Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
UTRECHT - Slecht nieuws voor mensen die gebruik willen gaan maken van het nieuwe station Utrecht Leidsche Rijn.
Er zouden vier treinen per uur per richting stoppen, maar dat gaat waarschijnlijk niet door.
Dat blijkt uit de plannen die de NS heeft voor de dienstregeling in 2014. Volgens de NS is het traject in de richting van Leidsche Rijn nog te druk bereden en is het daarom niet haalbaar.
Het station wordt in juni geopend.
Bron: [RTV Utrecht
UTRECHT - Slecht nieuws voor mensen die gebruik willen gaan maken van het nieuwe station Utrecht Leidsche Rijn.
Er zouden vier treinen per uur per richting stoppen, maar dat gaat waarschijnlijk niet door.
Dat blijkt uit de plannen die de NS heeft voor de dienstregeling in 2014. Volgens de NS is het traject in de richting van Leidsche Rijn nog te druk bereden en is het daarom niet haalbaar.
Het station wordt in juni geopend.
Bron: [RTV Utrecht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Da's wel een beetje oud nieuws nietwaar, of wisten we het hier gewoon al te lang: een s9800 die langer onderweg is door een extra stop komt te kort op de s2800 te zitten waarmee hij zolang de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal slechts tweesporig is het spoor moet delen. Andere kant op hetzelfde verhaal doordat 'ie eerder weg moet.
Extra complicatie in de huidige dienstregelingopzet lijkt me trouwens ook nog dat beide series naar hetzelfde perron 18/19 in Utrecht moeten omdat je de s2800 lastig kwijt kunt op 8/9 of 11/12. Daardoor ben je er met alleen viersporigheid op Utlr - Utwaw nog niet.
Extra complicatie in de huidige dienstregelingopzet lijkt me trouwens ook nog dat beide series naar hetzelfde perron 18/19 in Utrecht moeten omdat je de s2800 lastig kwijt kunt op 8/9 of 11/12. Daardoor ben je er met alleen viersporigheid op Utlr - Utwaw nog niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Ik had dit gepost omdat dit nieuws was wat vanochtend in de Telegraaf stond.
Wat ik me wel afvraag is of er per 9 juni 2013 dan wel die ene extra trein er bij komt.
Wat ik me wel afvraag is of er per 9 juni 2013 dan wel die ene extra trein er bij komt.
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Ja, het nieuws is dat de situatie per 9 juni 2013 ook in 2014 gehandhaafd blijft.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Nouja nieuws... het passen is infra-afhankelijk want de s9800 kan nou eenmaal niet eerder daar zijn. Dienstregelingtechnisch zou de enige oplossing zijn om de 9800 tussen Den Haag en Gouda te versnellen (door daar iets over te gaan slaan, andere oplossing zou ik ook niet weten) waardoor hij op Goverwelle voor de ICs uit naar Woerden door kan. Daarmee win je wel genoeg minuten voor een stop te Leidsche Rijn, de ICs halen hem dan ergens tussen Woerden en Vleuten op het viersporige stuk in.
Krijg je dat niet voor elkaar dan is een viersporige brug over het Amsterdam Rijnkanaal de enige oplossing omdat je dan aan de huidige tijdsliggingen vast zit (de s2800 zal men immers ook wel in z'n kwartiersligging met de andere ICs willen houden)
Krijg je dat niet voor elkaar dan is een viersporige brug over het Amsterdam Rijnkanaal de enige oplossing omdat je dan aan de huidige tijdsliggingen vast zit (de s2800 zal men immers ook wel in z'n kwartiersligging met de andere ICs willen houden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Er lag/ligt al een prachtige oplossing op de NS-planken, maar die liep spaak op de goederenpaden:
- IC's omdraaien: vanuit Utrecht eerst Rotterdam, dan pas Den Haag
- s9800 rijdend in laten halen tussen Utlr en Wd, uit Wd vertrekken 15 minuten na/voor s4000
- s6100 ongeveer kwartierdienst met s9800, aansluitend op s4000 naar Rtd
- s19800 aansluitend op s4000 in Gd
- IC's omdraaien: vanuit Utrecht eerst Rotterdam, dan pas Den Haag
- s9800 rijdend in laten halen tussen Utlr en Wd, uit Wd vertrekken 15 minuten na/voor s4000
- s6100 ongeveer kwartierdienst met s9800, aansluitend op s4000 naar Rtd
- s19800 aansluitend op s4000 in Gd
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Wordt pas opgelost in 2020, als die tweede brug er ligt.
Komt wel goed schatje.
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Is het misschien een idee om als je toch meer stops op Leidsche Rijn wil de IC Utr - Ldn extra te laten stoppen op Leidsche Rijn?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
De vraag is in hoeverre dat zinvol is, de s8800 ligt immers in een 10/20 ligging met de s9800 bij aankomst in Utrecht en zou daarmee dus wel heel kort op de medio dit jaar in te leggen extra sprinter Woerden - Utrecht v.v. zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Ik ben wel heel benieuwd naar de weekendoplossing voor komend jaar. Dit jaar is de s2800 opgeheven tussen Utrecht en Gouda vanwege de werkzaamheden in Utrecht, waardoor in het weekend de stop van de s9800 in Utrecht Leidsche Rijn mogelijk wordt gemaakt. Gaan ze die truc volgend jaar ook uithalen, of rijdt de nieuwe Sprinter dan ook in het weekend?
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
De oplossing, "in het weekend zijn er minder reizigers, halteertijden zijn korter dus die extra stop loopt wel los", zal inmiddels niet meer mogen van de afdeling veiligheid. -o-
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Waarschijnlijk blijft de s2800 voorlopig splitsen/combineren in het weekend. Sowieso zijn de werkzaamheden in Utrecht dit jaar nog niet afgerond volgens mij.
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Ehm, Utlr lijkt me de afkorting van Utrecht Leidsche Rijn, maar wat betekent Utwaw? :?Daniel schreef: Extra complicatie in de huidige dienstregelingopzet lijkt me trouwens ook nog dat beide series naar hetzelfde perron 18/19 in Utrecht moeten omdat je de s2800 lastig kwijt kunt op 8/9 of 11/12. Daardoor ben je er met alleen viersporigheid op Utlr - Utwaw nog niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Utrecht Woerden aansluiting West. Waar de sporen samenkomen te Utrecht richting Woerden, naast de Cartesiusweg.
Komt wel goed schatje.
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Is dit het punt waar de vier sporen vanuit de richting Woerden overgaan in twee?Thom91 schreef:Utrecht Woerden aansluiting West. Waar de sporen samenkomen te Utrecht richting Woerden, naast de Cartesiusweg.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Nee, het is (vanuit Woerden gezien) het punt voorbij de brug waar de sporen zich splitsen in de verschillende sporen richting Utrecht Centraal.
http://goo.gl/maps/h7z6s
http://goo.gl/maps/h7z6s
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Aha, het is me duidelijk. Bedankt :) .
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Dit snap ik niet. Dan sluit je toch Zoetermeer af van het intercitynetwerk?RoelZ1 schreef:Er lag/ligt al een prachtige oplossing op de NS-planken, maar die liep spaak op de goederenpaden:
- IC's omdraaien: vanuit Utrecht eerst Rotterdam, dan pas Den Haag
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Zoetermeer heeft sowieso geen ic stop?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Neem aan dat hublot op de aansluiting in Gouda doelt, maar daar heeft zo'n wisseling niet echt invloed op. Enige effect ervan is immers dat de aansluitende IC ergens anders vandaan komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Dacht dat station Zoetermeer een intercitystop was en Zoetermeer-Oost alleen een sprinterstop was.010jongen schreef:Zoetermeer heeft sowieso geen ic stop?
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Station Zoetermeer was tot en met 2006 sneltreinstation en Voorburg IC-station, dat is allemaal vervallen en nu is Gouda een plichtstop voor alle treinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Ja leuk dat je dit schrijft, maar tussen 1994 en 2007 stopten er in Gouda alleen maar stop en snel treinen. Deze info heb ik uit de wiki van deze site.Bee schreef:Station Zoetermeer was tot en met 2006 sneltreinstation en Voorburg IC-station, dat is allemaal vervallen en nu is Gouda een plichtstop voor alle treinen.
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Heb ik anders beweerd in de geciteerde tekst?
P.S.: het is sneltrein zonder spatie.
P.S.: het is sneltrein zonder spatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Minder treinen naar station Utrecht Leidsche Rijn
Ojee, je heb gelijk. Zat even niet op te letten .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten