Mag ik even kwijt #134

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Mag ik even kwijt #134

Bericht door Daniel »

Tja het gaat niet altijd goed daar met MijnNS... een adreswijziging is bij mij ook al eens spontaan teruggedraaid. Dat was nou weer niet heel praktisch.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Geert »

@gtbv's: de afwijzingen kwamen altijd per post en de toekenning per mail :')
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door STF »

Caspar schreef:Dat lijkt me geen weg die TomTom zou moeten ontraden omdat het een gevaarlijke weg zou zijn ofzo? :roll:
Alhoewel, je mag er niet inrijden in de onderste, dus het lijkt me sterk dat die campinggasten die route kregen aangeboden?
Die foto's hebben helemaal niets van doen met die TomTom route hoor. In ieder geval rij ik zelf weleens over dat weggetje van de bovenste foto, pff volgas in zijn eerste versnelling, anders kom je niet boven want er zitten aan het begin een paar rotbochten bij waardoor je totaal geen vaart kunt maken voordat de klim begint.
Thom91 schreef: Mompelt iets met een smartphone met Google maps..
Een smartphone uitsluitend als navigatiesysteem gebruiken? Dan kun je dus net zo goed een navigatiesysteem kopen he want niemand van ons hier doet aan mobiel bellen. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Suus »

Wie belt er nu nog? Zelfs mijn belbundel van 75 minuten per maand krijg ik niet op. Maar ik doe wel duizend-en-een andere dingen met mijn telefoon. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door deadlock »

STF schreef:Een smartphone uitsluitend als navigatiesysteem gebruiken? Dan kun je dus net zo goed een navigatiesysteem kopen he want niemand van ons hier doet aan mobiel bellen. :wink:
Waarom zou je meer dan één apparaat bij je willen hebben?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:@gtbv's: de afwijzingen kwamen altijd per post en de toekenning per mail :')
Juist ja. Bij mij gaat het ook zo.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Wie belt er nu nog?
Ik :) . En ik heb zelfs nog een prepaidkaart. Het gaat prima zo.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Fles »

On the move is een Single Box Solution ideaal. Verder kun je maar beter zorgen dat je je data thuis ook nog ergens hebt staan. Al zit ik niet te wachten op diensten als Vodafone Cloud Backup of whatever. Ik dop mijn eigen boontjes wel op dat vlak.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Fles »

Geert schreef:@gtbv's: de afwijzingen
Afwijzingen? Al mijn 54 claims sinds 2006 zijn tot nog toe gewoon toegekend.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door ODRAIL »

Zo, aanstaande vrijdag maar weer eens modeltreintjes kijken in het spoorwegmuseum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door webguy »

Vodafone Cloud Backup pakt vast ook alleen maar je smsjes - de rest wordt op Android ook al gesynched, en bij iOS vast met iCloud. De Vodafone apps zijn sowieso bagger - die om je account te bekijken vergeet altijd je wachtwoord. Overigens heb ik nu 75 minuten die ik niet gebruik en 1GB data die ik makkelijk leegslik (en januari dus 1.5GB heb gebruikt). Hollandsnieuwe waar alles uit een bundel komt heeft wel een box, maar die MBs zijn duur...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:
Geert schreef:@gtbv's: de afwijzingen
Afwijzingen? Al mijn 54 claims sinds 2006 zijn tot nog toe gewoon toegekend.
Bij mij zijn ze ook allemaal toegekend sinds 2009. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik voor twee afgewezen claims een bezwaar heb ingediend. Deze zijn hierna alsnog toegekend, maar het ging niet van harte.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Fles »

Zo heb ik er ook 2 gehad waar ik achteraan moest ja. Die claims zouden nooit ontvangen geweest zijn. Maar afgewezen is er nog nooit wat bij mij.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door ODRAIL »

Bij die twee zat ik ook wel op de grens van de 30 minuten. En volgens de ns waren het net geen 30 minuten, maar volgens mijn berekeningen net wel. Maar het gevolg was wel dat ik een uur op de volgende bus kon gaan wachten. En met een temperatuur van min zes was dit geen pretje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Thom91 »

webguy schreef:Vodafone Cloud Backup pakt vast ook alleen maar je smsjes - de rest wordt op Android ook al gesynched, en bij iOS vast met iCloud. De Vodafone apps zijn sowieso bagger - die om je account te bekijken vergeet altijd je wachtwoord. Overigens heb ik nu 75 minuten die ik niet gebruik en 1GB data die ik makkelijk leegslik (en januari dus 1.5GB heb gebruikt). Hollandsnieuwe waar alles uit een bundel komt heeft wel een box, maar die MBs zijn duur...
Bij mij gaat mijn snelheid alleen naar beneden als ik over mijn databundel heen ga, ik zit er alleen telkens tegenaan, schommelt tussen de 800-900 mb, hangt ervan af hoeveel ik reis en hoeveel ik thuis ben.
Komt wel goed schatje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Fles »

KM46 schreef:Maar het gevolg was wel dat ik een uur op de volgende bus kon gaan wachten. En met een temperatuur van min zes was dit geen pretje.
Dat telt niet, dat weet je :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:
KM46 schreef:Maar het gevolg was wel dat ik een uur op de volgende bus kon gaan wachten. En met een temperatuur van min zes was dit geen pretje.
Dat telt niet, dat weet je :)
Dat weet ik inderdaad ja :) . Maar 29 minuten vertraging hebben, en dan een uur in de kou staan wachten twee dagen achter elkaar. Daar mocht wel iets van een vergoeding tegenover staan vond ik. En dus ben ik met succes in beroep gegaan tegen de afwijzing.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Caspar »

Ik had een tijdje geleden eens mijn fiets meegenomen in de trein, maar doordat de trein zo vol was, kon ik niet met mijn fiets mee, aldus de HC. (het was ook echt te vol) Daardoor had ik een uur vertraging. Toen ik dat als claim indiende bij geld terug bij vertraging, gaf men aan dat de regeling eigenlijk niet gold voor dit soort zaken, maar dat men toch voor één keer bereid was coulant te zijn en de 6€ van het fietskaartje terug te storten.
Vind het onzin dat de regeling hier niet voor zou zijn, ondanks dat ik er zonder fiets nog wel had bijgepast...?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door webguy »

Die regeling geld omdat de voorwaarden voor je fiets meenemen in de trein al specificeren dat het bij drukte niet mag - dat zijn de regels.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Thom91 »

Drukte is ook een zo lekker relatief begrip.
Er staat toch alleen voorgeschreven dat het in de spits niet mag? Als NS vervolgens verzaakt buiten de spits treinen op lengte te brengen zodat een fiets mee kan sla je de plank flink mis.
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Caspar »

Het betrof een zondagmiddag ja. Een losse SLT 4tje op de Zaanlijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Suus »

Ik wacht op het moment dat men in de grootstedelijke regio Amsterdam mannetjes met witte handschoenen gaat inhuren om de treinen te vullen :X :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door ODRAIL »

Hmm, dit doet me dan denken aan de landen China en Japan :shock: :? :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Suus »

Het drukste treinstation van Japan en van de wereld verwerkt 3,6 miljoen reizigers per dag, daar kan je dat soort taferelen wel verwachten. Als Zaandam er 36000 per dag doet is het heel erg veel, dus dit soort toestanden zouden echt niet hoeven maar door steeds kleinere treinen in te zetten ondanks een groei van het aantal reizigers hoor je wel steeds meer verhalen van overvolle treinen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #133

Bericht door Thom91 »

Shinjuku!
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 46 gasten