OVer je reiservaringen in maart 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Daelea »

Niet in de trend van 'Ik wil wat te klagen hebben', maar wel even iets wat me in negatieve zin opviel:

Gisterenochtend had de HC van de t3125 nogal haast te Db: de trein kwam op vertrektijd het station binnengereden, de deuren gingen open, en na zo'n 10 seconden begon de HC al te sleutelen. Dit terwijl er nota bene nog reizigers aan het uitstappen waren. Deze actie had veel onnodig gedrang en boze gezichten naar reizigers onderling en naar de HC als gevolg. Waar het voor nodig was: al sla je me dood. Die ene minuut vertraging die met rustig vertrekken opgelopen was, kan makkelijk ingehaald worden voor de volgende stop ( Ed ) ... :|
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door MdJ »

Vanochtend, tijdens het werk in Apeldoorn, kwam ik een lijn 3 naar "Station" tegen op de Eglantierlaan vanaf de Heemradenlaan naar de Gildenlaan. Raar. (wsl dus na de rotonde Landdrostlaan niet linksaf het Musketiersveld maar rechtdoor gereden.)
Bij twijfel: gebruik beton.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Ennes »

vandaag moest er tussen Cps en Nwk met aangepaste snelheid gereden worden i.v.m. een verzakking aan het spoor. Volgens mij aan dezelfde kant als waar vorige week ineens die spoedwerkzaamheden waren.

Gevalletje haastige spoed..... ?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Daniel »

Die spoedwerkzaamheden waren tussen Rotterdam Noord en Rotterdam Alexander en hadden niet met een verzakking maar een versleten spoorstaaf te maken. Lijkt niet heel veel met elkaar te maken te hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Suus »

Ik zat gisterenavond in een stadsbus in Hoorn en de chipkaartlezer bij de ingang had een muts op. Volgens de chauffeur omdat hij het koud had. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Anne »

IC naar Venlo was gisterochtend maar 1 ICM4-tje. Normaal is een VIRM4-tje al niet ruim.
Gevolg dus veel staanplaatsen.

In Eindhoven werd de trein naar Maastricht gesplitst. Achterste stel bleef achter.
Goed te zien dat je met een koptelefoon op niet meer alles om je heen hoort.
In een geheel leeggestroomd treinstel zat nog een jongen onderuitgezakt (met koptelefoon op).

Omdat die trein behoorlijk vol was en ik maar tot Weert hoefde maar weer eens de kans gepakt om nog een keer in Plan V te zitten. Blijft nog altijd vreemd om dat soort materieel te zien aangeduid met SPRINTER.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Ik zat gisterenavond in een stadsbus in Hoorn en de chipkaartlezer bij de ingang had een muts op. Volgens de chauffeur omdat hij het koud had. :)
Welke bus heb jij ingezeten waar ik niet heb ingezeten? :shock:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door ODRAIL »

JWM schreef:
KM46 schreef:Hmm, ik had gisteren weer eens een hc die niet wou wachten tot de laatste drie mensen waren ingestapt. Kon wel mooi een kwartiertje wachten op de volgende trein.
Ik krijg soms het idee dat bepaalde mensen stiekem wel een beetje blij worden van dit soort dingen zodat ze weer iets gevonden hebben om hier neer te zetten :X
Dat dit iemand een keer in een jaar overkomt ok. Maar wat ik hierboven heb beschreven is mij al drie keer overkomen sinds oktober 2012 op hetzelfde traject. Persoonlijk gezien vindt ik dit een beetje te veel van het goede. Binnenkort maar eens contact opnemen met de klantenservice over dit onderwerp.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Klaasje »

Ik zie het wel eens gebeuren ja. Maar net als Deadlock heb ik er nooit last van, om dezelfde reden als Deadlock.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door ODRAIL »

Zelf had ik er tot oktober 2012 ook weinig last van, maar het laatste half jaar heb ik het helaas drie keer mogen ondervinden helaas :? :wink: .
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door MdJ »

Syntus Gelderland heeft na 3 maanden afwezigheid weer de standaard koppelingen op de display's staan in Apeldoorn. Lijn 2 zit standaard vast aan lijn 5 (v.v.), lijn 12 aan lijn 15 (v.v.) en hebben richting Station als tweede regel "Rijdt verder als lijn xx" erop staan.

Lijn 3 heeft zelfs

Code: Selecteer alles

Station
Sluit aan op IC | ri Randstad
erop staan.
Bij twijfel: gebruik beton.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Citaro »

MdJ schreef:Syntus Gelderland heeft na 3 maanden afwezigheid weer de standaard koppelingen op de display's staan in Apeldoorn. Lijn 2 zit standaard vast aan lijn 5 (v.v.), lijn 12 aan lijn 15 (v.v.) en hebben richting Station als tweede regel "Rijdt verder als lijn xx" erop staan.

Lijn 3 heeft zelfs

Code: Selecteer alles

Station
Sluit aan op IC | ri Randstad
erop staan.
Hebben ze dat al eerder gehad? Was me nog niet eerder opgevallen, op zich wel een mooie service dat het wordt getoond als welk lijnnummer de bus verder rijdt. En of een lijn aansluit op IC ri. Randstad is dus niet standaard maar komt incidenteel voor?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door MdJ »

Hebben ze in Apeldoorn niet gehad, maar wel op de 100 (als íe doorrijdt naar Wittenberg als 112) en in Midden-Overijssel.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Daniel »

Maar even hier, dan kan alles gewoon in één bericht...

De t559 moest het vandaag doen met slechts 6 bakken ICMm i.p.v. de gebruikelijke 10 bakken wat gezien deze trein al behoorlijk tot op het randje van z'n capaciteit gepland is natuurlijk niet paste. Te Utrecht Centraal kon er in ieder geval werkelijk niemand meer bij, notabene nog voor de aansluitende IC vanuit Den Haag was aangekomen! Die laatste deed het aantal achterblijvers alleen maar toenemen tot vele tientallen, zou me niks verbazen als het er meer dan 100 waren.
In eerste instantie weigerde de HC met deze overvolle trein te vertrekken, maar uiteindelijk vertrok hij nadat enkele reizigers uitgestapt waren toch nog met maarliefst +20.

Zowaar paste iedereen nog in de t11759 (ook slechts 7 bakken), al zal het daarbij ook wel geholpen hebben dat die ook met +10 reed waardoor een deel van de reizigers wellicht gekozen heeft voor de t12561 die kort voor vertrek al aan de overkant van het perron klaarstond.
De 11759 is uiteindelijk in Amersfoort opgeheven, waardoor ook nog even gewacht moest worden voordat de trein op spoor 6 kon binnenkomen. Was al met al genoeg voor een dubbel persoonlijk record: de eerste keer sinds 8 jaar dat ik een trein voorbij heb laten gaan omdat ik er niet meer in paste (toevallig 8 jaar terug ook op een dag met sneeuw in maart :P ) én als ik me niet vergis ook de eerste keer in 3 jaar forensen op Ut - Amf dat ik +30 opliep zonder verstoring en met nul opgeheven treinen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Thijs »

Daniel schreef:De 11759 is uiteindelijk in Amersfoort opgeheven, waardoor ook nog even gewacht moest worden voordat de trein op spoor 6 kon binnenkomen
werd de aansluiting op de 1661 nog gehaald?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Daniel »

Nee, maar die was sowieso al niet haalbaar doordat de trein met +10 uit Utrecht vertrok. Aankomst in Amersfoort was uiteindelijk met +14, voor wie naar Deventer of Apeldoorn wilde was de t1561 dus nog wel haalbaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Vinny »

Afgelopen zaterdag in de IC Zwolle-Lelystad (en verder) bij het binnenrijden van de Drontermeertunnel was een omroep die ongeveer zo ging: "Dames en heren, wij rijden zodadelijk een tunnel binnen. Door het drukverschil kan het zijn dat u last van uw oren krijgt. Met even slikken is het euvel verholpen, mocht u kleine kinderen hebben: let er dan op dat ze niet in paniek raken".

Ik heb een dergelijk omroepbericht nog nooit eerder meegemaakt. En het viel me op dat de machinist licht afremde zodat we niet op volle snelheid door de tunnel reden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Suus »

Ik denk dat de reizigers bij Daniel niet het volledige gangpad hebben benut en dat er daardoormeer reizigers zijn achtergelaten dan nodig. Dat is namelijk altijd hetzelfde verhaal, als je doorlopen en aanschuiven roept passen er no makkelijk nog 30 mensen extra in de trein :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Gertjan »

Waarom mensen niet doorschuiven in de gangpaden; "Ja, maar ik moet er op het volgende station al uit"
Of zoals in VIRM, geen zitplaats? Ik ga wel op het trapje zitten, zodat er niemand meer langs kan en er dus ook niemand op de boven/benedenverdieping in de gangpaden kan gaan staan.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Klaasje »

In de praktijk zijn reizigers al dermate goed gewend geraakt dat dat soort situaties in de spits nauwelijks nog voorkomen. Tel uit uw winst... :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Ik denk dat de reizigers bij Daniel niet het volledige gangpad hebben benut en dat er daardoormeer reizigers zijn achtergelaten dan nodig.
Het gangpad was wel goed benut... ben zelf nog de hele trein langs gelopen dus heb 't met eigen ogen kunnen waarnemen. De balkons waren nog wat beter benut, ik denk dat ingeblikte sardientjes nog meer ruimte hebben dan de reizigers op de balkons van de t559.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
NintendoC
Berichten: 418
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door NintendoC »

Vinny schreef:Afgelopen zaterdag in de IC Zwolle-Lelystad (en verder) bij het binnenrijden van de Drontermeertunnel was een omroep die ongeveer zo ging: "Dames en heren, wij rijden zodadelijk een tunnel binnen. Door het drukverschil kan het zijn dat u last van uw oren krijgt. Met even slikken is het euvel verholpen, mocht u kleine kinderen hebben: let er dan op dat ze niet in paniek raken".

Ik heb een dergelijk omroepbericht nog nooit eerder meegemaakt. En het viel me op dat de machinist licht afremde zodat we niet op volle snelheid door de tunnel reden.
In de sprinter werd het afgelopen week niet omgeroepen, maar remde de machinist van 140 km/u naar 100 km/u. Verschil merk je wel. Ik hoop dat er een oplossing voor komt, want het blijft vervelend.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Mikos »

Ja, er zijn al drukmetingen gedaan en men is aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om de Drontermeertunnel aan te passen. Dat is alleen niet van vandaag op morgen gedaan; het onderzoek is gestart en officieel voldoet de tunnel aan alle normen en is er van een gevaar voor de gezondheid geen sprake. Voor het comfort gaan ze er toch mee aan de slag. :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Suus »

Ik stel de kwaliteit van de deuren van SLT in twijfel. Als je in een SLT zit die over de Schiphollijn rijdt en er komt een andere trein langs dan klapperen de deuren zowat uit de trein. Dat gaat het niet 40 jaar volhouden op die manier :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
NintendoC
Berichten: 418
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door NintendoC »

Bee schreef:Ik stel de kwaliteit van de deuren van SLT in twijfel. Als je in een SLT zit die over de Schiphollijn rijdt en er komt een andere trein langs dan klapperen de deuren zowat uit de trein. Dat gaat het niet 40 jaar volhouden op die manier :X
Als ik die SLT zo eens bekijk, zullen er wel meer dingen zijn dan een deur die niet 40 jaar meegaat :P.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten