Winters Wenen

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Winters Wenen

Bericht door Vinny »

Afgelopen weekend was ik even in Wenen. Opmerkelijk: Er was zaterdagochtend zo'n 10 tot 15 centimeter sneeuw gevallen. Dat leidt ook in Wenen tot overlast, maar niet tot ineenstorting van het OV netwerk. Wel heb ik behoorlijk lang op tram 1 moeten wachten - meer dan een half uur voor een tram die op zaterdag eens in de tien minuten rijdt. Maar goed, de sneeuwploeg was nog met groot materieel bezig om de sporen sneeuwvrij te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik vind de Weense Klassieke trams wel het mooiste trammaterieel wat er te vinden is. Ze rijden nog volop in Wenen.

Afbeelding
Speciaal voor de bordjesfans
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Winters Wenen

Bericht door Caspar »

Inderdaad exact dezelfde trams als in Oradea daar (ULF), alleen deze zijn ietsjes langer. Vind ze van buiten niet zo geslaagd, alsof het nog een prototype is. Ben je ook met die ULF mee gereden? Toen ik in Wenen was een jaar of 5 geleden vond ik dat er daar erg gedateerde trams rondreden ten opzichte van andere tramsteden in Europa.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Winters Wenen

Bericht door Vinny »

Nee, helaas..., ik had een nogal strak programma, dus ik heb alleen in de moderne trams gezeten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Winters Wenen

Bericht door Caspar »

De ULF is de moderne tram. :wink: (ULF= Ultra Low Floor)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Winters Wenen

Bericht door Suus »

Die ULF heb je in twee lengtes, die ze A en B noemen. Ik heb geen idee welke van de twee nu langer is en om hoeveel delen het dan gaat, maar het zou best kunnen dat hier de lange variant op de foto staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Winters Wenen

Bericht door Meltrain »

De korte versie heet A, de lange versie B.
Leuke foto's. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten