OVer je reiservaringen in maart 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Meltrain »

Door de aanleg van de stadsverwarming in Rotterdam, zijn dit weekend de Erasmusbrug en het Wilhelminaplein afgesloten, waardoor de tramlijnen 23 en 25 op Zuid naar metrostation Maashaven rijden.
Blijkbaar is de OV-Chipkaartapparatuur een beetje verkeerd ingesteld, want het ritje van mijn beginhalte naar Maashaven kostte €0,57 (instaptarief) en het ritje terug (binnen 35 minuten) kostte €0,00. :P
Laatst gewijzigd door Meltrain op za 23 mar 2013, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Gekko123 »

Vanmiddag zag ik rond 15.40 uur een V250 vertrekken vanaf Rotterdam Centraal.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Ronald »

Vandaag in de RB van Münster naar Essen een kaartjesknippende koffieverkoper (of een koffieverkopende conducteur) :-)
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door VIRM »

Gisteren van Zaandam naar Leiden en terug gereisd, met nog wat opvallende dingetjes:

- In Zaandam was het erg drukjes op het busstation, terwijl er op het station werd omgeroepen dat de bussen richting Uitgeest van de 'achterzijde' van het station vertrokken. Voor de mensen die er niet bekend waren, was 'uitgang Houtveldweg' misschien beter geweest? In ieder geval stonden er dus aardig wat mensen op de verkeerde plek.
- Bij aankomst op Sloterdijk op spoor 9 in de s3300 hoorde ik Tuffy omroepen dat de 'IC naar Zaandam, Castricum, Alkmaar en Den Hedelder vertrekt van spoor 7'. Zeg Tuffy mop, als hij van spoor 7 vertrekt stopt hij dus niet in Zaandam.
- Op de terugweg werd in Sloterdijk omgeroepen dat reizigers voor Koog-Bloemweek tot Uitgeest de trein van 1:56 naar Enkhuizen konden nemen en in Zaandam konden overstappen op de bus. De trein van 1:56 ging naar Kersenboogerd.
- Ik neem aan dat er in Zaandam een bord heeft gestaan, want zowel de HC van de laatste trein richting Hoorn als de omroepster op het station van Zaandam zwegen als het graf over busvervangend vervoer.

Daarnaast nog reizigersonderzoek gehad in de s3300 tussen Sloterdijk en Schiphol 's middags. Ik stond helemaal achterin op het balkon van de SMGM3 met een uitgeklapte blindenstok. De onderzoeker vroeg zich af of ik moeite zou hebben om mee te doen, aangezien ik een blindenstok bij mij had. :shock:
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door hauptbahnhof »

Dus ik neem aan dat jij van een slechtziende in een bitch bent veranderd in 1 seconde?
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door VIRM »

hauptbahnhof schreef:Dus ik neem aan dat jij van een slechtziende in een bitch bent veranderd in 1 seconde?
Bwhaha! Nee hoor, ik bleef aardig. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Suus »

Ronald schreef:Vandaag in de RB van Münster naar Essen een kaartjesknippende koffieverkoper (of een koffieverkopende conducteur) :-)
Ik kwam gisteren een conducteur tegen die vroeg of ik had ingecheckt en toen ik daarop bevestigend antwoordde geen verdere moeite deed om mijn Chippert te controleren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Ik kwam gisteren een conducteur tegen die vroeg of ik had ingecheckt en toen ik daarop bevestigend antwoordde geen verdere moeite deed om mijn Chippert te controleren.
Dit is mij al verschillende keren overkomen in de trein sinds ik met de OV-Chipkaart reis. Niets nieuws :wink: .
ThePretender
Berichten: 155
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 21:10

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door ThePretender »

VIRM schreef: - Bij aankomst op Sloterdijk op spoor 9 in de s3300 hoorde ik Tuffy omroepen dat de 'IC naar Zaandam, Castricum, Alkmaar en Den Hedelder vertrekt van spoor 7'. Zeg Tuffy mop, als hij van spoor 7 vertrekt stopt hij dus niet in Zaandam.
Klopt, het ging via Haarlem.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Ik kwam gisteren een conducteur tegen die vroeg of ik had ingecheckt en toen ik daarop bevestigend antwoordde geen verdere moeite deed om mijn Chippert te controleren.
Gij zult nooit uw dienst aanvangen met een niet opgeladen RailPocket!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Aking »

Het was gisteren bal op het stoppertje naar Luik...

Een mannetje of 5 Belgisch controlepersoneel en nog een man of 5 van Service en Veiligheid *O*
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door VIRM »

ThePretender schreef:
VIRM schreef: - Bij aankomst op Sloterdijk op spoor 9 in de s3300 hoorde ik Tuffy omroepen dat de 'IC naar Zaandam, Castricum, Alkmaar en Den Hedelder vertrekt van spoor 7'. Zeg Tuffy mop, als hij van spoor 7 vertrekt stopt hij dus niet in Zaandam.
Klopt, het ging via Haarlem.
Inderdaad. Maar ik vond het opmerkelijk dat Tuffy dus in één adem Zaandam bij het rijtje noemde, terwijl die hele serie afgelopen weekend dus niet stopte i.v.m. werkzaamheden.
Beul van de blindegeleidelijn
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door iljitsch »

Vandaag weinig plezier bij de HTM: eerst ruzie met een junk die achterin tram 2 zat te freesden en nu net komt 12 7 min te laat "sorry geen dienst" maar wel halfvol passagiers. Nu in de 3104 die wel mooi gemarmerde bekleding op z'n bankjes heeft.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door iljitsch »

Freebasen.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door iljitsch »

En dan nu mis ik bijna bus 22 omdat er één bij het beginpunt staat die geen dienst heeft en de goede ernaast waar ik 'm niet gezien had. Chauffeur vindt het m'n eigen schuld.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door marvinkok »

Mooi op tijd, deze spandoeken hangen bij de ingangen van het station en ook boven de schuifdeuren van de perrons naar de hal.

Afbeelding

Ook de blaadjes met werkzaamheden hangen er.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door webguy »

Op tijd voorbereid :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door deadlock »

Daar hou ik van :y
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Thom91 »

Applaus, ofzo :P
Komt wel goed schatje.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Etienne »

Vanochtend had trein t2212 problemen met de remleidingen. Vertrek vanaf Laa was al met +4, net na Mariahoeve volgde een snelremming waarna we op halve kracht naar Leiden gereden zijn. Volgens de HC werd de trein in Leiden vastgehouden voor controle (of reparatie).

Edit: Op de AV van Haarlem staat hij aangekondigd met +21.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Daniel »

Een snelle machinist in de t1718 vanmorgen... hij stond reeds 5 minuten voor vertrektijd al langs het perron in Amersfoort. Utrecht wist hij ook in slechts 12 minuten te bereiken, terwijl het al jarenlang hooguit in 13 minuten lukte op een goede dag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Z2N »

Eerder vanochtend reed er een Connexxion-Academy bus door Alphen heen. En dat is raar, want Alphen is sinds december Arriva-land! :shock:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door julsteren »

Ook lekker, gisterochtend reed de stoptrein .van 07:46 naar Oldenzaal niet, stond niet in de planner. Half uur later dan maar de trein genomen
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door The best »

Gisteravond laat vanaf Amsterdam richting Groningen gereisd, toch een behoorlijk eind in het donker. Leuke van de late trein is dat hij ook in Nijkerk en Harderwijk stopt, maar deze keer stopte hij op 'verzoek' ook in Beilen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2013

Bericht door Klaasje »

Waarom pak je die route?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten