AND levert AND API Service aan Moovit

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

AND levert AND API Service aan Moovit

Bericht door Skinkie »

AND levert AND API Service aan Moovit, de gratis app voor sociale navigatie met het Openbaar Vervoer

Rotterdam, 27 februari 2013 - AND heeft een overeenkomst gesloten met het Israëlische Moovit voor geocodering en routering in Moovit, een gratis community-based app voor het openbaar vervoer op de smartphone. De unieke live data van Moovit wordt gegenereerd door haar gebruikers-community, die anoniem real-time informatie over het openbaar vervoer bijdraagt tijdens de reis. De Moovit app is wereldwijd gelanceerd in 27 grote metropolen en is beschikbaar voor iPhone en Android telefoons.

AND CEO Hugo van der Linde zegt: "Moovit zal wereldwijd gebruik maken van de AND API Services in combinatie met real-time gegevens van de community voor geocodering en routering. Deze dienst van AND aan het innovatieve Moovit is in lijn met onze eerder aangekondigde strategische koers om maatwerk oplossingen te leveren en implementeren."

Moovit helpt gebruikers de beste route te vinden gebaseerd op real-time informatie gegenereerd door haar gebruikers-community en andere gegevensbronnen. De verwachte aankomsttijd wordt live aangepast tijdens de reis en de voertuigen kunnen worden gevolgd op de kaart. De reisplanner kiest de beste route uit verschillende openbaar vervoer route (bus, trein, tram en metro) en volgens real-time omstandigheden die door andere gebruikers worden gemeld. Verder kunnen gebruikers crowd-sourced rapporten opvragen met vertragingen, drukte in het voertuig of op het station, routebeoordelingen, etc..

Moovit is in maart 2012 gestart en werd meteen de belangrijkste en snelst groeiende openbaar vervoer app met meer dan 250.000 gebruikers binnen een paar maanden. Moovit is in oktober 2012 begonnen met haar internationale uitrol en is momenteel actief in meer dan 27 grote metropolen in de VS, Europa en Latijns-Amerika (bijvoorbeeld New York, Washington, Boston, Los Angeles, San Francisco (Bay Area), Toronto, Vancouver, Rome, Milaan, Turijn, Madrid, Sao Paulo).

Moovit CEO Nir Erez zegt: "We zijn verheugd met AND samen te werken. Moovit is momenteel in bètafase en we verwachten binnenkort de innovatieve AND API Services in gebruik te nemen ten behoeve van een nog betere gebruikservaring."

AND levert wereldwijd digitale kaarten en location-based services. Het bedrijf richt zich op het toevoegen van locatie-intelligentie met als doel bedrijfsprocessen te verbeteren door middel van locatie-technologieën en big geo-data.
Een van de eerste (zoniet de enige) sociale OV app gaat overeenkomsten aan om haltes beter te vinden. Dat vind ik wel nieuws. Als voorbehoud; wij leveren ook data aan Moovit.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: AND levert AND API Service aan Moovit

Bericht door Caspar »

Kan volgens mij beter in het computer topic. Allemachtig wat een Engelstalige computertermen;
routering, community-based app, live data van Moovit, CEO, AND API Services, real-time, community, live, crowd-sourced, location-based services, big geo-data
:roll:

Ik dacht bij het lezen van de titel van het topic, o er zijn weer een spammer actief? :oops:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: AND levert AND API Service aan Moovit

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Ik dacht bij het lezen van de titel van het topic, o er is weer een spammer actief? :oops:
Is dit iets anders dan? :?:

Samengevat staat er "Wauw gaaf cool bla bla gebakken lucht hip zit niemand verder op te wachten geweldig KOOP NU!"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: AND levert AND API Service aan Moovit

Bericht door Vinny »

Volgens mij schuilt achter het acronym AND dit bedrijf schuil:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Automotive_Navigation_Data

Hollands Glorie, hoor. Niet zo sexy als TomTom - maar het bedrijf levert best wel veel data aan grote jongens als Google...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Re: AND levert AND API Service aan Moovit

Bericht door Skinkie »

Vinny schreef:Volgens mij schuilt achter het acronym AND dit bedrijf schuil:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Automotive_Navigation_Data

Hollands Glorie, hoor. Niet zo sexy als TomTom - maar het bedrijf levert best wel veel data aan grote jongens als Google...
Als je naar AND kijkt waren zij TomTom maar dan een jaar of 10 eerder? Ook beursgenoteerd, maar ook hardgevallen en een doorstart gemaakt. AND is ook de oorzaak dat bijvoorbeeld OpenStreetMap in Nederland zo'n enorme boost heeft gekregen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: AND levert AND API Service aan Moovit

Bericht door Fles »

Vinny schreef: het bedrijf levert best wel veel data aan grote jongens als Google...
Data die iedere boerenlul letterlijk op straat kan vinden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: AND levert AND API Service aan Moovit

Bericht door Vinny »

Nou Fles, ik zeg: hang je stationsnaambordjes maar gewoon een keer op in OSM :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: AND levert AND API Service aan Moovit

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Data die iedere boerenlul letterlijk op straat kan vinden.
Oh jah? Waar dan? In welk formaat is dat? Wat is de licentie daarop? Kan ik daarmee eigen, open, gratis apps ontwikkelen?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: AND levert AND API Service aan Moovit

Bericht door Justin »

Even tussendoor, OSM - visueel: ja geweldig, goed als ondergrond en goed actueel :pos: .... voor analyses is het één grote pleurisbende -o- :neg: .

Geometrieën die niet kloppen (geen geometrische aansluitingen, een nieuwe weg 'zweeft' daardoor op het netwerk) klassificaties die niet gestandaardiseerd zijn, laat staan met naamindelingen en diverse eigenschappen en attributes... en over het algemeen wat invullen van dit soort dingen betreft niemand die een flauw benul heeft wat nou wat zou moeten zijn. Bij dat soort dingen zou ik graag bij een commerciële partij willen inkopen (los gezien van het feit dat dat prijzige producten zijn).

Ik mag toch hopen dat het hele community-based gebeuren hierin goed is afgestemd op elkaar en dat dit voortdurend in de gaten wordt gehouden...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: AND levert AND API Service aan Moovit

Bericht door Vinny »

OSM is in Nederland heel erg goed, met name omdat AND daar data aan geleverd heeft.
Ga je kijken op het Franse platteland, dan wordt de data redelijk om te huilen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: AND levert AND API Service aan Moovit

Bericht door Fles »

deadlock schreef:
Fles schreef:Data die iedere boerenlul letterlijk op straat kan vinden.
Oh jah?
Ja :Y
Waar dan?
Kijk om je heen, zeg wat je ziet.
In welk formaat is dat?
Je zou het "RAW" kunnen noemen :mrgreen:
Wat is de licentie daarop?
Openbare weg dus vrij. minus portretrecht en zulke details.
Kan ik daarmee eigen, open, gratis apps ontwikkelen?
Waarschijnlijk wel, al kost het een eeuwigheid en levert het minder op dan je hoopt :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: AND levert AND API Service aan Moovit

Bericht door Vinny »

Nou teken alle wegen van Nederland maar eens in. Zal je vies tegenvallen :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: AND levert AND API Service aan Moovit

Bericht door Somoht »

Justin schreef:Even tussendoor, OSM - visueel: ja geweldig, goed als ondergrond en goed actueel :pos: .... voor analyses is het één grote pleurisbende -o- :neg: .

Geometrieën die niet kloppen (geen geometrische aansluitingen, een nieuwe weg 'zweeft' daardoor op het netwerk) klassificaties die niet gestandaardiseerd zijn, laat staan met naamindelingen en diverse eigenschappen en attributes... en over het algemeen wat invullen van dit soort dingen betreft niemand die een flauw benul heeft wat nou wat zou moeten zijn. Bij dat soort dingen zou ik graag bij een commerciële partij willen inkopen (los gezien van het feit dat dat prijzige producten zijn).

Ik mag toch hopen dat het hele community-based gebeuren hierin goed is afgestemd op elkaar en dat dit voortdurend in de gaten wordt gehouden...
Als je alleen Nederland wilt is er genoeg data via gratis en meer openere bronnen zoals NWB, TOP25, TOP10NL etc.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: AND levert AND API Service aan Moovit

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
deadlock schreef:
Fles schreef:Data die iedere boerenlul letterlijk op straat kan vinden.
Oh jah?
Ja :Y
Waar dan?
Kijk om je heen, zeg wat je ziet.
In welk formaat is dat?
Je zou het "RAW" kunnen noemen :mrgreen:
Wat is de licentie daarop?
Openbare weg dus vrij. minus portretrecht en zulke details.
Kan ik daarmee eigen, open, gratis apps ontwikkelen?
Waarschijnlijk wel, al kost het een eeuwigheid en levert het minder op dan je hoopt :)
Het is wel de bedoeling dat er binnen vier miljoen jaar een bruikbare versie op de markt komt eah ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: AND levert AND API Service aan Moovit

Bericht door Fles »

Waarom? Ik kan al kaartlezen 8-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten