OV-Klantenbarometer: waardering reiziger stijgt
Geplaatst op: dinsdag 26 maart 2013 21:08
Laatst bijgewerkt: dinsdag 26 maart 2013 21:14
Het Kennisplatform Verkeer en Vervoer (KpVV) voert jaarlijks een onderzoek uit naar de mening van reizigers over het openbaar vervoer. In het laatste onderzoek, gehouden in de periode oktober - december 2012, geven reizigers gemiddeld een 7,4. In 2007 was dit nog een 7,0. Traditioneel scoort het openbaar vervoer op de Wadden weer het hoogst, met gemiddeld een 8,3. Het slechtst scoorde de trein tussen Zwolle en Emmen, nog geëxploiteerd door NS, met gemiddeld een 6,3.
Lees verder
OV-Klantenbarometer: waardering reiziger stijgt
Re: OV-Klantenbarometer: waardering reiziger stijgt
Opvallend dat het openbaar vervoer in het gebied waar de ov-chipkaart NIET is ingevoerd het hoogst scoort ;)Wubbo schreef:Traditioneel scoort het openbaar vervoer op de Wadden weer het hoogst, met gemiddeld een 8,3.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: OV-Klantenbarometer: waardering reiziger stijgt
Mensen zijn op vakantie altijd wat milder over de dienstverlening dan "thuis". Daarnaast kunnen op de waddeneilanden niet zo heel veel aansluitingen gemist worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OV-Klantenbarometer: waardering reiziger stijgt
GVB Amsterdam -de nieuwe direkteur was zeer gelukkig dat GVB steeg van 6,8 (of 6,9 of zo) naar nu 7,5=zelfs net wat hoger als landelijk gemiddelde. Terwijl hier die chipkaart als 2e is ingevoerd. Maar het GVB zegt dat het komt door de speciale trainingen voor al die vroeger zo norse bokkige bussjofeurs.....
Re: OV-Klantenbarometer: waardering reiziger stijgt
Een groot deel van de bussen is vervangen door nieuwe bussen met airco, stoelen waar je niet aan blijft plakken, een groot beeldscherm voor de reisinformatie en een iets stillere motor hebben de reisbeleving zeker verbeterd voor het busonderdeel van het GVB.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: OV-Klantenbarometer: waardering reiziger stijgt
Ik heb mijn twijfels bij het nut van deze cijfers.
Wat is bijvoorbeeld het marktaandeel van de waterbus Dordrecht - Rotterdam (de nummer 2 landelijk) in het totale OV plaatje?
Wat is bijvoorbeeld het marktaandeel van de waterbus Dordrecht - Rotterdam (de nummer 2 landelijk) in het totale OV plaatje?
Re: OV-Klantenbarometer: waardering reiziger stijgt
Ik heb het idee dat de dienstregeling steeds minder vaak puur voor de sier wordt opgehangen op het GVB net. Het gebeurt zelfs dat ik bijna op aansluitingen kan rekenen, zonder twee keer de wachttijd als minimale tolerantie te gebruiken.Bee schreef:Een groot deel van de bussen is vervangen door nieuwe bussen met airco, stoelen waar je niet aan blijft plakken, een groot beeldscherm voor de reisinformatie en een iets stillere motor hebben de reisbeleving zeker verbeterd voor het busonderdeel van het GVB.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OV-Klantenbarometer: waardering reiziger stijgt
Arriva op nummer één in landelijke OV-klantenbarometer
De Waterbus, de veerdienst tussen Dordrecht en Rotterdam, die Arriva samen met Koninklijke Doeksen exploiteert, staat dit jaar met een 8,3 op een gedeelde eerste plaats in de landelijke OV-klantenbarometer. Ook de MerwedeLingelijn (7,4) en het busvervoer in de regio Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (7,6) en Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden (7,6) krijgen hoge scores van de reizigers in de provincie Zuid-Holland.
Anne Hettinga, algemeen directeur Arriva Nederland: “Ik ben er trots op dat het gemiddelde cijfer van de serviceverlening van Arriva dit jaar wéér hoger ligt dan het landelijk gemiddelde. In bijna alle regio’s waar we het openbaar vervoer verzorgen hebben we hogere cijfers gescoord ten opzichte van vorig jaar. De onderdelen waar de reiziger ons met een lager cijfer heeft beoordeeld gaan we kritisch bekijken en waar mogelijk verbeteringen aanbrengen.”
Busvervoer Zuid-Holland grote stijger
Het busvervoer in de eerdergenoemde regio’s wordt met twee tiende punt hoger gewaardeerd dan vorig jaar. Hiermee stijgt de waardering voor Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee van een 27e naar een 9e plaats op de ranglijst. Voor Drechtsteden, Alblasserwaard, Vijfheerenlanden is dit van een 40e naar een 14e plaats. Deze regio ontvangt bovendien een extra ster. Reizigers waarderen vooral zitplaats (8,7 en 9,1) en het gemak bij instappen (8,4 en 8,6).
MerwedeLingelijn krijgt extra ster
Reizigers waarderen het treinvervoer op de MerwedeLingelijn gemiddeld met een 7,4. De treinlijn ontvangt bovendien een extra ster. Zitplaats (8,7), het gemak bij instappen (8,6) en de rijstijl (7,6) ontvangen hoge scores van de reizigers.
De Waterbus, de veerdienst tussen Dordrecht en Rotterdam, die Arriva samen met Koninklijke Doeksen exploiteert, staat dit jaar met een 8,3 op een gedeelde eerste plaats in de landelijke OV-klantenbarometer. Ook de MerwedeLingelijn (7,4) en het busvervoer in de regio Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (7,6) en Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden (7,6) krijgen hoge scores van de reizigers in de provincie Zuid-Holland.
Anne Hettinga, algemeen directeur Arriva Nederland: “Ik ben er trots op dat het gemiddelde cijfer van de serviceverlening van Arriva dit jaar wéér hoger ligt dan het landelijk gemiddelde. In bijna alle regio’s waar we het openbaar vervoer verzorgen hebben we hogere cijfers gescoord ten opzichte van vorig jaar. De onderdelen waar de reiziger ons met een lager cijfer heeft beoordeeld gaan we kritisch bekijken en waar mogelijk verbeteringen aanbrengen.”
Busvervoer Zuid-Holland grote stijger
Het busvervoer in de eerdergenoemde regio’s wordt met twee tiende punt hoger gewaardeerd dan vorig jaar. Hiermee stijgt de waardering voor Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee van een 27e naar een 9e plaats op de ranglijst. Voor Drechtsteden, Alblasserwaard, Vijfheerenlanden is dit van een 40e naar een 14e plaats. Deze regio ontvangt bovendien een extra ster. Reizigers waarderen vooral zitplaats (8,7 en 9,1) en het gemak bij instappen (8,4 en 8,6).
MerwedeLingelijn krijgt extra ster
Reizigers waarderen het treinvervoer op de MerwedeLingelijn gemiddeld met een 7,4. De treinlijn ontvangt bovendien een extra ster. Zitplaats (8,7), het gemak bij instappen (8,6) en de rijstijl (7,6) ontvangen hoge scores van de reizigers.
Re: OV-Klantenbarometer: waardering reiziger stijgt
Als ik naar het door de provincie ZH aanbestede busvervoer kijk (cluster tabel 2.1 in rapport Z-H) zie ik dat Z-H-Noord en -Midden hoger scoort dan DAV en HWGO. 7,7 t.o.v. 7,6. Per onderdeel scoort DAV alleen hoger op doorstroming en tijd; het onderdeel waaraan de busbedrijven het minste kunnen doen. Ben benieuwd hoe dit voor 2013 gaat. Maar voorlopig was CXX dus iets beter.greyhound schreef: Busvervoer Zuid-Holland grote stijger
Het busvervoer in de eerdergenoemde regio’s wordt met twee tiende punt hoger gewaardeerd dan vorig jaar. Hiermee stijgt de waardering voor Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee van een 27e naar een 9e plaats op de ranglijst. Voor Drechtsteden, Alblasserwaard, Vijfheerenlanden is dit van een 40e naar een 14e plaats. Deze regio ontvangt bovendien een extra ster. Reizigers waarderen vooral zitplaats (8,7 en 9,1) en het gemak bij instappen (8,4 en 8,6).
MerwedeLingelijn krijgt extra ster
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 141 gasten