OVer Missers in de Reisinformatie #27

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Reiziger Delft »

Bahn.de checken.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Freek »

Bahn.de was duurder...
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Reiziger Delft »

Ik bedoel om te kijken of die trein rijdt :) Eventueel kan je een proefboeking maken voor een reservering, om te kijken of dat bij bahn.de wel zou lukken. (dus tot betaalscherm alles invoeren).
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Freek »

Ow haha. Nou even geprobeerd en het treinkaartje gaat helemaal goed, tot de zitplaatsreservering. Dat blijkt niet mogelijk, een reden wordt niet genoemd.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door VIRM »

Eerder vanavond gaf de omroepster op Leiden Centraal aan dat de Sprinter naar Gouda van 19:08 vooraan het perron van spoor 2 zou vertrekken en dat het treinstel aan de halzijde stond niet bestemd was voor reizgers.
Op zich niks mis mee... Maar het bandje werd erg vaak herhaald tot een uur of 19:30...

Daarnaast ging de s3300 van 19:52 vanaf Lelylaan op spoor 2 naar 'Er is op dit moment geen reisinformatie beschikbaar'. een omroep op het perron of in de trein bij het instappen over deze gewijzigde eindbestemming. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Wubbo »

Klaasje schreef:[...] je kan de s4900 immers op de s2600 keren.
Materieeltechnisch wil je dat echt niet: de s4900 moet met SLT rijden omdat deze in Utrecht keert op de s5700 naar Hoofddorp, en dit koppelen aan de s2600 betekent dus dat je ook die hele serie met SLT moet rijden, dat haal je nevernooitniet. De koppeling s5700 - s4900 op Utrecht losbreken wil ook niet in een weekend waarin al 4 perronsporen of -fases niet beschikbaar zijn, dat past eigenlijk al net niet.
Daniel schreef:Wat 14A betreft zal dat wel vooral met de bovenleidingsgroepen te maken hebben gezien de traverse daar niet boven zit. Zag gisteren dat de boel geaard was net voorbij het wissel tussen 14 A en B, de s2000 en s8800 rijden zodoende via spoor 13A naar 14B en omgekeerd.
Heeft niet met bovenleidingsgroepen te maken maar met het afsluiten van het perron, die traverse (of de balken van de traverse) lopen door tot op het perron van spoor 14/15, en als je daar aan het slopen of hijsen bent wil je daar geen reizigers onder hebben lopen. Spoor 14b (en ook 18b/19b) zijn dus inderdaad beschikbaar omdat je dan niet door de werkzaamheden hoeft te lopen. Treinen komen inderdaad binnen via 13: de manier om ze te dwingen om 14b te staan ipv met de staart op 14a (of om per ongeluk toch een trein binnen te nemen op 14a).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

Balken van de traverse lopen alleen boven perron 15, niet boven 14. Grens is zo'n beetje de oude lift van perron 14/15 (daarnaast zit de Bruna en als dat nog deel van de traverse was was die nu vast ook dicht geweest :wink: )
Vorig weekend was men echter het dak van de stationhal in die hoek aan het verwijderen, daarmee kom je wel boven spoor 14A langs.
Wat dat betreft zou 14A morgen op zich veilig bruikbaar moeten zijn, de verbinding traverse <-> hal boven perron 15 was er al tussenuit zag ik vanmiddag (zal nachtwerk van de week geweest zijn, zondag zat dat stuk er nog)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Klaasje »

Wubbo schreef:
Klaasje schreef:[...] je kan de s4900 immers op de s2600 keren.
Materieeltechnisch wil je dat echt niet: de s4900 moet met SLT rijden omdat deze in Utrecht keert op de s5700 naar Hoofddorp, en dit koppelen aan de s2600 betekent dus dat je ook die hele serie met SLT moet rijden, dat haal je nevernooitniet. De koppeling s5700 - s4900 op Utrecht losbreken wil ook niet in een weekend waarin al 4 perronsporen of -fases niet beschikbaar zijn, dat past eigenlijk al net niet.
In het weekend kan je de s5700 prima met VIRM of ander ic-materieel rijden. Zo ontzettend krap zijn de rijtijden nu ook weer niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:
Klaasje schreef:[...] je kan de s4900 immers op de s2600 keren.
Materieeltechnisch wil je dat echt niet: de s4900 moet met SLT rijden omdat deze in Utrecht keert op de s5700 naar Hoofddorp, en dit koppelen aan de s2600 betekent dus dat je ook die hele serie met SLT moet rijden, dat haal je nevernooitniet. De koppeling s5700 - s4900 op Utrecht losbreken wil ook niet in een weekend waarin al 4 perronsporen of -fases niet beschikbaar zijn, dat past eigenlijk al net niet.
Hallo, ijzerschuiver. En als reizigers nou eens belangen hebben, wat DAN? *O*
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Wubbo »

DAN moet je een andere oplossing verzinnen. De s2600 in Amsterdam Centraal knippen bijvoorbeeld. Of de s4900 rijden vanaf Naarden-Bussum. Of wat anders bedenken. Ik geloof er niet in dat de reizigers gebaat zijn bij een weekend een niet-punctuele serie s5700, die nogal wat andere treinen mee kan nemen als hij niet op tijd is, of dat reizigers gebaat zijn in rijden met SLT in de IC naar Vlissingen. Maar misschien zie ik dat verkeerd hoor, dat kan.

Staat nog los van dat je het goed moet communiceren trouwens, dat staat buiten kijf.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Klaasje »

Als het tijdens de dramatische winterperiode vol met te korte treinen al lukt om op tijd te rijden met IRM. Dan lukt het in het weekend met weinig reizigers zeker. De s5700 zwemt op delen van het traject in de reistijd, en als er al een keer een minuutje vertraging op het stuk Schiphol-Leiden ontstaat dan is er ook echt niet een man overboord. Netto staat de oplossing (opheffen van een treinserie) van het probleem niet in verhouding tot de grootte van het probleem (niet al te ruime rijtijden op een rustig tijdstip) zelf.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Milco »

Door spoorwerkzaamheden bij Hn rijden er geen treinen maar bussen tussen Pmo en Hnk en tussen Hwd en Hnk.

De AV van Asd geeft een leuke misser :lol:

23:39 Purmerend Overwhere 11a A'dam Sloterdijk Intercity , Stopt vanaf Hoorn op tussengelegen stations


Vliegt deze over de werkzaamheden heen ofzo?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Ardan »

Ja tuurlijk, de treeplankjes bij de deuren vouwen zich uit tot vleugels :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Klaasje »

Ik vroeg me altijd al af, waar zijn die dingen toch voor? :wink:

(Morgen ben ik waarschijnlijk blijer dan ooit met die dingen maar dat terzijde..)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Z2N »

NS.nl-Fail
Afbeelding
Hoe kan deze verstoring meer dan een uur duren als hij binnen een half uur verholpen is? :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Thom91 »

De extra reistijd is 60 min. En als twee treinen niet rijden naar Rhenen heb je een uur vertraging.
Komt wel goed schatje.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door M57 »

Deze dan:

Amsterdam C-Antwerpen-Brussel-Zuid/Midi-Paris-Nord
dinsdag 12 maart tot en met zaterdag 27 april
Oorzaak

door werkzaamheden

Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de gewijzigde dienstregeling

Thalys van Nederland naar Paris Nord komt van maandag 25 maart tot en met zaterdag 27 april met enige vertraging aan in Paris Nord. De vertraging varieert van enkele minuten tot ongeveer 10 minuten
Thalys van Paris Nord naar Belgie en Nederland vertrekt van dinsdag 12 maart tot en met zaterdag 13 april drie minuten eerder dan gebruikelijk uit Paris Nord

Extra reistijd

een kwartier


Enkele tot tien minuten, en je extra reistijd is een kwartier. Of twee uur natuurlijk, als je hierdoor je Franse aansluiting mist. :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

Z2N schreef:NS.nl-Fail
Afbeelding
Hoe kan deze verstoring meer dan een uur duren als hij binnen een half uur verholpen is? :')
Op Utrecht Centraal werd om 17.00 uur nog omgeroepen dat het onbekend was hoelang deze verstoring zou duren, dat past wat meer bij die extra reistijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Suus »

Op Utrecht Centraal zag ik een intercity naar Heerlen die "niet verder reed dan Htl."

Geen idee waar dat zou moeten liggen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Daniel »

Zelfs HC's slaan tegenwoordig op hol bij vertraging, vanmiddag in de t559: "Dames en heren goedeavond..eh..middag, over enkele ogenblikken station Zw..Amersfoort" :P

Diezelfde 559 werd op Amersfoort op de TBPs eerst aangekondigd met "Niet instappen", vervolgens als t11759 naar Schothorst en toen gaven ze het maar op de juiste trein op de borden te krijgen en werd het "Let op omroep" gecombineerd met een omroepbericht welke trein er op spoor 2 stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Op Utrecht Centraal zag ik een intercity naar Heerlen die "niet verder reed dan Htl."

Geen idee waar dat zou moeten liggen...
Hoxtel! :D
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Wubbo »

Ik ben wel benieuwd hoe de mensen uit trein 104 in Utrecht zijn uitgestapt, het lijkt me een nogal hoge afstap:

Afbeelding
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Aking »

Bee schreef:Op Utrecht Centraal zag ik een intercity naar Heerlen die "niet verder reed dan Htl."

Geen idee waar dat zou moeten liggen...
Horst-Tonsel (geografische afkorting Htl) is een voormalige stopplaats aan de Centraalspoorweg tussen Utrecht en Zwolle. De stopplaats was geopend van 20 augustus 1863 tot 1 juni 1924 en lag tussen de huidige stations Ermelo en Harderwijk

http://www.stationsweb.nl/station.asp?s ... orsttonsel

Daar dus :p

Al zou het me niets verbazen als er tegenwoordig een punt bij Den Bosch is dat zo wordt aangeduid...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door webguy »

Reisinfo van de NS op de website (reisplanner, actuele vertrektijden en storingen) werken momenteel allemaal niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #27

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Ik ben wel benieuwd hoe de mensen uit trein 104 in Utrecht zijn uitgestapt, het lijkt me een nogal hoge afstap:

Afbeelding
Welke app is dat? Die ziet er wel goed uit!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten