Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Michael 1988 »

Ja maar voor Twente had Syntus nieuwe bussen besteld bij VDL. Overigens, als de bussen uit ZHO gereviseerd worden kunnen ze nog wel een paar jaar langer mee. Maar ik meende dat andere bussen verkocht gingen worden, omdat er gezegd werd dat er bussen weg gingen.
gkw1969
Berichten: 1753
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door gkw1969 »

Even weer een tipje van de sluieren (laatste berichten overigens nog niet gehoord dus moet dit even via "proces of elimination" doen:

De oude meuk, 1400 en 2100 serie gaat in de loop van dit jaar de weg in Oost Nederland verlaten: leeftijden tussen de 14(1400) en 7(2149/2150).
Daarvoor komen dus terug: 4 Optare Solo's (de 3 die al in Syntushuisstijl waren en de Gelderse 5309 welke rood gaat worden en vermoedelijk voor lijn 96 bedoeld is vanaf 13 april 2013);
In bestelling waren: 10 VDL Citea LLE (maar of ze daadwerkelijk afgenomen worden nu weet ik dus niet)
Dan komt er schijnbaar de voorlaatste Ambassador ex-4155 als 3155 naar Twente/ZHO. Dit zou te maken kunnen hebben met het feit dat de 3161-3172 wel een levensverlengende beurt ontvangen omdat ze na de concessiewisseling nog minimaal 2 jaar mee moeten, afhankelijk van de financiële situatie. Qua leeftijdsopbouw kunnen de bussen nog maximaal 4 jaar mee, tot ze 12 jaar oud zijn.
When you're tired of London, you're tired of life
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door MdJ »

Lijnen 506 en 508 (buurtbuslijnen Apeldoorn=Winkelcentrum de Eglantier-Klarenbeek-Twello-Apeldoorn=Winkelcentrum de Eglantier) rijden niet via de Eglantierlaan-Heemradenlaan (volgens het kaartje) maar via de Gildenlaan.

Zal ook wel komen doordat op dinsdag wegens de Markt in de Eglantierlaan deze straat voor de helft is afgesloten, maar enige informatie over een andere route is wel handig.
Bij twijfel: gebruik beton.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Maurice Hooikammer »

Bijzonder dat ondanks de klachten de 5298 en 5299 allebei reden gisteren. De 5298 had toch wel wat kinderziektes: Op Apeldoorn wilde hij niet vooruit komen, de deur waar de brandblusser en het EHBO koffertje zitten sloeg bij elke bocht open en op Zwolle had hij nog een kleine storing.

Al met al blijft het een mooie bus! Mede door het mooie interieur!
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Meltrain »

Ik zag op de vertrekstaten dat de Apeldoornse stadslijn 15 haar eindpunt heeft bij Twello, Voormalig Station.
Maar waar ligt dat en waarom rijdt lijn 15 niet gewoon naar het station van Twello? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Citaro »

Meltrain schreef:Ik zag op de vertrekstaten dat de Apeldoornse stadslijn 15 haar eindpunt heeft bij Twello, Voormalig Station.
Maar waar ligt dat en waarom rijdt lijn 15 niet gewoon naar het station van Twello? :?
Heeft eindpunt 400 meter ten oosten van het station in Twello liggen. Toen Twello destijds werd geopend heeft NS vermoedelijk geeist dat parallelrijdende buslijnen zouden komen te vervallen, lijn 111 is toen geschrapt. Lijn 15 rijdt nu een rondje met de klok mee door Twello. Kan wel handig zijn voor reizigers naar Apeldoorn uit wijken/buurten in Twello die wat verder van het station liggen, scheelt 5 - 10 min. voor- en natransport.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Ronald »

De halte "Voormalig station" staat inderdaad ook in het busboekje, ik dacht eerst dat het een fout was... Het ligt inderdaad niet bij het huidige station. Maar het is wel een heel onhandige haltenaam, er waren zat andere (en duidelijkere) mogelijkheden...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door deadlock »

Heeft iemand dat item van de week gezien bij Kantochnietwaarzijn van de VARA?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Citaro »

Nee, wat dan?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door BrengMe »

Was een stukje over het weggegooide geld ( -o- ) voor de Valleilijn.
Waalwijker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
Locatie: Waalwijk

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Waalwijker »

BrengMe schreef:Was een stukje over het weggegooide geld ( -o- ) voor de Valleilijn.
Veluwelijn ipv Valleilijn
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door BrengMe »

Klopt, ik haalde die twee even door elkaar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Suus »

Ja, ik heb het gezien. Vond het een beetje mosterd na de maaltijd (dat vind ik altijd van de rubriek weggegooid geld).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Ja, ik heb het gezien. Vond het een beetje mosterd na de maaltijd (dat vind ik altijd van de rubriek weggegooid geld).
Gohjohecht, meenjenie, serieus? Lijkt me een beetje inherent aan de rubriek namelijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door deadlock »

BrengMe schreef:Was een stukje over het weggegooide geld ( -o- ) voor de Valleilijn.
Plus rijtijdverslechtering van 20 minuten. Het was dus ooit even snel of zelfs sneller om met de bus van Zwolle naar Apeldoorn te gaan t.o.v. de trein.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door koekje »

Voor degenen die het willen zien:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tp6l5vy3obQ[/youtube]
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Maurice Hooikammer »

Vandaag zag ik de gelede bussen van Syntus voorzien worden van Valleilijn én Veluwelijn stickers. Staat apart maar wel beter dan niets.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Xanland »

Klopt, gister zag ik het al rondrijden op Zwolle Station. Heb daar een kwartier tijd er één of twee langs zien komen met die bestickering. Het nut ervan weet ik alleen niet, want die bussen werden toch al op andere lijnen zo af en toe ingezet: 108, 100, 200. Dit ga je hiermee niet echt voorkomen.

Vind dit eerlijk gezegd lelijker staan dan helemaal niks, maarja.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Maurice Hooikammer »

Reed er maar eens een geleed rond 7:45 in Wezep op 100... Dan heb ik nog wat te fotograferen 's ochtends. Tsja, ik snap het nut ook niet echt!
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Xanland »

Er wordt één specifieke rit (zie Wiki) van de 200 geleed gereden die in Wezep de snelweg op rijdt.

Btw, foto's van de bestickering:
Afbeelding
en
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Xanland op zo 14 apr 2013, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Wubbo »

De foto's doen het niet?
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Maurice Hooikammer »

Dan heb ik maar één minuut om van de A28 naar mijn school te rijden. Dan vrijdags maar proberen.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door Michael 1988 »

Als ik zo naar de foto's kijk konden ze net zo goed geen stickers plaatsen. Echt vullend is het niet.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door MdJ »

Zal wel een "moetje" zijn van de provincie...
Bij twijfel: gebruik beton.
wwijker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 20:02

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #6

Bericht door wwijker »

Op de website syntusgelderland.nl wordt gemeld dat vanaf 1 mei in 151 bussen van syntus gelderland wifi beschikbaar is en dat voor het gratis internet gebruik gemaakt wordt van het kpn netwerk. Dit komt voort uit een wens van de actie 'reiziger aan het stuur'.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 48 gasten