Aldi start Duitse busdiensten

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Aldi start Duitse busdiensten

Bericht door Wubbo »

Aldi start Duitse busdiensten
Geplaatst op: vrijdag 29 maart 2013 22:09
Laatst bijgewerkt: vrijdag 29 maart 2013 22:10


In Duitsland kunnen consumenten vanaf volgende week donderdag 4 april zeer voordelig reizen tussen verschillende Duitse steden via Aldi busdiensten. Busroutes van Aldi zullen onder meer gaan plaatsvinden tussen Berlijn en München, Berlijn en Hamburg en Bonn en Stuttgart.
Lees verder
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Aldi start Duitse busdiensten

Bericht door Caspar »

In Roemenië hebben dergelijke initiatieven aangetoond dat ze dodelijk kunnen zijn voor de spoorwegen. In Duitsland zal het wel niet zo'n vaart lopen denk ik, omdat ze de reistijden per trein daar niet kunnen evenaren denk ik.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Aldi start Duitse busdiensten

Bericht door STF »

Aldi en busdiensten? Dan zullen de bussen wel van het merk Medion zijn en er zonnebloemolie in de motor gegoten worden. :Y
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Aldi start Duitse busdiensten

Bericht door Caspar »

:roll: Zonnebloemolie is duurder dan diesel... :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aldi start Duitse busdiensten

Bericht door Suus »

Enkele reizen vanaf 10 euro per persoon met gratis wifi. Je bent wel dubbel zo lang bezig dan wanneer je een IC/ICE neemt en hebt dan geen gratis wifi, maar wel weer andere voorzieningen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Aldi start Duitse busdiensten

Bericht door Ardan »

Ik zie de chauffeur al onderweg een paar literflesjes zonnebloemolie in zijn tankje leegkolken :lol:
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Aldi start Duitse busdiensten

Bericht door STF »

Caspar schreef::roll: Zonnebloemolie is duurder dan diesel... :roll:
Als motorolie bedoel ik natuurlijk. :wink:
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Aldi start Duitse busdiensten

Bericht door Michael 1988 »

Toen ik de titel las dacht ik gelijk. Dit is een 1 april grap. Toen ik de laatste zin in het artikel las, dacht ik het zeker. Want sinds wanneer zit de Aldi ook in vliegreizen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aldi start Duitse busdiensten

Bericht door Suus »

Al een aardig tijdje. En ze zitten ook in mobiele telefonie en in de bloemen, zie de websites van de Duitse Aldi Nord en Aldi Süd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Aldi start Duitse busdiensten

Bericht door Michael 1988 »

Ook zeker minimaal personeel en zo goedkoop mogelijke huisvesting, materieel en handelswaar. En nog erger een bende maken van alles wat je hebt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aldi start Duitse busdiensten

Bericht door Suus »

De exploitatie van de Aldi is vaak goedkoop maar de kwaliteit van de producten is gewoon goed. Duitsers zouden niet durven slechte producten te verkopen, dat is tegen de aard van het volk :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Huckleberry
Berichten: 1
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:14

Re: Aldi start Duitse busdiensten

Bericht door Huckleberry »

Weer een geweldig idee van Aldi. Ik hoop dat ze daarmee in Nederland ook gaan starten. Het zal de NS-sen en de Connextions wakker maken zodat ze eindelijk ook eens fatsoenlijk OV aan gaan bieden met treinen die op tijd rijden en niet uitvallen als er een paar blaadjes op de rails liggen. Duitsland proficiat! http://www.ovinnederland.nl/posting.php ... =37&t=8995#
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Aldi start Duitse busdiensten

Bericht door Caspar »

Bee schreef:De exploitatie van de Aldi is vaak goedkoop maar de kwaliteit van de producten is gewoon goed. Duitsers zouden niet durven slechte producten te verkopen, dat is tegen de aard van het volk :wink:
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Aldi heeft bijna geen vaste producenten en kijkt dagelijks waar de goedkoopste partijen vandaan gehaald kunnen worden. Producenten kunnen op die manier moeilijk investeren in goede en betere productie omgevingen, waardoor daar vaak de randen van de toegelaten normen worden opgezocht.
Zo is er een grote bakker in de buurt van Koblenz die voor Aldi/Lidl afbakbroodjes maakt, maar doordat Aldi geen enkele verplichting aan wil gaan om bv voor een langere termijn afname zeker te stellen, wordt daar uit angst Aldi als klant te verliezen bijna onder de kostprijs gewerkt. In plaats van de broodfabriek met een sopje goed hygiënisch schoon te houden, worden er meer (lees de maximale norm aan) conserveringsmiddelen en schimmelremmers in de receptuur van het brood gestopt. Want dat is goedkoper dan een extra schoonmaker.
Er is geen enkele medewerker van die bakker die zelf die broodjes eten om die redenen hebben ze verklaard. Terwijl ze wel 1x per week een partij broodjes gratis mee naar huis mogen nemen.
Oja, dat er schimmel op muren en vloeren ligt, daar doet de regionale keuringsdienst niets tegen, omdat een sanctie als het sluiten van zo'n fabriek arbeidsplaatsen kost, in een regio met toch al een hoge werkloosheid. Zo houdt Aldi dus alle ellende in stand.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aldi start Duitse busdiensten

Bericht door Suus »

Bron voor dit?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Aldi start Duitse busdiensten

Bericht door Caspar »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X_U6ShrNNPk[/youtube]
Oke dit is de Lidl, maar denk dat Aldi zelfde is...

(vanaf 22minuten) is het stukje van de schimmel... :(
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aldi start Duitse busdiensten

Bericht door Vinny »

En vergeet het paardenvleesschandaal niet. Het is belangrijk om een duidelijke lijn te trekken als het gaat om oplichting en dergelijk gedrag. Het lijkt me overigens wel goed om de OV sector wakker te schudden. De laatste jaren zie je wat easy Jet ontwikkelingen in de Europese vervoersmarkt. Dat heeft 15 jaar geleden de luchtvaartsector behoorlijk doen veranderen. Prijsvechters op zich kunnen zich in de OV markt ook wel bewijzen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Aldi start Duitse busdiensten

Bericht door Michael 1988 »

Bee schreef:De exploitatie van de Aldi is vaak goedkoop maar de kwaliteit van de producten is gewoon goed. Duitsers zouden niet durven slechte producten te verkopen, dat is tegen de aard van het volk :wink:
Ik zei niets over de kwaliteit van de producten. Ik refereerde eerder naar de organisatie en naar de chaos hoe dat sommige producten in de winkel liggen. Ik ben een paar keer in een Aldi binnen gelopen (bij gebrek aan beter) en vaak stonden er zelfs producten op een verkeerde plek of lag er van alles door elkaar of zag je door de bomen het bos niet meer. Maar hoe ze die chaos om willen zetten in een busdienst? Misschien een onduidelijke dienstregeling of krappe reistijden?

P.s. Er is overigens geen enkel bewijs dat er ook niet bij andere bedrijven schimmel kan optreden of aanwezig is. Ik heb een paar jaar geleden bij een van de distributiecentra gewerkt bij een ander supermarktketen hier in de buurt (laat de naam even achterwege, maar het was geen Aldi of Lidl, maar eerder een grote olifant) en daar stonden sommige producten ook gewoon te rotten nadat de verpakking ervan kapot was gegaan. Nu zat ik dan wel op de afdeling lang houdbare producten (o.a. voedsel in blik, koeken, chips e.d., houdbare zuivel), frisdrank en dierenvoeding, maar daar werd ook niet echt naar de hygiëne gekeken toen en vaak bleven kapotte waren gewoon staan naast de nog hele waren. Nu zal het niet zo erg zijn, maar aantasting aan de buitenkant is mogelijk (vooral bij vochtlekkages). Hoe dat op andere afdelingen was weet ik niet (en dan vooral de afdeling vers en diepvriesgerei). Maar dat even terzijde.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Aldi start Duitse busdiensten

Bericht door nvdw »

Analoog aan de manier waarop Aldi zijn producten inkoopt (dus wisselende leveranciers onder telkens dezelfde merknaam) zal de busdienst wel worden verzorgd door een willekeurig touringcarbedrijf dat op die manier zijn werknemers aan het werk kan blijven houden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Aldi start Duitse busdiensten

Bericht door Michael 1988 »

Natuurlijk wel net onder de kostprijs ;) dus op de Aldi manier.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Aldi start Duitse busdiensten

Bericht door midnet »

Michael 1988 schreef:Toen ik de titel las dacht ik gelijk. Dit is een 1 april grap. Toen ik de laatste zin in het artikel las, dacht ik het zeker. Want sinds wanneer zit de Aldi ook in vliegreizen?
Al jaaaaaaaaaren-al doen ze er niet zelf in, maar ze verkopen door -restpartijen van de vele grote Duitse reisorganisatoren. Elke week een nieuwe folder in elke Aldi-markt. Doet de LIDL trouwens net zo-en nu ook in NL.
Overigens kan je pas BOEKEN vanaf 4/4 en gaan de lijnen van start vanaf 19/4 (was dus ZA in DE en kocht bij een Aldi). Er staan plaatjes bij van dubbeldekkers van UNIVERS reizen.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Aldi start Duitse busdiensten

Bericht door midnet »

Caspar schreef:Dat ben ik niet helemaal met je eens. Aldi heeft bijna geen vaste producenten en kijkt dagelijks waar de goedkoopste partijen vandaan gehaald kunnen worden..
Nagekletste ONzin. Dit geldt enkel voor die ramspartijen die ze elke week EXTRA buiten het normale assortiment aanbieden. Voor hun vaste warenpakket zijn voor de meeste zaken al jaaaaaaaaren dezelfde vaste producenten-al blijven ze steeds uitkijken naar anderen-om niet in slaap te laten sukkelen. Dit verhaal is Duitse groenenklets.
ALDI heeft -ivm met NL- in DE een veel betere naam qua kwaliteit als hier in NL-zoiets als hier de HEMA heeft. ALDI (maar LIDL nog meer en zeker de nu failliete Schlecker drogisterijketen) heeft helaas wel de naam flinke druk op hun personeel te zetten-tot spionage (of ze niet jatten en de boel bedotten) aan toe. Betaling is overigens hoger als CAO-vanwge de vele extra premies. Mag je best wel opjagen noemen-je kan het nemen of niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten