Ardan on Tour #13: Gorssel en Zutphen

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Ardan on Tour #13: Gorssel en Zutphen

Bericht door Ardan »

Zoals jullie allemaal hebben gemerkt was het heerlijk weer vandaag. Ik besloot op de fiets te springen voor een mooie tocht door de bossen bij Gorssel en Eefde, waarbij niet geheel toevallig het spoor vaak werd gekruist.
Het werd een tochtje van 32 kilometer. Helaas zijn de foto's in de bossen niet echt geweldig geworden, door de toch nog vrij laag staande zon door de kale bomen krijg je al gauw last van over/onderbelichting. De beste foto's staan dus onderaan :')
Km 6.1: Overgang Dortherweg met de 1761+ICR op weg naar Zwolle.
Afbeelding

Km 7.1: Als ik 0.1 seconde vroeger had afgedrukt had deze ICM geen aanrijding gehad met het portaal en was het een leuke foto geweest. Overweg Oude Larenseweg.
Afbeelding

Km 9.8: Het voormalige station Gorssel. Het vroegere bestaan ervan is nog steeds zichtbaar door de bredere portalen.
Afbeelding
Afbeelding
Nabij deze overweg staat enigszins verscholen een kerkje met een fraai interieur. We zijn hier in de buurtschap 't Joppe, genoemd naar het nabijgelegen kasteel. Dat kasteel is ook de reden dat de spoorlijn niet zoals eigenlijk gepland door Gorssel loopt maar met een grote boog eromheen. De lijn mocht alleen aangelegd worden als het zo dicht mogelijk bij het kasteel zou liggen en daar een station zou komen.
Afbeelding

Ik peddelde verder over rustieke bosweggetjes...
Afbeelding

..en via Eefde kwam ik bij de gelijknamige sluis in het Twentekanaal. Vanuit de trein ziet het er al groot uit, maar als je eronder staat al helemaal.. Ik kan me er iets bij voorstellen wat een enorme klap het was toen die sluisdeur vorig jaar ineens naar beneden viel.
Afbeelding

Km 17.2. Arriva GTW2/8 op weg naar Zutphen langs het Afleidingskanaal.
Afbeelding

Km 17.9. Het sluizencomplex van een afstandje met een kunstzinnig bankje ervoor.
Afbeelding

Dezelfde trein als daarnet komt weer voorbij, ditmaal naar Winterswijk.
Afbeelding

Na het kruisen in Vorden is de tegentrein even later alweer bijna in Zutphen aangekomen.
Afbeelding

Gezicht op het Twentekanaal vanaf de Eefdese brug.
Afbeelding

Km 19.8. Aangezien ik blijkbaar een half zandpad in mijn achterspatbord had meegenomen moest de moddertroep even weggewrikt worden met behulp van mijn multitool. Dit deed ik bij een overweg in Eefde, zodat ik ook nog even deze plaat kon maken van een Lintje. (de foto is recht maar het spoor loopt omhoog in een bocht)
Afbeelding

Ik weet dat de foto's niet van superkwaliteit zijn, maar toch, bedankt voor het bekijken :) Ik vond het een fijn tochtje..
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Ardan on Tour #13: Gorssel en Zutphen

Bericht door Caspar »

Je hebt goede foto punten gekozen. Leuk ook om te zien. Maar wat is er met je lens aan de hand, linksboven zit telkens een vlek?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardan on Tour #13: Gorssel en Zutphen

Bericht door Ardan »

Die heb ik al honderd keer geprobeerd weg te poetsen maar het lukt me maar niet...
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Ardan on Tour #13: Gorssel en Zutphen

Bericht door Cookie »

Leuke foto's :) . En kan het misschien zijn dat je camera ooit gevallen is? Heb ik lang geleden eens gehad, dat resulteerde toen ook in een zwarte vlek op de foto's.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Ardan on Tour #13: Gorssel en Zutphen

Bericht door Michael »

Leuke foto's :D
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Ardan on Tour #13: Gorssel en Zutphen

Bericht door Jurre »

Ardan schreef: Na het kruisen in Vorden is de tegentrein even later alweer bijna in Zutphen aangekomen.
Afbeelding
Kan je op google maps aanwijzen waar deze foto is gemaakt?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardan on Tour #13: Gorssel en Zutphen

Bericht door Ardan »

Ja hoor, hier :)
En voor vandaag zijn alle Verplichtingen ook weer gedaan, dus ik denk dat ik zo richting Bathmen/Holten ga.. vanavond komt er dus een vervolgje :)
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ardan on Tour #13: Gorssel en Zutphen

Bericht door Fles »

Die vlek zit op je sensor en niet op je lens. Koop een nieuwe camera, hier is niks aan te doen.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Ardan on Tour #13: Gorssel en Zutphen

Bericht door bjorn keith »

Mooie reportage! Erg mooi gebied daar. :)
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardan on Tour #13: Gorssel en Zutphen

Bericht door Ardan »

Dank! Vandaag ook nog weer weggeweest en nog een aantal plaatjes geschoten rond Bathmen, die upload ik straks.
Fles schreef:Die vlek zit op je sensor en niet op je lens. Koop een nieuwe camera, hier is niks aan te doen.
De vlek beweegt mee met zoomen, dus lijkt me de lens..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ardan on Tour #13: Gorssel en Zutphen

Bericht door Meltrain »

Leuke foto's inderdaad.
Ik kijk uit naar het vervolg. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten