Concurrentie voor Thalys

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13110
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Concurrentie voor Thalys

Bericht door Z2N »

Tassenleverancier Travelteq wil vanaf 2015 concurreren met Thalys

Thalys krijgt mogelijk concurrentie in het treinverkeer tussen Nederland en Parijs. Tassenleverancier Travelteq wil vanaf april 2015 vijf hogesnelheidsverbindingen per dag met de Franse hoofdstad gaan verzorgen, meldde het Nederlandse bedrijf donderdag.
Er is marktonderzoek gedaan, een businessplan opgesteld en er zijn investeerders aangetrokken'', zegt initiatiefnemer Maarten van den Biggelaar, die ook uitgever van zakenblad Quote is. "Onze trein wordt volledig eersteklas ingericht met de bijbehorende service. Ruime stoelen, veel beenruimte, supersnel internet aan boord en uitstekende maaltijden. En dat alles voor minder dan de huidige eersteklasprijzen.''

Het ministerie van Infrastructuur en Milieu en spoorbeheerder ProRail bevestigen dat zij een oriënterend gesprek hebben gehad met Travelteq. "Het is geen 1 aprilgrap. Deze club heeft zich een paar maanden geleden bij ons gemeld om zich te laten informeren over de procedures en kosten rond het beginnen van een internationale spoorwegonderneming'', liet een woordvoerster van ProRail weten.

Travelteq zegt in gesprek te zijn met treinfabrikanten en met inspectiedienst ILT om treinen te leasen en alle papieren in orde te maken. Als de Travelteq Express over 2 jaar wil gaan rijden, moet het bedrijf uiterlijk over een jaar bij ProRail een verzoek om spoorcapaciteit indienen.

Eerder werd al bekend dat Deutsche Bahn plannen heeft om met Thalys te gaan concurreren. Ook zou Thello - een dochteronderneming van de Italiaanse spoorwegen - plannen hebben om een treindienst Brussel - Parijs en mogelijk ook Amsterdam - Parijs op te zetten.

Bron
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door mijack1985 »

Dit bericht i.c.m dat het maandag 1 april is vind ik erg verdacht. Slecht getimed dus, mocht het waar zijn.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door Michael 1988 »

Dat wordt wel erg druk dan tussen Amsterdam en Parijs. Who's next? KLM/Air France die zelf treinen gaan exploiteren (en niet via de Fyra)?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door Fles »

mijack1985 schreef:Dit bericht i.c.m dat het maandag 1 april is vind ik erg verdacht. Slecht getimed dus, mocht het waar zijn.
Er staat nota bene bij "het is geen 1 aprilgrap". Dan ben je wel het toppunt van een kneuzenclub als je op 2 april gaat verkondigen "Oh toch wel hihi".
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door Vinny »

Het klinkt wel als een gefrustreerde investeerder die geen idee heeft wat hij met zijn geld kan doen en met dit idee komt. Zo is dagblad "De Pers" ook begonnen. Ik wil daarom niet te veel verwachtingen hebben van zulk soort open-accesvervoerders. Over het algemeen kunnen die niet op tegen het geweld van de conventionele railvervoerders als de DB en de SNCF.

Wel leuk als het lukt natuurlijk.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door Suus »

Ondanks dat ze keihard ontkennen dat het een één-april grap is, vind ik het nogal verdacht.

Een bagageproducent die een treindienst start. Zeer vreemde conbinatie van bedrijfsactiviteiten.
Een extreem amateuristische informatiepagina opgezet met een gephotoshopte trein van een toekomstig concurrent.
En last but not least: Het bedrijf heeft al de hele week een paaspromotie lopen voor alle gele tassen, de trein is ook geel..
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door mijack1985 »

Fles schreef:
mijack1985 schreef:Dit bericht i.c.m dat het maandag 1 april is vind ik erg verdacht. Slecht getimed dus, mocht het waar zijn.
Er staat nota bene bij "het is geen 1 aprilgrap". Dan ben je wel het toppunt van een kneuzenclub als je op 2 april gaat verkondigen "Oh toch wel hihi".
gast ik zeg toch ook dat als het wel waar is dat het nogal slecht getimed is door hun PR afdeling. Had het dan een maand eerder (toen de Fyra debacle nog een hot item was) of later gedaan. En volgens mij ben ik niet de enige die het verdacht vind als ik de reacties zo lees.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door Michael 1988 »

Misschien zit Z2N zelf wel mede achter deze grap ;)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13110
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door Z2N »

Eh, nee.

Maar ja, ben ik zelf wel te vertrouwen als ik zeg dat ik er niets mee te maken heb.. :wink:

Feit is echter wel dat bericht aardig wat stof heeft doen opwaaien.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door Freek »

Laten we er, voor de grap, eens vanuit gaan dat het echt is. Is het dan realistisch? Lijkt me niet. Conclusie, nep.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door Michael 1988 »

Nou, niet alleen niet echt realistisch. Het is in mijn ogen ook totaal overbodig, aangezien er dadelijk al meer treinen gaan rijden tussen Amsterdam en Brussel en er al verschillende treinen rijden tussen Brussel en Parijs (Thalys, TGV en Eurostar, met overstap in Rijssel). DMeer vraag is er volgens mij niet echt naar en sowieso zal nog meer treinverbindingen een te grote concurrentie worden met de luchtvaartmaatschappijen en dat er sowieso een bezwaar zal komen vanuit KLM/Air France, al dan niet vanuit de Tweede Kamer (lees overheid).
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door isadora »

Bee schreef:.......
Een bagageproducent die een treindienst start. Zeer vreemde conbinatie van bedrijfsactiviteiten.
.......
Wat dacht je van Virgin? :)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door deadlock »

2015 zou niet mogelijk zijn? Grapjassen. Toelating is niet eens nodig, alleen een treinpad en een vervoerder onder wiens bewind de trein gereden kan worden en een paar treinstellen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door Freek »

treinpad en toelating moet het probleem niet zijn, maar waar haal je dan stellen vandaan? Nieuwe kunnen niet want productie en goedkeuring vragen meer tijd. volgens mij staan er ook nergens hogesnelheidstreinen te wachten op inzet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door deadlock »

In Spanje stikt het van de stellen die wachten op inzet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door Anne »

Z2N schreef: Eerder werd al bekend dat Deutsche Bahn plannen heeft om met Thalys te gaan concurreren.
Deze plannen zullen ook nog moeten wachten op voldoende ICE-treinstellen.
De DB wacht nog steeds op een serie stellen. Zie ditbericht.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door deadlock »

avl schreef:
Z2N schreef: Eerder werd al bekend dat Deutsche Bahn plannen heeft om met Thalys te gaan concurreren.
Deze plannen zullen ook nog moeten wachten op voldoende ICE-treinstellen.
De DB wacht nog steeds op een serie stellen. Zie ditbericht.
Die Deutsche Bahn rechnet mit der vollen internationalen Einsatzfähigkeit nicht vor Ende 2016 (Stand: März 2013).
http://www1.deutschebahn.com/file/32804 ... onzern.pdf
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door Stéphane »

deadlock schreef:2015 zou niet mogelijk zijn? Grapjassen. Toelating is niet eens nodig, alleen een treinpad en een vervoerder onder wiens bewind de trein gereden kan worden en een paar treinstellen.
Bij Infrabel toelating verkrijgen schijnt een ander paar mouwen te zijn...

Een trein volledig eerste klas? Doet me erg aan LoversRail denken.

Oja, misschien moeten wij er maar eens voor zorgen dat er binnenkort in de krant staat:
"forum van spoorweghobbyisten start concurrent voor NS op."
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door Michael 1988 »

He je vergeet een (groot) deel. Er zijn ook bushobbyisten hierzo. Zet dan neer "Forum van OV-hobbyisten starten eigen treindienst".
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door Ardan »

'Bushobbyisten starten eigen treindienst'
Yeah right :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door Fles »

mijack1985 schreef:
Fles schreef:
mijack1985 schreef:Dit bericht i.c.m dat het maandag 1 april is vind ik erg verdacht. Slecht getimed dus, mocht het waar zijn.
Er staat nota bene bij "het is geen 1 aprilgrap". Dan ben je wel het toppunt van een kneuzenclub als je op 2 april gaat verkondigen "Oh toch wel hihi".
gast ik zeg toch ook dat als het wel waar is dat het nogal slecht getimed is door hun PR afdeling. Had het dan een maand eerder (toen de Fyra debacle nog een hot item was) of later gedaan. En volgens mij ben ik niet de enige die het verdacht vind als ik de reacties zo lees.
Gast dan zijn we het toch eens :)
VincZ
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 28 mar 2010, 14:13
Contacteer:

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door VincZ »

Het feest bij Travelteq gaat niet door.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door Frans F »

Had je daar dan ooit aan getwijfeld?
VincZ
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 28 mar 2010, 14:13
Contacteer:

Re: Concurrentie voor Thalys

Bericht door VincZ »

Tussen aanname en werkelijkheid zit niet zelden een groot verschil.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten