Berichten uit Luxemburg

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Welnee, die gaan echt geen moeite doen voor een station waar vijf-en-twintig reizigers per jaar in en uitstappen.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Ronald »

En volgens mij zijn dit ook de enige twee stop-op-verzoek-stations in Luxemburg.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Klopt, ik heb vanmiddag bij Merkholtz nog speciaal moeten wachten met naar het perron lopen voor de foto's, totdat de trein voorbij was.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Fles »

Bee schreef:Er staat wel iets als ik de foto's van Ronald mag geloven: http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=202780#p202780
Hmm dat was ik allang weer vergeten :o
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Welke idioot bij Mercedes heeft toch ooit de bediening van de binnenverlichting ontworpen bij de Conecto's?

Ik had er al lange tijd niet meer in gezeten, rijden maar vijf van die bussen in heel Luxemburg rond, maar daarnet kwam er weer eens eentje op de (begin)halte voorrijden. De motor van een bus mag niet blijven draaien tijdens stilstand op de begin/eindhalte i.v.m. milieu en geluidoverlast, heel leuk en aardig maar een Conecto is van binnen volledig donker als de motor niet draait. Na dertig seconde heeft de chauffeur dus maar weer de motor gestart, terwijl we nog lang niet weg hoefden. Instappende reizigers braken in het donker haast hun nek over al die gekke opstapjes die een Conecto kent (je zou het een beetje kunnen omschrijven als bij een touringcar; de chauffeur zit niet heel laag, maar toch wel beduidend lager dan de reizigers. Zodoende moet je bij de deur twee treden omhoog en na het passeren van de chauffeur weer een trede omhoog, om vervolgens van het gangpad naar de zitplaatsen nogmaals een trede omhoog te moeten.

Zelfs met de contactsleutel op de stand ON, kan de binnenverlichting niet aan. Pas als er laadstroom is, schakelt er een relais o.i.d. om. Het is toch al zo'n ingewikkelde bediening; vijf knoppen die alleen aan/uit hebben en een knop die aan/uit/aan heeft.
De chauffeur had al in geen maanden meer met zo'n bus gereden dus het was een echte lichtshow toen de avondschemering begon en hij het licht in de bus aan wilde doen:

Poging 1: twee TL buizen boven de chauffeur aan en twee TL buizen helemaal achterin de bus aan, rest donker.
Poging 2: vier TL buizen in het midden van de bus aan, achterin de bus donker.
Poging 3: twee halogeenlampjes boven de chauffeur aan.
Poging 4: twee TL buizen boven de chauffeur aan, rest donker.
Poging 5: zes TL buizen aan, ook boven de eerste zitrij dus je ziet niks meer door het voorraam als chauffeur.
Poging 6: zes TL buizen aan, niet meer boven de eerste zitrij maar wel boven de chauffeur.
Poging 7: zes TL buizen aan, niet boven de eerste zitrij en niet boven de chauffeur. :pos:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Nadat een buslijn ruim een halve maand onnodig een paar kilometer ingekort is geweest en een andere buslijn onnodig omleiding heeft gereden (waardoor er drie haltes werden overgeslagen), hebben ze vandaag eindelijk bij het ministerie van transport besloten dat de bussen voorlopig wel weer even de gewone route mogen rijden, aangezien de wegwerkzaamheden toch niet van start kunnen gaan door de aanhoudende vorst en sneeuw.
Pff dat hadden ze ook weleens wat eerder kunnen besluiten, want elke dag extra dat er over de normale route kan worden gereden, komt ten gunste van de reizigers.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Ik zal toch nooit begrijpen waarom hier in Luxemburg de rijtijden van lijnritten vrij aardig kloppen, terwijl de rijtijden van lege ritten niet slechts een beetje te krap zijn, maar gewoon totaal onmogelijk...

Vanavond met een buschauffeur zijn dienst meegereden, waren klaar met een lijnrit, gingen leeg verder naar een ander punt om daar weer een lijn te rijden; twaalf minuten na vertrektijd kwamen we pas de beginhalte op scheuren...
En nee er reed geen tractor voor ons, er was geen wegomleiding, de wegen waren niet glad of besneeuwd, kortom geen enkele aanwijsbare reden om met zo'n grote vertraging daar aan te komen.
Vervolgens kun je natuurlijk niet direct gaan rijden, het lijnnummer, ritnummer en bestemming moeten worden ingevoerd, reizigers moeten instappen, etc. Begin je de rit gelijk al met een kwartier vertraging...

En deze lege rit is echt niet de enige die veel te weinig rijtijd heeft, ik kan er tientallen aanwijzen waarbij de lijnrit altijd met dezelfde vertraging vertrekt. Over het algemeen betreft het dan zo'n vijf tot tien minuten vertraging, ook niet normaal natuurlijk, maar een kwartier is wel erg gortig (bij een lijn die elk halfuur gaat).

Laatst heeft een chauffeur eens bij zo'n lege rit om 5.30 uur (toen het toch nog uitgestorven leeg op de weg was) getest met een van de snelste bussen of het mogelijk is op tijd te komen als je de bus op de rechte stukken tot de begrenzer (102 km/u) intrapt en bochten zo woest door te sturen dat zelfs het ESP systeem het niet meer aankan en de storingslamp gaat branden. Nou vergeet het maar, zelfs dan ben je te laat bij de beginhalte... :?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Meltrain »

Dat die vervoerbedrijven dan niet tegen het ministerie zeggen dat ze meer rijtijd nodig hebben voor de lege ritten... :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Dat is nou juist het leuke; de rijtijden voor de lege ritten kan het vervoersbedrijf zelf bepalen, waarom gaat het dan toch bij meerdere vervoersbedrijven helemaal mis daarmee...
Het ministerie van transport gaat qua rijtijden alleen over die van de lijnritten.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Het blijft toch wel humor dat een paar buschauffeurs bij een bepaalde buslijn echt tot de eindhalte rijden (die anderhalf jaar aan een doodlopende weg ligt i.v.m. wegwerkzaamheden), er zit NOOIT iemand in die bus en ze weten ook dat ik niet bij de eindhalte uitstap, dus het is wel een lachwekkende vertoning. De bus gaat daarna als lege rit verder, dus ook voor eventuele instappers hoef je niet speciaal naar die halte toe.
Op het laatste kruispunt wat op de route voor komt draait de bus en dan met 25 km/u achteruit (harder gaat een Mercedes Integro simpelweg niet in de R stand) het laatste stukje van de route afleggen.

Eigenlijk zou ik het eens moeten filmen voor de grap, dat maffe gedoe. Heb er nog alle tijd voor want de wegopbreking is pas een halfjaar bezig, duurt dus nog ongeveer een jaar.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Meltrain »

Maar als de chauffeurs niet naar die halte rijden, ziet men dat toch via de GPS en krijgen de chauffeurs misschien een uitbrander omdat ze niet tot het eindpunt zijn gereden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Stéphane »

Hebben ze wel een GPS systeem daar, ook hier is dat in vele streken nog eerder uitzondering dan regel.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Ja elke bus in Luxemburg heeft GPS aan boord, dit is niet alleen verplicht maar ook noodzakelijk, omdat anders de kaartverkoopapparatuur niet werkt (wat eigenlijk nergens op slaat want ze zijn twee uur of een hele dag geldig, heeft niets met aantal kilometer van doen).
Het ministerie van transport kan elke bus zo volgen, maar voor zo ver ik weet maken ze er geen punt van als er niet naar de eindhalte is gereden (dan gaan ze er gewoon van uit dat de bus bij de voorgaande halte al leeg was). Echter kijkt doorgaans de directie van een vervoersbedrijf ook mee met de GPS log, dus daarbij verschilt het per firma hoe ze er over denken met dat leeg naar de eindhalte rijden.

Laatst was er een storing een van de bussen met de GPS functie van die kaartverkoopapparatuur; kreeg het vervoersbedrijf een telefoontje van het minsterie van transport, waarom ze in vredesnaam kaartjes aan het verkopen waren in het zuiden van Luxemburg, terwijl de bussen van dat bedrijf daar helemaal niet komen. :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Het VVV van het Mullerthal heeft aangekondigd dat het project "Mullerthal Trail goes Mobility" ook in april 2013 weer van start gaat, vreemd want in de krant stond van de week dat die twee speciale toeristenlijnen die afgelopen seizoen onder de naam "Mullerthal Trail goes Mobility" hebben gereden, wegens de bezuinigingen en het tegenvallende aantal reizigers niet meer zullen terugkeren.

Wat zouden ze deze keer dan bedacht hebben onder diezelfde projectnaam? Bakfietsen om de toeristen te vervoeren?
Het was oorspronkelijk de bedoeling dat dit jaar de haltes waar die speciale toeristenlijnen langs kwamen, van informatieborden te voorzien en ook extra haltes aan te leggen waar alleen die toeristenlijnen mochten stoppen, de gewone lijnbussen niet.
Ik mag hopen dat niet een of andere sufferd dat alsnog gaat doorzetten, hebben we straks speciale Mullerthal Trail goes Mobility borden en haltes, waar nooit en te nimmer een bus voorbij komt...

Jaren geleden heeft hetzelfde vervoersbedrijf ook al twee jaar lang de opdracht gehad om zo'n toeristenlijn te rijden door het Mullerthal, toen reden de bussen ook al leeg rond. Destijds waren er kennelijk nog niet zoveel Engelse invloeden in Luxemburg te vinden, want het project was toen bekend onder de Franstalige term "Mullerthal Circuits Touristiques".

Ondanks dat het tijdperk van het "Mullerthal Circuits Touristiques" project ver achter ons ligt, rijden er de laatste tijd ineens regelmatig bussen met die bestemming rond want door werkzaamheden is een gewone buslijn tijdelijk ingekort tot het dorpje Mullerthal, echter komt die plaatsnaam niet voor op de indexlijst van het bestemmingsdisplay. In werkelijkheid zit de bestemming Mullerthal er wel in, ze zijn simpelweg vergeten de indexlijst aan te passen.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door nvdw »

STF schreef:Welke idioot bij Mercedes heeft toch ooit de bediening van de binnenverlichting ontworpen bij de Conecto's?
Zelfs met de contactsleutel op de stand ON, kan de binnenverlichting niet aan. Pas als er laadstroom is, schakelt er een relais o.i.d. om.
Dat is waarschijnlijk typisch Mercedes, want de Integro heeft een vergelijkbaar probleem. Om de deuren en de binnenverlichting bij uitgeschakelde motor te kunnen blijven bedienen moet het 'contact' aan blijven staan, alleen gaat dat samen met een verschrikkelijke zoemer zolang je de motor niet start. Dan zijn de keuzes dus 1) motor aan en verlichting aan, 2) motor uit en verlichting uit of 3) motor uit, verlichting aan en horendol :/
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Bij de Mercedes Integro (nieuew model) kun je als monteur alles met een laptop en datakabeltje naar wens inprogrammeren, zo werkt bij het vervoersbedrijf waar ik altijd mee op pad ga echt bijna niets meer aan zo'n Integro als de sleutel niet in het slot zit, alleen de volgende vijf functies werken dan nog:
-Standkachel
-Voordeur
-Cabineverlichting
-Alarmlichten
-Tachograaf

Steek je echter de sleutel in het slot en draai je naar de eerste stand dan werken er al iets meer functies, zoals lijn/bestemmingsdisplays, E@GO (=OV-chipkaart) apparatuur, binnenverlichting, stadslicht, etc.
Zodra je de sleutel naar de tweede stand draait kunnen ook de dimlichten en ruitenwissers e.d. aan.
Dit alles zonder de motor te starten, bij een Integro van dit vervoersbedrijf werkt in principe alles met de motor uit, mits de sleutel maar op de tweede stand staat.

Bij een ander vervoersbedrijf dat hier ook rondrijdt met nieuwe Integro's werkt zelfs bijna alles wanneer er helemaal geen sleutel in het slot zit, het is maar net hoe je die bussen programmeert.

Dat hele contactslot is ook zo nep als wat volgens mij, je bedient er gewoon de boordcomputer mee want als je de sleutel heel snel naar OFF draait en eruit trekt, bus uitstapt en wegloopt, draait de motor van de bus nog gewoon een paar seconden na en alle elektrische verbruikers blijven ook nog even aan.

Een zoemer zit hier alleen op de handrem, als je de contactsleutel naar de eerste stand of naar OFF draait, krijg je een alarmtoon als de handrem er niet op staat.
Ook dat zul je waarschijnlijk als monteur kunnen programmeren.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door nvdw »

Een voertuig met dieselmotor heeft natuurlijk geen contactslot als zodanig - er is immers geen ontsteking door middel van vonken ;)

Het slot vervangt gewoon de functies hoofdschakelaar - verbruikersschakelaar - startmotor. In de Integro zit geen afzonderlijke hoofdschakelaar als zodanig, daar zijn de eerste twee functies met elkaar geïntegreerd. Na het omzetten van de knop of de sleutel blijft de hoofdschakelaar (dus de stroomvoorziening vanaf de accu's) nog even geactiveerd, om na een bepaalde tijd (15 minuten ofzo) zichzelf uit te schakelen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Ik ken ook wel Luxemburgse Integro's die de hoofdschakelaar als knop hebben en het starten/stoppen van de motor als slot, waarschijnlijk zo gemaakt dat schoonmakers geen sleutel nodig hebben maar wel het licht in de bus aan kunnen zetten middels de hoofdschakelaar en binnenverlichtingsschakelaar.

Zo'n beetje elke denkbeeldige variant is mogelijk en te zien in Luxemburg want het BARST hier van de Integro's.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Bij een aanrijding tussen een auto en een bus in Luxemburg-stad is de bus op zijn kant terecht gekomen:

Afbeelding

Bron: http://news.rtl.lu/news/national/396799.html
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

De kleinere Luxemburgse busbedrijven hebben over het algemeen geen eigen wasstraat maar mogen tegen betaling gebruik maken van een aantal wasstraten bij de (middel)grote busbedrijven.
Vanmiddag stapte ik in een bus die er echt vreselijk smerig uit zag, je kon nauwelijks meer door de ramen kijken, de chauffeuse was er ook niet blij mee vertelde ze maar de bus stond nu eenmaal zo smerig op het stallingsterrein toen ze vanmorgen met haar dienst begon. Nu kun je niet zomaar in elke willekeurige pauze naar een wasstraat rijden omdat je je te houden hebt aan de verplichte rij en rusttijden (de bussen hebben allemaal een tachograaf), vaak zijn die pauzes maar net lang genoeg. Op zaterdag gaat de wasstraat die vrij dicht bij de stalling van dit vervoersbedrijf ligt te vroeg dicht om aan het einde van je dienst alsnog te gaan wassen, dus niet wassen of het met een trapje, emmer sop en een spons handmatig doen zijn dan eigenlijk de enige mogelijkheden die over blijven.

Nou is er niet ver bij het eindpunt van de lijn waar we mee onderweg waren een wasstraat die altijd open is en waar alle busbedrijven mogen wassen, dus ik stelde voor om daar even heen te rijden. Nou dat kon niet volgens de chauffeuse, want bij aankomst op het eindpunt moet je korte tijd later alweer aan de terugrit beginnen en ze was bovendien nog nooit bij die wasstraat geweest, had geen idee hoe ie werkt en hoe alles er daar aan toe gaat met het verrekenen van de kosten.

Een van haar collega's waarmee ik ook regelmatig reis heeft een soort vorm van smetvrees dus die rijdt bij elk zandje op de bus direct naar een wasstraat in de buurt, zodoende weet ik onderhand van elke wasstraat wel waar ze zijn, hoe ze werken en hoe lang het ongeveer duurt.

Goed als jij uitlegt wat ik moet doen en echt zeker weet dat we op tijd terug zijn, rijden we er wel heen zei de chauffeuse vanmiddag.
Anderhalve minuut voor vertrekttijd waren we met een schone bus bij het beginpunt terug. :Y

Op de terugrit reeed de chauffeuse bij een halte ineens te ver door, zodat de achterdeur precies bij een wachtende man op de halte uitkwam; ja die kerel stinkt altijd zo vreselijk en gaat doorgaans op de eerste de beste stoel zitten legde de chauffeuse uit. :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Buslijn 475 slaat standaard zo ongeveer 50% van de ritten het dorpje Dickweiler over, verder gaat de bus wegens wegwerkzaamheden anderhalf jaar lang met 75% van de ritten niet naar de dorpjes Hierbermillen en Lellig, wat denk je dat ze sinds gisteren bedacht hebben? Wegens wegwerkzaamheden gaan 75% van de ritten ook niet meer naar Mompach, Givenich en Boursdorf. Oja, de bus rijdt ook al drie jaar omleiding tussen Herborn en Mompach, wat opzich geen opgeheven haltes tot gevolg heeft, maar wel elke rit vertraging omdat de rijtijden nooit zijn aangepast.

Er zijn nu diverse ritten die precies die combinatie hebben van Dickweiler, Mompach, Givenich, Boursdorf, Hierbermillen en Lellig overslaan, dat betekent dat de bus non-stop van Echternach naar Manternach gaat (halfuur rijden), 25% van de ritten beginnen en/of eindigen in Manternach en de overige 75% gaan nog door naar Munschecker en Grevenmacher maar niemand zal ooit deze buslijn nemen om van Echternach naar Grevenmacher te reizen want daarvoor is een veel snellere lijn.
Je komt overigens door genoeg andere dorpen met die lijn 475, namelijk door vrijwel alle dorpen die lijn 474 aandoet, uiteraard mag de 475 daar niet stoppen omdat ie alleen maar een paar jaar op omleidingroute is.
Dit begint onderhand toch echt waanzin te worden want als je bedenkt dat in het afgelopen jaar het traject ook al diverse malen korte periodes gestremd is geweest bij Manternach en Munschecker...

Het mooiste was nog dat een buschauffeur een paar maanden geleden 's morgens vroeg met de eerste rit begon en kort voor Munschecker ineens voor een gigantisch gat in de weg stond, de werklui stonden een beetje verbaasd te kijken hoe die bus daar nou kwam want de bus was toch afgesloten? Nou nee, er was duidelijk iets mis gegaan want de weg was gewoon open (stond ook nergens op internet dat die weg dicht zou gaan). Het enige wat die buschauffeur kon doen was de bus een paar kilometer in zijn achteruit zetten, terug naar Grevenmacher (en dat is me een eind om achteruit af te leggen) om vervolgens zijn chef en collega's in te lichten om vooral niet naar Munschecker te rijden.
Een paar dagen later kwam er een bericht en verontschuldiging binnen bij het vervoersbedrijf dat er inderdaad iets mis was gegaan met de communicatie maar de bus kon er nu weer door hoor. Een chauffeuse die ik goed ken was de eerste die weer naar dat dorp ging rijden, kwam het dorp binnen, bocht om, bocht om, bocht om, ehh hier staat een vrachtwagen van die werklui midden op de weg geparkeerd... Om een lang verhaal kort te maken; ook die bus kon weer in zijn achteruitversnelling gezet worden want dat dorpje is veel te klein en smal om een vrachtwagen ergens te parkeren, zodat de bus er wel langs kan.

Oja van de herfst moest de bus ook nog een paar dagen over een geasfalteerd bospad op het traject Echternach - Mompach wegens wegwerkzaamheden, het idee was leuk maar een van die scherpe bochten bij een Y-splitsing was niet haalbaar met een bus, het enige wat je kon doen was de verkeerde kant uitrijden en in het eerst volgende dorp keren.

Elke chauffeur is die route van lijn 475 onderhand meer dan zat, er gaat geen maand voorbij dat er niet ergens een stremming is.

Het is nog een wonder dat er (voor Luxemburgse begrippen) tamelijk veel reizigers meerijden.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Bij een van de busbedrijven hier in de omgeving hebben ze sinds dit jaar een nieuwe dienstindeler op kantoor zitten, pff kan die vrouw niet nou niet een beetje nadenken: heeft ze alle chauffeurs uit de ploeg die ritten tot even voor middernacht kent met de chauffeurs uit de ploeg die ritten vanaf 4.00 uur kent omgewisseld...
Vanavond was ik met zo'n chauffeur mee die voorheen in de vroege ploeg zat, de rijstijl begon al slechter te worden, die man zat gewoon zo langzamerhand in slaap te vallen.

En waar die omwisseling goed voor is? Niemand begrijpt het.
Ik vraag me af hoe lang die vrouw het nog zal volhouden bij dat bedrijf, dit is al de zoveelste "grap" van haar waar iedereen eerder op achteruit dan op vooruit gaat. Sinds haar komst zijn er ineens een paar diensten bij waarbij je naar je werk komt om te pauzeren omdat je na elk ritje van een kwartier minstens een uur pauze hebt, maar soms ook wel oploopt tot drie uur pauze, terwijl een paar andere diensten ineens vijf tot zes uur achtereen geen pauze hebben wat helemaal niet mag, na 4.5 uur slaat de tachograaf alarm dat er 45 minuten gepauzeerd moet worden.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Z2N »

Hadden ze niet beter de oude dienstindeler kunnen houden? Dat is wel heel belabberd! :shock:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door STF »

Het heeft niks met het openbaar vervoer van doen, maar zoiets als dit komt (gelukkig) toch ook niet alle dagen voor:
Bij de steile afdaling van Heiderscheid naar Heiderscheidergrund is een vrachtwagen geladen met boomstammen veel te hard omlaag gereden (oorzaak voorlopig nog onbekend), beneden aangekomen de bocht voor de brug niet meer kunnen maken en zo door muur aan de zijkant van de brug geknald, het dal in gestort...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laster stürzt in die Sauer
(mk) - Am Donnerstagmorgen ereignete sich ein tragischer Unfall im Heiderscheidergrund bei dem ein Mensch sein Leben ließ. Ein Holztransporter durchbrach auf der Brücke die seitliche Mauer und stürzte in die darunterfließende Sauer.

Bron: www.wort.lu
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Berichten uit Luxemburg

Bericht door Fles »

STF schreef:een vrachtwagen geladen met boomstammen
Afbeelding
Met boomstammen. Okee.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten