OVer je reiservaringen in maart 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Citaro »

Gertjan schreef:Nee leeg over Tb, Ht en Ut naar de Wgm... trein was als loc-stam-loc aangekomen, alleen de achteroplopende loc was niet goed sleepgereed gemaakt. Dus... die deed het niet meer, vandaar het leeg naar de Wgm rijden via Ht.
Aha, had gemist dat ie als loc-stam-loc was binnen gekomen, maar vond het al typisch dat de stam al heel vroeg klaar stond aan het perron. De hele stam hoefde waarschijnlijk dus niet te keren op 1 van de opstelsporen.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Gertjan »

klopt, was de 942, de eerste trein vanaf Asd die weer door ging na de verstoring op de HSL-noordsectie.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door M57 »

Gertjan schreef:Nee leeg over Tb, Ht en Ut naar de Wgm... trein was als loc-stam-loc aangekomen, alleen de achteroplopende loc was niet goed sleepgereed gemaakt. Dus... die deed het niet meer, vandaar het leeg naar de Wgm rijden via Ht.
Trein reed overigens ook zonder sluitseinen.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Gertjan »

Ja, vanaf Asd al... Achja, schoonheidsfoutje denk ik
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Karl »

Het voeren van sluitseinen is toch verplicht? Dat kan en mag toch geen 'schoonheidsfoutje' zijn? :X
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door fogeltje »

Vandaag even wat plezierritjes gemaakt omdat ik vrij ben en Breng Vrij nog anderhalve week heb. Vanaf de Malvert met lijn 4 naar CS, daar 20 minuten gewacht en met lijn 89 naar Druten. Daar moest ik tien minuten wachten op lijn 12. Met lijn 12 naar de Brabantse Poort. Daar kon ik na 8 minuten overstappen op lijn 7 naar Wijchen Centrum. Ben tot de eindhalte meegegaan (daarmee heb ik nu heel lijn 7 gehad). Daarna ben ik wat door het centrum gewandeld en heb ik even wat gegeten bij de Bakker Bart omdat ik wilde wachten op lijn 13 via Wijchen Zuid. Daarna naar het station gelopen en lijn 13 naar de Randweg in Wijchen gepakt, via Zuid. Daar had de bus even keertijd. Vanuit daar heb ik via Noord de hele rit naar de Sint Maartenskliniek gereden. Ook daar had de bus weer even keertijd. Vlak na de Sint Maartenskliniek kwam een controleploeg de bus in. Volgens mij keek de dame heel even raar op van de inchecktijd- en plaats, maar ze zei er niets van. Het is immers een legale reis. In Heyendaal ben ik toen bij het Huygensgebouw uitgestapt. Vertrektijd Wijchen: 13:42, aankomst uni; 15:46 :') Normaal duurt een rechtstreekse rit vanaf het station in Wijchen 30 minuten.

Volgende week wil ik eens een rondje Beuningen maken. De chauffeuse suggereerde ook om lijn 5 naar de Horst te pakken en vanaf daar Breedeweg te wandelen en daar lijn 5 terug te pakken, schijnt een mooi wandeltochtje te zijn (maar vandaag heb ik dat niet gedaan, daarvoor was de wind te nasty). Ook wandelen bij het Afrikamuseum staat op mijn lijstje. Met lijn 8 naar Berg en Dal, bij de hotels uitstappen en dan wandelen naar het museum en daar lijn 16 naar CS pakken. De chauffeuse suggereerde om het zo te doen (en niet andersom) omdat je dan omlaag loopt in Berg en Dal. Verder staat nog op mijn lijstje: lijn 300 van Heyendaal helemaal naar Arnhem CS en daar terug met lijn 33. En een ritje naar Millingen, liefst met lijn 82 heen en 80 terug (of andersom natuurlijk), dat moet dan helaas wel in de spitsuren omdat lijn 82 in de daluren niet rijdt. Een rondje Kranenburg (lijn 57) werd me afgeraden, dat was niet zo heel spectaculair. Breng Vrij loopt nog tot en met 1 april, dus ik denk dat ik er nog twee dagen voor uit trek. Ook wil ik lijn 2 een keer in zijn geheel doen, ook al is lijkt me die route saai. Vooral Oosterhout vond ik maar wat troosteloos eigenlijk toen ik daar met lijn 14 en 31 doorheen kwam.
"Een touringcar is geen bus"
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Milco »

Stond ik op station Almere Oostvaarders op de bus te wachten, komt om 16.24 uur een bus aangereden op lijn 1. Nu horen de bussen van lijn 1 te vertrekken om 16.12, 16.20 en 16.27 uur etc. Bleek dit achteraf gezien de rit van 16.12 uur te zijn met twaalf minuten vertraging. (En ook omdat we tussen de ritten van 16.20 en 16.27 uur in reden was de bus zo opvallend rustig.) Wat bleek: de achterste deur van de bus (Connexxion 9136; Mercedes-Benz Citaro G) ging telkens als hij dicht was weer open... En dat een aantal keer bij iedere halte :( Het viel me nog mee dat we bij de Molenbuurt Noord linksaf de route vervolgden. Ik had eigenlijk wel verwacht dat de bus de remise in zou gaan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Klaasje »

Poetsdoekje langs de deursensor, wat olie op de scharnieren en rijden met die handel. :pos:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Milco »

Ik zie trouwens nu op www.connexxion.nl dat de rit door is gereden tot De Gouwen en naar remise De Steiger ging. Tenminste, dat denk ik, want alle haltes na De Gouwen zijn met rood doorgestreept en er wordt vermeld dat er sprake is van rituitval.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Klaasje »

Hij kan daar ook keren natuurlijk. Het rondje Haven duurt 14 minuten. Istie meteen weer op tijd. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Daniel »

Denk ik vanmiddag eens wat ruimer op tijd voor m'n trein te zijn, blijft een GVU-bus voor ons op de Bleekstraat heel de tijd maar wachten op "iets". Kon het slecht zien doordat we er vrij kort op stonden, maar we hebben daar toch wel een minuut of vijf gestaan waarin het negenoog voor de richting Adama van Scheltemabaan zo'n drie keer op wit gegaan is. Bij de derde keer ging de GVU-bus eindelijk wel rijden maar trok zo langzaam op dat mijn bus voor de vierde keer de cyclus af mocht wachten :evil:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door M57 »

Karl schreef:Het voeren van sluitseinen is toch verplicht? Dat kan en mag toch geen 'schoonheidsfoutje' zijn? :X
Gelukkig is de rest van zo'n loc wel rood :6
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Daniel »

Weet iemand toevallig wat ze in de nacht van zondag op maandag gaan doen rond Utrecht? Er staat "door werkzaamheden" op de NS site maar het valt nogal op dat er in vrijwel het volledige gebied van post Utrecht geen treinen rijden (uitzondering is Arriva dat met de laatste trein Dordrecht - Beesd v.v. rijdt en dus nog een klein stukje in het gebied van post Utrecht komt: dat begint bij Leerdam)

Is het soms de proef met het uitwijken van de post zoals ze dat in Amsterdam al eerder gedaan hebben?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door webguy »

Kan het niet met zekerheid bevestigen maar dat klinkt juist - die zat er aan te komen. Je zou overigens zeggen dat je voor Utrecht juist minder tijd nodig hebt om het te testen omdat het 20 minuten lopen is ipv uur in de bus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Daniel »

Gaan ze trouwens aan het eind van de nacht alweer terug dan, of wordt er daadwerkelijk een dag aangestuurd vanuit de uitwijkpost? Vraag me in het eerste geval een beetje af wat je nu werkelijk test dan als je alle trdls op de uitwijkpost hebt zitten die alleen naar een scherm kunnen kijken waarop zich geenenkele trein aandient. Die zijn immers allemaal opgeheven en ook op maandagmorgen rijden enkele eerste treinen niet of ingekort omdat het LM kennelijk niet op tijd het normale beginpunt kan bereiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door webguy »

Het idee is dat ze een deel van de treindienst uitvoeren vanaf de noodpost tot ergens halverwege de middag. Het is nooit een complete overdracht in de test - dingen als reisinfo is te ingewikkeld om elders te bedienen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Suus »

Als je goed kijkt zie je dat er in de nacht van zaterdag op zondag ook "werkzaamheden" zijn waardoor er geen nachttreinen van en naar Utrecht kunnen rijden. Als je die nacht overschakelt, zondag de gehele dag vanaf de reservepost werkt en dan de volgende nacht weer terugswitcht past dat wel in het plaatje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Daniel »

Hmm ja, dan beginnen ze er kennelijk wat later mee waardoor de laatste reguliere treinen er geen last van hebben. Maar
aan de tijden te zien is er dan maarliefst 5 uur geen treinverkeer tijdens het omschakelen, da's nog best een lange tijd als dat ook het geval is wanneer er werkelijk iets aan de hand is.
Ruimschoots genoeg om de treindienst zodanig in de war te schoppen dat de bijsturing het ook niet meer trekt en je na die 5 uur wel weer bedienbare infra hebt maar er alsnog geen treinen kunnen rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door webguy »

Ze doen natuurlijk waarschijnlijk tegelijkertijd ook ander onderhoud. Het gebeurt zelden dat je een hele post down hebt, incl. alle onderposten etc. Kan je de boel mooi upgraden/vernieuwen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Suus »

Als je een seinpost moet ontruimen zit je sowieso direct in de chaos, dan maakt ook niet veel meer uit hoe lang het duurt :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Daniel »

Nouja, als je er snel in kunt zijn is er nog enige kans op een vorm van herstel van de dienstverlening. Neem wat in de praktijk gebeurd is in Utrecht nog niet gek lang geleden: de post plat in de avondspits. Dan maakt het nogal wat uit of je na een uur al vanaf de uitwijkpost treinen kunt laten rijden of dat het vijf uur duurt. In het laatste geval zit je zowat al aan het einde van de treindienst en heb je waarschijnlijk alsnog de bekende veldbedden in de Jaarbeurs nodig, want iedereen nog op z'n bestemming krijgen wordt dan lastig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Gertjan »

Daniel schreef:(uitzondering is Arriva dat met de laatste trein Dordrecht - Beesd v.v. rijdt en dus nog een klein stukje in het gebied van post Utrecht komt: dat begint bij Leerdam)
Beesd hoort nogsteeds bij het beheergebied van post Rotterdam. Waarschijnlijk ben je in de war met de grens van het Inframanagement. Die grens ligt t.h.v. de Hollandsche Waterlinie.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Wubbo »

Het is inderdaad de proef met de uitwijkpost: in de nacht van za op zo heen, in de nacht van zo op ma terug. Het moet sneller kunnen dan in de 4 uur die er voor gepland is, maar je wil het risico niet echt lopen dat het in de nacht van zo op ma, als je rond 02.00 uur kan beginnen, toch niet in 2,5 uur blijkt te passen en je daardoor de maandagse ochtendspits in de war schopt - daar heb je de hele dag last van, zo niet langer...
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Anne »

Gisteren met de 2679 vanaf Vlissingen ri Delft.
Rijden met normale snelheid in Rotterdam door de tunnel en net toen ik me afvroeg wanneer we in Blaak gingen stoppen ging de trein vol in de remmen om net voorbij Blaak tot stilstand te komen. Na deze inmiddels wel nutteloze stop door naar Centraal. Er kon echter geen excuses vanaf dat Blaak was overgeslagen. Ook bij het omroepen van de overstappen naar de andere richtingen geen info voor de reizigers die terug moesten naar Blaak.

Hoewel de trein al in Dordrecht te laat was werd er in Rotterdam geen haast gemaakt met vertrek. Na tijdje omgeroepen dat werd gewacht op machinist die uit een andere trein moest komen. Toen de sprinter al op het spoor er naast stond werd omgeroepen dat die als eerste zou vertrekken. Stel reizigers snel daar naartoe maar was net te laat want deuren van de sprinter gingen niet meer open.

Omdat er nog steeds geen schot inzat maar mijn spullen ingepakt en jas aangetrokken zodat ik snel naar de volgende IC zou kunnen als die binnen kwam voordat de IC 2679 vertrok. Toen die binnen kwam maar overgestapt. Even later liep de gehele IC 2679 leeg, de instappers hoorde ik klagen dat het laat was omgeroepen.

In Schiedam en Delft stond op de TBP dat de 2679 was vervallen wegen verstoring elders.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Hmm ja, dan beginnen ze er kennelijk wat later mee waardoor de laatste reguliere treinen er geen last van hebben. Maar aan de tijden te zien is er dan maarliefst 5 uur geen treinverkeer tijdens het omschakelen, da's nog best een lange tijd als dat ook het geval is wanneer er werkelijk iets aan de hand is.
Ruimschoots genoeg om de treindienst zodanig in de war te schoppen dat de bijsturing het ook niet meer trekt en je na die 5 uur wel weer bedienbare infra hebt maar er alsnog geen treinen kunnen rijden.
Tijdens de testnacht zullen ze wel alle tijd nemen voor de overschakeling en ruimschoots testen/dingen nalopen etc. om er zeker van te zijn dat de procedure goed werkt. Als blijkt dat de procedure goed werkt zal het in een echte noodsituatie ongetwijfeld een stuk sneller kunnen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten