Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
Amsterdam en 15 omliggende gemeenten willen dat een rechtstreekse intercityverbinding tussen Amsterdam en Brussel terugkeert.
Deze verbinding verviel toen de Fyra wegens technische problemen van het spoor werd gehaald.
Politici in de regioraad van de Stadsregio Amsterdam hebben hun bestuurders opgedragen in Den Haag te gaan pleiten voor een betere treinverbinding met Brussel, zonder overstap in Den Haag.
De regioraad heeft hierover een motie van SP en GroenLinks aangenomen. Dit heeft een woordvoerster van het samenwerkingsverband van de 16 gemeenten in de regio Amsterdam woensdag gezegd.
Bron: Nu.
Amsterdam en 15 omliggende gemeenten willen dat een rechtstreekse intercityverbinding tussen Amsterdam en Brussel terugkeert.
Deze verbinding verviel toen de Fyra wegens technische problemen van het spoor werd gehaald.
Politici in de regioraad van de Stadsregio Amsterdam hebben hun bestuurders opgedragen in Den Haag te gaan pleiten voor een betere treinverbinding met Brussel, zonder overstap in Den Haag.
De regioraad heeft hierover een motie van SP en GroenLinks aangenomen. Dit heeft een woordvoerster van het samenwerkingsverband van de 16 gemeenten in de regio Amsterdam woensdag gezegd.
Bron: Nu.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
En wat is Thalys dan (8x per dag of zo)? Ik vind dat ze hierin een beetje doorslaan met de rechtstreekse verbinding naar Brussel. Zometeen wilt Eindhoven en 15 omliggende gemeentes een rechtstreekse trein naar Oostende of Knokke, omdat gezinnen anders de auto nemen.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
Daar hoeven ze dan niet meer voor te pleiten, want je stapt over in Rotterdam en niet in Den Haag...Bee schreef:Politici in de regioraad van de Stadsregio Amsterdam hebben hun bestuurders opgedragen in Den Haag te gaan pleiten voor een betere treinverbinding met Brussel, zonder overstap in Den Haag.
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
Je pakt de reisplanner erbij en je weet het.. Hoe lastig kan het zijn?
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
maar de bobo's willen natuurlijk niet overstappen...
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
Sorry hoor. Maar niet iedereen heeft een dikke portemonnee om met de Thalys te gaan. En trouwens, de Thalys is niet zo flexibel als de Beneluxtrein. Dat is een groot nadeel vind ik.
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
Je weet misschien dat er 60 jaar lang ieder uur een rechtstreekse trein is geweest? Ik snap wel dat nu er een peperdure HSL ligt men toch op z'n minst een soortgelijke verbinding wilt houden....mijack1985 schreef:En wat is Thalys dan (8x per dag of zo)? Ik vind dat ze hierin een beetje doorslaan met de rechtstreekse verbinding naar Brussel. Zometeen wilt Eindhoven en 15 omliggende gemeentes een rechtstreekse trein naar Oostende of Knokke, omdat gezinnen anders de auto nemen.
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
Ik ook niet, net als vóór dat schroot van de Fyra op het spoor verscheen.zone5324bericht... schreef:maar de bobo's willen natuurlijk niet overstappen...
We hebben ons heerlijk laten vern**ken door een stel incompatibele diknekken in witte boorden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
Waarmee waren zij incompatibel?
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
Naar mijn mening heeft een uurdienst een hogere prioriteit dan een eventuele doortrek naar Amsterdam. Amsterdam kan immers met de Fyra V160 naar Rotterdam reizen en daar overstappen op de IC naar Brussel. Dat is ook sneller dan de rechtstreekse trein.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
Dat weet ik ook wel, maar komt nu zo Calimeroachtig over, nu Den-Haag een trein met Brussel heeft. Wij willen dat ook in Amsterdam.Ronald schreef: Je weet misschien dat er 60 jaar lang ieder uur een rechtstreekse trein is geweest? Ik snap wel dat nu er een peperdure HSL ligt men toch op z'n minst een soortgelijke verbinding wilt houden....
Zelf hoop ik dat de V250 weer snel gaat rijden. Was toch goedkoper dan de Thalys. Maar voor de bobo's moet de prijs denk ik niet uitmaken (heel zwart/wit denkend dat ze de tickets toch kunnen declareren).
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
Even voor iedereen die het belachelijk vindt: Brussel en Amsterdam liggen zo'n 200 kilometer van elkaar vandaan en met de auto duurt een ritje 2h15, zonder vertraging en dergelijke. De Vlaamse Ruit en de Randstad zijn economisch en institutioneel (EU, Strafhof Den Haag) met elkaar verbonden, dat steden in zowel de Randstad als de Vlaamse Ruit ijveren voor een snelle (en evt. directe) spoorverbinding lijkt mij niet zo gek. Weliswaar liggen zij in verschillende landen, maar dat is met de mogelijkheden van vrijhandel geen probleem meer. Zeker wanneer je bedenkt dat het gros van de steden (Amsterdam, Den Haag, Rotterdam enerzijds en de Belgische anderzijds) jarenlang met elkaar zijn verbonden.
Het is een spectrum.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
Misschien wil dadelijk Groningen ook nog mee gaan doen . Maar even serieus, lijkt wel alsof Amsterdam nu Den-Haag na wil gaan doen. Maar mij lijkt het dan beter dat Den-Haag dit samen gaat doen met Amsterdam zodat de lijn van Brussel naar Den-Haag direct doorgetrokken kan worden naar Amsterdam (oude Beneluxtrein zeg maar).
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
Probeer dat zelf maar eens te bedenken.Bram schreef:Waarmee waren zij incompatibel?
In ieder geval niet met zakken vullen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
Ik heb liever gewoon elk uur een IC (of IR) Breda-Antwerpen danwel Roosendaal-Antwerpen. Plaatsen verderop in Nederland kunnen prima met de Thalys bediend worden, welke natuurlijk wel iets in frequentie kan worden opgevoerd. Ook kan de eerste trein eerder en de laatste trein later rijden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
Dan zouden er nieuwe Thalys stellen moeten worden aangeschaft als de frequentie omhoog moet gaan.
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
Jij weet vast niet wat een enkeltje Rotterdam-Brussel met de Thalys kost. Het valt me trouwens op hoe makkelijk door sommigen geaccepteerd wordt dat er nu een treinproduct geboden wordt dat meer dan de helft slechter is dan de Benelux. Mét uitzicht op een peperdure HSL weliswaar, waar een voor gewone stervelingen onbetaalbare trein overheen rijdt.Vinny schreef:Ik heb liever gewoon elk uur een IC (of IR) Breda-Antwerpen danwel Roosendaal-Antwerpen. Plaatsen verderop in Nederland kunnen prima met de Thalys bediend worden, welke natuurlijk wel iets in frequentie kan worden opgevoerd. Ook kan de eerste trein eerder en de laatste trein later rijden.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
De verbinding tussen de Randstad en België is inderdaad belangrijk, dat staat buiten kijf. De bedoeling was dat er nu ook een directe spoorverbinding zou zijn, namelijk met de Fyra. De huidige situatie met een 2x/u Benelux Den Haag-Brussel is tijdelijk, wanneer AnsaldoBreda de V250's gerepareerd heeft (hopelijk binnen afzienbare tijd) is er weer een redelijk treinaanbod mogelijk tussen Amsterdam en België. Een verbinding met het oude materieel naar Amsterdam was niet op korte termijn te realiseren, daarom nu het compromis via Den Haag en voor de Amsterdammers met overstap in Rotterdam.Karl schreef:Even voor iedereen die het belachelijk vindt: Brussel en Amsterdam liggen zo'n 200 kilometer van elkaar vandaan en met de auto duurt een ritje 2h15, zonder vertraging en dergelijke. De Vlaamse Ruit en de Randstad zijn economisch en institutioneel (EU, Strafhof Den Haag) met elkaar verbonden, dat steden in zowel de Randstad als de Vlaamse Ruit ijveren voor een snelle (en evt. directe) spoorverbinding lijkt mij niet zo gek. Weliswaar liggen zij in verschillende landen, maar dat is met de mogelijkheden van vrijhandel geen probleem meer. Zeker wanneer je bedenkt dat het gros van de steden (Amsterdam, Den Haag, Rotterdam enerzijds en de Belgische anderzijds) jarenlang met elkaar zijn verbonden.
Het is vreemd dat Amsterdam nu zeurt om een rechtstreekse verbinding. NS wil die rechtstreekse verbinding ook weer snel in gebruik nemen, maar is afhankelijk van de leverancier van haar treinen. Als die treinen weer inzetbaar zijn krijgt Amsterdam haar rechtstreekse verbinding met België weer. Waarom dan nu druk op de ketel?
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
Wellicht toch nog even laten zien dat de SRA toch nog enig nut heeft
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
Sterker nog, die is er niet eens.Geert schreef:De huidige situatie met een 2x/u Benelux Den Haag-Brussel is tijdelijk,
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
Scherp ;) Eens per 2 uur natuurlijk.
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
Nou-dat was dus echt niet zo. Ik weet nog heel goed de tijden van die ouwe hondekop BNL stelletjes-meest tot Roosendaal gekoppeld aan de VLissingse trein (toen waren er nog geen IC en zo), en die gingen echt niet netjes elk uur. En meest maar tot Antwerpen.Ronald schreef:[
Je weet misschien dat er 60 jaar lang ieder uur een rechtstreekse trein is geweest? Ik snap wel dat nu er een peperdure HSL ligt men toch op z'n minst een soortgelijke verbinding wilt houden....
Pas toen die trekduw dingen kwamen -ergens jaren 80/90, schat ik
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
De uurdienst werd ingevoerd rond 1974 toen de trekduwtreinen (met uit plan D verbouwde stuurstandrijtuigen) gingen rijden. Deels toen trekduw en deels hondekopstellen. Er was toen 2x per uur een IC van Amsterdam naar Roosendaal waarbij de ene doorreed naar Vlissingen en de andere naar Brussel (met in Roosendaal een overstap mogelijkheid op de IC Zwolle-Vlissingen).
Ze zijn in 1986/87 vervangen door de rood/gele trekduw treinen.
Ze zijn in 1986/87 vervangen door de rood/gele trekduw treinen.
Re: Amsterdam wil rechtstreekse trein Brussel
Waarom nu pas kun je je ook afvragen...Waarom dan nu druk op de ketel?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten