OVer je treinreiservaringen in november 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

Leed voor buitenlandse reizigers: trein t1553 (met ICL) vertrok met +10 uit Asd door een technisch defect en onderweg liep de vertraging op tot bijna +30 bij aankomst in Amf. Overstappers voor trein t145 konden fluiten naar hun aansluiting, ondanks pogingen van het treinpersoneel om alsnog een overstap te regelen. Hopelijk hadden ze nog wat aan de t147 (maar ja, wel +120)...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daniel »

Toch wel lekker snel dat SGMm... de t2265 vertrok als eerste uit Schiedam Centrum maar ik haalde 'm net buiten het perron alweer in met de t4263. Kwam mooi uit, kon ik tenminste luxe verder reizen. Er zaten namelijk maarliefst twee gedeklasseerde ABv's in die t2265 :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Caspar »

Over het opheffen van een vertraagde Benelux op Schiphol heb ik geen goed woord over. Gisteravond werd er ook eentje opgeheven terwijl dat ding toch nergens meer op keerde . Die van 19.51 werd met +50 opheven op Schiphol, hoppa reizigers eruit, leeg via Centraal naar de Meer. Hoezo klantvriendelijk?

[Joel: Dubbele bericht verwijderd]
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door STF »

Grappig om weer eens een trein langs te zien komen in de Beatrixhaven van Maastricht. Ik kom er vaak genoeg, maar met vandaag meegerekend pas voor de tweede keer wat voorbij zien komen over dat spoortje.
Met een slakkengang en bij iedere overweg een stoot op de tyfoon (om de 20 meter ongeveer) ging de ACTS loc voorbij. Hing net zoals vorige keer niks achter de loc.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daantje »

Geert schreef:Artrosebenen? ;-)
Doe maar trombose ;)
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Dubbele P »

Moest vanmorgen drie keer kijken voordat ik geloofde wat ik zag, maar op het voormalige bietenemplacement in Nuth stonden ineens op het achterste spoor een sleep van zeker 10 ICK-rijtuigen opgesteld! :shock: Geen idee wat ze daar doen (ze zijn het emplacement in Heerlen aan het opknappen, maar zou niet weten waarom die dingen dan naar Nuth moeten). In ieder geval een apart gezicht. Ik hoop dat ze er morgen nog staan, dan kan ik even wat foto's maken :)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daan »

Hoogstwaarschijnlijk "strategische reserve", terzijde dus. Is ook een discussie over op Somda, als ik me niet vergis.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door playertwo »

Vorige keer hadden ze het ICK neergezet in Amsterdam (achter hekken, Dijksgracht of iets dergelijks ten westen van A'dam CS), alleen toen kwamen ze er achter dat ze weer te weinig stellen hadden dus mocht bijna alles de wei in.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Karl »

Waar dat ICK destijds stond was ten oosten (Watergraafsmeer) van Amsterdam C.
Dijksgracht en Watergraafsmeer liggen overigens beide ten oosten van Centraal.
Het is een spectrum.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Dubbele P »

Volgens Somda zou er in ieder geval nog veel meer geplaatst worden in Nuth na ingang van de nieuwe dienstregeling, volgende maand. Ben benieuwd, eindelijk eens wat sensatie langs mijn dagelijks te reizen lijntje! :P
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daan »

Schijnt inderdaad zo te zijn dat er ook een paar Plan V's in Nuth gestald gaan worden.

Ook een leuke: 8 van de 10 Plan V's die laatst buiten dienst zijn gegaan, komen waarschijnlijk weer in dienst om wat materieeltekort op te vangen :P
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Marc »

Daan schreef:Schijnt inderdaad zo te zijn dat er ook een paar Plan V's in Nuth gestald gaan worden.
Dat worden de Veolia-V'tjes, die nu voorlopig nog in Maastricht staan. Diegene die nog een foto wil maken van een rijdend Veolia-V'tje moet snel zijn, er rijden er nu nog twee rond op de stoptrein, de rest van de treinen rijden inmiddels met GTW's. Er moeten nog twee GTW-drietjes geleverd worden, aan het einde van de maand zijn de V'tjes verdwenen van de Heuvellandlijn.

Vandaag werd het nieuwe opstelterrein in Maastricht geopend. Er reed een speciale "Openings-express" voor genodigden van het station naar het opstelterrein, gereden door een loc met twee ICRM-A's. In de rijtuigen hingen slingers en de trein hing vol met echte Prorail-ballonnen.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door playertwo »

Marc schreef:Vandaag werd het nieuwe opstelterrein in Maastricht geopend. Er reed een speciale "Openings-express" voor genodigden van het station naar het opstelterrein, gereden door een loc met twee ICRM-A's. In de rijtuigen hingen slingers en de trein hing vol met echte Prorail-ballonnen.
Gezellig :cool:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door mb90 »

Luxe materieel vanavond op de pendeltreinen naar Rtd vanaf de Kuip. Er stonden klaar: 2x ICMm-III, 1x VIRM-IV, 1x DD-AR en nog een setje SGMm'en, maar daarvan zag ik niet goed hoeveel dat er waren. Normaal rijdt er veel Mat'64 als voetbaltrein rond.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daantje »

mb90 schreef:Luxe materieel vanavond op de pendeltreinen naar Rtd vanaf de Kuip. Er stonden klaar: 2x ICMm-III, 1x VIRM-IV, 1x DD-AR en nog een setje SGMm'en, maar daarvan zag ik niet goed hoeveel dat er waren. Normaal rijdt er veel Mat'64 als voetbaltrein rond.
Dit was vanwege de ontsporing van twee trams in Rotterdam Zuid waardoor meer supporters vervoerd moesten worden per trein omdat de extra trams niet konden rijden. Normaal gesproken zie ik trouwens altijd DD-AR op de voetbal treinen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

Ik zie vaak Mat'64 en DDAR'etjes :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Meltrain »

SGMm komt ook erg vaak voor als voetbaltrein. Zelf zie ik meestal SGMm en DD-AR.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Caspar »

Trein t755 bestond vandaag uit 6 bakken ICM. Dit was nogal weinig, aangezien het de eerste trein was die vanuit Amersfoort was vertrokken naar Zwolle na de stremming vanmiddag. In Zwolle stond ook een lading reizigers ter grote van een IRM 4tje die via Deventer waren gereden klaar om in te willen stappen, (en natuurlijk ook nog de gewone vrijdagmiddagspits klaar) Aangezien bij binnenkomst in Zwolle uit Amersfoort al staanplaatsen in de gangen waren, werd de volgende trein uit de t500 en zelfs de t9100 serie als dringend alternatief omgeroepen te Zwolle voor de reizigers naar Groningen.
Ik denk niet dat ik overdrijf als er wel ruim 1000 mensen in Zwolle op het perron stonden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

Vandaag een rondje Utrecht - Arnhem - Nijmegen - Roermond - Eindhoven - Delft - (verjaardag) - Leiden - Utrecht gedaan, en maar liefst drie keer gecontroleerd (op 9 treinen). Schiet niet op...
De kroon spande de conducteur van de t8889, die het presteerde om tijdens de hele rit niet eens in het voorste stel te komen (van de twee ICM'en). Kom nou, hoeveel moeite is het nu? :|
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Aking »

Ik zat op 18 september in de 4243 met een wel heel opmerkelijk treinnummerstickertje:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Geert »

Hehe, dat zijn de stickers die ze normaal boven de deuren plakken :P
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Mark »

Hee dat ken ik ergens van :D

:arrow: AfbeeldingAfbeelding
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Daan »

Vanmorgen stond in Gn op het bord waarop normaal de storingen worden gemeld (heeft dat ding een naam?) de tekst "Mogelijk kans op vertraging door gladde sporen" of iets in die richting.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door Dubbele P »

Moest ook even spieken op internet, maar zo'n ding heet een ARGOS volgens alles :)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2008

Bericht door M57 »

Daan schreef:Vanmorgen stond in Gn op het bord waarop normaal de storingen worden gemeld (heeft dat ding een naam?) de tekst "Mogelijk kans op vertraging door gladde sporen" of iets in die richting.
Dat stond op alle ARGOS-borden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten