Het Grote Blundertopic #12

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Caspar »

Waarom hangt er dan in geen enkel hotel een douchemunten automaat?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door STF »

De prijs van een hotelovernachting is nou niet bepaald te vergelijken met dat van een campingovernachting. Vaak is zo'n betaalsysteem bij de douche ook bedoeld om te voorkomen dat met name kinderen veel te lang onder de douche blijven staan waardoor er een wachtrij ontstaat. Hotelkamers hebben steeds vaker hun eigen badkamer dus is een wachtrij niet van toepassing.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door STF »

Volgens mij kun je een heel huis in elkaar zetten met die stapel schroeven en pluggen, dat moeten dan wel de stevigste douchecabines ooit worden als dit er serieus allemaal in moet...
Afbeelding
Op de foto niet zichtbaar maar in die grote doos ligt ook nog een hele bodem met alle soorten en maten bevestigingsmiddelen.
We zijn eens bevestigingsgaten gaan tellen aan die douchecabines en komen op hooguit een kwart uit van wat er op deze foto te zien is. Nou is het aantal niet het belangrijkste, maar meer waar wat moet komen.
Zat er op zijn minst maar een afbeelding bij hoe die cabines er uit zien als ze in elkaar zitten, dan kom je al een heel eind.

Bij het uit elkaar halen van de oude cabines hadden we hooguit anderhalve asbak vol met schroeven, moertjes en boutjes.

Over ruim twee weken moet het af zijn, dan is het Paasweekend dus eens zien of we deze "kluspuzzel voor gevorderde campingbeheerders" kunnen oplossen... :Y
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door STF »

Mijn vader had net de directeur van dat bedrijf aan de lijn: ow de meeste schroeven heb je helemaal niet nodig, maar komen vast wel eens van pas op de camping... :shock:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door STF »

Moet je die deuren met een touwtje dichtknopen als je gaat douchen ofzo? Het bouwpakket zit nu bijna in elkaar, er zitten wel deuren en scharnieren bij maar geen klink/slot... Op de leverbon staan gewoon klinken/sloten vermeld, er gaat echt niet veel goed bij die firma... :?
De vierkantsleutel om de sloten vanaf de buitenzijde mee te openen/sluiten is wel geleverd.

Al kan de grasmaaier-dealer er ook wat van; vanmiddag nam ik in het huis de telefoon op: ja we gaan het bij nader inzien niet redden om vandaag de zitmaaier terug te bezorgen want de onderhoudsbeurt duurde toch iets langer dan verwacht.

Dus ik loop naar me vader in het sanitairgebouw om te melden dat de zitmaaier morgen komt, was juist me vader onderweg naar mij om te melden dat de zitmaaier vijf minuten geleden was bezorgd... :lol:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Caspar »

Ehm tegen wie heb je het? Ik zie 4 berichten onder elkaar van jezelf waar je op jezelf reageert? :roll:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Karl »

Ach, ik vind het wel vermakelijk. Zal wel typisch iets Luxemburgs zijn, als ik iets bestel bij een bedrijf wordt het meestal gewoon goed geleverd. :mrgreen: :')
Het is een spectrum.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door STF »

Het is een Nederlands bedrijf, een zeer grote en bekende nota bene. :Y
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #11

Bericht door Milco »

Klein blundertje...

Vanavond na het eten had ik de tafel afgeruimd en moest nog even de onderzetters wegleggen. Wij doen die in de oven, als die niet gebruikt wordt zijn de onderzetters mooi opgeruimd.
Loop ik met de onderzetters in m'n hand naar de koelkast en doe die vervolgens ook open... Ow ja, die hoef ik niet koud te houden... :@
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #12

Bericht door STF »

Een buschauffeur had laatst per ongeluk de dieseltank vol adblue en de adbluetank vol diesel getankt, vlak voordat hij weer wilde gaan rijden merkte hij zijn grote fout, wilde gelijk naar de directie toe om te vragen wat ie nou moest doen maar een collega wist hem te overtuigen dat er niets aan de hand was want de adblue en diesel worden toch met elkaar vermengd net als bij een 2-taktmotortje met de olie en benzine...
De chauffeur die verkeerd had getankt was helemaal opgelucht, had geen zin in een preek bij de directie wat voor stommeling hij wel niet was. Hij vol vertrouwen de bus weer gestart en vertrokken, 750 meter verder vond hij de bus toch wel wat verdacht schokken, een paar meter later sloeg de motor af (midden op een rotonde).

Wie van de twee heeft nu de grootste blunder begaan, kun je je afvragen? Elke buschauffeur zou toch moeten weten dat adblue echt helemaal niets met de motor van doen heeft, gaat rechtstreeks naar de uitlaat toe.

De motor bleek overigens behoorlijk wat schade te hebben opgelopen, was geen kwestie van even de vloeistoffen omwisselen en starten maar. Ik begrijp alleen niet dat ze een dure sleepdienst hebben laten komen, die 750 meter terug naar de stalling had toch ook wel even gekund met een sleepstang en een andere bus als trekkend voertuig.
Maarja het is inderdaad verboden in Luxemburg om zelf een bus te gaan slepen, kennelijk volgt dit vervoersbedrijf die regelgeving strikt op. Een stelletje grappenmakers van een ander vervoersbedrijf waren laatst midden in de avondspits een bus over de afstand van ruim 60 kilometer naar de stalling aan het slepen met het tempo van een slak, gigantische file er natuurlijk achter.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #12

Bericht door Fles »

Oepsie. Vergeten :(

Afbeelding
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #12

Bericht door ODRAIL »

Zonde :? .
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #12

Bericht door STF »

Dit zou ook passen in het computertopic, maar dit voelt meer als een blunder omdat ik iets simpels over het hoofd heb gezien en er daardoor veel te veel tijd aan heb besteed om het werkend te krijgen:

Ik liep werkelijk al dagen te zoeken waarom een van onze laptops zich in huis en op de camping probleemloos aanmeld op het draadloze netwerk maar met geen mogelijkheid in het café-restaurant.
Alle instellingen in zowel de laptop als de betreffende router/access-point leken toch echt goed te staan, zelfs met diverse instellingen op elke mogelijke stand te zetten werkte het niet...

Bedacht ik me net ineens dat het draadloze netwerk in het café-restaurant zend op kanaal 12 en de netwerkkaart in de laptop standaard niet hoger gaat dan kanaal 11. Ooit heb ik dat zelfde probleem al eens met een andere computer gehad, via configuratiescherm, systeem, apparaatbeheer, eigenschappen van de draadloze netwerkkaart, kun je kiezen uit drie mogelijkheden: kanaal 1 t/m 11 vrijgeven, kanaal 1 t/m 13 vrijgeven of kanaal 1 t/m 14 vrijgeven.

Ja nu werkt het inderdaad, pff dat ik daar niet eerder aan gedacht heb... :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #12

Bericht door Daniel »

Woensdag kocht ik een zak met 10 roomboterpuntjes bij de Plus. Gisteren heb ik er vier opgegeten en vandaag weer vier eruit gehaald, dus stond wel wat raar te kijken toen er vervolgens nog vier overbleven in de zak.

Da´s nou pas echt een gevalletje "Plus geeft meer" :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het Grote Blundertopic #12

Bericht door microshit »

Deed mijn moeder altijd bij de Lidl. Het gebeurde zeer regelmatig dat in de zakken met 10 afbakpistoletjes er 11 of 12 zaten, daar ging ze dan altijd naar op zoek :P (we waren met z'n vijven thuis, en voor mij of m'n vader was soms 2 net te weinig)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #12

Bericht door Suus »

Ik was vandaag bij de stationsbrasserie op het station van Huy, waar overal menukaarten lagen en posters hingen dat ze lekkere broodjes met divers beleg hadden, bleken ze helemaal geen broodjes meer te hebben. Wat ben je dan voor brasserie :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Het Grote Blundertopic #12

Bericht door Ronald »

Ik was vandaag bij een broodjeszaak in de buurt van het station van Huy waar ik voor 30 cent werd afgezet. Maar ja, ga er maar eens een discussie over beginnen met een franstalige Belg. Dat ga ik niet winnen :N .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het Grote Blundertopic #12

Bericht door Fles »

Ontwikkelingshulp heet dat Ronald ;)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #12

Bericht door deadlock »

microshit schreef:Deed mijn moeder altijd bij de Lidl. Het gebeurde zeer regelmatig dat in de zakken met 10 afbakpistoletjes er 11 of 12 zaten, daar ging ze dan altijd naar op zoek :P (we waren met z'n vijven thuis, en voor mij of m'n vader was soms 2 net te weinig)
Oh. Mijn. Hemel.

Van het type "ik heb de bonus van vijftien cent niet gehad dus ik ga bij de klantenservice het verschil op een totaalbedrag van €120,- terugeisen!" :'(

Ik heb die mensen serieus wel eens 20 cent gegeven en ze heel vernietigend aangekeken. En rot op met je zuinigheid met vlijt, in de tijd dat je in de rij staat had je tien keer zoveel kunnen verdienen met nuttige werkzaamheden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #12

Bericht door Daniel »

Vandaag een lamp opgehangen: nu dachten we een betonboortje te hebben, maar dat was er eentje voor steen. De boormachine ging dus wel omhoog, maar dat was meer omdat het boortje korter werd dan dat het gat dieper werd :P

De aan het plafond te monteren plaat van die lamp was rond: Na wat gepuzzel vonden we dus wel een manier om hem zo op te hangen dat het én handig uitkwam met de doorvoer van de draden vanuit de inbouwdoos in het plafond en met het boren van de gaten (zodanig dat de douchewand niet in de weg zat)
Met al het geklooi daarmee en met het boortje helemaal niet in de gaten gehad dat het een vierkante lamp was en het dus ook uitmaakt hoe je het deel dat aan het plafond vastzit ophangt. Een tweede poging om 'm recht op te hangen volgt nog :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Blundertopic #12

Bericht door waldo79 »

microshit schreef:Deed mijn moeder altijd bij de Lidl. Het gebeurde zeer regelmatig dat in de zakken met 10 afbakpistoletjes er 11 of 12 zaten, daar ging ze dan altijd naar op zoek :P (we waren met z'n vijven thuis, en voor mij of m'n vader was soms 2 net te weinig)
De Lidl is er pas sinds 2007. Het klinkt nu alsof het decennia geleden is (A)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #12

Bericht door Milco »

Mijn blunder: een topic openen "Wat er door je speakers blaast! #14" terwijl er al een nummertje 14 was...

Sorry nog daarvoor!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het Grote Blundertopic #12

Bericht door microshit »

waldo79 schreef:
microshit schreef:Deed mijn moeder altijd bij de Lidl. Het gebeurde zeer regelmatig dat in de zakken met 10 afbakpistoletjes er 11 of 12 zaten, daar ging ze dan altijd naar op zoek :P (we waren met z'n vijven thuis, en voor mij of m'n vader was soms 2 net te weinig)
De Lidl is er pas sinds 2007. Het klinkt nu alsof het decennia geleden is (A)
In letterlijke zin was het inderdaad vorig decennium, sinds 2010 is m'n zus het huis uit en ik een half jaar later :p
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #12

Bericht door STF »

Vanmiddag diverse lantaarnpalen op de camping uit elkaar gehaald om ze grondig schoon te maken, aan einde van de middag de ladder, het gereedschap en de emmer sop opgeruimd. Ergens rond 20.30 uur keek ik eens uit het raam; wat is het nou raar donker buiten, er is nog altijd geen enkele lamp aan, niet op het veld, niet bij de afwasplaats, niet bij de trappetjes, vreemd de tijdklokken hadden al minstens een halfuur geleden in moeten schakelen... Of zouden ze een beetje in de war zijn met de zomertijd (het is een volautomatisch systeem waar je echt geen omkijken naar hebt, weet precies wanneer de zon opkomt en ondergaat, e.d.)
Bleek ik vergeten te zijn om de aardlekschakelaar en zekering-automaat van de buitenverlichting na het schoonmaken weer in te schakelen, echt helemaal niet meer aan gedacht toen ik klaar was...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #12

Bericht door Suus »

Vandaag mijn eerste dag van mijn stageperiode, en blijkbaar was de koffieautomaat vervangen tijdens het paasweekend, aldus de mensen op de afdeling. De koffieautomaat was vervangen door een heel hip apparaat op het aanrecht met daaronder twee lades. De onderste lade werd nooit gebruikt maar was dus vanaf die dag de plek voor suiker, melk en zoetjes, de bovenste lade mag volgens een bordje op de lade niet geopend worden. Terwijl iemand dus een bakje koffie uit de automaat haalt trekt iemand dus de bovenste la open op zoek naar suiker en het gevolg laat zich raden, de lade met suiker e.d. lag meteen vol met koffieprut :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten