Het grote computertopic! #11

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

STF schreef:
-Met onbeveiligde WIFI netwerken mag ik ineens geen verbinding meer maken, alleen nog met beveiligde.
Gisteren ging dat gek genoeg nog wel.
Ondanks dat de beide antennes en beide antenneaansluitingen er exact hetzelfde uit zien en geen enkele opdruk of aansluitvoorschrift hebben, blijk je ze niet verkeerd om te mogen aansluiten; alle onbeveiligde netwerken zijn B/G netwerken en alle beveiligde N netwerken, zodoende leek het op een beveiligingsprobleem maar in werkelijkheid zaten gewoon de antennes verkeerd om aangesloten.

Het lijstje met nog op te lossen problemen begint al kleiner te worden. :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door ODRAIL »

Maar weer eens de zoveelste update voor de flashplayer geïnstalleerd
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Suus »

Ga je nu voor elke update die je download een bericht plaatsen? Want dan blijf ik nog wel even bezig, ik heb bijna elke dag wel een update voor een app op de computer of de telefoon :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door ODRAIL »

Daar heb je wel gelijk in ja.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Daantje »

Ik heb geen geheugen meer op m'n telefoon voor updates en ik kan ook niets meer verplaatsen naar de sd-kaart oid (n) M'n gmail doet het ook al tijden niet meer, waarschijnlijk omdat ie die update nodig heeft.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

Over updates gesproken; hoe vaak brengt Java wel niet een update uit zeg? Pff, zo'n beetje elke tien dagen werkt het kampeerder-registratiesysteem van de politie en het ministerie van toerisme niet meer omdat de geïnstalleerde Java versie te ver achter loopt....
Te ver achter? Tien dagen dat is alles...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Suus »

De Javaruntime is gewoon een berg bagger tot en met. Java is misschien leuk voor professionele omgevingen, niet voor computers van consumenten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Geert »

De reden dat er voor Java de laatste tijd zoveel updates zijn is omdat er de laatste tijd heel veel beveiligingslekken in Java zijn aangetroffen. Goed bijhouden dus...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door deadlock »

Bee schreef:De Javaruntime is gewoon een berg bagger tot en met. Java is misschien leuk voor professionele omgevingen, niet voor computers van consumenten.
Ga je mond spoelen alsjeblieft. Juist in de professionele omgeving is het veel gevaarlijker dan op consumentenmachines.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

Hoe weinig klanten zou de gemiddelde Luxemburgse computerzaak eigenlijk hebben? Ik belde vanmiddag naar de computerzaak in Echternach om te vragen of de computerkast en nog wat andere onderdeeltjes al binnen waren die ik maandag bij ze heb besteld; ik hoefde geen naam, klantnummer, opdrachtnummer of beschrijving van de bestelde onderdelen te noemen want die medewerker aan de telefoon begon zelf al op te noemen wat ik besteld had en dat het er nog niet was.

Voor monitoren en computerkasten moet je echt bij hun zijn, verkopen het haast tegen inkoopsprijs maar dat kun je van de rest van het assortiment niet zeggen... Bijvoorbeeld een harde schijf is zo 25% duurder dan bij een webshop in Nederland of Duitsland. Al kun je wel bijzonder makkelijk korting bij een van die medewerkers krijgen, je hoeft maar een beetje zuur te kijken als hij de prijs van een onderdeel noemt en vijf seconden later is er al tien euro van de prijs af, zonder ook maar een woord gezegd te hebben. :lol:

Het verbaasde me eigenlijk reuze dat ze de computerkast die ik via de website van Cooler Master had uitgekozen nog in het assortiment bleken te hebben ook want het is een vrij luxe uitvoering die niet veel verkocht zal worden, anders is het ook geen probleem hoor want zolang ze het merk maar in hun assortiment hebben kunnen ze op verzoek ook wel een model bestellen dat daar normaal gesproken niet verkocht wordt.

Cooler Master Silencio 650: https://coolermaster.nl/product.php?product_id=6811
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Fles »

WOLLAA :D

Wat doe je als je geen RDP-tunnel kunt boren van Deventer naar Delft? Dan boor je een RDP-tunnel van Deventer naar Veenendaal EN een RDP-tunnel van Veenendaal naar Delft *O* #YOLO
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Geert »

In dezelfde categorie: wij hebben een verbinding van ons kantoor in Rotterdam naar het datacenter 100 meter verderop. Omdat de gebouwbeheerder een exorbitant hoog bedrag vraagt voor een simpele verbinding van kantoor naar datacenter hebben we maar gewoon een VPN opgezet die eerst helemaal via de AMS-IX in Amsterdam loopt om vervolgens 100 meter verderop weer uit te komen bij onze router in het datacenter. Leuke omweg :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Fles »

Afbeelding

*O*
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

Gisteren die nieuwe computerkast bij de winkel opgehaald, alles overgebouwd en me vervolgens rot gezocht waarom het harde schijf lampje nooit ging branden/knipperen. Pas na een heel tijdje kwam ik er achter dat ze in de fabriek vergeten waren de draad aan het lampje te solderen, hing er los bij op het paneeltje... :neg:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

Ik kwam gisteren deze pagina tegen waar je kunt laten berekenen hoeveel watt de voeding van je computer minimaal moet kunnen leveren: http://support.asus.com/powersupply.aspx

Voor elke computer die we hier hebben het maar eens ingevuld, mijn vorige en huidige computer zouden echt een veel te zwakke voeding hebben, nou het draait anders als een zonnetje dus zal wel meevallen.
Bij de rest van de computers klopt het wel.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

Volgens mij zit er een fout in Windows 8 of Windows Media Player want er komt alleen geluid uit de voorste speakers, de rest doet niet mee. Dit is uitsluitend bij het gebruik van Media Player want systeemgeluiden, filmpjes afspelen via Youtube, etc. gaat wel over alle speakers.
In de instellingen van Media Player is ook niets te vinden.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Cookie »

Iets meer dan een jaar geleden heb ik een systeemkopie gemaakt in Windows 7, even nadat ik mijn nieuwe PC heb gekocht. Nu mijn PC trager begint te worden wilde ik deze graag terugzetten, maar ik krijg na het invoeren van de herstelschijf en het aanklikken van de juiste syteemkopie de volgende melding: "The selected system image cannot be restored in this recovery environment" en vervolgens het advies om de herstelschijf te gebruiken. Daar start ik mijn PC dus al van op, een nieuwe poging haalde niks uit :S . Het lijkt er ook op dat het besturingssysteem niet wordt herkend, aangezien ik bij het menu bij besturingssysteem "Unknown" te zien krijg. Vreemd, want Windows start wel gewoon op.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Heb al op internet gekeken, maar heeft niks geholpen :( . Heb ook al geprobeerd om tijdens het opstarten van Windows 7 op F8 te drukken en op die manier in het herstelmenu te komen, maar dat geeft hetzelfde probleem.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Cookie »

Ander iets dat me nu opvalt: in het herstelmenu is de C-schijf ineens D: geworden en de D-schijf E: . Kan dit er iets mee te maken hebben?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Ronald »

STF schreef:Volgens mij zit er een fout in Windows 8 of Windows Media Player want er komt alleen geluid uit de voorste speakers, de rest doet niet mee. Dit is uitsluitend bij het gebruik van Media Player want systeemgeluiden, filmpjes afspelen via Youtube, etc. gaat wel over alle speakers.
In de instellingen van Media Player is ook niets te vinden.
Ik heb iets soortgelijks, maar dan met Windows 7. Bij het testen van de instellingen van de geluidskaart doen keurig alle speakers het (voor en achter), maar bij het gebruik in Windows doen alleen de twee voorste het. Nooit kunnen vinden waar dat aan ligt...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door deadlock »

Omdat je nog nooit iets in dolby 5.1 hebt afgespeeld of de correcte codec niet hebt oid. Zo simpel is het over het algemeen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door ODRAIL »

Kreeg gisteravond de mogelijkheid om IE 10 te installeren. Ik wacht nog maar even.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door deadlock »

Waarom zou je dat niet doen?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Suus »

IE 10 heeft weer een betere ondersteuning van webstandaarden dan IE 9, dus met de upgrade doen maak je indirect heel veel mensen blij :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

Ik vond IE9 eerlijk gezegd prettiger werken dan IE10, functies zijn toch allemaal weer een beetje van plek verwisseld.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door deadlock »

Welke functies heb je het in godsnaam over, het is gewoon een adresbalk met tabs tegenwoordig...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 23 gasten