Mag ik even kwijt #133

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door ODRAIL »

@ Caspar: De bovenste foto doet het niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door STF »

Nou goed, wat minder steil dan. Van die weg bij Diekirch heb ik geen foto, van de andere twee wel:

Afbeelding

Afbeelding
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Caspar »

Dat lijkt me geen weg die TomTom zou moeten ontraden omdat het een gevaarlijke weg zou zijn ofzo? :roll:
Alhoewel, je mag er niet inrijden in de onderste, dus het lijkt me sterk dat die campinggasten die route kregen aangeboden?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door ODRAIL »

Zo afgelopen week maar even een abbonnement op Sport1 geregeld. Kunnen we thuis weer formule 1 kijken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Suus »

Bee schreef:Mijn NS is als sinds vrijdag onbereikbaar wegens reguliere onderhoudswerkzaamheden... Duurt mij eigenlijk iets te lang :?
Het werkt weer, maar het zo traag als een slak.

Nouja, ik heb al mijn GtbV-aanvragen weer ingediend.

Over GtbV-aanvragen gesproken, er gebeuren daar echt heel vreemde dingen bij de NS.
In de tijd van mijn Studentenkaart diende ik de aanvragen in met het papieren formulier en kreeg ik, zonder dat ik een e-mailadres opgaf, toch e-mailtjes dat mijn claims waren toegewezen.
Nu heb ik een abonnement en dien ik mijn aanvragen in via de webomgeving. Deze aanvragen worden bevestigd per e-mail, maar de uiteindelijke toekenning van de claim wordt voor elke aanvraag met een papieren brief bevestigd. RAAR.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Thom91 »

STF schreef:Dat is altijd het "addertje onder het gras" bij goedkope spullen; niet tot nauwelijks accessoires bijgeleverd maar wel los verkrijgbaar tegen hoge prijzen.
Mijn moeder wilde een nieuw navigatiesysteem want de oude sloeg echt helemaal nergens meer op: "Op de volgende rotonde rechtsaf" Rotonde? Waar? Er is hier überhaupt geen zijweg, laat staat een kruising of rotonde. "Ga de snelweg op" Snelweg? Hier tussen die boerendorpjes?
Vroeger werkte die TomTom software prima maar van de een op de andere dag is dat zo raar gaan doen en ook na een herinstallatie van de software bleef het probleem bestaan.
Maargoed gisteren een nieuwe gekocht, de goedkoopste die ze hadden want mijn vader en ik gebruiken nooit zo'n ding en mijn moeder gaat misschien maar twee tot drie keer per jaar ergens heen waar ze de weg niet kent. Blijk je dat ding standaard alleen in de auto te kunnen opladen omdat er geen laadkabel voor het stopcontact of USB-poort van de computer bij blijkt te zitten, staat doodleuk in het boekje: laat het apparaat bij eerste ingebruikname minstens acht uur (in uitgeschakeld toestand) laden. Ehm hoe stellen ze zich dat voor? Acht uur lang de automotor laten draaien? Zelfs een lange vakantierit o.i.d. duurt geen acht uur...
Ik heb een acculader op een in het gebouw staande accu aangesloten met daar weer een sigarettenaansteker aan verbonden. :Y

Het valt me op dat deze nieuwe al binnen 25 tot 100 meter met een alternatieve route komt als je de bedoelde route niet opvolgt, terwijl die vorige echt vijf kilometer lang bleef melden dat je moest proberen om te keren. Bij wegopbrekingen werd je behoorlijk gestoord van dat gezeur over omkeren want met omleidingen rijden was dat ding het echt niet snel eens.
Een paar bevriende echtparen die hier regelmatig op de camping kamperen hebben beide TomTom als navigatiesoftware, als ze precies dezelfde route invoeren (van hier naar het noorden van Luxemburg) met dezelfde instellingen (snelste route, etc.) krijgen ze niet dezelfde route, heel gek. Het ene echtpaar moet over een enorm smal, enorm steil en ook behoorlijk bochtig weggetje rijden terwijl er ook een doodgewone weg (breed, vlak, recht) loopt. :lol:
Mompelt iets met een smartphone met Google maps..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Suus »

Of, als je echt in bent voor een avontuurtje, Apple Maps :lol: :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Z2N »

Mag ik even kwijt dat Nederland niet geschikt is voor iedereen?

Vanochtend werd een Thalys van Amsterdam naar Parijs stilgezet te Haute-Picardie TGV, omdat twee reizigers te veel drugs op hadden. Een van de reizigers had alleen zo veel op, dat hij onderweg naar het ziekenhuis overleden is.

Verbaasd dat de trein uit Amsterdam kwam? Neh.. :N
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Fles »

d'Ablaincourt-Pressoir staat er. Haute Picardie ligt veel verder naar het noorden.

Oh, toch niet :oops:
Laatst gewijzigd door Fles op ma 04 mar 2013, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Suus »

Ablaincourt-Pressoir is slechts een kilometer van station Haute-Picardie TGV. Ik zou ook geen ander station tussen Parijs en Lille weten dat niet in de banlieue van Parijs ligt maar wel aan de LGV Nord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Fles »

ik dacht dat dat toch duidelijk boven Peronne lag? Meer richting Arras zeg maar?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Suus »

Vanaf Amiens loopt de oude Route Nationale 29 in een rechte lijn naar het oosten, ongeveer 500 meter van de plek waar die weg de LGV kruist ligt station Haute-Picardie :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Fles »

oh, okee :pos:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Jef400 »

KM46 schreef:Zo afgelopen week maar even een abbonnement op Sport1 geregeld. Kunnen we thuis weer formule 1 kijken.
Volg het via de BBC.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door ODRAIL »

JeffreyMeijer schreef:
KM46 schreef:Zo afgelopen week maar even een abbonnement op Sport1 geregeld. Kunnen we thuis weer formule 1 kijken.
Volg het via de BBC.
Dat gaat bij ons niet, omdat de BBC niet op de satellietschotels zitten die wij ontvangen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door deadlock »

Draaibare schotel (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Jef400 »

KM46 schreef:
JeffreyMeijer schreef:
KM46 schreef:Zo afgelopen week maar even een abbonnement op Sport1 geregeld. Kunnen we thuis weer formule 1 kijken.
Volg het via de BBC.
Dat gaat bij ons niet, omdat de BBC niet op de satellietschotels zitten die wij ontvangen.
Hmm...oké.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door ODRAIL »

deadlock schreef:Draaibare schotel (y)
Ja dat weet ik ook wel hoor. Maar zo gaat het ook prima. En we willen er wel Nederlands commentaar bij hebben :) :wink: .
Laatst gewijzigd door ODRAIL op ma 04 mar 2013, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Caspar »

comentaar? -o-
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Meltrain »

Zendt RTL5 het niet meer uit?
Bee schreef: Over GtbV-aanvragen gesproken, er gebeuren daar echt heel vreemde dingen bij de NS.
In de tijd van mijn Studentenkaart diende ik de aanvragen in met het papieren formulier en kreeg ik, zonder dat ik een e-mailadres opgaf, toch e-mailtjes dat mijn claims waren toegewezen.
Ja, dat vond ik dus ook al vreemd. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:Zendt RTL5 het niet meer uit?
Nee, de rechten zijn voor drie jaar naar Sport 1 gegaan.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door ODRAIL »

Caspar schreef:comentaar? -o-
Woops typfout :oops: . Dit is inmiddels verbeterd.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Thom91 »

Meltrain schreef:
Bee schreef: Over GtbV-aanvragen gesproken, er gebeuren daar echt heel vreemde dingen bij de NS.
In de tijd van mijn Studentenkaart diende ik de aanvragen in met het papieren formulier en kreeg ik, zonder dat ik een e-mailadres opgaf, toch e-mailtjes dat mijn claims waren toegewezen.
Ja, dat vond ik dus ook al vreemd. :?
Dat was mij ook al eens opgevallen, blijkt dat jouw e-mailadres bekend is bij je studentenkaart.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Daniel »

Ik krijg nogsteeds gewoon een bevestiging per mail, ook als ik een GTBV online doorgeef. Verder hetzelfde verhaal: de mails kreeg ik ook al als bevestiging van een papieren formulier terwijl ik nooit een mailadres opgegeven had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door webguy »

Is daar natuurlijk een grote datawarehouse en alles wordt geverifieerd...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten