SNELbus/airportbus is failliet?

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

SNELbus/airportbus is failliet?

Bericht door midnet »

Vorig jaar rond febr startte er een busdienst door een BE-uitbater van Eindhoven RYANairport naar CRL=Charleroi RYANairport via diverse BE-plaatsen, zoals ANtwerpen en Leuven. Dat was airportbus.eu.
Is enkele weken geleden omgedoopt in snelbus.eu- en richtte zich meer op vervangen FYRA/BNL, direkt Eindhoven (nieuwe stop bij NS-station) naar Antwerpen (NMBS-statie Berchem). Diverse reizendenfora meldden wel steeds nogal wat malheur-vooral niet opkomen dagende busen smorgens heel vroeg.
is inmiddels blijkbaar ermee gestopt- eerst al meldingen in dezelfde fora, nu is ook de website offline gehaald.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: SNELbus/airportbus is failliet?

Bericht door Aking »

En nu in het Nederlands? :X
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: SNELbus/airportbus is failliet?

Bericht door Gekko123 »

Er wordt gedoeld op een busdienst die door een Belgische uitbater is opgestart tussen Eindhoven Airport en Charleroi Airport via diverse plaatsen in België.

Deze maatschappij heeft zich op een gegeven moment geacht brood te zien in een busverbinding als vervanging van de Fyra/Benelux-Intercity vanaf Eindhoven (station was toegevoegd als halte). Er waren echter diverse forums waarop geklaagd werd dat er veel bussen, vooral 's-morgens vroeg niet op zijn komen dagen en nu is ook de website off-line. De conclusie die hieruit getrokken kan worden is dat ze failliet zijn gegaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: SNELbus/airportbus is failliet?

Bericht door Suus »

De website doet het trouwens nog steeds maar er worden geen boekingen aangenomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: SNELbus/airportbus is failliet?

Bericht door Fles »

Wacht. Een busdienst waar nooit iemand het bestaan van geweten heeft, bestaat nu niet meer? Nou en?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: SNELbus/airportbus is failliet?

Bericht door Vinny »

Dat was dus echt een cowboy-actie. Ik dacht al dat zo'n verbinding nooit rendabel geexploiteerd kan worden. Dat vraag ik me soms ook af bij de tarieven de Eurolines rekent - maar dat is tenminste een grote organisatie, dus die zijn veel beter in staat om vraag en aanbod goed op elkaar af te stemmen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: SNELbus/airportbus is failliet?

Bericht door Zugführer »

Er is wel een pagina over hier op de wiki hoor: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... rt_%28B%29
Ik wist dat de dienst bestond :wink:
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: SNELbus/airportbus is failliet?

Bericht door hidihi »

Vinny schreef:Dat was dus echt een cowboy-actie. Ik dacht al dat zo'n verbinding nooit rendabel geexploiteerd kan worden. Dat vraag ik me soms ook af bij de tarieven de Eurolines rekent - maar dat is tenminste een grote organisatie, dus die zijn veel beter in staat om vraag en aanbod goed op elkaar af te stemmen.
Het niet meer vertrekken van deze bus bewijst jouw punt maar ik dacht zelf echt oprecht dat er wel brood zat in een bus Eindhoven-Antwerpen. Als je ziet hoelang je er met de trein over de reis doet zou je toch denken dat iedere eindhovennaar die naar belgie wilt die bus zou pakken? Ik moet wel zeggen dat ik de stops bij Eindhoven airpoort en Turnhout zonde van de reistijd vondt en dat een rechtstreekse bus Antwerpen Rozenplaats/Eindhoven CS waarschijnlijk meer reizigers getrokken zou hebben.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: SNELbus/airportbus is failliet?

Bericht door huibf »

hidihi schreef:
Vinny schreef:Dat was dus echt een cowboy-actie. Ik dacht al dat zo'n verbinding nooit rendabel geexploiteerd kan worden. Dat vraag ik me soms ook af bij de tarieven de Eurolines rekent - maar dat is tenminste een grote organisatie, dus die zijn veel beter in staat om vraag en aanbod goed op elkaar af te stemmen.
Het niet meer vertrekken van deze bus bewijst jouw punt maar ik dacht zelf echt oprecht dat er wel brood zat in een bus Eindhoven-Antwerpen. Als je ziet hoelang je er met de trein over de reis doet zou je toch denken dat iedere eindhovennaar die naar belgie wilt die bus zou pakken? Ik moet wel zeggen dat ik de stops bij Eindhoven airpoort en Turnhout zonde van de reistijd vondt en dat een rechtstreekse bus Antwerpen Rozenplaats/Eindhoven CS waarschijnlijk meer reizigers getrokken zou hebben.
De bussen gingen sinds kort vanaf Eindhoven Centraal, maar dan wel vanaf de zuidkant. Ik denk dat er wel degelijk animo voor is, maar niet voor het bedrag wat men vroeg. Ik blijf er bij dat een goede verbinding vanuit Belgie.
Snelbus naar Lommel of Neerpelt echt wel een schot in de roos is.
of via AMSL (lijn 174 ten kosten van deel 472 en deel 172) of via Valkenswaard, via HTC (nieuwe lijn ten koste van 177 en deel van 476)
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: SNELbus/airportbus is failliet?

Bericht door Michael 1988 »

Over dat geen hond van de buslijn afwist vind ik erg ver. Ik wist er vanaf en ik denk ook menig mensen. Het stond zelfs in de krant vorig jaar (of het jaar daarvoor). Ik heb zelfs een van de bussen vorig jaar gezien in 's-Hertogenbosch op het Centraal station. Tenminste ik zag een bus van BBA-tours met daarop de tekst Airport Express. Volgens mij was BBA-tours ook een van de initiatiefnemers, al dan niet een van de uitvoerders van de busdienst.

Of het moet zo zijn dat dat iets anders is, want die busdienst rijdt ook tussen Eindhoven en Charleroi, maar ook tussen andere vliegvelden zoals Rotterdam, Maastricht, Weeze, Dusseldorf en Brussel.
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op do 04 apr 2013, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: SNELbus/airportbus is failliet?

Bericht door Suus »

Beste Michael 1988, vergeleken met de gemiddeld persoon weet je extreem veel over de busdiensten in Nederland en specifiek in Brabant. Vele mensen hebben die kennis niet en zullen dus niet van die busdienst kennis gehad hebben. Ik denk niet dat je op dit punt als doorsnee kan dienen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: SNELbus/airportbus is failliet?

Bericht door Michael 1988 »

Sorry. Overigens weet ik ook niet alles uit mijn hoofd. Vaak moet ik ook iets opzoeken of heb ik het fout.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: SNELbus/airportbus is failliet?

Bericht door huibf »

Michael 1988 schreef:Over dat geen hond van de buslijn afwist vind ik erg ver. Ik wist er vanaf en ik denk ook menig mensen. Het stond zelfs in de krant vorig jaar (of het jaar daarvoor). Ik heb zelfs een van de bussen vorig jaar gezien in 's-Hertogenbosch op het Centraal station. Tenminste ik zag een bus van BBA-tours met daarop de tekst Airport Express. Volgens mij was BBA-tours ook een van de initiatiefnemers, al dan niet een van de uitvoerders van de busdienst.

Of het moet zo zijn dat dat iets anders is, want die busdienst rijdt ook tussen Eindhoven en Charleroi, maar ook tussen andere vliegvelden zoals Rotterdam, Maastricht, Weeze, Dusseldorf en Brussel.
Dan heb je het ditkeer mis. Deze dienst was geen bus van BBA tours met Airport Express als merk.
http://www.airexpressbus.com/

Het was een belgische firma onder de naam Snelbus en Airportbus en heeft 0,0 te maken met de airportbussen naar Amsterdam en Weeze.
Overigens is het echt afgelopen, voor zover het niet 100% duidelijk was. De busbordjes die verdacht veel lijken op De Lijn bordjes zijn weggehaald op Airport (bij station en HTC hing alleen een geplastificeerd iets aan een paal)
Het betrof lijn 88 overigens.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: SNELbus/airportbus is failliet?

Bericht door Michael 1988 »

Sorry, even een verwarring. Het was inderdaad Airport Express of air express en dat is iets heel anders dan airbus zie ik nu. Maar de verwarring kwam omdat ik in de krant had gelezen dat ze tussen Eindhoven en Charleroi gingen rijden (sowieso).
egni
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 17 mei 2013, 06:02

Re: SNELbus/airportbus is failliet?

Bericht door egni »

Omdat ik in binnenkort even een paar dagen in Nederland moet zijn (vanuit Nimes, FR) heb ik gezocht naar de beste manier om er te komen. Dat bleek via Charleroi airport te zijn, want ik had gezien dat er een airportbus ging die in Turnhout stopte en van daaruit kon ik makkelijk met de bus in Tilburg komen. Dus alles geboekt: vlucht, parkeerplek op NImes airport enz. Maar toen ik de bus wilde boeken kwam ik er achter dat de boeking niet werkte. Op hun website staat nergens vermeld dat de bus niet meer rijdt.... en dan lees ik hier dat de zaak failliet is :evil:

Het alternatief is nu dat ik met de bus, trein en bus moet reizen en globaal gezien duurt dat 3,5 uur om er te komen. (5 x overstappen ofzo) Wat een ramp, nog afgezien van de extra kosten die dit meebrengt. Ik vind het schandalig dat deze firma niet netjes op de website meldt dat er helemaal geen bus meer gaat. Hun website is uiterst misleidend. :mrgreen:

Maar dat niemand weet van die bus lijkt me onwaarschijnlijk. Het is heel makkelijk te vinden op het web. :twisted:

Het OV in het grensgebied is bagger!
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: SNELbus/airportbus is failliet?

Bericht door Dennenboom »

Neem dan ook gewoon de TGV. Twee keer overstappen en in 7,5 uur van Nimes in Tilburg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten