NS pakt overlast stiltecoupé aan
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Het grootste probleem is, dat het niet altijd feestvierende pubers zijn. Het kunnen ook pubers zijn die naar school gaan of een dagje uit overdag. Je kunt ze alleen niet altijd ontlopen, maar goed het gaat hier om stiltecoupé's en mijn mening daarover heb ik al gezegd.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Ik stel ook een coupé voor die mensen die vinden dat de treinkaartjes te duur zijn en te veel belasting betalen, daarvoor komen dan rijtuigen zonder stoelen/banken :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Ik wil een coupé met twee leren stoelen en een bank, plus extra bagageruimte en eigen instapdeur én ik wil instappen wanneer ik wil en uitstappen wanneer ik wil.
Oh wacht, dat bestaat al en heet auto.
Oh wacht, dat bestaat al en heet auto.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Het nadeel is dat je onderweg niet kan doen wat je wilt.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Als je zo overal naar kijkt, kunnen ze beter alles gewone coupé's maken. Geen stiltecoupé's, geen eerste of tweede klas, gewoon alles hetzelfde. Net een bus of tram.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Dat vond ik ook een verschrikking, en ook al ben ik zelf roker, ik ging er ook nooit zitten!Wubbo schreef:Vond je dat ook van de rookcoupés?
Ik vind het meest erge eraan dat men zich aan de ene kant niet meer kan gedragen cq aanpassen, en aan de andere kant dat men zo in zijn eigen wereld zit, dat alles van een medereiziger als storend wordt ervaren.Geert schreef:Wat is daar erg aan? Het scheidt de keuvelaars van degenen die lekker in stilte willen werken of lezen. Ik zie daar niet iets slechts aan eerlijk gezegd, maar misschien kun je je mening toelichten.Ennes schreef:Ik vind het eigenlijk gewoon erg dat we tegenwoordig stilte coupe's ((b)lijken) nodig hebben.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Als ik wat werk probeer te doen dan ben ik heel snel afgeleid. Wat stilte is dan wel prettig. Als ik praat met anderen, ben ik best nadrukkelijk aanwezig. Ik kan mij best voorstellen dat niet iedereen daar altijd op zit te wachten. Bellen doe ik altijd zo min mogelijk omdat dat stoort. Toch heb je daarmee de rechtvaardiging van een wel en niet stiltecoupe. Of het handig is, is vraag twee.. Maar daar gaat het niet over.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Ik slaap heel graag in de trein, dan is het wel lekker als er geen kletsende Huishoudbeursbezoekers zijn. Heeft niks met moderne techniek te maken ofzo.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Kan, alleen de conducteur kan niet overal tegelijk zijn. Daarom ben ik voor een positieve benadering, dat geeft een veel grotere kans dat mensen zich aan de "regels" houden zonder dat er personeel ter handhaving nodig is. Gewoon een paar lounge-coupés inrichten waar mensen voor de gezelligheid heen kunnen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 3936
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Alleen gaan zulke dingen nooit werken bij grote drukte in die trein ( hetzij door te kort materieel of hetzij door echte drukte (spits)). Want dan zal de lounge ook vol zijn en krijg je dat gekakel ook in de stiltecoupe.
Dus wat mij betreft mag het afgeschaft worden.
Dus wat mij betreft mag het afgeschaft worden.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Ik heb anders juist de ervaring dat de stilte-coupe beter werkt in de spits, omdat er dan voornamelijk vaste reizigers onderweg zijn.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Nou dat hebben we gezien. Vandaag Amsterdam - Amersfoort een kinderwagen met schreeuwbaby in de stiltecoupe. HC is minstens 3 keer langs geweest maar deed niks.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Mijn ervaring is dat er best wel veel mensen zijn die zich eraan willen houden. Als ik een keer in een stiltecoupé zit valt het mij op dat er best veel mensen zijn die tegen elkaar zeggen: "O, dit is een stiltecoupé. Laten we maar even doorlopen.".
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39231
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Dat merk ik steeds meer inderdaad, toen de stiltecoupé er nog maar net was gebeurde dat overduidelijk minder vaak.
Zie ook vaak zat juist de jongeren er rekening mee houden en de bejaarden luid kletsen in de stiltecoupé, die ouderen van tegenwoordig
Forensen zijn sowieso niet echt de luid kletsende reizigers, ook buiten de stiltecoupé is het vaak gewoon stil in de spits. Met name ´s ochtends dan wel, maar ´s middags heb je natuurlijk ook weer een andere categorie reizigers erbij.Reiziger Delft schreef:Ik heb anders juist de ervaring dat de stilte-coupe beter werkt in de spits, omdat er dan voornamelijk vaste reizigers onderweg zijn.
Zie ook vaak zat juist de jongeren er rekening mee houden en de bejaarden luid kletsen in de stiltecoupé, die ouderen van tegenwoordig
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik meestal niet specifiek op zoek ga naar de stiltecoupé. Als ik met een groepje zorg ik er echter wel voor dat ik er dan niet ga zitten. Maar eigenlijk zou iedereen zich enigszins beschaafd moeten gedragen in de trein en een goed boek moeten lezen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
In zekere zin is de trein een afspiegeling van de maatschappij en zoals al wel meer gezegd is, stoppen we mensen tegenwoordig graag in hokjes...
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Een stiltecoupé is gewoon niet te handhaven!
Daarnaast:
- Is de stiltecoupé in veel treinen veel te slecht als zodanig herkenbaar
- Is de indeling onlogisch met vis a vis plaatsen.
- Klopt de gedachtengang van stiltecoupé boven in een IRM, zodat er geen heen en weer geloop boven het hoofd is, niet met waar bijvoorbeeld kinderen graag willen zitten.
- Is de verhouding in b.v. een ICMm 4 zoek.
Als je dan als bedrijf echt iets van een bepaalde zone wil maken voor rust en werken, maak er dan een duidelijk herkenbare zone van, door bijvoorbeeld andere kleurstellingen, coach opstelling, en/of werktafeltjes (met stroomvoorziening) En natuurlijk in en buiten de coupé heel duidelijk aangegeven dat het een stilte/werkcoupé betreft, en niet met melkwitte stickertjes op de ramen en een klein pictogrammetje op de muur.
Doe het goed, of doe het niet!
Maar vooral zou het zaak zijn van de reiziger om gewoon rekening met elkaar te houden, in wat voor coupé je ook zit, hou rekening met elkaar. (wat een illusie...)
Daarnaast:
- Is de stiltecoupé in veel treinen veel te slecht als zodanig herkenbaar
- Is de indeling onlogisch met vis a vis plaatsen.
- Klopt de gedachtengang van stiltecoupé boven in een IRM, zodat er geen heen en weer geloop boven het hoofd is, niet met waar bijvoorbeeld kinderen graag willen zitten.
- Is de verhouding in b.v. een ICMm 4 zoek.
Als je dan als bedrijf echt iets van een bepaalde zone wil maken voor rust en werken, maak er dan een duidelijk herkenbare zone van, door bijvoorbeeld andere kleurstellingen, coach opstelling, en/of werktafeltjes (met stroomvoorziening) En natuurlijk in en buiten de coupé heel duidelijk aangegeven dat het een stilte/werkcoupé betreft, en niet met melkwitte stickertjes op de ramen en een klein pictogrammetje op de muur.
Doe het goed, of doe het niet!
Maar vooral zou het zaak zijn van de reiziger om gewoon rekening met elkaar te houden, in wat voor coupé je ook zit, hou rekening met elkaar. (wat een illusie...)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39231
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Het rekening met elkaar houden wordt toch juist makkelijker gemaakt met een stiltecoupé? Niet elke reiziger vind kletsende huisvrouwen een probleem, vindt je dat wel dan ga je in de stiltecoupé zitten waar je als het goed is gelijkgestemde reizigers aantreft (hoewel er ook bij zijn die daar weer in doorslaan). Het is immers zo goed als onmogelijk met ieders voorkeuren rekening te houden als je maar één soort coupé hebt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Wel ben ik het met Ennes eens dat de positionering van de stiltecoupé op het gebied van handhaafbaarheid erg onhandig is gekozen. Vis-a-vis opstelling boven is gewoon niet echt handig voor een stiltecoupe omdat dat groepjes die bij elkaar willen zitten aantrekt, nog afgezien van de kinderen die boven zitten.
Ik heb begrepen dat de keuze voor boven is genomen omdat "er boven meer behoefte blijkt te zijn aan een stilteruimte". Dat verbaast mij niets, boven is er meer herrie, beneden is het meestal sowieso al rustiger. Maar probeer de mensen die behoefte hebben aan rust dan naar beneden te krijgen in plaats van dat je de herrie probeert te beteugelen op de bovenverdieping.
Bij ICM is het wat lastiger maar ook daar kan het wat beter uitgedacht worden.
Ik heb begrepen dat de keuze voor boven is genomen omdat "er boven meer behoefte blijkt te zijn aan een stilteruimte". Dat verbaast mij niets, boven is er meer herrie, beneden is het meestal sowieso al rustiger. Maar probeer de mensen die behoefte hebben aan rust dan naar beneden te krijgen in plaats van dat je de herrie probeert te beteugelen op de bovenverdieping.
Bij ICM is het wat lastiger maar ook daar kan het wat beter uitgedacht worden.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Understatement van het jaar.Wel ben ik het met Ennes eens dat de positionering van de stiltecoupé op het gebied van handhaafbaarheid erg onhandig is gekozen. Vis-a-vis opstelling boven is gewoon niet echt handig voor een stiltecoupe omdat dat groepjes die bij elkaar willen zitten aantrekt, nog afgezien van de kinderen die boven zitten.
En oh ja, lang geleden ICK Den Haag-Venlo had zeszitscoupé's tweede klasse. Ideaal om er voor te zorgen dat je bij gelijkgestemden in een coupé zit. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Dus eigenlijk gewoon rustig doen in de trein. Je aan de regeltjes houden en je vervoersbewijs tonen. In de stiltecoupé vind ik dat er naar de drukte moet worden gekeken. Is het rustig dan verwacht je wel wat mindering van de geluidsproductie. Maar gaan klagen als passagier in een stampvolle IC uit Groningen vandaan vind ik toch andere koek.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Juist bij drukte is het belangrijk dat mensen een beetje stil blijven...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Hoezo dat?
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
op die manier begrijp ik het wel Vinny. Maar jij weet best dat er door de drukte niks van terecht komt. Het vervelenst blijft t voor de HC naar mijn mening.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Het grote probleem is dat we heel weinig kunnen doen over het algemeen. Vaak na even de aandacht erop vestigen dat men in een stiltecoupé zit, of zelfs een waarschuwing, is men meestal even stil.JeffreyMeijer schreef:op die manier begrijp ik het wel Vinny. Maar jij weet best dat er door de drukte niks van terecht komt. Het vervelenst blijft t voor de HC naar mijn mening.
Op het moment dat je de coupé hebt verlaten hoor je weer gepraat. Het grote probleem is, dat zolang je zelf niet daadwerkelijk constateert wie er overlast veroorzaakt, je niets kan.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten