NS wil Qbuzz overnemen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
NS wil Qbuzz overnemen
NS wil Qbuzz overnemen
Geplaatst op: woensdag 13 maart 2013 21:11
Laatst bijgewerkt: woensdag 13 maart 2013 21:12
UTRECHT - NS wil regiovervoerder Qbuzz overnemen. Het spoorbedrijf heeft nu zo'n 49 procent van de aandelen in bezit, maar dat moet honderd procent worden. NS heeft het overnameplan voorgelegd aan de ondernemingsraad van het bedrijf en die moet daar binnenkort een beslissing overnemen.
Lees verder | Dossier Qbuzz | Meer nieuws over Qbuzz
Geplaatst op: woensdag 13 maart 2013 21:11
Laatst bijgewerkt: woensdag 13 maart 2013 21:12
UTRECHT - NS wil regiovervoerder Qbuzz overnemen. Het spoorbedrijf heeft nu zo'n 49 procent van de aandelen in bezit, maar dat moet honderd procent worden. NS heeft het overnameplan voorgelegd aan de ondernemingsraad van het bedrijf en die moet daar binnenkort een beslissing overnemen.
Lees verder | Dossier Qbuzz | Meer nieuws over Qbuzz
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: NS wil Qbuzz overnemen
NS is druk bezig met uitbreiden.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS wil Qbuzz overnemen
DB/Arriva heeft ook plannen voor Oost-Europa bekend gemaakt he - daar heeft de NS ook vingertje in de pap met Abellio.
Re: NS wil Qbuzz overnemen
Zozo en komt Qbuzz dan onder Abellio te zitten?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: NS wil Qbuzz overnemen
Ik voorspel dat Arriva etc binnen een paar dagen met een protest komen vanwege oneerlijke concurrentie. Iets met staatsbedrijf vs particuliere bedrijven.
Re: NS wil Qbuzz overnemen
Die hebben we eerder gezien. Hettinga die blij was niet voor een groot staatsbedrijf te werken maar in hetzelfde interview wel blij was dat Arriva door de DB was overgenomen omdat ze nu konden profiteren van de dieselinkoop van dat staatsbedrijf :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS wil Qbuzz overnemen
Dus even kijken...
- We hebben zojuist 2,75 miljoen eurie boete gekregen omdat de reiziger (nog steeds) ontevrede is over de reisinformatie.
- De afgelopen winterdienstregeling was het weer gezellig hutjemutje. Bovendien wist de NS zelfs soms niet eens wat er nou wel en niet reed.
- En het is nog moeilijk om een deugdelijke dienstregeling naar Belgie tot stand te brengen na uitval van de Fyra, waarna men het moet doen met wat overvolle boemeltjes of 2 IC's per dag.
Dus waarom geld investeren in bussen, terwijl het overduidelijk ook in treinen kan?
- We hebben zojuist 2,75 miljoen eurie boete gekregen omdat de reiziger (nog steeds) ontevrede is over de reisinformatie.
- De afgelopen winterdienstregeling was het weer gezellig hutjemutje. Bovendien wist de NS zelfs soms niet eens wat er nou wel en niet reed.
- En het is nog moeilijk om een deugdelijke dienstregeling naar Belgie tot stand te brengen na uitval van de Fyra, waarna men het moet doen met wat overvolle boemeltjes of 2 IC's per dag.
Dus waarom geld investeren in bussen, terwijl het overduidelijk ook in treinen kan?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: NS wil Qbuzz overnemen
Omdat de NS een ontzettend groot eigen vermogen heeft en het dus zonder problemen kan betalen en de NS met Qbuzz hun wens om de volledige mobiliteitsbehoefte van de reiziger te kunnen vervullen kan verwezelijken. Door volledig eigenaar te worden van Qbuzz ontstaat voor de NS de mogelijkheid om multimodale concessies binnen te halen zoals binnen een paar jaar Limburg
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS wil Qbuzz overnemen
Omdat je te kort door de bocht kijkt.VIRM schreef:Dus even kijken...
- We hebben zojuist 2,75 miljoen eurie boete gekregen omdat de reiziger (nog steeds) ontevrede is over de reisinformatie.
- De afgelopen winterdienstregeling was het weer gezellig hutjemutje. Bovendien wist de NS zelfs soms niet eens wat er nou wel en niet reed.
- En het is nog moeilijk om een deugdelijke dienstregeling naar Belgie tot stand te brengen na uitval van de Fyra, waarna men het moet doen met wat overvolle boemeltjes of 2 IC's per dag.
Dus waarom geld investeren in bussen, terwijl het overduidelijk ook in treinen kan?
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: NS wil Qbuzz overnemen
Omdat NS graag een (Europese) Multimodale vervoerder wilt zijn. Met o.a Greenwheel, OV-Fiets en Zone-Taxi om maar wat te noemen. Qbuzz past met de bussen daar prima in het plaatje. En HTM ook.
En sinds de winterdienstregeling zijn intrede deed drie jaar geleden of zo, vond ik deze de best lopende tot nu toe. Bijna alles reed wel (minder frequent) en volgens mij stonden er ook niet zo veel treinen met schade langs de kant.
En sinds de winterdienstregeling zijn intrede deed drie jaar geleden of zo, vond ik deze de best lopende tot nu toe. Bijna alles reed wel (minder frequent) en volgens mij stonden er ook niet zo veel treinen met schade langs de kant.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: NS wil Qbuzz overnemen
Er zijn deze winter minder heftige sneeuwbuien geweest dan de winters daarvoor. Als de sneeuwdepressie ons land had getroffen in plaats van Noord-Frankrijk dan waren de rapen goed gaar geweest en was de NS nu nog bezig geweest haar wonden te likken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: NS wil Qbuzz overnemen
NS had al een vinger in de pap bij een busbedrijf in de vorm van Syntus.
daar hebben ze de aandelen van verkocht (oa omdat Syntus steeds minder te doen kreeg; ook al zullen ze het zelf niet zo zeggen).
Qbuzz is inderdaad al deels in handen via NS Hispeed en daardoor is het niet zo vreemd, dat ze de rest ook wel willen hebben.
Vooral nu Qbuzz een aardig stabiele speler op de markt is en de andere grote spelers al in buitenlandse handen zijn...
daar hebben ze de aandelen van verkocht (oa omdat Syntus steeds minder te doen kreeg; ook al zullen ze het zelf niet zo zeggen).
Qbuzz is inderdaad al deels in handen via NS Hispeed en daardoor is het niet zo vreemd, dat ze de rest ook wel willen hebben.
Vooral nu Qbuzz een aardig stabiele speler op de markt is en de andere grote spelers al in buitenlandse handen zijn...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: NS wil Qbuzz overnemen
Qbuzz is 49% eigendom van NS Groep NV - niks Hispeed.zone5324bericht... schreef:Qbuzz is inderdaad al deels in handen via NS Hispeed
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: NS wil Qbuzz overnemen
dan is dat veranderd of mij verkeerd verteld, want toen ik in 2010-11 een tijd bij Qbuzz werkte, werd intern gemeld, dat in 2011 winst gemaakt moest worden, omdat anders NS Hispeed de handen er vanaf zou trekken...
maar welk NS bedrijf het ook op papier is, maakt volgens mij niet zoveel uit...
maar welk NS bedrijf het ook op papier is, maakt volgens mij niet zoveel uit...
Re: NS wil Qbuzz overnemen
In mijn geheugen was het ook hispeed.
Re: NS wil Qbuzz overnemen
Ik vraag me wel eens af of jij ooit geleerd hebt om conclusies te trekken die er toe doen. Waar gáát dit over zeg.VIRM schreef:Dus even kijken...
- We hebben zojuist 2,75 miljoen eurie boete gekregen omdat de reiziger (nog steeds) ontevrede is over de reisinformatie.
- De afgelopen winterdienstregeling was het weer gezellig hutjemutje. Bovendien wist de NS zelfs soms niet eens wat er nou wel en niet reed.
- En het is nog moeilijk om een deugdelijke dienstregeling naar Belgie tot stand te brengen na uitval van de Fyra, waarna men het moet doen met wat overvolle boemeltjes of 2 IC's per dag.
Dus waarom geld investeren in bussen, terwijl het overduidelijk ook in treinen kan?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: NS wil Qbuzz overnemen
Blijkbaar was het al eerder bekend dat NS Qbuzz wilt inlijven.
Hoewel er geen bron vermelding in het artikel staat, maar toch interessant om te lezen.
Bericht van CNV vakbonden
Hoewel er geen bron vermelding in het artikel staat, maar toch interessant om te lezen.
Bericht van CNV vakbonden
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS wil Qbuzz overnemen
Zoals ik al eens eerder schreef als reactie op een soortgelijk bericht: een hoop geld er tegen aan gooien lost niet meteen alle problemen op.VIRM schreef:Dus waarom geld investeren in bussen, terwijl het overduidelijk ook in treinen kan?
Sinds deze week rijden er 8 ic's per dag.- En het is nog moeilijk om een deugdelijke dienstregeling naar Belgie tot stand te brengen na uitval van de Fyra, waarna men het moet doen met wat overvolle boemeltjes of 2 IC's per dag.
Re: NS wil Qbuzz overnemen
Ook met een mooie opsomming aan het einde van het artikel,
ik wist het allemaal ook niet meer :)
Wie is wat?
Eigendomsverhoudingen in het openbaar vervoer momenteel:
QBuzz (eigendom van NS)
Connexxion (dochter van Veolia Transdev (VTD))
Veolia (dochter van VTD) in de etalage
Arriva (dochter van Deutsche Bahn)
Hermes (eigendom Connexxion)
Syntus (eigendom Keolis)
ik wist het allemaal ook niet meer :)
Wie is wat?
Eigendomsverhoudingen in het openbaar vervoer momenteel:
QBuzz (eigendom van NS)
Connexxion (dochter van Veolia Transdev (VTD))
Veolia (dochter van VTD) in de etalage
Arriva (dochter van Deutsche Bahn)
Hermes (eigendom Connexxion)
Syntus (eigendom Keolis)
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: NS wil Qbuzz overnemen
Alleen zijn ze EBS nog vergeten.
EBS (eigendom van Egged uit Israël).
EBS (eigendom van Egged uit Israël).
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: NS wil Qbuzz overnemen
Syntus is qua werk groter geworden, ondanks verlies Achterhoek. Dat de prijs die daarvoor betaald wordt anders is, is een tweedezone5324bericht... schreef:(oa omdat Syntus steeds minder te doen kreeg; ook al zullen ze het zelf niet zo zeggen).
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: NS wil Qbuzz overnemen
maar ze zijn de meeste treinverbindingen kwijt geraakt en dasr is het meeste mee te verdienen...
de gewonnen busconcessies leveren niet veel op (kosten waarschijnlijk zelfs meer dan dat ze opleveren)...
en het is wel toevallig, dat NS aandelen Syntus verkocht, nadat de verliezen van de railverbindingen bekend waren gemaakt...
de gewonnen busconcessies leveren niet veel op (kosten waarschijnlijk zelfs meer dan dat ze opleveren)...
en het is wel toevallig, dat NS aandelen Syntus verkocht, nadat de verliezen van de railverbindingen bekend waren gemaakt...
Re: NS wil Qbuzz overnemen
De verkoop van de aandelen van Syntus heeft niet zo heel veel te maken gehad met het verlies van de treinverbindingen maar met de financiële moeilijkheden waar ze in terechtgekomen waren door de kosten van het busvervoer op de Veluwe, die blijkbaar toch niet gedekt konden worden door de inkomsten. Op dat moment was een financiele injectie in het bedrijf nodig en dat kon pas op het moment als een bedrijf de volledige zeggenschap over Syntus had. Op dat moment heeft Keolis de aandelen die ze nog niet in handen hadden overgenomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: NS wil Qbuzz overnemen
M.a.w. Syntus had zich te laag ingeschreven.
Anyway, de aandelen van Qbuzz wilt NS dan onderbrengen bij Abellio. Volgens Treinreiziger
Anyway, de aandelen van Qbuzz wilt NS dan onderbrengen bij Abellio. Volgens Treinreiziger
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: NS wil Qbuzz overnemen
Ik vind het een goede zet van de NS, willen ze nog mee doen op de Europese Markt tegen het grote geweld van DB en SCNF/Franse staat.mijack1985 schreef:.
Anyway, de aandelen van Qbuzz wilt NS dan onderbrengen bij Abellio. Volgens Treinreiziger
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten