NS pakt overlast stiltecoupé aan
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Zoiets moet afhankelijk kunnen zijn van sociale controle. Maar dat begint er natuurlijk mee dat een stiltecoupe zich op een plek bevindt waar het niet aantrekkelijk is om met kinderen of groepen te gaan zitten.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Eerst maar eens standaard in elke trein minstens 50 % overcapaciteit inzetten, zodat het op z'n minst LIJKT of mensen een keuze hebben. Nu is het veel te vaak gewoon proppen en kom je tegen wil en dank in de stiltecoupé terecht :neg:
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Stond er niet op treinreiziger dat de bezettingsgraad rond de 30% ligt?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Dat was het gemiddelde altijd.. Maar met dat beknibbel op de materieelsamenstellingen geloof ik daar niet zo meer in.. Vier bakken ICM in de IC van Schiphol naar Enschedé overdag.. Dat soort grappen. :')
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Vier bakken, toe maar! Ik zie de Vliegende Schothorster ook nog wel eens met een drietje voorbij komen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Het is gewoon regelrecht de reiziger wegjagen... Want zelfs midden in de daluren in een langeafstandstrein loop je kans op een staplaats.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Men is inmiddels in de spits ook behoorlijk aan het snijden gegaan, maar een jaar geleden vond ik 't al behoorlijk bizar dat je soms op een zondagmorgen meer staanplaatsen in de trein aantrof dan middenin de ochtendspits :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Ja, zondagochtend één ICM-4 naar Gn vanuit Zl is niet echt een heel händig idee.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
zeker met kruidvat, blokker, hema en spoordeel acties. :Xdeadlock schreef:Ja, zondagochtend één ICM-4 naar Gn vanuit Zl is niet echt een heel händig idee.
Maar doed dit is off topic
Het grote probleem is dat sociale controle ver te vinden is, en dat is ook de reden waarom het niet werkt, en niet zal gaan werken. Men durft elkaar tegenwordig niet meer aan te spreken.Klaasje schreef:Zoiets moet afhankelijk kunnen zijn van sociale controle. Maar dat begint er natuurlijk mee dat een stiltecoupe zich op een plek bevindt waar het niet aantrekkelijk is om met kinderen of groepen te gaan zitten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
En daarom vind ik dat een conducteur ook die verantwoordelijkheid heeft. Die mensen hebben een uitstraling en staan wat sterker tegen mensen dan een simpele reiziger als ik. Verder negeren veel HC's het volgens mij gewoon want ik heb het aantal keer dat een HC er wat van zegt nog niet op twee handen kunnen tellen.
Komt wel goed schatje.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Ik heb toch al wel een behoorlijk aantal keren meegemaakt dat de hc iemand aansprak, bijvoorbeeld bij het bellen in de stiltecoupé.
Ik doe ook maar wat
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Theorie <> praktijk.Thom91 schreef:En daarom vind ik dat een conducteur ook die verantwoordelijkheid heeft. Die mensen hebben een uitstraling en staan wat sterker tegen mensen dan een simpele reiziger als ik. Verder negeren veel HC's het volgens mij gewoon want ik heb het aantal keer dat een HC er wat van zegt nog niet op twee handen kunnen tellen.
Een conducteur is ook maar een boerenlul.
De stiltecoupé is een leuk idee vanuit een totaal wereldvreemd kantoorgebouw, maar totaal niet handhaafbaar.
En hey, niet nodig ook. Je ziet zo vaak dat ook in niet-stiltecoupés iedereen muisstil is. Welke dakduif ooit bedacht heeft dat er zoiets als een stiltecoupé moest komen? :N
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Zoals ik al eerder quootte:Thom91 schreef:En daarom vind ik dat een conducteur ook die verantwoordelijkheid heeft. Die mensen hebben een uitstraling en staan wat sterker tegen mensen dan een simpele reiziger als ik. Verder negeren veel HC's het volgens mij gewoon want ik heb het aantal keer dat een HC er wat van zegt nog niet op twee handen kunnen tellen.
Ook al vind ik persoonlijk het hele stiltecoupé concept een belachelijk iets, ik zeg er altijd wat van. En vaak is men ook stil op het moment dat je als HC die stiltecoupé binnenkomt. Zo niet, dan is het vaak dat men het niet heeft opgemerkt, en is men (even) stil op het moment dat je reizigers er op attendeer.Het grote probleem is dat we heel weinig kunnen doen over het algemeen. Vaak na even de aandacht erop vestigen dat men in een stiltecoupé zit, of zelfs een waarschuwing, is men meestal even stil.
Op het moment dat je de coupé hebt verlaten hoor je weer gepraat. Het grote probleem is, dat zolang je zelf niet daadwerkelijk constateert wie er overlast veroorzaakt, je niets kan.
Wat zou ik volgens jou verder moeten doen dan?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Had zostraks de IC vanaf schiphol, dat was een 3+4 waarvan het 4tje er in Deventer nog af ging ook, dus met een 3tje door naar Enschede. Werd erg knus...Klaasje schreef:Dat was het gemiddelde altijd.. Maar met dat beknibbel op de materieelsamenstellingen geloof ik daar niet zo meer in.. Vier bakken ICM in de IC van Schiphol naar Enschedé overdag.. Dat soort grappen. :')
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Het feit blijft in de trein, wil je het echt stil hebben, dan zal je oordoppen in moeten doen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Precies, en geen luidruchtige conducteurs "goedemorrrrrugguuuuu, uw plaatsbewijzen aub"JeffreyMeijer schreef:Het feit blijft in de trein, wil je het echt stil hebben, dan zal je oordoppen in moeten doen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Maar met die oordoppen horen ze die fluisterende conducteur weer niet!isadora schreef:Precies, en geen luidruchtige conducteurs "goedemorrrrrugguuuuu, uw plaatsbewijzen aub"JeffreyMeijer schreef:Het feit blijft in de trein, wil je het echt stil hebben, dan zal je oordoppen in moeten doen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Een algemene 'waarschuwing' of melding dat dit de stiltecoupé is, ongeacht of het er stil is of niet.Ennes schreef:Zoals ik al eerder quootte:Thom91 schreef:En daarom vind ik dat een conducteur ook die verantwoordelijkheid heeft. Die mensen hebben een uitstraling en staan wat sterker tegen mensen dan een simpele reiziger als ik. Verder negeren veel HC's het volgens mij gewoon want ik heb het aantal keer dat een HC er wat van zegt nog niet op twee handen kunnen tellen.Ook al vind ik persoonlijk het hele stiltecoupé concept een belachelijk iets, ik zeg er altijd wat van. En vaak is men ook stil op het moment dat je als HC die stiltecoupé binnenkomt. Zo niet, dan is het vaak dat men het niet heeft opgemerkt, en is men (even) stil op het moment dat je reizigers er op attendeer.Het grote probleem is dat we heel weinig kunnen doen over het algemeen. Vaak na even de aandacht erop vestigen dat men in een stiltecoupé zit, of zelfs een waarschuwing, is men meestal even stil.
Op het moment dat je de coupé hebt verlaten hoor je weer gepraat. Het grote probleem is, dat zolang je zelf niet daadwerkelijk constateert wie er overlast veroorzaakt, je niets kan.
Wat zou ik volgens jou verder moeten doen dan?
Komt wel goed schatje.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Ja en daar zal iedereen zich braaf aan houden, net als dat men weet dat je niet met je poten op de bank mag zitten, of dat je niet zonder kaartje mag reizen, en dat je de nooduitgang van de machinist moet vrijlaten, dat je je teringzooi moet meenemen of in de afvalbakjes moet gooien, dat je niet overal mag roken op het station, niet mag fietsen over de perrons, enz. enz.Thom91 schreef: Een algemene 'waarschuwing' of melding dat dit de stiltecoupé is, ongeacht of het er stil is of niet.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Als je dat zo allemaal leest, dan valt reizen nog helemaal niet mee.Ennes schreef:................
Ja en daar zal iedereen zich braaf aan houden, net als dat men weet dat je niet met je poten op de bank mag zitten, of dat je niet zonder kaartje mag reizen, en dat je de nooduitgang van de machinist moet vrijlaten, dat je je teringzooi moet meenemen of in de afvalbakjes moet gooien, dat je niet overal mag roken op het station, niet mag fietsen over de perrons, enz. enz.
Zou NS geen cursuspakket "Reizen voor Beginners, Reizen voor Gevorderden enz." kunnen introduceren? :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Je moet toch ergens beginnen om het weer op het juiste pad te komen, dit is gewoon je kop in het zand steken.Ennes schreef:Ja en daar zal iedereen zich braaf aan houden, net als dat men weet dat je niet met je poten op de bank mag zitten, of dat je niet zonder kaartje mag reizen, en dat je de nooduitgang van de machinist moet vrijlaten, dat je je teringzooi moet meenemen of in de afvalbakjes moet gooien, dat je niet overal mag roken op het station, niet mag fietsen over de perrons, enz. enz.Thom91 schreef: Een algemene 'waarschuwing' of melding dat dit de stiltecoupé is, ongeacht of het er stil is of niet.
Komt wel goed schatje.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Ja, jij vindt dat NS alle reizigers op moet voeden? Aan de hand nemen en dan allemaal hoogstpersoonlijk vertellen wat er wel en wat er niet mag? We zijn toch allemaal volwassen mensen met normen en waarden?
Er wordt een stiltecoupé aangeboden aan diegenen die daar gebruik van willen maken. Middels een posteractie, een advertentiecampagne in de trein en op de stations en zelfs met aangepaste beeldschermen in de trein is er campagne gemaakt voor de stiltecoupé. Daarna houdt het toch eigenlijk wel een beetje op; mensen moeten dat zelf onderling kunnen regelen. We hebben allemaal een mond, kunnen anderen aanspreken als we ons ergeren en kunnen het zelf oplossen. Als dat niet lukt, dan kun je altijd nog aan de conducteur vragen om in te grijpen.
Als mensen tegen mij beginnen te klagen in de stiltecoupé als ik aan het controleren ben dat 'die meneer daar zich niet stil houdt', dan vraag ik altijd eerst of ze die meneer zelf al hebben aangesproken. Als dat zo is, wil ik die meneer ook nog wel aanspreken. Als ze zich alleen maar hebben zitten opwinden en tegen mij uitvallen omdat er 'eindelijk' iemand van de NS langs komt, kunnen ze het mooi eerst zelf proberen. Ik ben geen politieagent.
Er wordt een stiltecoupé aangeboden aan diegenen die daar gebruik van willen maken. Middels een posteractie, een advertentiecampagne in de trein en op de stations en zelfs met aangepaste beeldschermen in de trein is er campagne gemaakt voor de stiltecoupé. Daarna houdt het toch eigenlijk wel een beetje op; mensen moeten dat zelf onderling kunnen regelen. We hebben allemaal een mond, kunnen anderen aanspreken als we ons ergeren en kunnen het zelf oplossen. Als dat niet lukt, dan kun je altijd nog aan de conducteur vragen om in te grijpen.
Als mensen tegen mij beginnen te klagen in de stiltecoupé als ik aan het controleren ben dat 'die meneer daar zich niet stil houdt', dan vraag ik altijd eerst of ze die meneer zelf al hebben aangesproken. Als dat zo is, wil ik die meneer ook nog wel aanspreken. Als ze zich alleen maar hebben zitten opwinden en tegen mij uitvallen omdat er 'eindelijk' iemand van de NS langs komt, kunnen ze het mooi eerst zelf proberen. Ik ben geen politieagent.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Wel ja, we zorgen ervoor dat het omroepsysteem om X minuten "Stilte alstublieft! Dit is een stiltecoupéee!" omroept. Oja, we kunnen er ook nog een decibelmeter aan koppelen die dat ook bij te veel lawaai doet. :YEnnes schreef:Ja en daar zal iedereen zich braaf aan houden, net als dat men weet dat je niet met je poten op de bank mag zitten, of dat je niet zonder kaartje mag reizen, en dat je de nooduitgang van de machinist moet vrijlaten, dat je je teringzooi moet meenemen of in de afvalbakjes moet gooien, dat je niet overal mag roken op het station, niet mag fietsen over de perrons, enz. enz.Thom91 schreef: Een algemene 'waarschuwing' of melding dat dit de stiltecoupé is, ongeacht of het er stil is of niet.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Stil in de trein via kleuren
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... ia-kleuren
NS wilt iets nieuws proberen om de problematiek in de stiltezones aan te pakken.
Wat ik mij afvraag is of de NS wel eens zelf heeft ervaren hoe het is om in de stiltezone te reizen en tot de conclusie is gekomen dat zij het slecht aanpakken?
De gemiddelde dagjes mensen snappen gewoon niet dat je in de Intercity's van de NS stiltezones hebt en komen er pas laat of helemaal niet achter dat ze medereizigers storen of uit respectloosheid gewoon de rust lopen te verstieren.
Het staat gewoon nog steeds slecht aangegeven en de mentaliteit van veel reizigers helpt ook niet echt.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... ia-kleuren
NS wilt iets nieuws proberen om de problematiek in de stiltezones aan te pakken.
Wat ik mij afvraag is of de NS wel eens zelf heeft ervaren hoe het is om in de stiltezone te reizen en tot de conclusie is gekomen dat zij het slecht aanpakken?
De gemiddelde dagjes mensen snappen gewoon niet dat je in de Intercity's van de NS stiltezones hebt en komen er pas laat of helemaal niet achter dat ze medereizigers storen of uit respectloosheid gewoon de rust lopen te verstieren.
Het staat gewoon nog steeds slecht aangegeven en de mentaliteit van veel reizigers helpt ook niet echt.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
De raamstickers die aangeven dat het stiltecoupé betreft, vallen aan de buitenkant niet of nauwelijks op. Men is niet bezig met wat er op de ramen staat en komt er dus vaak binnen pas achter dat ze een stiltecoupé binnen zijn gestapt, ook al was dat niet de bedoeling.
Als NS via de buitenkant van de wagons duidelijk laat zien dat het om een stiltecoupé gaat, zal de overlast al wat minder zijn: men kan dan goed zien waar de stiltecoupés zich bevinden.
Als NS via de buitenkant van de wagons duidelijk laat zien dat het om een stiltecoupé gaat, zal de overlast al wat minder zijn: men kan dan goed zien waar de stiltecoupés zich bevinden.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 205 gasten