Het Grote Blundertopic #12

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Ardan »

OMG _O-
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door ODRAIL »

Zelden zo gelachten als nu :wink: .
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Dexter »

Laat Caspar het maar niet lezen, want hij is de enige die met mij mag combineren. :D
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Caspar »

Ehmm... ik bega vanuit mezelf al genoeg blunders. Combineren raad ik mezelf daarom dan ook niet aan :D
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Dexter »

Ik onthoud me van verder commentaar. :wink:

Ik heb er nog eentje, een hele recente ook nog. Laatst was ik op weg met een SLT als s5700 van Gvc naar Ut en moest daar meteen keren als s4900 naar Almo. Nu is in mijn vak een getrainde blaas noodzakelijk, maar als je al een tijdje op je stoel zit te klotsen met een blaas die inmiddels zo groot is als een skippybal en daar komt nog eens 2u en 45min bij, dan wordt het wel een beetje teveel van het goede... Geen toilet aan boord of in de buurt en nergens tijd, tja dan moet je creatief zijn.

De hc opperde om dan maar tegen de voorkant van de trein aan te gaan staan, maar ik had geen zin om mezelf onverhoopt op geenstijl.nl terug te zien. 2 lege koffiebekers brachten uitkomst. Wel eerst goed gekeken of niemand het zag natuurlijk. Ik heb het netjes weggekieperd en alles schoon weten te houden. Maar man, wat is het moeilijk om het halverwege af te breken! :X

Wat hadden jullie in mijn plaats gedaan?
Vallend blad maakt rails glad.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door deadlock »

Ik heb eens in een ijstheeflesje gepist in een LINT en eens in een 2 liter pak barleduc in een tent. Ik doe er niet te moeilijk over.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Caspar »

Heb ook 1x zitten twijfelen of een vuilnisbakje een optie zou kunnen zijn. Maar toch maar niet gedaan.
Als machinist zou ik ergens voor de trein gaan staan. Zelfs in Parijs doen ze dat rustig voor een THalys op een vol Gare Du Nord, dus dan kan dat op Oostvaarders ook vast wel.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door STF »

Vanmiddag werden eindelijk na 4,5 maand de nieuwe douchecabines, douchezuilen (=douchekop + kraan) e.d. geleverd. Ten eerste hebben ze verkeerde douchezuilen geleverd die we niet willen en ook bovendien helemaal niet zouden kunnen monteren/aansluiten, verder zit er totaal geen montage-instructie bij die douchecabines terwijl er echt zakken vol verschillende soorten schroeven, pluggen, popnagels en ander spul bij zit. We hebben al een paar uur zitten puzzelen maar zonder montage-instructie kom je hier nooit van je leven uit, waar welke schroef, plug, popnagel of weet ik veel wat bij hoort. Het enige wat we snappen is hoe de deurklink er aan moet en hoe het zeepbakje opgehangen moet worden, veel verder komen we niet... :lol:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Caspar »

Nu hopelijk zonder douchemunten? Voor mij zijn douchemunten het toppunt blunders van de campingsector.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Dexter »

Almo was echt te laat geweest en Asdz of Dvd was niet bepaald een optie. Al was het achteraf misschien een idee geweest om een verlengd stationnement in Dmnz in te lassen en even bij Bee te gaan toiletteren. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Meltrain »

Dexter schreef: Ik heb er nog eentje, een hele recente ook nog. Laatst was ik op weg met een SLT als s5700 van Gvc naar Ut en moest daar meteen keren als s4900 naar Almo. Nu is in mijn vak een getrainde blaas noodzakelijk, maar als je al een tijdje op je stoel zit te klotsen met een blaas die inmiddels zo groot is als een skippybal en daar komt nog eens 2u en 45min bij, dan wordt het wel een beetje teveel van het goede... Geen toilet aan boord of in de buurt en nergens tijd, tja dan moet je creatief zijn.<knip>
Wat hadden jullie in mijn plaats gedaan?
Is het in zo'n geval geen optie om te Ut toch snel even naar het personeelsverblijf te rennen, daar je blaas te legen en met (ongeveer) +3 weer te vertrekken? De omroep kan er altijd nog 'overmacht' van maken. :mrgreen:
En als de leiding boos wordt, moet je gewoon antwoorden dat ze dan maar treinen mét WC's hadden moeten kopen. :6
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Dexter schreef:Almo was echt te laat geweest en Asdz of Dvd was niet bepaald een optie. Al was het achteraf misschien een idee geweest om een verlengd stationnement in Dmnz in te lassen en even bij Bee te gaan toiletteren. :lol:
Op Dvd zit een toilet op spoor 1. Zeker de sprinters hebben daar vaak een stop van 2-3 minuten doordat ze zwemmen in de rijtijd dus dat is best een optie. Zeker omdat je normaal gesproken dan ook weer 2 minuten op Diemen Zuid stilstaat vanwege diezelfde rijtijd :idea:

En anders moet je eens bij de supermarkt een literfles water/frisdrank halen, dat opdrinken en dan die lege fles voortaan meenemen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Dexter »

Het enige verblijf-met-toilet was in Ut, maar dan moet je van spoor 3 dwars door de hal naar het personeelsverblijf. Op Shl zijn toiletten op het Plaza, maar daar stap je ook niet zomaar even uit. Beide opties ben je zo 5 à 10 minuten verder.

@Bee: Dat heb ik nooit geweten dat daar een toilet zit. Op plaatsen met een Tickets & Service-balie zijn ook toiletten, maar dat is ook vaak omslachtig en tijdrovend, moet je omlopen of een sleutel vragen.
Vallend blad maakt rails glad.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Klaasje »

Bij Weesp heb je een lange stop. Weesp is een station met zo'n grootte dat er sowieso een toilet geplaatst gaat worden als het er niet is.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Dexter »

De feiten hebben ook plaatsgevonden te Wp. Maar dat is nou weer net geen plek waar je lekker even tegen de blinde kant van je trein aan gaat staan, als net de s1500 met 130 km/h langskomt. :N
Vallend blad maakt rails glad.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Klaasje »

Het zijn de (1)s1600 en (12)s700 :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Klaasje schreef:Bij Weesp heb je een lange stop. Weesp is een station met zo'n grootte dat er sowieso een toilet geplaatst gaat worden als het er niet is.
Volgens de website van de NS is er een toilet en een dönerzaak op station Weesp :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Meltrain »

Weesp heeft inderdaad een toilet.

Via de NS site kun je nu ook per station kijken of er een toilet aanwezig is en zo ja, of het bemenst is en hoeveel het kost.
Gv vind ik wel een vreemde: dagelijks tussen 8:00 en 19:00 is het toilet onbemenst en tussen 20:00 en 8:00 bemenst. :? Hoort dat niet andersom te zijn en waarom is er gedurende één uur aan het begin van de avond geen toilet beschikbaar?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Dexter »

Sorry Klaasje! De nieuwe dienstregeling zit er nog niet helemaal in bij mij. :wink:

@Bee: Ik weiger uit principe om op zo'n geautomatiseerd stationstoilet te gaan. Sinds ik een paar jaar geleden in Bd geconfronteerd werd met een achtergelaten bolus op een onmogelijke plek, heb ik een automatische-stations-toiletten-trauma. En het kostte me nog 0,50 cent ook! (A)

Bovendien ben ik van mening dat toiletteren gratis moet zijn voor iedereen. Of het moet wel echt een superdeluxe toilet zijn, dat schoon is, lekker ruikt en met een vriendelijke toiletjuf.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Caspar »

Beetje emancipatie, als er een toiletjuf is, dan ook een toiletmeester graag :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Suus »

Bij de Zwarte Markt in Beverwijk hebben ze een toiletmeester :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Ronald »

Volgens mij is Dexter hier de toilet "meester" _O-
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Klaasje »

Zo meester is hij de toiletten nou ook weer niet.. Na wat ik hier lees.. :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Fles »

Ronald schreef:Volgens mij is Dexter hier de toilet "meester" _O-

Hij heeft vandaag iig wel iets wat "elders" bekend staat als "post-diarree" _O-
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door STF »

Caspar schreef:Nu hopelijk zonder douchemunten? Voor mij zijn douchemunten het toppunt blunders van de campingsector.
Daar veranderd niets aan, die muntautomaten waren er altijd al en blijven er ook gewoon hangen, heeft weinig met nieuwe douchecabines van doen.
Ik geloof dat ze op deze camping nooit zijn weggeweest terwijl dat op veel campings eind jaren 90/begin jaren 00 wel het geval was maar de laatste jaren zijn betaalsystemen voor campingdouches weer massaal aan het terugkeren, er zijn in Luxemburg nauwelijks nog campings waar douchen bij de prijs in zit.

Het kan ook helemaal niet bij de prijs in zitten want in Luxemburg is water haast duurder dan bier en dat laatste is al zo absurd duur. Wat betalen wij ook alweer per m3 water? Iets van 4,75 euro ofzo, daar komt nog de peperdure stookolie bij, die in een paar jaar tijd in prijs verdubbeld is...

Wel zie je de laatste tijd steeds vaker betaalsystemen voor douches wat niet met munten werkt maar met een pasje of soort van sleutel, echter zijn 3 op de 5 kampeerders daar helemaal niet over te spreken, omdat je er vaak maar eentje per kampeerplaats kunt krijgen dus de ene kan niet gaan douchen, terwijl de ander gaat afwassen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten