OVer je reiservaringen in maart 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Z2N »

Er is maar een dag in het jaar waarop je in Alphen de bus niet kan nemen, en dat is de eerste zondag in maart.

Vandaag werd in Alphen de 20 van Alphen gelopen, een renwedstrijd van 20 kilometer in en rond Alphen. Jammer genoeg moeten al die renners (8000!) over de zelfde weg als de bus, waardoor de bus er dus niet door kan. Nou wou ik oorspronkelijk voor persoonlijke redenen naar Amsterdam toe. Maar ja, toen bleek het de eerste zondag in maart, en was de hele boel weer anders.. Op de site van Arriva stonden de wijzigingen niet, en ook 9292 was niet zeer verhelderend.

In goed geluk was ik maar naar de Ridderhof gelopen, om vanaf daar de bus naar het station te pakken. Maar daar stond de enige informatie die ik kon vinden over een aangepaste dienstregeling. Het kwam ongeveer op het volgende neer:
Afbeelding
Op alle rode lijnen waren op een moment wel renners, dus daar reed de bus niet, en verder werd de bus naar Schiphol via de groene lijn omgeleid. Hoe daar dan te komen (ik stond bij de R) was nog onduidelijker, want de omleidingsroute van de stadsbus die in de halte stond klopte voor geen meter, en alle andere bussen waren deels opgeheven.

Uiteindelijk maar gefietst naar het station, door de menigte heen..

Oh, en met de woorden van Johan Cruijff, elk nadeel heeft zijn voordeel: doordat de hoofdweg tussen het centrum en het station deels dicht was moest de bus door de buurt. En dat ziet er ook wel stoer uit. 8-)
Afbeelding
Arriva 7748, Alphen aan den Rijn Molenwerfstraat by Alfenaar, on Flickr
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Daniel »

Leuk plaatje. De voorbereidingen maakten gisteren ook al leuke plaatjes mogelijk, zo finisht hier de Arriva 8852 :P

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door deadlock »

Dat is echt op steenworp afstand van een kantoor waar ik iedere maand een keer naartoe moet :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door ThePretender »

Daniel schreef:Leuk plaatje. De voorbereidingen maakten gisteren ook al leuke plaatjes mogelijk, zo finisht hier de Arriva 8852 :P

Afbeelding

xD Haha dat ziet er grappig uit!

*bus*
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door MdJ »

Vanochtend werd ik wakker met op de radio dat er geen treinen tussen Apeldoorn-Deventer reden wegens een aanrijding. Na verder onderzoek bleek dus een aanrijding met een auto te zijn. En dat het om 6:45 gebeurd was in Twello.

Vervolgens maar besloten om de bus van een kwartier eerder (de 109) te pakken en in Apeldoorn maar kijken of ik Arriva kon pesten met mijn aanwezigheid. Keurig, tegen de verwachtingen in , reed de s17800 met 2x GTW 2/6(volgens omloop komt die trein met een losse GTW 2/6 aan), waardoor ik een prive-vierzitter achterin had. Tegentrein in Kbk was wat voller met alle gangpaden vol. Vervolgens had syntus ook een slag Oldenzaal met 2x lint, ging in Zp wel een stel eraf. In Go reed de tegentrein ook met 2xlint.

Al met al: kwartier eerder de bus, kwartier later dan normaal op de UT.
Bij twijfel: gebruik beton.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door VIRM »

Over die 'ongeplande werkzaamheden' tussen Wormerveer en Uitgeest: ik vind het raar dat er donderdag een brand is, en dat ze dan zaterdag achterkomen 'ojee, misschien moeten we het asbest op het spoor eens gaan opruimen!'

Vanochtend weer een voorbeeldje van 'vertraging kun je ook zelf veroorzaken!'.
Ik kwam rond 07:55 op het perron in Zaandam aan, waar op spoor 5 de s3300 van 07:55 stond aangegeven en op spoor 4 een trein naar Amsterdam Centraal van 07:58. Het stond een beetje zwart van de mensen op het perron (was er iets uitgevallen ofzo?). De s3300 had +5 en toen hij er eenmaal aankwam propte iedereen zich erin. De HC riep dat de trein niet verder ging omdat er teveel mensen in zaten en omdat ze te kort materieel hadden (NS, je hebt een HEEL weekend om je treintjes op orde te krijgen...). Het probleem werd verplaatst anar de 'Extra Trein' van 07:58 (de Spits-IC uit de richting Hoorn), waar het gezellig knus werd. Op Sloterdijk werd omgeroepen dat de s3300 inmiddels +20 had.
Later zag ik vanuit de metro net voorbij Lelylaan een enkel SGMm'etje richting Hoofddorp tuffen...
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Fles »

VIRM schreef:De HC riep dat de trein niet verder ging omdat er teveel mensen in zaten
Dit vind ik altijd een heel raar verhaal. Zo van "een normaal volle trein heffen we niet op want dan duperen we niet genoeg mensen." :?
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door VIRM »

Fles schreef:
VIRM schreef:De HC riep dat de trein niet verder ging omdat er teveel mensen in zaten
Dit vind ik altijd een heel raar verhaal. Zo van "een normaal volle trein heffen we niet op want dan duperen we niet genoeg mensen." :?
De trein was vandaag volgensmij gewoon de helft korter. ;) Dus ja, dan is het gewoon proppen in de volgende trein...
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Thom91 »

VIRM schreef:Over die 'ongeplande werkzaamheden' tussen Wormerveer en Uitgeest: ik vind het raar dat er donderdag een brand is, en dat ze dan zaterdag achterkomen 'ojee, misschien moeten we het asbest op het spoor eens gaan opruimen!'
Brand was vrijdagavond.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door ODRAIL »

Huh, rijdt de Qliner ook in het weekend :o :? ?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door mb90 »

De 370 rijdt al een tijdje 7 dagen in de week en nu zelfs 24 uur per dag.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door ODRAIL »

Oke dat wist ik niet :) .
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door mijack1985 »

Vandaag kwam ik m8702 tegen in Arnhem. Die heeft een afwijkende ABv6 bak er tussen zitten. Althans ik denk dat het bak zo heet. Verder kwam ik in Ede deze Traxx F140 DE (ook niet zeker of het de goede benaming is) tegen. Nog nooit in NL gezien.

Afbeelding

Afbeelding
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Etienne »

Gisteren een dagje naar België geweest, maar nog niks van reiservaringen kunnen typen omdat ik pas vrij laat thuis was:
- Op buslijn 450 wordt een omleiding in Poppel gemeld (wat volgens De Lijn zonder vertragingen zou moeten zijn). In theorie rijdt de bus door die omleiding met een vertraging van +- 6 minuten.
- Aan de achterkant van bus 5556 van De Lijn mistte een groot stuk plaatwerk. Geen gezicht :|
- Achterin een gelede bus schudt en stuitert het behoorlijk op de betonwegen. :')
- IC t868 liep tussen Susteren en Roermond +12 op door meerdere verstoorde overwegen. De achteropkomende t3572 en t870 liepen ook +20 resp. +9 op vermoedelijk door die overwegen. In Eindhoven werd een t303572 ingelegd en deze werd met 3x Plan V gereden. :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Thom91 »

Die diesel TRAXX doet hele week proefritten op Utrecht - Arnhem.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Suus »

Heeft hij nu remlichten?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Edwin »

De/Een Thalys kwam vanmiddag rond 12:00 langs Nieuwekerk ri. Rotterdam. Mogelijke vanwege de problemen rond Schiphol?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door 010jongen »

Heb de afgelopen weken al meerdere malen met tram 19 gereisd tussen leidscheveen en delft. Heb eigenlijk alle trams haast leeg zien rijden, zelfs tijdens de spits waren de trams mager bezet. Het zal er allemaal niet beter op worden met de aanstaande inkorting bij delft noord. Zonde.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door marvinkok »

Behoorlijk zooitje door de aanrijding bij Schiphol. Had zelf de IC van 0815 uit Enschede, net na Apeldoorn verscheen er storingsinformatie op OBIS over de aanrijding. Voor Amersfoort gaf de HC informatie over omreizen aangezien de trein niet verder ging dan Hilversum. Het werd dus omreizen via Utrecht/Den Haag, want via Leiden zou er nog wel treinverkeer mogelijk zijn. Eenmaal in de buurt van Gouda bleek er vanuit Den Haag ook behoorlijk geschrapt te zijn. De omroep in Den Haag had het over snelbussen vanaf Leiden, dus maar een trein gezocht richting Leiden. In de sprinter nog een man uit Schotland getroffen die het allemaal niet snapte omdat hij geen Nederlands kon, dus mooie gesprekken gehad in de trein en later in de bus. Uiteindelijk met ongeveel +60 op schiphol. Daar waren alle roltrappen afgezet met S&V personeel erbij, maar ook erg veel zoekende toeristen die uiteraard de borden niet konden lezen en een omroep is er niet op Plaza. Heb maar een aantal richting het weinige NS-personeel dat wel info kon geven gestuurd...

Terug was het plan om de IC van 1337 te nemen, maar die reed nog niet, dus maar via Zwolle en Deventer gereisd, had ook geen zin om nog een half uur te wachten... Uiteindleijk met +30 weer terug in Enschede...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Thom91 »

Edwin schreef:De/Een Thalys kwam vanmiddag rond 12:00 langs Nieuwekerk ri. Rotterdam. Mogelijke vanwege de problemen rond Schiphol?
Zekerweten.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Meltrain »

Vanochtend rond 10:00 zat er een duif op de T7 aan de Lombardijen-kant van Rlb. :lol:

Verder zag ik rond 13:30 een Fyra V25 (ik dacht de m4804) in zuidelijke richting voorbijgaan op Rlb.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door iljitsch »

Ik was vanmiddag rond 17 u in Bodegraven, en verbaasde me dat daar zeven bakken koploper langskwamen. Maar toen ik zelf een VIRM naar Leiden pakte zat die aardig vol, met zeker 8 mensen die stonden op het balkon waar ik zat. In Leiden ook druk, alles naar Den Haag was wel een paar minuten vertraagd. Voordat ik voor het eerst in een verherbouwde dubbeldekker (hoe heten die ook alweer?) richting Dordrecht kon stappen kwam er nog een thalys langs:

Afbeelding

Als-ie 40 reed was het snel. En laatst zag ik ook al een V250 tussen Den Haag en Leiden, dat wordt niks zo met die HSL.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Thom91 »

Defecte V160 op de HSL vanmiddag.
Komt wel goed schatje.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Gertjan »

Defect is een groot woord, ETCS storing bij de spanningssluis... dus dat duurde even voor hij weg was.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Vinny »

Ah... dat is een probleem dat we wel vaker gezien hebben... :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten