'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door Gekko123 »

'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'
De Nederlandse Spoorwegen wil de mening van reizigers minder laten meetellen bij het beoordelen van hun prestaties, om zo de kans op een boete te verkleinen.

bron: nu.nl

Ah, de directie probeert op deze manier om hun bonussen voor 2014 veilig te stellen. Hopelijk blijft Mansveld haar poot stijf houden en komt dit er niet.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door VIRM »

Dus, als de mening van de reizier minder zwaar mee moet tellen... waar doe je het (het laten rijden van treinen) dan eigenlijk nog voor?
Beul van de blindegeleidelijn
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door WSM »

Het treinen rijden zelf is bij NS altijd al het doel geweest. Reizigers mogen mee, maar moeten eigenlijk gewoon hun mond houden. Dat wordt toch weer heel duidelijk gemaakt zo?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door fogeltje »

:')

Meer kan ik er niet over zeggen.
De NS vindt dat zijn reizigers te negatief zijn over hun prestaties en willen de zeven punten waar mensen op kunnen oordelen beperken tot één. Het gaat onder meer over de aanspreekbaarheid van personeel en hoe schoon en veilig treinen en stations zijn.
Ja, de klant ziet nu eenmaal dat in de trein het personeel zich weinig laat zien (juist wanneer je informatiebehoefte hebt) en dat de treinen smerig zijn. Laten we dat vooral niet meenemen in onze beoordeling.

:')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door AppleMoose »

Ik hoop dat het een 1-aprilgrap is :roll:

Waar haalt zo'n bedrijf de arrogantie vandaan zeg :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door hauptbahnhof »

Dat het personeel zich niet laat zien, so be it. Heb zelf een smartphone en kan zelf wel dingen opzoeken. Dezelfde dingen die het personeel ook te zien krijgt op hun railpocket.
Dat de treinen vies zijn, heb je aan je medereizigers te danken.
Dat een trein niet op tijd rijdt, kan gebeuren. Gebeurt niet expres.

Maar wat wel mijn mening sterk kan beïnvloeden zijn treinen die ruim voor vertrektijd al wegrijden (dat is voor mij al meer dan 15 sec voor tijd), achterlichteffecten bij kleine vertragingen op knooppunten (als bijv Weesp, Schiphol) of veelste kort materieel (bijv een SLT-IV op de s7400, in de middagspits; of een keer VIRM-IV op een trein van s3500, midden in de middagspits) en personeel die niet weten wat er in hun bedrijf gaande is (simpele dingen als (tijdelijke) vervoersbewijzen).
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door VIRM »

hauptbahnhof schreef:Dat het personeel zich niet laat zien, so be it. Heb zelf een smartphone en kan zelf wel dingen opzoeken. Dezelfde dingen die het personeel ook te zien krijgt op hun railpocket.
Dat de treinen vies zijn, heb je aan je medereizigers te danken.
Dat een trein niet op tijd rijdt, kan gebeuren. Gebeurt niet expres.
1. Dus als er een verstoring tijdens... laten we even een leuk voorbeeld noemen... de Libelle Zomerdagen is en er valt links en rechts van alles uit en de HC laat zich niet zien om de arbe Libelledames een goed reisadvies te geven, dan kom jij als een Prins op het Witte Paard met je smartphone aangelopperen? Niet iedereen heeft een smartphone heh? :D
2. Ja. Maar het is ook mega-irritant dat als je iets weg wil gooien in een prullenbak, alle prullenbakken in je directe omgeving gewoon vol zitten. -o-
3. Ja. Maar er is ook een categorie vertragingen 'vertragingen kun je zelf ook maken'. Als een trein die al vertraagd is bijvoorbeeld voor een niet-vertraagde trein wordt gelaten, dan is de niet-vertraagde trein daarna ook vertraagd heh? :P
Beul van de blindegeleidelijn
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door WSM »

Als ze alle hc's gewoon ontslaan en vervangen door vertrekassistenten op de perrons (en die dus niet met de trein meereizen), verwacht je ook niet dat een hc langskomt en is zowel de klanttevredenheid op dat vlak als de trefkans hc geheel volgens de norm. Misschien een innovatieve oplossing voor NS?

Het probleem van NS is dat het hele bedrijf van desinteresse aan elkaar hangt. Normale bedrijven leggen het met zo'n instelling af tegen de competitie, maar helaas NS is nog steeds een staatsmonopolist.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door hauptbahnhof »

VIRM schreef:1. Dus als er een verstoring tijdens... laten we even een leuk voorbeeld noemen... de Libelle Zomerdagen is en er valt links en rechts van alles uit en de HC laat zich niet zien om de arbe Libelledames een goed reisadvies te geven, dan kom jij als een Prins op het Witte Paard met je smartphone aangelopperen? Niet iedereen heeft een smartphone heh? :D
2. Ja. Maar het is ook mega-irritant dat als je iets weg wil gooien in een prullenbak, alle prullenbakken in je directe omgeving gewoon vol zitten. -o-
3. Ja. Maar er is ook een categorie vertragingen 'vertragingen kun je zelf ook maken'. Als een trein die al vertraagd is bijvoorbeeld voor een niet-vertraagde trein wordt gelaten, dan is de niet-vertraagde trein daarna ook vertraagd heh? :P
1. Dit is puur geschreven vanuit mijn inzicht. Ik lig er niet wakker van dat er geen HC langskomt. M'n kaartje koop ik omdat ik met de trein reis, niet om gecontroleerd te worden. De rest kan ik zelf opzoeken.
2. Dat kan. Maar dan laat je alles op de stoel naast je rondslingeren? Kleine moeite om mee te nemen naar buiten als je uitstapt en in de prullenbak op het perron te deponeren. Zelfde geldt voor toilet. Ik neem aan dat je thuis niet je kontharen gaat proberen te schuren aan de wcbril? Waarom dan wel in de trein?
3. Zoals ik al zei, vertraging is iets waar ik me het minst zorgen om maak. Natuurlijk moet het niet iets consequents zijn dat een bepaalde trein altijd een kwartier vertraagd is maar met een minuut of 5 vertraging valt prima te leven, toch? Ik kan me herrineren een keer met meer dan +10 te hebben gereden met een oude tram in de herfst. Oorzaak van de vertraging: herfst, gladheid en ja, trams die minder goed reageren op gladheid dus de snelheid was ook lager dan als ik een Combino heb. Kom ik dan expres met 10 min vertraging aan? Nee. Maar ik heb geen brokken gemaakt heb iedereen meegenomen die op de halte stond. Zelfde voor de trein. Als er idd een vertraagde trein voor een niet-vertraagde wordt gestuurd is het natuurlijk klote, al helemaal als het een Sprinter voor een IC is. Het is een keuze die gemaakt is en niet altijd zijn die keuzes geweldig te noemen. Maar lang niet alle vertragingen zijn zo veroorzaakt.

Weet je, als je zelf in het OV gaat werken, ga je voor bepaalde zaken meer begrip tonen, dan anderen die totaal geen verstand hebben en maar lopen bleren.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door Ardan »

Geen paniek, het hele plan is afgeschoten door de minister en zo, zag ik in het nieuws.
Ik doe ook maar wat
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door WSM »

hauptbahnhof schreef:1. Dit is puur geschreven vanuit mijn inzicht. Ik lig er niet wakker van dat er geen HC langskomt. M'n kaartje koop ik omdat ik met de trein reis, niet om gecontroleerd te worden. De rest kan ik zelf opzoeken.
Het probleem dat ik hiermee heb is dat die mensen ook een serviceverlenende taak hebben. Ik vind het gek dat de kaartjes steeds maar duurder en duurder worden terwijl een groot deel van het personeel druk bezig is met Belangrijke Administratieve Werkzaamheden in het kader van De Veiligheid, zoals de krant lezen in de 1e klasse of gezellig in een groepje keuvelen op het perron. De meeste werknemers in Nederland worden betaald om te werken, dus wat mij betreft valt daar nog zeker een efficientieslag te halen.
hauptbahnhof schreef:3. Zoals ik al zei, vertraging is iets waar ik me het minst zorgen om maak. Natuurlijk moet het niet iets consequents zijn dat een bepaalde trein altijd een kwartier vertraagd is maar met een minuut of 5 vertraging valt prima te leven, toch?
Ja, voor het treintje wel. Alleen jammer als je net op tijd bent om de sluitlichten van je aansluitende trein weg te zien rijden.
hauptbahnhof schreef:Weet je, als je zelf in het OV gaat werken, ga je voor bepaalde zaken meer begrip tonen, dan anderen die totaal geen verstand hebben en maar lopen bleren.
Weet je, het zou eens goed zijn als het OV en haar personeel eens wat meer begrip zouden tonen voor de klanten ipv dat er maar verwacht moet worden dat de klant begrip moet hebben voor de dagelijkse wanprestaties.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door hauptbahnhof »

WSM schreef:Het probleem dat ik hiermee heb is dat die mensen ook een serviceverlenende taak hebben. Ik vind het gek dat de kaartjes steeds maar duurder en duurder worden terwijl een groot deel van het personeel druk bezig is met Belangrijke Administratieve Werkzaamheden in het kader van De Veiligheid, zoals de krant lezen in de 1e klasse of gezellig in een groepje keuvelen op het perron. De meeste werknemers in Nederland worden betaald om te werken, dus wat mij betreft valt daar nog zeker een efficientieslag te halen.
Klopt, maar dat is VOOR MIJ niet nodig. Het zal me echt een zorg wezen wat die mensen doen. Ik betaal om van A naar B te komen. dat de HC langsloopt is leuk maar dat is VOOR MIJ geen punt van kritiek als ze dat niet doen. Sommige mensen hoeven ook geen serivce van de HC maar verwachten gewoon dat hij langsloopt omdat het z'n taak is.
WSM schreef:Ja, voor het treintje wel. Alleen jammer als je net op tijd bent om de sluitlichten van je aansluitende trein weg te zien rijden.
Heb ik al over geschreven...
WSM schreef:Weet je, het zou eens goed zijn als het OV en haar personeel eens wat meer begrip zouden tonen voor de klanten ipv dat er maar verwacht moet worden dat de klant begrip moet hebben voor de dagelijkse wanprestaties.
Begrip moet er van beide zijden komen. Een simpel voorbeeld waar ik dagelijks mee te maken krijg.
Als ik op CS sta met m'n tram, dan heb ik 2 minuten de tijd om te vertrekken nadat vertrektijd is aangebroken. Dus op het moment dat ik ook voor vertrektijd gereed sta op de halte, en vertrektijd is al , dan zal ik die deur toch voor je neus dicht moeten gooien als je dan nog aan komt rennen, hoe cru dat ook klinkt. Dat zou jij als klantontvriendelijk benoemen waarschijnlijk en mij een klootzak noemen, maar jij kwam na vertrektijd aanrennen. Het feit is dat op CS de trams minimaal elke 10 minuten gaan, m.u.v. 1 lijn, en je meestal meerdere lijnen kunt nemen. Maar aan de andere kant, als ik jou wacht, komt er misschien vanaf de andere kant ook nog een groepje aan, die ook nog bagage bij zich hebben waardoor het instappen nog trager gaat en zo zijn we zo over de 2 minuten. Vervolgens heb ik misschien precies een half uur pauze maar doordat ik op jou en op anderen heb gewacht, die trouwens sowieso te laat waren, mis ik tijd van mijn pauze. En dan komt het punt dus waar ik zeg dat passagiers ook begrip moeten hebben voor bepaalde zaken.

Niks en nergens gaat alles 100% goed. Niet in het OV, niet bij de luchtvaart, niet bij de gemeente etc. Dus het zou ook erg hypocriet zijn om te verwachten dat alles 100% goed gaat. En dat is mijn mening.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door JWM »

Ronaldussen schreef:Waar haalt zo'n bedrijf de arrogantie vandaan zeg :X
Nu draai je de zaak om. De reizigers mogen hun handjes dichtknijpen dat de NS ze al jarenlang gedoogd in haar treinen. Zonder die lastige reizigers zou de dienstuitvoering namelijk een stuk beter zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door Suus »

De huidige opschudding hierover is naar mijn mening slechts gedeeltelijk de schuld van de NS. Zolang de Haagse politiek de NS de vrijheid geeft om een methode voor het beoordelen van de prestaties te ontwikkelen in plaats van een methode voor te schrijven zal je altijd zien dat het bedrijf een poging zal doen de beoordelingsmethode naar hun voordeel te zetten. Nu wellicht een stapje te ver, maar het is te makkelijk om de NS de schuld te geven van de te grote vrijheid die ze genieten op dit vlak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door Stéphane »

JWM schreef:
Ronaldussen schreef:Waar haalt zo'n bedrijf de arrogantie vandaan zeg :X
Nu draai je de zaak om. De reizigers mogen hun handjes dichtknijpen dat de NS ze al jarenlang gedoogd in haar treinen. Zonder die lastige reizigers zou de dienstuitvoering namelijk een stuk beter zijn.
Als ik al dat gedoe hoor vraag ik me soms af of de NS (en vooral ook de NMBS) niet beter alle treindiensten afschaft, dan maken ze eindelijk geen verlies meer.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door Ardan »

Bee schreef:Zolang de Haagse politiek de NS de vrijheid geeft om een methode voor het beoordelen van de prestaties te ontwikkelen in plaats van een methode voor te schrijven zal je altijd zien dat het bedrijf een poging zal doen de beoordelingsmethode naar hun voordeel te zetten. Nu wellicht een stapje te ver, maar het is te makkelijk om de NS de schuld te geven van de te grote vrijheid die ze genieten op dit vlak.
Volg je het nieuws niet? Lees je niet wat ik hierboven heb gezegd? Dan maar even in midnet-hoofdletters:
STAATSSECRETARIS MANSVELD HEEFT DIT PLAN AFGESCHOTEN! GAAT NIET DOOR!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door Suus »

Je slaat de plank volledig mis. Iedereen verwijt de NS dat ze met dit soort voorstellen komen, maar de politiek heeft dat zelf mogelijk gemaakt. Dat de staatssecretaris achteraf het de kop in drukt maakt de politiek niet gelijk onschuldig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door Ardan »

Als ik je bericht goed begrijp geef je aan dat de politiek NS carte blanche geeft als het hierom gaat. Als dat écht zo zou zijn geweest dan hadden ze dit niet tegengehouden.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door Suus »

Ja, de politiek had carte blanche gegeven door de criteria niet goed vast te leggen, dat ze dit nu alsnog afdichten nu de NS de discussie heeft geopend is pleisterwerk achteraf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door Caspar »

Volgens mij bedoelt Bee eerder dat er met de huidige meet methodiek aardig wat te marchanderen valt voor de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door Suus »

Vergelijk de documenten m.b.t. bijvoorbeeld de Vechtdallijnen van Overijssel en Drenthe eens met die voor het HRN van de rijksoverheid. Helemaal niets is dichtgetimmerd bij het HRN en de NS zou wel gek zijn daar niet van te profiteren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door robert55 »

Typerend en niet verrassend.
Met niet verrassend bedoel ik dat nu de buit binnen is [de concessie] NS gaat proberen het zich zelf zo makkelijk mogelijk te maken. Cijfers niet bevallen zullen gewoon worden geherdefinieerd. De slager keurt graag zijn eigen vlees.

Ik denk dat er nog veel toezeggingen over verbeteringen niet nagekomen zullen worden. Alleen die plees zullen er wel komen, dat is een te zichtbaar item.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door Fles »

Bee schreef:Vergelijk de documenten m.b.t. bijvoorbeeld de Vechtdallijnen van Overijssel en Drenthe eens met die voor het HRN van de rijksoverheid. Helemaal niets is dichtgetimmerd bij het HRN en de NS zou wel gek zijn daar niet van te profiteren.
Ja, en dat de self-loading cargo ze dat niet in dank afneemt dat is maar een lastig en irrelevant storend geluid. Klopt ja.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Vergelijk de documenten m.b.t. bijvoorbeeld de Vechtdallijnen van Overijssel en Drenthe eens met die voor het HRN van de rijksoverheid. Helemaal niets is dichtgetimmerd bij het HRN en de NS zou wel gek zijn daar niet van te profiteren.
Ik meen dat de concessie van 2015 en de jaren daarna juist wel een stuk meer dichtgetimmerd wordt, met ook nogal wat behoorlijke eisen ook.
Klopt, maar dat is VOOR MIJ niet nodig. Het zal me echt een zorg wezen wat die mensen doen. Ik betaal om van A naar B te komen. dat de HC langsloopt is leuk maar dat is VOOR MIJ geen punt van kritiek als ze dat niet doen. Sommige mensen hoeven ook geen serivce van de HC maar verwachten gewoon dat hij langsloopt omdat het z'n taak is.
Mijn ervaring is dat de informatievoorziening slechter en slechter wordt. Niet alleen is het voor een trein-leek bijna niet meer te volgen ook de schermen die een betere en betrouwbare informatie zouden moeten geven laten het vaak ernstig afweten. Je moet tegenwoordig een atlas en dienstregelingboekje bij je hebben, als je geen smartphone hebt. :')
Op zulk soort momenten is een conducteur wel handig.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'

Bericht door Suus »

Vinny schreef:
Bee schreef:Vergelijk de documenten m.b.t. bijvoorbeeld de Vechtdallijnen van Overijssel en Drenthe eens met die voor het HRN van de rijksoverheid. Helemaal niets is dichtgetimmerd bij het HRN en de NS zou wel gek zijn daar niet van te profiteren.
Ik meen dat de concessie van 2015 en de jaren daarna juist wel een stuk meer dichtgetimmerd wordt, met ook nogal wat behoorlijke eisen ook.
Het programma van eisen voor HRN 2015 telt dertien pagina's en gaat nergens concreet in op bijvoorbeeld meetmethode's. Als jij zo'n vaag en open stuk schrijft dan is het misschien wel een schoffering van de klant om te zeggen dat ze hun mening minder belangrijk willen laten vinden voor de statistieken, maar de politiek heeft wel met dit soort stukken wel de vrijheid gegeven om zelf een methodiek te laten ontwikkelen. Dus ja, de NS was niet echt slim in deze maar een stuk zelfreflecterend vermogen bij de politiek had op zijn plaatst geweest, dat je voor 100% aandeelhouder bent van de NS betekend niet dat je het bedrijf op zijn vishaken kan geloven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten