Die Flirts in de RRX-huisstijl horen op RE3 thuis, dat wordt RRX3. Er worden nog steeds wijzigingen in de RE-lijnvoering aangebracht om dichter bij het RRX-doel te komen.Ardan schreef:Ik vind dat in NRW ook zo raar, waar de lijnen gewoon per stuk (of in een bundel) aanbesteed worden. Ik weet nog dat er sprake is geweest van de RRX (Rhein-Ruhr-Express). Er zijn Flirts in de RRX-huisstijl. Wie weet of van dat hele RRX-project überhaupt iets van de grond is gekomen?
Revisie LINTen
Re: Revisie LINTen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Revisie LINTen
Maar nu heb je een concessie met electrischmaterieel en een concessie met dieselmaterieel, nu krijg je een mix van materieel binnen je concessies en binnen de Vechtdallijnen is toch ook nog onderscheid tussen Zwolle - Emmen en Marienberg - Almelo, of niet? In ieder geval lijkt me door de diversiteit aan materieel al geen kwantiteitsvoordeel te behalen.Meltrain schreef:Op zich snap ik nog best wel dat ze de spoorlijn Almelo - Mariënberg bij Zwolle - Emmen hebben gevoegd, omdat de vervoerder dan twee spoorlijnen onder zijn hoede heeft en dus de aansluitingen beter kan regelen. In de concessie Twente heeft die lijn nauwelijks iets te zoeken (er zijn immers vrijwel geen aansluitende bussen).
Het had me alleen wel handiger geleken om de ingangsdatum van beide lijnen gelijk te stellen, dus of allebei op 9 december 2012 of allebei op 8 december 2013.
Het is een spectrum.
Re: Revisie LINTen
Nou ja, Arriva had al het voordeel dat er al een hele sloot GTW's werd besteld voor de Achterhoek, dus er hadden er makkelijk nog drie bij kunnen komen voor Almelo - Mariënberg. Ik vraag me nog steeds af waarom Arriva dat niet gedaan heeft (al ben ik er wel blij om dat er nog een beetje variatie blijft).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Revisie LINTen
lijkt me simpel een nieuwe trein is duurder dan het vernieuwen van een oude.
Re: Revisie LINTen
Heb de laatste tijd ook al een aantal keren LINTjes gezien waar behalve het stelnummer geen sticker van Syntus of Achterhoek ofzo op zat. Enige nummer dat ik me nog kan herinneren is stel 21. Alvast gedaan voor als terug gaan naar NSFS? Overigens zijn die treinen zo smerig dat de schoonste stukken de plekken van de oude logo's zijn :')
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Revisie LINTen
Bij concessie Achterhoek-Rivierenland heeft het aanschaffen van uitsluitend GTW's een paar grote voordelen: Arriva heeft daar één materieeltype dat op alle lijnen in de concessie kan worden ingezet en doordat er nu ook driedelige stellen zijn is er wat meer capaciteit voor de drukste trajecten.Meltrain schreef:Nou ja, Arriva had al het voordeel dat er al een hele sloot GTW's werd besteld voor de Achterhoek, dus er hadden er makkelijk nog drie bij kunnen komen voor Almelo - Mariënberg. Ik vraag me nog steeds af waarom Arriva dat niet gedaan heeft (al ben ik er wel blij om dat er nog een beetje variatie blijft).
Voor Almelo - Mariënberg heb je die voordelen simpelweg niet: materieel uitwisselen binnen de Vechtdallijnen is niet nuttig (D-GTW haalt de rijtijden niet op Zwolle-Emmen, E-GTW kan niet naar Almelo rijden) en meer capaciteit is daar bepaald niet noodzakelijk. Dus voldoet de Lint daar prima.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Revisie LINTen
Oke, duidelijk. Bedankt. :)
Dat met D-GTW's op Zwolle - Emmen vrij nutteloos is, wist ik al, maar dat ze de rijtijden niet halen, was me tot dusverre onbekend. Heeft dat te maken met de maximumsnelheden of met de acceleratie?
Dat met D-GTW's op Zwolle - Emmen vrij nutteloos is, wist ik al, maar dat ze de rijtijden niet halen, was me tot dusverre onbekend. Heeft dat te maken met de maximumsnelheden of met de acceleratie?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Revisie LINTen
stel 29 (die tot voor kort met reclame voor OV in Gelderland reed), 30 en als ik het goed heb 32 zijn inmiddels ook stickerloosmarvinkok schreef:Heb de laatste tijd ook al een aantal keren LINTjes gezien waar behalve het stelnummer geen sticker van Syntus of Achterhoek ofzo op zat. Enige nummer dat ik me nog kan herinneren is stel 21. Alvast gedaan voor als terug gaan naar NSFS? Overigens zijn die treinen zo smerig dat de schoonste stukken de plekken van de oude logo's zijn :')
Re: Revisie LINTen
Beiden. Op de Emmerlijn heeft elke bocht, hobbeltje en wissel zijn eigen snelheidsbeperking om zo snel mogelijk te rijden.Meltrain schreef:Oke, duidelijk. Bedankt. :)
Dat met D-GTW's op Zwolle - Emmen vrij nutteloos is, wist ik al, maar dat ze de rijtijden niet halen, was me tot dusverre onbekend. Heeft dat te maken met de maximumsnelheden of met de acceleratie?
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Revisie LINTen
Is er inmiddels al meer bekend over de revisie van de LINTen?
En waar staan de stellen die niet meer in dienst zijn door de komst van Arriva (en Hermes) in de Achterhoek / Rivierenland?
En waar staan de stellen die niet meer in dienst zijn door de komst van Arriva (en Hermes) in de Achterhoek / Rivierenland?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Revisie LINTen
Geen idee waar ze staan, ze staan in ieder geval in de verkoop.
Re: Revisie LINTen
Ze kunnen ook geleasd worden (dit staat er bij).Z2N schreef:Geen idee waar ze staan, ze staan in ieder geval in de verkoop.
Re: Revisie LINTen
Veel Linten staan in Arnhem. Twee linten staan sinds een paar weken weer in Winterswijk, naast de trein van de HSA. Vermoedelijk zijn deze twee stellen bestemd voor Arriva, die stellen nodig heeft voor de lijn Almelo-Marienberg vanaf december 2013.
Syntus Lint 36 is op dit moment in revisie, volgens mij in Salzgitter. Volgens de website van syntustwente zal deze lint binnenkort terug keren.
Syntus Lint 36 is op dit moment in revisie, volgens mij in Salzgitter. Volgens de website van syntustwente zal deze lint binnenkort terug keren.
Re: Revisie LINTen
Hier zijn toch GTW's voor besteld?wwijker schreef:Veel Linten staan in Arnhem. Twee linten staan sinds een paar weken weer in Winterswijk, naast de trein van de HSA. Vermoedelijk zijn deze twee stellen bestemd voor Arriva, die stellen nodig heeft voor de lijn Almelo-Marienberg vanaf december 2013.
Re: Revisie LINTen
Nee, Arriva heeft twee LINT-treinstellen overgenomen/geleased van NSFS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Revisie LINTen
Oke, maar die twee stellen lijkt me een beetje weinig. Hebben ze niet meer stellen nodig voor deze omloop?
Re: Revisie LINTen
Almelo-Marienberg is 2 omlopen. Alleen gebeurt het nog wel eens dat er een stel defect raakt en dat er een syntuskleurige lint rijdt. Ik neem aan dat er geen GTW is toegelaten op Aml-Mrb, gezien DM90 er ook al niet mag komen. Wordt gezellig als een van de lintjes defect raakt...
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Revisie LINTen
Waarom kan daar niets anders dan LINT komen? Zakt het spoor dan het moeras in?
Neem aan dat Arriva dan een bus klaar heeft staan.
Neem aan dat Arriva dan een bus klaar heeft staan.
Het is een spectrum.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Revisie LINTen
DM'90 heeft een afwijkend (breder) profiel, dus logisch dat die niet toegelaten is op dat lijntje. GTW heeft toch wel een normaal profiel?
Re: Revisie LINTen
Dat neem ik aan van wel ja. Is het type GTW voor het gehele land toegelaten of alleen voor bepaalde concessie's ?
Re: Revisie LINTen
Elektrische GTW's rijden door het hele land proefritten, dus volgens mij mogen die overal komen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Revisie LINTen
De toelating ervan is in ieder geval sowieso breder dan alleen de concessie waar ze rijden. Ook wel handig om ze weer op de goeie plek te krijgen bij een storing (Arriva mag bv. bij een storing ook van Gdm via Ut naar Ddr met leeg materieel)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Revisie LINTen
Is het niet handiger voor Arriva om 3 stellen te leasen i.p.v. 2? Die Linten zijn al wat ouder dan de GTW's van Arriva, tenzij ze uit de Achterhoek een stel gaan halen indien nodig.
Re: Revisie LINTen
Ja, dat leek mij dus ook. Maar blijkbaar kan Arriva in het geval van een defecte LINT best een GTW missen.
Van de Syntus Twente website:
Van de Syntus Twente website:
Ik ben benieuwd. :)De rode treinen ziet u mogelijk al eind eerste kwartaal 2013 rijden op het traject Zutphen-Hengelo-Oldenzaal.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Revisie LINTen
Zullen dit misschien die linten zijn die momenteel terzijde staan ergens?
Overigens wel een vette huisstijl. Veel mooier als de huidige.
Overigens wel een vette huisstijl. Veel mooier als de huidige.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten