Het grote computertopic! #11

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

Favorieten van links naar rechts, vorige/volgende wel erg in de linkerhoek gedrukt en meer van dat soort dingen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door deadlock »

STF schreef:Favorieten van links naar rechts, vorige/volgende wel erg in de linkerhoek gedrukt en meer van dat soort dingen.
Oh?
Afbeelding

Ik heb knoppen op m'n muis voor volgende/vorige en de toetsenbordcombinaties weet ik ook uit m'n hoofd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Daniel »

STF schreef:Favorieten van links naar rechts
Die staan in IE9 trouwens al rechts, tenzij je ze vastpint dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

Ze stonden bij al onze computers toch echt links (de favorieten) gewoon volgens de basisinstellingen. Het lijkt me sterk dat er bij elke computer van IE8 naar IE10 is gesprongen zonder IE9 te hebben gehad.

In ieder geval heb ik ze nu in IE10 maar handmatig links gezet.

Wacht eens, mijn laptop heeft volgens mij nog geen IE10 omdat ie zeer hardnekkige netwerk/internet problemen heeft sinds enige tijd, straks eens kijken of dat soms IE8 is wat er op staat. Zo ja, is IE9 kennelijk over Luxemburg heen gesprongen...

Op 29 maart komt mijn nieuwe laptop binnen, dus ga geen enkele moeite meer doen om het netwerk/internet weer draaiend te krijgen op de oude.
Laatst gewijzigd door STF op wo 13 mar 2013, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Suus »

Ik denk dat het ongeveer 2 dagen wennen is en dat ben je vergeten dat het ooit anders is geweest. Sommige dingen veranderen nu eenmaal, niet zo zaniken over de positie van een knopje, kom op zeg, het is niet alsof de aarde de andere kant op is gaan draaien :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

Ik maak er ook geen drama van, ik heb alleen het idee dat IE10 in samenwerking met Logitech is gemaakt, dat je muis zoveel mogelijk slijt door alle knoppen zo ver mogelijk in de hoeken te zetten. :wink:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

Toch maar even uitgezocht hoe het nu precies zat: er blijkt vorige week op de meeste computers hier juist IE9 te zijn geïnstalleerd door Windows-update, alleen die van mij heeft IE10 maar dat ziet er inderdaad precies hetzelfde uit zoals Daniel al opmerkte.

Eens zien of ik die openbare computer in het café ook zo ver kan krijgen dat ie niet alleen de nieuwste browsers e.d. installeert maar het ook blijft "onthouden". Het is leuk hoor zo'n systeem dat bij elke nieuwe opstart de oorspronkelijke configuratie herstelt maar in combinatie met updates is het een ramp. Eigenlijk krijg je van de leverancier helemaal geen wachtwoorden van de BIOS en het programma dat telkens de oorspronkelijke configuratie herstelt maar toen we er een printer op wilden aansluiten moesten ze toch echt die wachtwoorden geven.
Als ik het goed onthouden heb moet je ctrl+alt+F11 indrukken, dan een wachtwoord intoetsen, vervolgens op een blanco stukje van het venster drukken (soort verborgen knop dus), dan op een hangslot in de taakbalk drukken en daar ook een wachtwoord intoetsen (die anders is dan de eerste), vervolgens een rood kruis aanklikken, de computer opnieuw laten opstarten, weer ctrl+alt+F11 indrukken, het eerste wachtwoord weer intoetsen en op het blanco stukje van het venster drukken. Pas dan kun je veranderingen gaan aanbrengen zoals updates installeren, de computer weer opnieuw opstarten en daarna nog een stuk of drie of vier keer die twee verschillende wachtwoorden invoeren en nog een of twee keer opnieuw opstarten om dat herstelsysteem weer actief te krijgen.
Ik denk dat als we twee jaar verder zijn, echt niemand meer van zo'n computer gebruik maakt, 2008, 2009 en 2010 waren topjaren qua omzet, met soms hele wachtrijen er naast (vaak waren het niet alleen kampeerders van ons maar ook toeristen uit de wijde omgeving). Sinds 2012 moet je eerst het stof van het toetsenbord blazen als je gebruik van die computer wilt maken... De tablet-PC en Smartphone heeft het overgenomen denk ik.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Suus »

Na dertien developmentversies is dan nu eindelijk OS X 10.8.3 uit *O* Deze vierde editie van OS X 10.8 heeft onder andere een nieuwe versie van Safari, de mogelijkheid om iTunes cadeaukaarten te activeren met een iSight-webcam in plaats van een toetsenbord, ondersteuning voor Windows 8 in Boot Camp en twintig minuten extra batterijduur voor Macbooks met een Retinascherm. Hopelijk hoef ik nu niet meer elke anderhalve week een nieuwe versie van OS X te installeren om bugs te pletten :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Suus »

Mijn favoriete mailprogramma voor de iPhone, Mailbox is vandaag overgenomen door Dropbox. Ik ben benieuwd of dit programma hierna nog wel een toekomst heeft, want toen Sparrow werd overgenomen door Google is het zeer vakkundig de nek omgedraaid -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Thom91 »

Uit het Dropbox persbericht kwam naar voren dat ze het nog meer willen integreren, klinkt wel positief eigenlijk.
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door deadlock »

Ik vind Dropbox ronduit eng.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door ODRAIL »

Zo, IE 10 draait inmiddels. Echter een probleem: Het opstarten duurt zeer zeer lang :? . Hier ben ik niet blij mee.

Kan ik nog terug naar IE 9 en zo ja hoe?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

Gewoon via systeemherstel, over het algemeen maken software-installaties wel een systeemherstelpunt aan.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door ODRAIL »

Bedankt. Het is inmiddels gelukt :pos: .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Thom91 »

KM46 schreef:Zo, IE 10 draait inmiddels. Echter een probleem: Het opstarten duurt zeer zeer lang :? . Hier ben ik niet blij mee.

Kan ik nog terug naar IE 9 en zo ja hoe?
Chrome installeren?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Suus »

Ieks, ik zie net dat ze bij versie 25 zijn. Ik herinner mij Chrome nog toen het versie 3 was ofzo :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door deadlock »

Ja, dat snelle versiegezeur is echt best problematisch als je webapps ondersteunt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Ieks, ik zie net dat ze bij versie 25 zijn. Ik herinner mij Chrome nog toen het versie 3 was ofzo :')
Versie 27.0.1438.7 hier :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door ODRAIL »

Thom91 schreef:
KM46 schreef:Zo, IE 10 draait inmiddels. Echter een probleem: Het opstarten duurt zeer zeer lang :? . Hier ben ik niet blij mee.

Kan ik nog terug naar IE 9 en zo ja hoe?
Chrome installeren?
Is dit een goed programma?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Suus »

Ik herstart Chrome bijna nooit. Ik gooi 's avonds mijn MacBook dicht en gooi hem 's ochtends weer open en dan is alles precies zoals het was. Hoewel de computer in principe in een minuutje is opgestart en OS X zelfs precies kan onthouden wat je allemaal open had staan op het moment dat je hem afsluit vind ik het toch teveel werk ofzo :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door ODRAIL »

Oke, maar is het ook geschikt voor Windows 7?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Suus »

Nee, wel voor Windows 6.99 en Windows 7.1 :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door Thom91 »

KM46 schreef:
Thom91 schreef:
KM46 schreef:Zo, IE 10 draait inmiddels. Echter een probleem: Het opstarten duurt zeer zeer lang :? . Hier ben ik niet blij mee.

Kan ik nog terug naar IE 9 en zo ja hoe?
Chrome installeren?
Is dit een goed programma?
Chrome is voor mijn gevoel de beste browser in tijden. Ik heb synchronisatie met mijn google account aan staan. Dit houdt in dat als ik thuis tabs open heb staan, of had staan voordat ik afsloot ik deze vanaf mijn tablet, telefoon op laptop zo kan oproepen in Chrome die daar ook op zit. De bookmarks lopen ook gezamenlijk over dus als ik iets op mijn telefoon bookmark kan ik op mijn pc die ook direct aanklikken.
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door webguy »

Vind dat synchroniseren overigens ook niet alles - duurt vaak toch even voor alles weer hetzelfde loopt, en de Android versie van Chrome stopt nieuwe dingen in "Mobile Bookmarks", die vervolgens niet gesynched worden...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #11

Bericht door STF »

Daarnet de koeling van mijn laptop weer eens schoongemaakt, was alweer een jaar of drie geleden en hij begon de laatste tijd wel erg hard te koelen.
Is ongeveer een uurtje werk, dat open en dicht schroeven.
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten