Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door Suus »

Afgelopen zaterdag bus 99 geprobeerd tussen de haltes Schoolstraat en Wijttenbachstraat. De heiwerkzaamheden op de trambaan zordgen ervoor dat het verkeer op de Middenweg/Hartveldseweg beide kanten op vaststond waardoor de dienstregeling van lijn 99 zeer onregelmatig was. Dat er een bus reed in plaats van een tram werd door de meeste reizigers wel begrepen, slechts één vrouw bij de halte Arent Krijtsstraat gaf aan te wachten op de tram terwijl je vanaf daar toch duidelijk kon zien dat er op de trambaan een hei-installatie stond.

Nu zie ik echter op de site van het GVB dat ze de route hebben aangepast van lijn 99 zodat deze geen lusje meer rijdt in Diemen maar nu een "eindhalte" zou hebben onder het spoorwegviaduct op de Muiderstraatweg. Ik heb echter geen flauw idee hoe men daar zou willen keren met een gelede bus. Ook zouden de haltes Diemen Sniep en Diemerbrug zijn vervallen. Dat lijkt mij echter onzin, want als je onder het spoorwegviaduct keert ben je in principe al bij de halte Diemen Sniep en een halte Diemerbrug is er sowieso niet :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door Ardan »

Misschien hebben ze een tijdelijke keerlus van stelconplaten of zo gebouwd? Dat heb ik wel eens vaker gezien..
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door JWM »

Geloof het of niet, volgend weekend moeten de pendelbussen leeg doorrijden naar de Hoofdwerkplaats om daar te keren :X
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door hauptbahnhof »

En ik mag komend weekend het leuke lijntje 9 rijden. Wissels gaan via handbediening dus mag hopen dat ze geblokkeerd zijn voor de richting Diemen.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door hauptbahnhof »

De pendelbussen keren niet bij Diemen Sniep maar bij de werkplaats en wachten daar hun tijd eventueel af. Bij Diemen Sniep is er ook geen bushalte dus daarom kan de bus daar ook niet halteren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door Suus »

JWM schreef:Geloof het of niet, volgend weekend moeten de pendelbussen leeg doorrijden naar de Hoofdwerkplaats om daar te keren :X
Waarom is dat? Ik vond het rondje best een goede oplossing.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door Suus »

hauptbahnhof schreef:De pendelbussen keren niet bij Diemen Sniep maar bij de werkplaats en wachten daar hun tijd eventueel af. Bij Diemen Sniep is er ook geen bushalte dus daarom kan de bus daar ook niet halteren.
De site spreekt over een eindhalte onder het spoorwegviaduct. Nou, dat IS Diemen Sniep toch?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door JWM »

Bee schreef:Waarom is dat? Ik vond het rondje best een goede oplossing.
De verkeersveiligheid rond de eindhalte N. Lublinkstraat.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door STF »

Zo ver is toch ook helemaal niet rijden naar de hoofdwerkplaats dus lijkt me helemaal niet zo'n gekke oplossing. Al kan ik me voorstellen dat het met die krappe Amsterdamse rijtijden wel flink doorplanken is.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door JWM »

Vanaf eind mei gaat de metrotunnel van zo t/m do 's avonds dicht ter voorbereiding op de zeven weken volledige afsluiting in de zomer. Daarnaast gaat eind juli het stukje RAI - Zuid ook een week dicht i.v.m. de aansluting van de Noord-Zuid lijn. Lang leve de metro :(.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door hauptbahnhof »

I.v.m. de werkzaamheden in de metrotunnel en de tunnelsluiting van zondag t/m donderdag, wordt er vanaf 27 mei het metronet ontvlochten (lijn 51 ingekort tot Spaklerweg). Wel met hogere frequenties. Ik ben benieuwd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door Jef400 »

Zal dan in Juni nog aardig wat aan klootviolen worden. Vakanties beginnen pas in Juli in de regio Noord
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door hauptbahnhof »

Voor de mensen van lijn 51 wel ja. Vanuit zuidoost zal het geen probleem zijn. Hopende dat de aansluitingen zoveel mogelijk worden gehandhaafd (dus dat ze ook wachten als de W-lamp nog niet brand of knippert).
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door FLJ »

Een ander forum meld dat tramlijn 25 per december opgeheven zal worden (dit hing al langer in de lucht) en daarnaast staat ook buslijn 46 op de nominatie om te verdwijnen (buslijn Amstelstation, Diemen, Duivendrecht, station Bijlmer ArenA). Daarnaast zouden ook enkele lijnen in de avonduren en op zondagochtend opgeheven worden, maar hier werden geen lijnen genoemd.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door JWM »

Link?
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door FLJ »

De Yahoo!-mailgroup GVBA, geen idee waar de insiders deze informatie vandaan hebben gehaald, maar het bericht is in ieder geval bevestigd door een ander forumlid.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door hauptbahnhof »

Lijn 25 is in ieder geval waar maar niet zeker. In juni wordt definitief besloten. Maar ja, ga er maar van uit dat het wel gaat gebeuren :-(
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door VIRM »

@Hauptbahnhof: da's jouw favoriete lijntje, toch?

Vanochtend vertrok ik om 11:26 met metro 50 uit Zuid richting Sloterdijk, waar op de voorkant 'Gein' als bestemming stond aangegeven. En ondanks dat het de laatste tijd weer beter ging, deed de automatische halte-afroep het niet.
Als 'goedmakertje' had de bestuurder de luikjes van de tussenwand opengedaan, zodat je naar voren over z'n schouder mee kon kijken. Dat zie je ook niet zo vaak meer.*O*
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door hauptbahnhof »

Hoe kom je daar nou bij? Helemaal niet :|
Lijn 4 is mijn favoriete lijntje zolang ik geen Blokkendoos heb. Is echt een hel door de Van Woustraat als er een file straat om met Blokkendoos te rijden dan.

De halteafroep blijft verantwoordelijkheid van de bestuurder. Als hij het niet instelt, doet ie het niet, i.t.t. de tram en bus.

Wat voor metro had je eigenlijk? Luikjes? :|
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door VIRM »

Het was een CAF. :) Geen idee wat er in die tussenwand tussen de cabine en het passagiersgedeelte zit. Maar vandaag kon ik lekker meekijken naar voren! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door FLJ »

Bij mijn weten zit er gewoon een rampje dat er altijd al gezeten heeft.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door VIRM »

FLJ schreef:Bij mijn weten zit er gewoon een rampje dat er altijd al gezeten heeft.
Owh. Wellicht lag het dan gewoon aan dat het zonnetje lekker scheen en dat het toen extra opviel. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door Meltrain »

FLJ schreef:Een ander forum meld dat tramlijn 25 per december opgeheven zal worden (dit hing al langer in de lucht) en daarnaast staat ook buslijn 46 op de nominatie om te verdwijnen (buslijn Amstelstation, Diemen, Duivendrecht, station Bijlmer ArenA).
Wordt lijn 46 dan zo slecht gebruikt? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door hauptbahnhof »

Als ik naar Diemen moet, pak ik meestal liever de 46 dan de 44. ALTIJD zitplek. Vaak als ik instap zit er maar 1 persoon of soms helemaal niemand in.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5

Bericht door Suus »

De 136 deed het best goed overdag, maar de 46 was altijd al een vrij hopeloze lijn. Naar mijn mening zou het het beste zijn om het Duivendrechter gedeelte van lijn 46 weg te knippen en lijn 46 dezelfde route te geven als de opgeheven lijn 136.

Ik weet echter niet of heel Duivendrecht dan nog binnen de bedieningsgrenzen valt, het zou best kunnen dat lijn 41 dan weer de oude lusroute moet opnemen daar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Lijn 45 en 47 gasten