Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door fogeltje »

Chauffeur63 schreef:Breng, XX, Hermes allemaal 1 pot nat.
Als men Connexxion zegt als men het over Breng of Hermes heeft, daar kan ik nog inkomen, andersom al moeilijker :P Die "fout" wordt niet zo vaak gemaakt.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door fogeltje »

http://www.gelderlander.nl/regio/nijmeg ... -1.3690443

Grote woorden. Ik hoop dat ze het waar kunnen maken.
"Een touringcar is geen bus"
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door peter s »

Het is niet alleen de dienstregeling, bij de buurtbuschauffeurs heerst ook al ongenoegen. De nieuwe busjes (FIAT) schijnen bol te staan van de storingen, rammelen en kraken naar hartelust en de klanten klagen steen en been over de kou in de bus. Die dingen schijnen niet warm te krijgen.
Gekscherend worden ze al "mini Fyra's" genoemd...
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
NintendoC
Berichten: 416
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door NintendoC »

peter s schreef:Het is niet alleen de dienstregeling, bij de buurtbuschauffeurs heerst ook al ongenoegen. De nieuwe busjes (FIAT) schijnen bol te staan van de storingen, rammelen en kraken naar hartelust en de klanten klagen steen en been over de kou in de bus. Die dingen schijnen niet warm te krijgen.
Gekscherend worden ze al "mini Fyra's" genoemd...
Die problemen met buurtbusjes kunnen worden opgelost lijkt mij. Grote voordeel van deze bussen is de lage instap. Hadden ze soms liever weer een hoge instap?
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Chauffeur63 »

Nee een lage instap, met goede kachels en kraakvrij, is dat teveel gevraagd?
Mensen vragen, verlangen een goede bus, geen gouden handvatten
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Meltrain »

Op koopzondag 3 maart kunt u gratis met de Arnhemse buslijnen 1 t/m 9

Dit betreft dus ook vervoer van en naar Oosterbeek (lijn 1) en Velp (lijnen 1 en 9). Het gratis vervoer geldt tot 19:00 waarbij de instaptijd bepalend is.
Bron en meer
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door huibf »

Dit zier er wat Brengeriger uit niet dat vies, lelijk CXX groen

Bron en meer
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Chauffeur63 »

Ben blij met mijn vrije dag de 3e, leg maar eens uit aan passsagiers dat ze niet met lijn 14,31 bv naar kronenburg mogen maar wel met lijn 7...dit is vragen om problemen, ook al staat er duidelijk lijn 1 t/m 9
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Dit zier er wat Brengeriger uit niet dat vies, lelijk CXX groen

Bron en meer
Als we dan toch bezig zijn, dit ziet er niet Brengerig uit, maar heeft ook dat lelijke roze niet en ook niet dat lelijke CXX groen:

Bron en meer
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door fogeltje »

Chauffeur63 schreef:Ben blij met mijn vrije dag de 3e, leg maar eens uit aan passsagiers dat ze niet met lijn 14,31 bv naar kronenburg mogen maar wel met lijn 7...dit is vragen om problemen, ook al staat er duidelijk lijn 1 t/m 9
Ach, dat heb je in Eindhoven en Nijmegen met dat vrij reizen voor bejaarden ook gehad, daar ging het volgens mij altijd relatief goed. Op stadslijnen (onder een bepaald nummer) mocht je gratis mee, nummers daarboven niet, simpel. Natuurlijk waren er altijd van die onverlaten bij die het toch proberen, maar dat was een minderheid.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
Chauffeur63 schreef:Ben blij met mijn vrije dag de 3e, leg maar eens uit aan passsagiers dat ze niet met lijn 14,31 bv naar kronenburg mogen maar wel met lijn 7...dit is vragen om problemen, ook al staat er duidelijk lijn 1 t/m 9
Ach, dat heb je in Eindhoven en Nijmegen met dat vrij reizen voor bejaarden ook gehad, daar ging het volgens mij altijd relatief goed. Op stadslijnen (onder een bepaald nummer) mocht je gratis mee, nummers daarboven niet, simpel. Natuurlijk waren er altijd van die onverlaten bij die het toch proberen, maar dat was een minderheid.
Nog steeds is dat onderscheid... Alleen stadsbussen en de 401 en 402. Maar ook de streekbussen die een wijk van eindhoven ontsluiten waar geen stadsbus komt. dus ook de 21,22 en 144,145 t/m nuenen/best
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:
Chauffeur63 schreef:Ben blij met mijn vrije dag de 3e, leg maar eens uit aan passsagiers dat ze niet met lijn 14,31 bv naar kronenburg mogen maar wel met lijn 7...dit is vragen om problemen, ook al staat er duidelijk lijn 1 t/m 9
Ach, dat heb je in Eindhoven en Nijmegen met dat vrij reizen voor bejaarden ook gehad, daar ging het volgens mij altijd relatief goed. Op stadslijnen (onder een bepaald nummer) mocht je gratis mee, nummers daarboven niet, simpel. Natuurlijk waren er altijd van die onverlaten bij die het toch proberen, maar dat was een minderheid.
Nog steeds is dat onderscheid... Alleen stadsbussen en de 401 en 402. Maar ook de streekbussen die een wijk van eindhoven ontsluiten waar geen stadsbus komt. dus ook de 21,22 en 144,145 t/m nuenen/best
Hmm, verhip, je hebt gelijk met dat laatste. In dat geval gaat mijn vergelijking niet op...of wel. Want naar Kronenburg rijden meer lijnen buiten de 14 en 31.
"Een touringcar is geen bus"
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door koekje »

fogeltje schreef:
huibf schreef:
fogeltje schreef:
Chauffeur63 schreef:Ben blij met mijn vrije dag de 3e, leg maar eens uit aan passsagiers dat ze niet met lijn 14,31 bv naar kronenburg mogen maar wel met lijn 7...dit is vragen om problemen, ook al staat er duidelijk lijn 1 t/m 9
Ach, dat heb je in Eindhoven en Nijmegen met dat vrij reizen voor bejaarden ook gehad, daar ging het volgens mij altijd relatief goed. Op stadslijnen (onder een bepaald nummer) mocht je gratis mee, nummers daarboven niet, simpel. Natuurlijk waren er altijd van die onverlaten bij die het toch proberen, maar dat was een minderheid.
Nog steeds is dat onderscheid... Alleen stadsbussen en de 401 en 402. Maar ook de streekbussen die een wijk van eindhoven ontsluiten waar geen stadsbus komt. dus ook de 21,22 en 144,145 t/m nuenen/best
Hmm, verhip, je hebt gelijk met dat laatste. In dat geval gaat mijn vergelijking niet op...of wel. Want naar Kronenburg rijden meer lijnen buiten de 14 en 31.
Inderdaad. Als je persé naar Kronenburg wilt, kun je stadslijnen 4, 7 en 8 pakken.
Chauffeur63
Berichten: 104
Lid geworden op: di 27 nov 2012, 16:25

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Chauffeur63 »

koekje schreef: Inderdaad. Als je persé naar Kronenburg wilt, kun je stadslijnen 4, 7 en 8 pakken.
Actie is zeer ondoordacht.

Vanuit Oosterbeek naar Arnhem..gratis, maar niet als je met lijn 51,52 wilt
Vanuit Velp naar Arnhem gratis...maar niet met de 43 of de 27
Vanuit de Laar Oost!!!! lijn 14... vergeet het maar
Elden??? daar wonen geen mensen die willen winkelen (lijn 14)
60er lijnen vanuit richting Westervoort, now way...wachten op lijn 5 of betalen.
Huissensestraat lijn 33,300.. betalen of wachten op de trolley

Actie van lik-mijn-vestje, dit is vragen om problemen en wie kan dat allemaal oplossen, juist de chauffeur :6 :oops: :twisted:
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Srananbloke »

De uitbreiding van DRIS is in Arnhem inmiddels begonnen. Er zijn portalen geplaatst bij de haltes Rijnstraat, Groene Weide, Groningensingel en Bussumstraat (allen in centrumrichting), en als ik het heel goed heb gezien staat er ook een portaal bij het Gelredome, maar daar kan ik me in vergissen. Eerder verwijderde schermen op de Rietgrachtstraat (vanwege werkzaamheden op het Airborneplein) zijn weer teruggeplaatst (mogelijk ook in Presikhaaf, op de Keulseslag waren de schermen vanwege werkzaamheden ook verwijderd).

Dat DRIS scherm bij de halte Rijnstraat vind ik wel erg onlogisch. Zuidelijke richting heeft er al een, en dat is de hele dag door wel een drukke halte. Maar de centrumrichting kent voornamelijk uitstappers. Vreemde beslissing.

Zijn ze in Nijmegen inmiddels ook begonnen met uitbreiden?
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door koekje »

Heb zojuist live gekeken naar de stemming van de gemeente Lingewaard over de trolleybus in Huissen.

Uitslag:

14 stemmen VOOR
15 stemmen TEGEN.

Er komt definitief GEEN trolleybus in Huissen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Meltrain »

Jammer. :( Ik ben zeer benieuwd naar de argumenten van de tegenstemmers.
Maar is er nu dan wel budget 'over' om lijn 4 weer (deels) als trolleybus te exploiteren? (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Srananbloke »

Er wordt nu inderdaad gekeken naar de mogelijkheid om geld in lijn 4 te steken, een verbetering in de doorstroming van lijn 1 behoort ook tot de mogelijkheid.

Erg jammer van Huissen, maar ik zag een definitieve no-go al een tijdje in de lucht hangen. Maar gezien deze stemming ging het er toch nog even om spannen.

Ik heb trouwens vernomen dat ze op een deel van de route naar Huissen al bovenleidingsmasten hebben neergezet. Beetje voorbarig aangezien er nog geen stemming had plaatsgevonden, kunnen ze die mooi verhuizen mocht trolleyficering van lijn 4 doorgaan.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
j-ason
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:24

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door j-ason »

Uit de gelderlander:

Geld trolley naar lijn Arnhem-Zuid


HUISSEN - Wethouder Martijn Leisink van Arnhem is al in gesprek met de Stadsregio over de inzet van het geld voor de aanleg van trolleylijn 3 nu die niet doorgaat.
Hij wil het investeren in de trolleylijn naar Arnhem-Zuid.

Bron: http://www.gelderlander.nl/regio/betuwe ... -1.3728044
Laatst gewijzigd door Chauf21 op vr 22 mar 2013, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ingekort i.v.m. auteursrechten
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door koekje »

Het trolleyficeren van lijn 4 vind ik ook weer geld weggooien. Er is dan weer een hoop extra trolleymaterieel nodig. Ook is lijn 4 nu lekker snel wat voor een hoop passagiers zorgt.

Ik zou er eerder voor kiezen om lijn 6 vanaf De Laar West door te trekken naar De Laar Oost. Er is dan geen of minimale uitbreiding nodig van het trolleywagenpark. Daar komt ook bij dat de een hoop passagiers die naar Arnhem CS willen reizen in De Laar Oost nu al naar De Laar West reizen en vanaf daar lijn 6 pakken.

Afbeelding

Het verlengen zou op twee manieren kunnen gaan:
  • Verlengen naar rotonde bij de woonboulevard. Extra rijtijd is maar een minuutje of 2. Op dit moment staat lijn 6 zo'n 10 minuten stil op De Laar West, met deze verlenging is er geen extra omloop nodig.
  • Verlengen naar Lange Akkers. Betere optie voor de bewoners (minder ver lopen), alhoewel we in de wijk veel gezeur hebben gehad over het aantal bussen dat per uur door de straat gaat. Rijtijd is meer waardoor er waarschijnlijk een extra omloop nodig is.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door BrengMe »

Ik denk dat verlengen naar de Lange Akkers niet mogelijk is. Die grote bussen van lijn 6 passen amper in de straten van De Laar Oost.
Nylan
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 20:18
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Nylan »

koekje schreef:Het trolleyficeren van lijn 4 vind ik ook weer geld weggooien. Er is dan weer een hoop extra trolleymaterieel nodig. Ook is lijn 4 nu lekker snel wat voor een hoop passagiers zorgt.

Ik zou er eerder voor kiezen om lijn 6 vanaf De Laar West door te trekken naar De Laar Oost. Er is dan geen of minimale uitbreiding nodig van het trolleywagenpark. Daar komt ook bij dat de een hoop passagiers die naar Arnhem CS willen reizen in De Laar Oost nu al naar De Laar West reizen en vanaf daar lijn 6 pakken.

Afbeelding

Het verlengen zou op twee manieren kunnen gaan:
  • Verlengen naar rotonde bij de woonboulevard. Extra rijtijd is maar een minuutje of 2. Op dit moment staat lijn 6 zo'n 10 minuten stil op De Laar West, met deze verlenging is er geen extra omloop nodig.
  • Verlengen naar Lange Akkers. Betere optie voor de bewoners (minder ver lopen), alhoewel we in de wijk veel gezeur hebben gehad over het aantal bussen dat per uur door de straat gaat. Rijtijd is meer waardoor er waarschijnlijk een extra omloop nodig is.
Leuk, hier denk ik ook al jaren over na!
Maar die 10 minuten pauze hebben ze wel nodig. Vooral in de spits zijn er regelmatig kleine vertragingen richting Laar West. Vertraging is dan meestal opgelopen in Noord.

En ik zie/zag ook het probleem van grote bussen in Laar Oost, maar lijn 31/88 hebben hier ook met gelede bussen gereden en dat ging redelijk. Parkeerverbod op de rijbaan zal al een stuk schelen denk ik.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door BR628 »

koekje schreef:Het trolleyficeren van lijn 4 vind ik ook weer geld weggooien. Er is dan weer een hoop extra trolleymaterieel nodig. Ook is lijn 4 nu lekker snel wat voor een hoop passagiers zorgt.

Ik zou er eerder voor kiezen om lijn 6 vanaf De Laar West door te trekken naar De Laar Oost. Er is dan geen of minimale uitbreiding nodig van het trolleywagenpark. Daar komt ook bij dat de een hoop passagiers die naar Arnhem CS willen reizen in De Laar Oost nu al naar De Laar West reizen en vanaf daar lijn 6 pakken.

Afbeelding

Het verlengen zou op twee manieren kunnen gaan:
  • Verlengen naar rotonde bij de woonboulevard. Extra rijtijd is maar een minuutje of 2. Op dit moment staat lijn 6 zo'n 10 minuten stil op De Laar West, met deze verlenging is er geen extra omloop nodig.
  • Verlengen naar Lange Akkers. Betere optie voor de bewoners (minder ver lopen), alhoewel we in de wijk veel gezeur hebben gehad over het aantal bussen dat per uur door de straat gaat. Rijtijd is meer waardoor er waarschijnlijk een extra omloop nodig is.
Leuk idee maar gaat in de praktijk niet werken. Welke reiziger gaat in hemelsnaam zolang in de bus zitten vanuit De Laar Oost naar het Centrum? En nog erger: welke reiziger betaald dat? Met de OV Chipkaart wordt er zoals bekend afgerekend op kilometers en de omweg via de Brabantweg en de route van lijn 6 lijkt mij nou niet echt fijn voor menig inwoner van de wijk De Laar Oost..
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door fred1954 »

Als je onderstaand Youtube filmpje van Breng aandachtig bekijkt, over de route van lijn 4, dan zal je zien dat op het overgrote deel van de route van lijn 4 er al trolley-infra aanwezig is. Enkele stukken bovenleiding zullen misschien vervangen moeten worden, en nieuwe stukken inclusief wissels en masten zullen aangelegd moeten worden. Maar het zal zeker geen bakken met geld gaan kosten. Immers de infra is er al grotendeels. Het is wel duidelijk dat, mocht de SAN besluiten om van lijn 4 een trolley te maken, er standaard trolley-bussen aangeschaft zullen moeten worden. Een gelede bus past daar niet op die route. Die standaardtrolley's kunnen dan ook op lijn 2 dienst doen, hou je daar ook weer 1 of 2 gelede trolley's over die weer ingezet kunnen worden op de andere lijnen, om daar het tekort van trolleymaterieel iets te verminderen. Gewoon maar een idee?
http://www.youtube.com/watch?v=3k1_5bOlx-o
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #11

Bericht door Frank »

BR628 schreef:Leuk idee maar gaat in de praktijk niet werken. Welke reiziger gaat in hemelsnaam zolang in de bus zitten vanuit De Laar Oost naar het Centrum? En nog erger: welke reiziger betaald dat? Met de OV Chipkaart wordt er zoals bekend afgerekend op kilometers en de omweg via de Brabantweg en de route van lijn 6 lijkt mij nou niet echt fijn voor menig inwoner van de wijk De Laar Oost..
De huidige route van lijn 4 is nou ook niet bepaald echt snel en goedkoop. Je neemt een stukje Vredenburg, een stukje Rijkerswoerd en een heel stuk Malburgen mee op de route. Ik zou nog wel eens willen zien wat korter en goedkoper is. Lijn 14 is misschien iets sneller, maar die gaat toch ook eerst helemaal door Elden heen en zeker naar CS is die lijn ook niet heel erg vlot.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten