Tussen Dronten en Lelystad reed de IC langzamer; toelichting machinist: langzaam rijden door verzakking van het spoor.
Iemand iets bekend?
Verzakking Hanzelijn
Re: Verzakking Hanzelijn
Vannacht of binnenkort even wat mannetjes (danwel vrouwtjes) erbij en je merkt er niks meer van.
Re: Verzakking Hanzelijn
Ach ja, bij de opstrating van iets nieuws is er altijd wel een foutje. Bij de Hanzelijn is dit heel beperkt gebleven.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Verzakking Hanzelijn
Nee hoor, verzakkingen zijn een bekend verschijnsel bij nieuwe infrastructuur. Eigenlijk is de grond pas na 10 jaar helemaal ingeklonken..., daarom kost het civiele baanonderhoud de eerste jaren meer dan de jaren daarna.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Verzakking Hanzelijn
Ga eens heel hard terug naar de studieboekjes! Na 10 jaar is het nog lang niet uitgezakt maar afhankelijk van de grondsoort wel dermate stabiel dat je er nog nauwelijks last van hebt.
Re: Verzakking Hanzelijn
Zegt het woord "naonderhoud" je dan niets?Klaasje schreef:Ga eens heel hard terug naar de studieboekjes! Na 10 jaar is het nog lang niet uitgezakt maar afhankelijk van de grondsoort wel dermate stabiel dat je er nog nauwelijks last van hebt.
Ik ben er bijna mee opgegroeid omdat in mijn ProRail tijd de verbinding Amsterdam-Utrecht werd opgeleverd (de viersporigheid). Wellicht duurt het minder dan tien jaar - maar dat je er vrij veel last van hebt is evident. De reiziger merkt daar als het goed is niet veel van - dit wordt gewoon in onderhoudsnachten in gepland en een stopmachine kan tegenwoordig veel :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Verzakking Hanzelijn
Als je goed had gelezen dan zie je dat ik zeg dat je meer dan tien jaar bezig bent. Overigens zijn we inmiddels op het punt aangekomen dat er intern Prorail de verplichting is om onder nieuwe wissels op randen van kunstwerken een betonplaat te plaatsen om wat naonderhoud te voorkomen. Je raadt het al: Van de kosten die je maakt om zo'n plaat te plaatsen in een bestaande baan kan je een jaar lang iedere nacht naonderhoud doen met een stopmachine.Vinny schreef:Zegt het woord "naonderhoud" je dan niets?Klaasje schreef:Ga eens heel hard terug naar de studieboekjes! Na 10 jaar is het nog lang niet uitgezakt maar afhankelijk van de grondsoort wel dermate stabiel dat je er nog nauwelijks last van hebt.
Ik ben er bijna mee opgegroeid omdat in mijn ProRail tijd de verbinding Amsterdam-Utrecht werd opgeleverd (de viersporigheid). Wellicht duurt het minder dan tien jaar - maar dat je er vrij veel last van hebt is evident. De reiziger merkt daar als het goed is niet veel van - dit wordt gewoon in onderhoudsnachten in gepland en een stopmachine kan tegenwoordig veel :)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten