OVer je reiservaringen in maart 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Ronald »

Mm, ik kom goed weg, aanrijding met een persoon tussen 's-Hertogenbosch en Oss. Onze trein had wel een snelremming bij Nuland maar reed gewoon door naar 's-Hertogenbosch.
Nu rijdt er iig niets meer.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door fogeltje »

Gisteren een dagje Scheveningen. Ik vertrok uit Nijmegen. Aangezien Frank dezelfde eindbestemming had, heb ik eerst lijn 31 naar Elst gepakt. Ik ben naar de beginhalte van lijn 31 in Weezenhof gelopen omdat ik het stukje Weezenhof - Doekenborg van lijn 31 nog nooit gehad heb. In Elst hebben we de Arriva GTW naar Arnhem gepakt, dat was toevallig de eerste trein. Derhalve heb ik vlug een kaartje gekocht ipv op saldo te reizen. Ik zag een dame verkeerd inchecken (bij NS). Maar er was geen controle. Vanuit Arnhem gingen we met de IC naar Utrecht, saaie VIRM. Vanuit Utrecht de IC naar Den Haag, twee keer ICMm, gesplitst in Gouda. Helaas pakten we in Den Haag de tram. Ik had graag met de bus willen gaan. Op de terugweg kon ik met twee mensen mee naar Breda en daar de trein naar Eindhoven gepakt, weer ICMm. Blijven fijne treintjes.

In Eindhoven had ik ruim 40 minuten. Op een gegeven moment kwam een bus van Diamond binnen. Ik ging even kijken en het was de chauffeuse die vroeger altijd mijn 99 rit naar Nijmegen reed. Dus daar heb ik nog even mee staan kleppen. De bus was een grote puinhoop, schijnbaar was er eerder een Carnavalsvereniging mee vervoerd voordat deze versterking voor de 157 had gereden.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Daniel »

Men lijkt de laatste tijd in Amersfoort steeds minder moeite te doen om als de s11600 / s11700 het niet redt om z´n ritje heen en weer naar Schothorst te maken de cross-platform overstap op de terugweg te handhaven.
In het begin kwamen vertraagde treinen dan vaak op spoor 6 of 7 binnen om daar dan op hun tegentrein te keren (overstap bij aankomst was toch al verloren, dus dat hoeft niet meer cross-platform), maar de laatste tijd worden ze steeds vaker op 5A neergezet.
Nou zullen met een beetje doorlopen de overstappers het vandaag wel gehaald hebben, want de t11618 kan toch niet van 5A weg zolang de t1718 vanaf 6 nog niet voorlangs gereden is :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Z2N »

Wil ik vanochtend, zoals ik vaker doe, de 169 naar Leiden pakken, heeft die bus ineens +10. Nou is dat best raar, want het station is zo'n 10 minuten van mijn opstaphalte (ridderhof). Pak ik in de bus mijn tablet erbij, blijkt mijn bus ineens niet de enige! :shock:
Afbeelding

Op de terugweg was het op bepaalde lijnen nog niet veel beter: :6
Afbeelding
Reden bleek overigens uitloop van werkzaamheden bij een van de bruggen op de ringweg. -o-

Edit: Typo
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door fogeltje »

Welke app/site is dat trouwens?
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Michael »

OV info
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Michael »

Ik stapte om 12.30 in de bus naar huis en een jongen die voor mij instapte wou inchecken maar kreeg een foutmelding. De jongen zei dat ie zijn kaart nog moest opladen bij dat apparaat waar je je bestellingen op kan halen. Chauffeur liet dat toe. Daarna wou die inchecken en nog steeds een foutmelding bij het inchecken maar de jongen ging daarna gewoon zitten. De chauffeur riep vervolgens dat ie naar voren moest komen zodat de chauffeur de foutmelding kon bekijken. De CiCo gaf aan dat de kaart vol was en hersteld moest worden bij een balie. Dus de jongen mocht van de chauffeur niet mee. Vervolgens werd de chauffeur de huid vol gescholden en verdween de jongen. Gewoon een geval van proberen zwart te rijden.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door webguy »

fogeltje schreef:Welke app/site is dat trouwens?
Troost je, KAN staat er nog niet in - Arriva op lijn 99 overigens wel.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Somoht »

webguy schreef:
fogeltje schreef:Welke app/site is dat trouwens?
Troost je, KAN staat er nog niet in - Arriva op lijn 99 overigens wel.
Alle gedooglijnen muv van de Breng ritten op die lijnen ;) KAN is omsingeld, resistance is futile.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Klaasje »

Reizen met het ov kan best lastig zijn als je op krukken loopt maar gelukkig kom je regelmatig erg vriendelijk ov-personeel tegen.

Afgelopen donderdag ging ik van Almere naar Lelystad. Ik had gemikt op een s2600, was ruim op tijd en kon door vriendelijk treinpersoneel nog een s4600 halen die met het veel handiger SLT rijdt.

Vanmiddag ging ik van Amersfoort naar Almere. Ik kwam niet al te vroeg voor de t1656 maar haalde die trein wel. De trein was niet al te ruim en er waren slechts enkele zitplaatsen over. Een bijzonder vriendelijke conducteur is speciaal voor mij opzoek gegaan naar een handige zitplaats om te zitten. Vanaf Hilversum kon ik met een s4900 naar Almere.

In tegenstelling tot normaal ben ik echter niet blijven zitten tot Almere Centrum maar ben ik uitgestapt op Almere Poort. Een drukke stadsbus is met krukken bepaald niet ideaal en de streekbus van Amsterdam naar mijn huis komt langs station Almere Poort. In die bus zat een vriendelijke buschauffeur die uitgebreid rekening hield met met dat ik wat meer tijd en ruimte nodig had. Hij had door dat ik de stopknop had ingedrukt bij mijn uitstaphalte en hij is daar toen veel rustiger gestopt dan bij andere haltes en dan strikt noodzakelijk was. Met een beperking reizen is verre van ideaal maar met wat vriendelijk personeel kom je een heel eind. :pos:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door fogeltje »

webguy schreef:
fogeltje schreef:Welke app/site is dat trouwens?
Troost je, KAN staat er nog niet in - Arriva op lijn 99 overigens wel.
Dat is alles wat ik nodig heb, voor KAN (en SRE) heb ik de CXX app. Ik mis juist een app die vertraging van Arriva bussen goed kan weergeven. 9292 lijkt daarin namelijk niet altijd accuraat. En een eigen app heeft Arriva niet.

Bedankt voor info.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Daniel »

Bijna 40 minuten vantevoren wist men in Utrecht al dat de t12561 vandaag niet zou gaan rijden. Gezien de rijtijd Rotterdam - Utrecht zou dat vrijwel zeker moeten betekenen dat de trein ervoor in de omloop al nooit in Rotterdam is aangekomen door de storing tussen Zwolle en Meppel, lijkt me toch wel ruim de tijd om iets vervangends te regelen?
Een te kort treintje is in dit geval nog altijd beter dan niets, gaat immers om een trein vol op de piek van de spits met nou niet erg veel restcapaciteit in de treinen ervoor en erna.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door ODRAIL »

Hmm, hoe ik het doe weet ik niet. Maar tot nu toe ben ik bij vertragingen van de metro bij de RET er precies tussendoor geslalomd in 2013. Zo ook vanochtend. Er was vertraging op de lijnen A en B wegens een defecte metro, maar ik had hier gelukkig geen last van :) .
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Bijna 40 minuten vantevoren wist men in Utrecht al dat de t12561 vandaag niet zou gaan rijden. Gezien de rijtijd Rotterdam - Utrecht zou dat vrijwel zeker moeten betekenen dat de trein ervoor in de omloop al nooit in Rotterdam is aangekomen door de storing tussen Zwolle en Meppel, lijkt me toch wel ruim de tijd om iets vervangends te regelen?
Een te kort treintje is in dit geval nog altijd beter dan niets, gaat immers om een trein vol op de piek van de spits met nou niet erg veel restcapaciteit in de treinen ervoor en erna.
Slordig, de t12565 was ook al opgeheven. Het leek me sterk dat het de storing bij Meppel was die roet in het eten gooide, maar als allebei die treinen niet reden...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door fogeltje »

Michael schreef:OV info
Bij nader inzien ken ik de app. Ik heb hem er al ooit eerder opgehad. Maar dat werkte toen meen ik niet soepel (of ik had hem er juist afgegooid omdat het KAN er toch niet in stond). Heb hem er nu weer op staan. Ook nog eens verplaatsbaar naar SD onder android, dat is altijd makkelijk. Helaas geeft hij bij lijn 121 Uden - Eindhoven dezelfde fout als 9292 in het verleden gaf, alle ritten worden nl twee keer getoond, een keer als Hermes-lijn, een keer als Arriva-lijn. Dat komt omdat Arriva hem wel in zijn dienstregeling heeft opgenomen (online en busboekje), maar Hermes rijdt alle ritten. Dat komt nog uit de tijd dat ze de lijn gedeeld hebben. 9292 heeft dat n.a.v. een reactie van mij aangepast. App oogt fijn in gebruik. Jammer dat KAN er niet in staat, anders zou ik de CXX app er waarschijnlijk geheel afdonderen. De NS app heeft nog altijd toegevoegde waarde, die gooi er ook niet af.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door ODRAIL »

Gisteren bijna tussen de diverse vertragingen op het spoor geslalomd. Wel 5 vertraging opgelopen tussen Ut en Gd.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Edwin »

hublot schreef:
010jongen schreef:Heb de afgelopen weken al meerdere malen met tram 19 gereisd tussen leidscheveen en delft. Heb eigenlijk alle trams haast leeg zien rijden, zelfs tijdens de spits waren de trams mager bezet. Het zal er allemaal niet beter op worden met de aanstaande inkorting bij delft noord. Zonde.
Was tram 19 wel ooit een succes geweest dan? Dat traject alleen al lijkt mij niet echt rendabel.
Die tram was een succes totdat die sinds deze dienstregeling is ingekort. Stadsgewest Haaglanden had geen eigen tellingen van HTM en negeerde particuliere tellingen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Edwin »

iljitsch schreef:Als de HTM gewoon was gaan pendelen tussen Zoetermeer en Leidschenveen hadden mensen aldaar over kunnen stappen op RR E naar Den Haag CS. 6 had via de grote kerk en het stadhuis naar CS boven kunnen rijden. Maar blijkbaar is in de rij stilstaan handiger. (Kunnen RegioCitadissen ook over dat spoor trouwens? het is hier nergens overdreven krap, alleen misschien te weinig ruimte om te passeren in de bochten.)
Nee,toen op lijn 2 al RCs reden kwamen er in de avondspits tijdens werkzaamheden GTLS tevoorschijn voor het rondje langs de kerk.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Daelea »

In de t3050 werd vanmiddag omgeroepen dat het achterste stel (VIRM-IV, bijgeplaatst te Nm, stel m9407) een anti-icing behandeling gehad heeft, waardoor we twee keer een snelremming moeten uitvoeren. De eerste werd net na Nml gehouden, de tweede vlak voor Est. De trein kwam net niet stil te staan, waarna er weer opgetrokken werd tot volle snelheid. Iemand die hier meer van weet?
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Edwin »

Klaasje schreef:In tegenstelling tot normaal ben ik echter niet blijven zitten tot Almere Centrum maar ben ik uitgestapt op Almere Poort. Een drukke stadsbus is met krukken bepaald niet ideaal en de streekbus van Amsterdam naar mijn huis komt langs station Almere Poort. In die bus zat een vriendelijke buschauffeur die uitgebreid rekening hield met met dat ik wat meer tijd en ruimte nodig had. Hij had door dat ik de stopknop had ingedrukt bij mijn uitstaphalte en hij is daar toen veel rustiger gestopt dan bij andere haltes en dan strikt noodzakelijk was. Met een beperking reizen is verre van ideaal maar met wat vriendelijk personeel kom je een heel eind. :pos:
Ik weet niet welke sprinterserie,maar er sluit er eentje komende uit Weesp perfect aan op de 322 ri. Parkwijk. Sinds station Poort een mooie overstap geworden.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Reiziger Delft »

Edwin schreef:Die tram was een succes totdat die sinds deze dienstregeling is ingekort. Stadsgewest Haaglanden had geen eigen tellingen van HTM en negeerde particuliere tellingen.
Ingekort? Lijn 19 rijdt op dit moment nog steeds door naar Delft Tanthof.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Suus »

Ik had vanmiddag een conducteur die mijn OV-Chipkaart ging controleren en zeer verbaasd was dat ik een Weekend Vrij had. Pas na uitgebreid op zijn railpocket doorgetikt te hebben zag hij dat Weekend Vrij doordeweeks 40% korting geeft buiten de spits en dat het toch niet zo'n vreemde melding was :')

Dezelfde man riep ook om dat het volgende station Almelo was toen we net voor Rijssen waren :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Daantje »

Edwin schreef:
hublot schreef:
010jongen schreef:Heb de afgelopen weken al meerdere malen met tram 19 gereisd tussen leidscheveen en delft. Heb eigenlijk alle trams haast leeg zien rijden, zelfs tijdens de spits waren de trams mager bezet. Het zal er allemaal niet beter op worden met de aanstaande inkorting bij delft noord. Zonde.
Was tram 19 wel ooit een succes geweest dan? Dat traject alleen al lijkt mij niet echt rendabel.
Die tram was een succes totdat die sinds deze dienstregeling is ingekort. Stadsgewest Haaglanden had geen eigen tellingen van HTM en negeerde particuliere tellingen.
Tram 19 is toch nog helemaal niet ingekort? Heb er pas nog in gezeten en toen reed ie gewoon nog door naar Tanthof?
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Citaro »

In Breda vanmiddag een volgens mij ongewone situatie op spoor 2, het 'postperron'. Door een defecte Fyra die klaar stond op spoor 5, maar niet kon vertrekken, kwam de binnenkomende Fyra binnen op spoor 4 en bleef daar staan. De binnenkomende t13600 werd hierdoor binnengenomen en keerde op de oostzijde van spoor 2. Het middelste gedeelte van spoor 2 werd al bezet gehouden door de t5000. Leverde wel een apart beeld op, 2 SLT's (een 4 en een 6) op 1 spoor zonder een A- en B-zijde, maar het had niet veel gescheeld of het had niet gepast. Na vertrek van de t1900 ri. Den Haag v.a. spoor 6 werd de Fyraloc van de net binnengekomen Fyra via spoor 6 omgereden om aan de westzijde weer voor de Fyra-stam te worden geplaatst. Wat er met de defecte Fyra-stam is gebeurd heb ik niet meer kunnen zien, waarschijnlijk terug naar 1 van de opstelsporen ten oosten van het station.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Gertjan »

Nee leeg over Tb, Ht en Ut naar de Wgm... trein was als loc-stam-loc aangekomen, alleen de achteroplopende loc was niet goed sleepgereed gemaakt. Dus... die deed het niet meer, vandaar het leeg naar de Wgm rijden via Ht.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten