. Dan krijg je alleen wel automatisch dat bij de s800 en s3000 de tekst "Stopt niet in Duivendrecht" verschijnt. Daar schiet je weinig mee op dus.
Dan maak je een apart dienstregelingspunt voor Duivendrecht laag of hoog of je zorgt dat het systeem wel met dit soort afwijkingen kan omgaan.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #26

Bericht door Edwin »

Milco1995 schreef:Gisteren nam ik om 17.37 uur lijn 1 vanaf Almere Centrum naar Bouwmeesterbuurt West. Op de lijnfilm van de bus (Connexxion 9143) stond echter iets als 999 De Merkren.

En de DRIS (zo heet zo'n ding toch, die bussen aantoont op een halte) bij Bouwmeesterbuurt West toonde dat lijn 1 naar Stripheldenbuurt over twee minuten zou komen. Misschien had dit te maken met die vage bestemmingsfilm op de bus, dat ie de bus niet als lijn 1 herkent? Kan dat?
Sinds afgelopen donderdag t/m maandagochtend waren op de meeste bushaltes 1 DRIS die niet werkte. De hele dag, ook in het weekend kwam op sommige haltes namelijk lijn 216 ri. Almere Buiten over een paar minuten...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

Vanmorgen kwam ik op een ander moment dan normaal aan op Utrecht Centraal, dus wilde even kijken welke lijn als eerste richting m'n werk zou gaan. Open dus de Connexxion-app, kies "Busstation Zuid" op de kaart en mis vervolgens de nodige lijnen... die vond ik uiteindelijk terug onder de halte "Busstation Noord" trouwens.
Maargoed, daar vertrekken nog meer lijnen in voor mij de verkeerde richting, dus een bus waar ik iets aan had stond er niet tussen de eerstvolgende vertrekkende. Uiteindelijk maar even de haltes langs gelopen, zal je net zien dat de eerst vertrekkende die op de eerste halte waar ik keek was :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door NintendoC »

Vandaag bij Syntus in lijn 999 naar Geen Dienst via NIET INSTAPPEN gezeten. Was gewoon lijn 2 naar Holtenbroek.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Suus »

De posters over werkzaamheden hebben een vernieuwde layout gekregen en zijn nu voorzien van een diagram. Ik vind het een verbetering, wat jullie?
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten