FFF Amsterdam - Velsen verdwijnt

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

FFF Amsterdam - Velsen verdwijnt

Bericht door Anne »

Volgens bericht Een Vandaag gaat eind dit jaar de Flying Fast Ferry van het Noordzeekanaal verdwijnen.
De snelle draagvleugelbootverbinding van Amsterdam naar Velsen houdt per 1 januari 2014 op te bestaan. De provincie Noord-Holland wil niet langer jaarlijks ruim één miljoen euro bijleggen om deze waterverbinding in stand te houden.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: FFF A'dam - Velsen verdwijnt

Bericht door VIRM »

Jammer! Ik ben er een paar keer in geweest en het was best leuk, zo het Noordzeekanaal afzoeven. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: FFF A'dam - Velsen verdwijnt

Bericht door Michael 1988 »

Het nieuws is al wat langer bekend. Op Wikipedia waren de wijzigingen hierover al vorige week aangebracht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: FFF A'dam - Velsen verdwijnt

Bericht door Fles »

Oh dat wil ik nog steeds eens een keer doen ja. Opschieten dus :)
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: FFF A'dam - Velsen verdwijnt

Bericht door VIRM »

@Fles: zeker leuk om een keertje te doen! :)
Als het lukt, probeer dan als eerste aan boord te gaan. De draagvleugelboot heeft namelijk twee 'cabines', waarvan de voorste (en leukste!) voorzin zit; dan heb je een mooi uitzicht naar voren. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: FFF A'dam - Velsen verdwijnt

Bericht door Fles »

Weet iemand hoe die boot er van binnen uitziet? Kan ik ergens een statiefje neerzetten met een camera erop? Of is er een soort stang bijvoorbeeld? (Ik heb ook zo'n unit waarmee je een camera op een fietsstuur kunt strappen 8-) )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: FFF A'dam - Velsen verdwijnt

Bericht door Suus »

Het ziet eruit als een klaslokaal met kleine raampjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: FFF A'dam - Velsen verdwijnt

Bericht door Dennenboom »

Reed bij aanvang van de FFF de trein van Lovers/CGEA naar IJmuiden nog?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: FFF A'dam - Velsen verdwijnt

Bericht door Fles »

Nadat het Centraal Nautisch Beheer, verantwoordelijk voor een veilige afwikkeling van het scheepvaartverkeer op het Noordzeekanaal de vergunning van de FFF eind 2011 heeft gewijzigd mag de draagvleugelboot nog maar 50 km/u varen in plaats van 65 km/u. Hierdoor is de vaartijd toegenomen van 27 naar 36 minuten en is vervoerder Connexxion noodgedwongen overgegaan op een 40-minuten dienstregeling. Het reizigersaantal, dat al een aantal jaar afneemt, is in 2012 verder afgenomen van 300.000 naar 260.000 per jaar.
Helder verhaal. Ding is dus door Centraal Nautisch Beheer in feite de nek omgedraaid. Was er een reden voor de aanpassing van die vergunning en zo ja welke?
Dennenboom schreef:Reed bij aanvang van de FFF de trein van Lovers/CGEA naar IJmuiden nog?
De verbinding (de FFF) werd op maandag 27 april 1998 door minister van Verkeer en Waterstaat Annemarie Jorritsma-Lebbink geopend
en ook:
Op 14 september 1999 trok moederbedrijf CGEA de stekker uit Lovers Rail.
Ja dus.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: FFF A'dam - Velsen verdwijnt

Bericht door reisthijs »

Fles schreef:Weet iemand hoe die boot er van binnen uitziet? Kan ik ergens een statiefje neerzetten met een camera erop? Of is er een soort stang bijvoorbeeld? (Ik heb ook zo'n unit waarmee je een camera op een fietsstuur kunt strappen 8-) )
Er zitten van diezelfde stoeltjes in die ook in de bussen en trams van CXX zitten. Daar kan je vast wel zo'n unit op kwijt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: FFF A'dam - Velsen verdwijnt

Bericht door Fles »

Oh aan die zogenaamde hoofdsteuntjes ja dat zou kunnen. Maar dat is veel te ver naar achteren, het liefst wil ik gewoon zo dicht mogelijk tegen het raam aan zitten. Ding heeft maar beperkte zoom (3x) en anders gaatie focussen op het kozijn of druppels op het raam, in plaats van op buiten.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: FFF Amsterdam - Velsen verdwijnt

Bericht door Ardan »

Helemaal voorin heb je wel een grote platte plaat waar je hem op kunt zetten. Moet je trouwens niet gaan timelapsen, ding schudt en bonkt aardig op de golven.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: FFF Amsterdam - Velsen verdwijnt

Bericht door Fles »

Nja dat was ik dus wel van plan natuurlijk. Maar dan krijg je hetzelfde als op de fiets :X
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: FFF Amsterdam - Velsen verdwijnt

Bericht door Klaasje »

Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: FFF Amsterdam - Velsen verdwijnt

Bericht door Fles »

precies, die :)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: FFF Amsterdam - Velsen verdwijnt

Bericht door Marc »

Een filmpje vanuit het voorste deel van de FFF:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lDPc5o2VL3c[/youtube]
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: FFF Amsterdam - Velsen verdwijnt

Bericht door iljitsch »

Afbeelding
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: FFF Amsterdam - Velsen verdwijnt

Bericht door mijack1985 »

net een vliegtuig van Ryanair zo, maar dan met grotere ramen :mrgreen:

Anyway vlug eens een tochtje maken. Ben geen kenner, maar kan je er gewoon mee gaan met je OV-Chipkaart.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: FFF Amsterdam - Velsen verdwijnt

Bericht door Vinny »

Het was in ieder geval het leukste openbaar vervoer van Nederland... Ik vind het toch wel jammer dat het niet heeft kunnen blijven bestaan. Ik ben er een aantal keer mee naar het strand gegaan...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: FFF Amsterdam - Velsen verdwijnt

Bericht door Anne »

mijack1985 schreef: Ben geen kenner, maar kan je er gewoon mee gaan met je OV-Chipkaart.
Ja chipkaart kan, of kaartje uit automaat.
TARIEVEN
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: FFF Amsterdam - Velsen verdwijnt

Bericht door VIRM »

mijack1985 schreef:net een vliegtuig van Ryanair zo, maar dan met grotere ramen :mrgreen:

Anyway vlug eens een tochtje maken. Ben geen kenner, maar kan je er gewoon mee gaan met je OV-Chipkaart.
Zou de FFF rendeabel kunnen worden gehouden met de verkoop van kraskaarten en overpriced voedingswaar? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: FFF Amsterdam - Velsen verdwijnt

Bericht door ov'tje »

mijack1985 schreef: Anyway vlug eens een tochtje maken. Ben geen kenner, maar kan je er gewoon mee gaan met je OV-Chipkaart.
Een retourtje kopen bij het verkooppunt is goedkoper als je heen en terug wilt.

Zelf ga ik er binnenkort ook maar eens heen. Lekker wandelen naar de pier en dan uiteindelijk bij Driehuis in de trein richting bewoonde wereld stappen :mrgreen:
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: FFF Amsterdam - Velsen verdwijnt

Bericht door mijack1985 »

ov'tje schreef:
mijack1985 schreef: Anyway vlug eens een tochtje maken. Ben geen kenner, maar kan je er gewoon mee gaan met je OV-Chipkaart.
Een retourtje kopen bij het verkooppunt is goedkoper als je heen en terug wilt.

Zelf ga ik er binnenkort ook maar eens heen. Lekker wandelen naar de pier en dan uiteindelijk bij Driehuis in de trein richting bewoonde wereld stappen :mrgreen:
Ik ga voor een enkeltje en daar dan op de eerste beste bus richting een NS station. Ik ken het daar niet.

Maar misschien komen er nu wel van die Miljoenenlijn taferelen. Nu het weg gaat wilt iedereen toch mee gaan. :mrgreen:
En kaartjes kopen is zo 2012 :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: FFF Amsterdam - Velsen verdwijnt

Bericht door Caspar »

Vinny schreef:Het was in ieder geval het leukste openbaar vervoer van Nederland... Ik vind het toch wel jammer dat het niet heeft kunnen blijven bestaan. Ik ben er een aantal keer mee naar het strand gegaan...
Dan moet je nog wel overstappen, of een enorm eind (4 à 5 km) lopen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: FFF Amsterdam - Velsen verdwijnt

Bericht door Suus »

En dan hopen dat je er op een tijdstip bent dat de 82 Amsterdam - IJmuiden ook naar het strand rijdt, want de 6 uit Haarlem komt niet langs de steiger.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 58 gasten