Nieuwe metro Amsterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door VIRM »

@Hauptbahnhof: ik zat een paar weken geleden in een Zilvermeeuw met uitstekende verwarming. :mrgreen: Dat gecombineerd met veel mensen in de spits (vooral op het stuk tussen Lelylaan en Zuid) zorgde echt voor een sauna op wieltjes. En dan hebben we het over een lekkere koude buitentemperatuur. ;)

@Born2bejorn: ah, dan ben ik niet de enige. :) Ik heb geen geuren opgemerkt bij de CAF'jes, maar het is mij wel opgevallen dat er in de BN'netjes wel eens een soort 'muffe' lucht hangt. Wellicht zou af en toe flink doorventileren helpen.
Beul van de blindegeleidelijn
duucoo
Berichten: 66
Lid geworden op: za 25 feb 2012, 13:06
Contacteer:

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door duucoo »

Nog vragen over de nieuwe metro? Voor volgende week dinsdag is er nog plek voor de presentatie van René van Marrewijk die binnen de gemeente Amsterdam verantwoordelijk is voor de nieuwe metro. Er zijn nog enkele plekken over.
Twitter: @Duucoo Blog: duucoo.tumblr.com
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Thom91 »

Ik heb vanuit een bron binnen het GVB begrepen dat getracht wordt aanstaande maandag tweede paasdag een proefrit met reizigers te rijden. Mocht het gebeuren zal het plaatsvinden tussen Diemen Zuid - Spaklerweg - Diemen Zuid. Tijden zijn nog onbekend.
Komt wel goed schatje.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door FLJ »

Ehm maandag is het 1 april, of ben ik nu te pessimistisch? :D
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Thom91 »

Pessimistisch...
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door VIRM »

Is het al bekend wanneer de M5'jes in reizigersdienst komen?

Met een extra drukke Konginnedag in aantocht, lijkt mij dat wat extra metrostellen geen kwaad kunnen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Thom91 »

Als je het topic beetje volgt pas minimaal Q3.
Komt wel goed schatje.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door FLJ »

Thom91 schreef:Als je het topic beetje volgt pas minimaal Q3.
Volgens de oorspronkelijke planning zou de nieuwe metro eind vorig jaar al in dienst komen, dit is echter uitgesteld en begin april verwachte men dat de eerste twee teststellen eind april of ergens in mei in dienst zouden komen dus het zou echt niet lang meer moeten gaan duren.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door fred1954 »

FLJ schreef:
Volgens de oorspronkelijke planning zou de nieuwe metro eind vorig jaar al in dienst komen, dit is echter uitgesteld en begin april verwachte men dat de eerste twee teststellen eind april of ergens in mei in dienst zouden komen dus het zou echt niet lang meer moeten gaan duren.
19 problemen met de nieuwe metro: :twisted:
http://www.at5.nl/artikelen/101178/19-p ... euwe-metro

Zal dus nog wel enige tijd duren..........................
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door FLJ »

Het gaat niet echt lekker nee, we wachten wel weer geduldig af.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Veel vam de problemen komen bij mij over als niet echt problemen met de metro's zelf maar met de baan icm de metro zelf.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Thom91 »

Dan is het toch een probleem van de metro want de BN'tjes, CAFjes en zilvermeeuwen hebben er geen last van.
Komt wel goed schatje.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

*zucht*.
Het probleem is niet bij de metro alleen (deuren die spontaan open gaan bijv) maar is meestal problemen aan de baan die optreden bij de metro.
[*]baanschuiver veroorzaakt bezetmeldingen
[*]beelden perrontv worden gestoord
[*]grote vermogensbehoefte

Allemaal problemen aan de baan, i.c.m. de M5. Precies wat ik dus net zei.
Alargule

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Alargule »

Het probleem ligt niet bij de metro óf bij de baan, maar in de relatie tussen beiden. Net zoals in een slecht huwelijk, dus...;)
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Thanks. Dat bedoelde ik.
Maareh, Alargule, ik hoop voor je dat je ondertussen wel gescheiden bent?
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door VIRM »

Alargule schreef:Het probleem ligt niet bij de metro óf bij de baan, maar in de relatie tussen beiden. Net zoals in een slecht huwelijk, dus...;)
Maar GVB en Alstom hebben neem ik aan wel een hele batterij relatietherapeuten achter de hand. :mrgreen:

Maar beter wat langer over de testfase doen dan dat je SLT/V250-achtige situaties krijgt.
Beul van de blindegeleidelijn
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door FLJ »

Het bericht op AT5 is ondertussen aangepast; volgens Dienst Metro is een deel van de problemen ondertussen opgelost en wordt in staat de dienst stelling nog steeds voor dit voorjaar gepland.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door robert55 »

dan hebben ze mazzel met het weer, het voorjaar moet nog steeds komen
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door TLP »

En dan mis je daarnet op het haartje die nieuwe metro! Geen idee welke het was, er stond weliswaar 'geen dienst op' maar onderaan de trap kwam ik wel degelijk passagiers tegen! Ding had de omloop die om 0902 vertrekt bij de Amstelveenseweg.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Thom91 »

Zal wel tegelijk een metro de andere kant op zijn gegaan want de metro is officieel nog niet toegelaten voor reizigersdienst.
Komt wel goed schatje.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door FLJ »

Het zal ook wel aangekondigd worden als de eerste twee stellen in de reizigersdienst verschijnen; het zal dus wel om een testrit gegaan zijn.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door TLP »

Voor de duidelijkheid: de lijn + rijrichting waarin ik de metro spotte was lijn 50 richting Isolatorweg, op station Amstelveenseweg.
Thom91 schreef:Zal wel tegelijk een metro de andere kant op zijn gegaan want de metro is officieel nog niet toegelaten voor reizigersdienst.
Ik snap dat 'tegelijk metro andere kant opgaan' niet. Als je bedoelt dat er vlak achter een reguliere metro had moeten zitten: dat was niet het geval. De volgende kwam pas 5 minuten later en was bovendien enkele minuten te vroeg bleek toen ik op mijn mobielklok keek. Het ding zat volgens mij dus wel degelijk in de reguliere 7,5-minutenomloop.
FLJ schreef:Het zal ook wel aangekondigd worden als de eerste twee stellen in de reizigersdienst verschijnen; het zal dus wel om een testrit gegaan zijn.
Vergeet niet dat dit soort dingen vaak pas aangekondigd worden zodra het systeem vaak al een dag/enkele dagen actief is, althans voorzover ik me kan herinneren (ik heb nog nooit een krantenkop gezien in de trant 'Morgen komt de nieuwe metro!'). Desalniettemin zal je ongetwijfeld gelijk hebben gezien er meestal wel wordt getest voordat iets weer gebruikt wordt nadat er een probleem opgelost is.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Is er net geen metro richting Gein gegaan? Dat wordt bedoeld met "tegelijk metro andere kant opgaan".

Lijkt mij niet handig om met passagiers te gaan rijden als ze niet goed kunnen zien via de perron-tv dat het veilig is om te vertrekken.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door VIRM »

De M5'jes waren vandaag inderdaad buiten aan het spelen.
Ik heb er vanochtend rond 10:35 eentje gespot op Amsterdam Zuid richting Isolatorweg. Door de laaghangende zon zag ik het eerst niet goed, en dacht lekker in te gaan stappen in een zilvermeeuw op lijn 50. Niet dus. :mrgreen: Het was gewoon ook een testritje.
Beul van de blindegeleidelijn
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Nieuwe metro Amsterdam

Bericht door Jef400 »

Oké, feit blijft dus dat de metro's testritten maken en er nog steeds geen passagiers in de reguliere dienst meegenomen worden. Het leuke blijft eigenlijk dat de deuren op de Isolatorweg steeds naar de 3e rail toe opengaan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten