Mag ik even kwijt #6

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Jurjen »

deadlock schreef:We'er gonna get Change!!! *O*
Change? Of toch gewoon change?

- Obama is pro doodstraf.
- Obama is contra gay marriage.
- Obama is pro meer troepen naar Irak.

Yeah, Change. Het gezicht verandert, het is de 'lesser of two evils'. Maar Change met een hoofdletter? Het blijft Amerika...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door deadlock »

Jurjen schreef:
deadlock schreef:We'er gonna get Change!!! *O*
Change? Of toch gewoon change?

- Obama is pro doodstraf.
- Obama is contra gay marriage.
- Obama is pro meer troepen naar Irak.

Yeah, Change. Het gezicht verandert, het is de 'lesser of two evils'. Maar Change met een hoofdletter? Het blijft Amerika...
Meer troepen naar Irak? Nee. Terugtrekking uit Irak en een gedeelte van die troepen overplaatsen naar Afghanistan. Hij noemt de oorlog in Irak niet voor niets aan de lopende band illegal.

Die andere twee dingen die je zegt boeien me geen fuck. Je kan in de VS niet aan de macht komen als je tegen de doodstraf bent of voor het homohuwelijk.

Wat veel interessanter is, zijn zijn posities op het sociale vlak. Meer overheidscontrole op de vrije markt, meer burgers verzekeren tegen ziektekosten, hopelijk krijgt hij het voor elkaar om dat te verplichten voor alle inwoners zodat mensen met kanker niet meer naar huis gestuurd worden omdat ze niet verzekerd zijn.

Daarnaast is het ongelofelijk belangrijk dat de VS een veel vriendelijker en meegaander gezicht naar de rest van de wereld toe gaan opzetten. Over het algemeen verandert de houding en de regelgeving vanaf dag 1 na de inauguratie van de president. Ik ben heel benieuwd wie er in zijn kabinet komen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Daantje »

Daarnaast is Mc Cain weer tegen abortus dus wat dat betreft.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door tsov »

En, om even een veelgehoord cliché aan te halen, wat daardoor niet minder relevant is: hij behoort wel tot een groepering die 40 jaar geleden niet eens mócht stemmen...
Dat kunnen bijvoorbeeld de vrouwen in Nederland toch niet zeggen, 86 jaar na de invoering van het vrouwenkiesrecht :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door tsov »

Nou, ik heb m'n eerste rijles overleefd! 8-) Eerst een paar rondjes op het bedrijventerrein bij mij, en toen zei de instructrice ineens: ga hier maar rechts, de doorgaande weg op. Doodeng :shock:, maar wel tof 8-)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Chauf21 »

:pos:
Goed blijven oefenen hè :)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Daan »

tsov schreef:Nou, ik heb m'n eerste rijles overleefd! 8-) Eerst een paar rondjes op het bedrijventerrein bij mij, en toen zei de instructrice ineens: ga hier maar rechts, de doorgaande weg op. Doodeng :shock:, maar wel tof 8-)
:pos: Nog nooit eerder gereden?
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door tsov »

Op een fiets :P
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Daan »

Zo :shock: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Vinny »

- Obama is pro doodstraf.
- Obama is contra gay marriage.
- Obama is pro meer troepen naar Irak.
In Amerika is vrijwel iedereen voor de doodstraf. Het wordt daar als legitieme straf gezien. Een president die zegt dat hij tegen de doodstraf is wordt niet gekozen.

Het homohuwelijk was een jaar of zeven nog een revolutionaire gebeurtenis in Nederland. Ik vind het nogal arrogant om nu allerlei andere landen de les te lezen dat ze dit niet hebben. Ik gun het homo's van harte dat ze in alle landen kunnen trouwen, maar dat is echt nog een brug te ver. Emancipatie: daar gaat jaren over heen. Ik verwacht dat over een eeuw ook gewoon homohuwelijken in de kerk gesloten kunnen worden.

Irak: Dat is een uit de klauwen gegroeide situatie. De oorlog heeft weinig opgeleverd, maar er nu mee stoppen levert waarschijnlijk nog meer ellende op. Een duivels dilemma.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Karl »

Irak, Afghanistan is volgens mij net zoals Vietnam.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Geert »

Volgens mij ook, ik zie veel dingen in de oorlog in Irak die ook te zien waren in de Vietnamoorlog...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Ruben »

Vinny schreef:Ik verwacht dat over een eeuw ook gewoon homohuwelijken in de kerk gesloten kunnen worden.
Ware het niet dat kerken dan de functie van partycenters toebedeeld hebben gekregen, waardoor dat mogelijk is geworden. :wink:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Aking »

Dat ik morgen een sollicitatie heb.
Wish me luck... i'll need it :P
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door STF »

Medewerker bedrijf; vertelt u mij eens waarom u zo graag bij ons wilt komen werken?
Aking; vanwege het aantal vakantiedagen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Justin »

Zo, nieuwe telefoon aangeschaft... Of nou ja... kreeg hem bij het vernieuwen van mn contract als (ex-)Orange-klant. De keuze is gevallen op een HTC Diamond Touch Pro. Of bij T-Mobile in de mond: MDA Vario IV. Moet nog heel wat dingen wennen, maar ik verwacht dat ik voor het maken van vlugge spots toch liever m'n oude HTC 710 (of: Orange SPV E650) gebruik, omdat ik daar makkelijker kan invoeren. Voor al het overige gebruik ik deze telefoon. Moet me nog in verdiepen. Viel me op dat er geen Live Messenger op zat (terwijl op mijn oude kreng dat wel zat), en dat de menubalken wel ERG groot zijn (a la: 4 balken en het scherm is al vol, ben ik blind ofzo?!). Maar goed, moet toch nog tot de 11e wachten voordat deze SIM-kaart wordt geactiveerd. Totdietijd kan ik alleen nog op mn eigen wi-fi netwerk thuis zitten internetten erop :p. Alhoewel het nu weer niet werkt ... hmmm....

Yay, ziekte voorbij, yay, hallo verkoudheid en loopneus :P. Maar ach, beter dan griep.

En ohja, ik kan mn Britse Pennies ook niet inwisselen. Bij de bank niet, postkantoor niet, GWK niet :(. Alleen biljetten. Maar heb nog wel een volle portemonnee aan kleingeld (zo'n £8,66 bij elkaar dacht ik). En ik zeg niet gauw dat mijn portemonnee te vol/zwaar is :P. "Ik moest ze maar doorgeven aan de reiziger" :lol:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Ruben »

Och Orange, hou maar weer op. Ik heb vanavond een bedrag van 0,68 euro moeten overmaken naar die gasten als slotnota voor m'n abo daar. En dat prutbedrag kan dan opeens niet automatisch afgeschreven worden. Krijg je hele rekening met een acceptgiro eraan, lach me kapot. :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Justin »

€0.68 is wel erg lame hoor. Kan je dit net zo goed contant geven bij een shop :lol:

Nja, bij Orange had ik een SMS grenzeloos bundel voor €18,00 en dat bedroeg dan 2000 smsjes. Nu heb ik een SMS grenzeloos bundel van T-mobile voor €19,95 en daar kan ik maximaal 1000 smsjes mee versturen. Ik ga er totaal niet op vooruit wat betreft de smsjes: ik sms tussen de 1000 en 1500 per maand (record is 1540; hoe? door kettingsmsjes te sturen, en dit naar meerderen, dan kom je al gauw op een gemiddelde van ruim 30 per dag ja!). Simpelweg omdat op m'n oude HTC geen sms-teller op zit, dus dan ga je er automatisch niet op letten. En smsjes waren bij mij eigenlijk voor 90% substituut voor telefoongesprekken, waardoor ik weinig belde. Na die 1000 is het €0.25 per smsje :s.
Wel een positief puntje is dat ik voor €9,95 per maand nu onbeperkt kan internetten in binnenland, tegenover de €6,- per maand bij Orange en dan tot 50 MB gratis was, maar daarna €0.25 cent per MB. Met het opvragen van doorkomststaten gedurende een bonnefooireis en andere internetactiviteiten kwam ik meestal op 100-150 MB per maand. En belgedrag, ach.. ik zie wel. Meestal komt dat niet verder dan 60 minuten per maand.

Op deze telefoon zit ook geen sms-teller op, maar ik kan wel een progje vinden voor internet-data-teller.

Ik moet mijn nieuwe foon eigenlijk flink sleutelen naar mijn wens :p. Misschien weet Geert er wel raad mee :twisted:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Ruben »

Gewoon aanmelden op my t-mobile, waar je dagelijks je verbruik kan bijhouden. Gadget voor de iphone (wat niet meer is dan een bookmark van een webpage) opslaan en je kan er makkelijk bij. ;)
SMS Maximaal is 9,95 he, scheelt weer 10 euro :P

Verder vroeg ik me altijd af wie er zoveel smsjes per dag kon sturen dat ie aan die bundel zou zitten, nou zie hier, we hebben hem gevonden!!
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Justin »

Ach ik wedijver met Wubbo zo nu en dan hoor :P. Althans, als ik hem laatst mocht geloven ;). Ik probeer zijn record te verbreken - weet alleen niet meer wat zijn record was :p.

Orange dacht ook: Sh*t, we lijden verlies met mensen zoals hem :p.

M'n rekening was ook steeds maar 35-40 euro per maand :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Ruben »

Best knap dat de rekening zo laag kan blijven, ik doe het je niet na. Zal wel door het belgedrag komen, daar vlieg ik zo nu en dan mee uit de bocht.
Ach ja, en dan neem je er een abotje bij. Kan je tenminste nog eens van toestel wisselen. :twisted:
Al is dat laatste nu een beetje uit de klauwen gelopen, maar ik dwing mezelf wel tot sim only's hierna. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door deadlock »

NS-Reiziger schreef:Och Orange, hou maar weer op. Ik heb vanavond een bedrag van 0,68 euro moeten overmaken naar die gasten als slotnota voor m'n abo daar. En dat prutbedrag kan dan opeens niet automatisch afgeschreven worden. Krijg je hele rekening met een acceptgiro eraan, lach me kapot. :lol:
Uiteindelijk kost het hen ongeveer tien keer zoveel :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Wubbo »

Mijn record lag volgens mij ook ergens in de buurt van de 1500, afgelopen januari. Maar daar zat maar 1 kettingSMS bij, op nieuwsjaarsdag. Verder was het allemaal 'nuttig' ;-)

Gelukkig kan ik ook onbeperkt (=1000) SMSen :).
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Ruben »

Sjongejonge, wat zullen die toetsenborden van jullie slijten. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #6

Bericht door Geert »

Acht het is maar net wat je nuttig noemt :P
Justin schreef:Ach ik wedijver met Wubbo zo nu en dan hoor :P. Althans, als ik hem laatst mocht geloven ;). Ik probeer zijn record te verbreken - weet alleen niet meer wat zijn record was :p.

Orange dacht ook: Sh*t, we lijden verlies met mensen zoals hem :p.
Och, Vodafone lijdt dan ook verlies, ik sms ook zo'n 500 sms'jes per maand (eigenlijk meer denk ik, maar ik heb tijdens mijn 2 weken vakantie niet zoveel gesms't omdat het dan zo duur was :P) Ach, lang leve "onbeperkt" sms ;-)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten