OVer Missers in de Reisinformatie #27

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door webguy »

Klantgericht werken aan het spoor heet dat, dus beter vinden jullie 'm beter ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Geert »

Het is in ieder geval veel herkenbaarder dan die kaartjes die er eerst hingen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

Diagram is wel beter inderdaad ja, maar de info nog altijd aan de karige kant. Eigenlijk is het nieteens nieuw trouwens, ik vond laatst wat werkzaamhedenfolders van langer geleden en daarin was het effect op de treindienst ook altijd met zo´n diagram weergegeven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Vinny »

Ja, en als de situatie moeilijker wordt, dan gaat deze lay-out enorme problemen geven om het nog overzichtelijk aan de klant te presenteren..., de oude diagrammen vond ik duidelijker...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door MdJ »

Zoals hierboven/vorige pagina gemeld wordt: Werkzaamheden tussen Almere Centrum-Lelystad. Keurig netjes aangegeven dat er busvervoer is.

En wegens te weinig perroncapaciteit wordt de s4900 eruit gegooid. Reizigers tussen Hvs-Ut hebben dus in plaats van 4 dus slechts 2 sprinters per uur. Jammer dat dit nergens op ns.nl staat.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Vinny »

In de pré 2007 folders zou dat er met een andere vorm van de lijn wel bij hebben gestaan. :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Klaasje »

MdJ schreef:Zoals hierboven/vorige pagina gemeld wordt: Werkzaamheden tussen Almere Centrum-Lelystad. Keurig netjes aangegeven dat er busvervoer is.

En wegens te weinig perroncapaciteit wordt de s4900 eruit gegooid. Reizigers tussen Hvs-Ut hebben dus in plaats van 4 dus slechts 2 sprinters per uur. Jammer dat dit nergens op ns.nl staat.
Dan vraag ik mij af waarom de s4900 niet op Ndb of Hvs keert. Dat nog afgezien van dat het perroncapaciteitargument niet echt hout snijdt, je kan de s4900 immers op de s2600 keren. Dan kan de s2600 ook rechtuit binnenkomen en vertrekken, wat op het symmetriepunt in de dienstregeling best handig is.

Je keert de (12)s700 op spoor 1, de s2600 en s4900 op 2 en 3, en de s4600 en s4300 op zichzelf op spoor 4. Alleen de overkruising tussen de (12)s700 en de s2600 is niet netjes maar dat los je niet op door de s4900 op te heffen. Als perroncapaciteit echt een argument is dan is er sprake van een mooi stukje broddelwerk. -o-
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door wouter15 »

Ik zag net dit bij de storingen op ns.nl:
Amsterdam Centraal-Lelystad
Vrijdag 1 Maart 20:17

Oorzaak
Amsterdam - Weesp: minder treinen en businzet Weesp - Lelystad: geen treinen maar bussen
Verwachting
Extra reistijd 30 minuten
Reisadvies
Is dit een nieuwe manier om storingen weer te geven? Als dat zo is vond ik de oude beter.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Suus »

Die is te vroeg, de allerlaatste treinen Almere - Lelystad vallen vanavond uit wegens werkzaamheden en worden vervangen door bussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Klaasje »

Dan valt de late weekend-IC Zwolle-Kampen-Dronten-Lelystad-Almere C-Amsterdam C ook uit..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Suus »

NS.nl: de laatste Sprinter van Schiphol naar Lelystad Centrum rijdt tot Almere Centrum; aansluitend rijdt een NS-bus naar Almere Parkwijk, Almere Buiten, Almere Oostvaarders en Lelystad Centrum
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

Volgens de reisplanner zou vanmorgen de t2843 niet rijden, dat stond er gisteren al in. Desondanks zag ik hem gewoon vlak voor de t1743 binnenkomen te Gouda :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door wouter15 »

Ze zeggen wel dat door werkzaamheden op Utrecht CS spoor 14 tot 19 buiten gebruiken zijn maar ik zie toch op de AV van Utrecht CS dat er om 21:11 de sprinter naar Breda/Tiel van spoor 18b vertrekt
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Gekko123 »

Van vandaag heb ik geen idee, maar gisteren viel het mij op dat van de sporen 14 t/m 19 alleen de A-zijde buiten dienst was. Dus dan zou het wel kunnen kloppen dat er een trein van 18B is vertrokken. Gisteren vertrok er in ieder geval één s8800 vanaf 14B.

Vandaag zag ik te Schiphol een misser op de TBP's van de s2600. Die stond aangekondigd als intercity naar Amsterdam Centraal zonder tussenstops, met de mededeling dat niet verder gereden zou worden dan Almere Centrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

Dit weekend zijn er alleen werkzaamheden aan de sloop van de Jaarbeurstraverse en is van spoor 14 t/m 19 alleen de A-fase buiten dienst. (Vorig weekend was men ook nog aan het spoor zelf bezig en waren 18 en 19 geheel buiten dienst)

Wat 14A betreft zal dat wel vooral met de bovenleidingsgroepen te maken hebben gezien de traverse daar niet boven zit. Zag gisteren dat de boel geaard was net voorbij het wissel tussen 14 A en B, de s2000 en s8800 rijden zodoende via spoor 13A naar 14B en omgekeerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Caspar »

Ik hoorde dit weekend een bandje op Asd: ... Voor Fyra is tot nader bericht geen toeslag verschuldigd...
Tot wanneer is dat?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Milco »

Gisteren en vandaag, vanwege werkzaamheden tussen Den Haag HS en Delft.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Caspar »

Dat wist ik ook wel, maar als je omroept: Tot nader bericht/ until further notice, dan denk ik niet aan 1 weekend, maar aan een nog niet vast gestelde termijn :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat Arriva geen "Utrecht Jaarbeursplein" meer filmt op z´n bussen. Het heeft al een behoorlijke tijd geduurd voordat dat überhaupt gefilmd werd na de verhuizing van jaren geleden.
Connexxion was al wel om vanmorgen en heeft er nu "Utrecht CS/West" van gemaakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door mb90 »

Bij RET-lijn 71 is er sinds de overgang van de MAN Lion's City's naar de RET een verschil in aanduiding van de bestemming RDM op Heijplaat. Op de Citaro's staat het als RDM aangegeven:
Afbeelding

Maar op de Lion's City's als Rotterdam Campus (ja, met onder de foto een verkeerd jaartal):
Afbeelding

Bij andere lijnen gaat het overigens wel goed en zijn er geen verschillen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Geert »

Weer werkzaamheden die blijkbaar te laat bekend waren en als storingsbericht zijn gecommuniceerd: http://www.rijdendetreinen.nl/storing/5 ... -en-leiden
Storing Vanavond bussen tussen Leiden Lammenschans en Leiden ( )

Vanavond kunnen door werkzaamheden de laatste twee Intercity's van Utrecht naar Leiden niet rijden tussen Leiden Lammenschans en Leiden Centraal. Er rijden bussen.De aanpassingen zijn in de reisplanner verwerkt. Maak tussen Leiden Lammenschans naar Leiden Centraal gebruik van de NS-bussen.
4 maart 17:17
:N
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Michael »

Daniel schreef:Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat Arriva geen "Utrecht Jaarbeursplein" meer filmt op z´n bussen. Het heeft al een behoorlijke tijd geduurd voordat dat überhaupt gefilmd werd na de verhuizing van jaren geleden.
Connexxion was al wel om vanmorgen en heeft er nu "Utrecht CS/West" van gemaakt.
Bij Veolia stond er ook al sinds ergens vorige week Utrecht CS Busstation West op de bus.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Somoht »

Michael schreef:
Daniel schreef:Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat Arriva geen "Utrecht Jaarbeursplein" meer filmt op z´n bussen. Het heeft al een behoorlijke tijd geduurd voordat dat überhaupt gefilmd werd na de verhuizing van jaren geleden.
Connexxion was al wel om vanmorgen en heeft er nu "Utrecht CS/West" van gemaakt.
Bij Veolia stond er ook al sinds ergens vorige week Utrecht CS Busstation West op de bus.
Veolia & CXX hebben nieuwe dienstregelingen uitgebracht per zondag. Arriva niet. Overigens faalt 9292 (jaarbeursplein is letterlijk hun achtertuin) ook leuk met dit geintje. http://m.9292.nl/utrecht/bushalte-jaarbeursplein . Lijn 400/401 gaat volgens 9292 naar Jaarbeursplein (ook in de reisadviezen), terwijl Veolia het wel goed heeft aangepast in de data.
Ook hebben ze alle Arriva lijnen handmatig verplaatst (want geen verbeterde data van Arriva) maar zijn ze de Arriva ritten op lijn 195&295 vergeten, dus nu heb je per vervoerder aan aparte eindhalte :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

Somoht schreef:Veolia & CXX hebben nieuwe dienstregelingen uitgebracht per zondag. Arriva niet.
Apart, op Arriva.nl staat wel gewoon een nieuwe dienstregeling sinds zondag namelijk met "Utrecht, Busstation West" als eindhalte :wink:
Binnen Connexxion is de consequentheid ook ver te zoeken: lijn 18 in Utrecht filmt de ene kant op "CS/West" en de andere kant op "Busstation Noord", terwijl je logischerwijs danwel "Busstation West" en "Busstation Noord" of "CS/West" en "CS/Noord" zou verwachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Freek »

Weekendje weg naar Hamburg geboekt (zie korte vragen), na lang zoeken mooi hotelletje gevonden voor een goede prijs. De treinreis er heen was ook een goede prijs, zowel op de heen- als terugreis een superdiscount. Dus wat doet iedereen dan, lekker boeken. Hotel dus geboekt, vervolgens naar Hispeed. Zoals bekend kunnen ze daar geen websitebouwen. Een error dus. Vervolgens door de webcare doorverwezen naar Telesales, er zouden dan geen boekingkosten in rekening worden gebracht. Toen kwam de aap uit de mouw; er waren geen superdiscounttarieven meer voor de heen reis, eerste verhoging te pakken. Voor de terugreis was er nog maar 1 trein met superdiscount, maar daar kon geen zitplaats voor het gehele traject worden gereserveerd; waarschijnlijk omdat de trein (ICE 13:46 uit Hamburg naar Osnabruck) niet rijdt. Ze gaan proberen een zitplaats te reserveren de komende dagen; anders zetten ze me terug in de IC van Hamburg naar Osnabruck van 12.46. Iemand enig idee of ik kan controleren of die trein gaat rijden?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten